Permalänk

apple airpods

Nån som har testat apple airpods och är dem värda 1800kr?

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera MKHB, han gör bra recensioner: https://www.youtube.com/watch?v=KftNp6hdO5g

Permalänk
Medlem

Beställde på webhallen i slutet av dec och väntar än idag på dem :/ Har för mig att tredje april nu är nya preliminära datumet. Från vad recensionerna säger så är de inte spektakulära ljudmässigt men helt ok. Främst en bekvämlighetsfaktor som är svår att klå.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Haft dom sedan den 22 december. De var lite problem i början med stand-by batteri tiden samt mottagningen, men de uppdaterade mjukvaran i dom den 2 februari och då försvann dessa problem.

Är personligen extremt nöjd, bra batteri tid, för mig höll dom 5 dagar, så laddar dom i snitt två gånger i veckan. Då använder jag dom till och från jobbet samt sporadiskt på jobbet för att lyssna på musik.

Det kostar lite, dock ligger det i samma pris som andra bra kvalitets bluetooth headset. Men smidigheten är klart värt det, inte ha några kablar att tänka på.

Under dessa två månader som jag har haft dom, så kanske det är ett par gånger jag har fått känslan att lurarna skall ramla ut, dock har dom aldrig gjort det.

Ett rekommenderat köp från min sida. Om du har frågor så är det bara att hojta till.

Permalänk
Medlem

Måste ju vara bekväma att ha när man ska titta på YouTube klipp och inte vill att ljudet ska väcka den som ligger bredvid och sover. Nu kör jag med vanliga Bluetooth lurar och headband över pannan och lurarna tar ändå emot kudden.. Men undrar hur Apple tänkt då de fortfarande inte går att beställa från butiker som tar under 2 300 kr https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3895088 eller köpa över disk. Prata om papperslansering. På MacStore 1800 kr står det 6 veckors väntetid och MacButiken 2060 kr i Kiistad vet jag inte om man kan lita på att de har de hemma för ser inget om något lagersaldo.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag har och jag tycker allt Apple gör. Gör sin funktion och är bra!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har haft dem i drygt 3 månader nu och kan inte säga annat än att jag är riktigt nöjd. Mitt första trådlösa headset/hörlurar och friheten av trådlöshet är minsann underskattat.

Som @Tino säger är det först och främst smidigheten man betalar för, M1 chippet gör att det fungerar väldigt bra tillsammans med en Iphone. Har tidigare upplevt att bluetooth prylar fungerar lite halv bra och detta är definitivt ett steg i rätt riktning. Vad det gäller ljudet är det förstås inte det bästa på marknaden. Men det är inte vad man betalar för utan det är allt annat, har under senare tid märkt att jag använder Siri mer och mer pga just mina airpods.

Skulle jag rekommendera dem? Absolut, även om de är i det dyraste laget men samtidigt finns det knappt några in ear hörlurar på marknaden just nu som är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Jag har och jag tycker allt Apple gör. Gör sin funktion och är bra!

Kör med Windows/Linux och Android men har en APTV 4 som jag gillar och tror verkligen Apple är rätt ute med dessa lurar som även fungerar till just Android fast inte lika sömnlöst. Vet att det finns andra märken men har kollat in dem men gillar inte designen med stora pluppar i öronen. Airpods verkar helt enkelt var de bekvämaste för mig.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Kan rekommendera MKHB, han gör bra recensioner: https://www.youtube.com/watch?v=KftNp6hdO5g

Du menar MKBHD?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Beställde nu hos Inet. Hade. 20 i lager. Kommer användas till en Samsung S2 platta. Japp, blir Android. Perfekt modell att han i öronen när huvudet vilar mot kudden för kvällstid YouTube tittande. Tror inte det blir lika jobbigt som med on ear trådlösa eller pluppar med en jädrans sladd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Fått dem och testat. Fungerar bra till One Plus 5 och Samsung-plattan. Blev överraskad av ljudet. Läst om att de skulle låta ordinära, vara överprisad mm. Själv tycker jag de har ett fantastisk ljud för att vara Bluetooth och förstår inte riktigt kritiken. Tycker de är värda sitt pris.

Funderar på att inte bara ha dem på mig när huvudet sjunker ner i kudden och plattan sitter i mina händer. Blev sugen att hålla på med eländig pairing och även ha dem till promenader med mobilen och lyssning till ljudböcker samt Spotify.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jaha, då köpte även sambon ett par. Men hon lyssnar inte på musik men tyckte de var enormt smidigt för ljudböcker och ringa med. Hon blev också förvånad över att de små rackarna erbjöd bra ljud.

Själv använder jag mest till BT-lyssning: Sony WH-1000XM2 men Airpods duger väldigt bra i vissa situationer.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag har problem med skype. Kör Windows 10 inbyggd bluetooth och mina airpods.
Ibland funkar det men mestadels får jag använda trådat headset.Kan det hjälpa med att köpa bluetooth dongel?

Permalänk
Medlem

@poa35: Kanske en dongle hjälper. Denna har jag för mina Sony BT-Lurar: LogiLink, BT0015

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]