Finns det inga bra virusprogram som är gratis mer än 30 dagar?

Permalänk

Finns det inga bra virusprogram som är gratis mer än 30 dagar?

har just nu avast men man måste hela tiden installera om att efter 30 dagar. tips mottages

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ju hur många som helst, du behöver inte betalvarianten, kör gratis istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har kört det som följer med Windows ett bra tag nu, aldrig haft besvär.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk

@Andreaz1: ja men måste man förnya det varje månad eller vad? drygt behöver avinstallera sedan installera om att igen.. alla gratis program vara ju typ i 30 dagar enbart

Permalänk

Tipsar om det jag kör, Sophos. Är gratis samt har ett filter som blockerar sidor som kan vara skadliga att besöka om man nu råkar ramla in på en sådan. Alternativt kör på det som följ med i Windows som Fixxarn93 skriv. Har det på ett par vänners datorer jag hjälpt till med och fungerar fullt gott det med.

https://home.sophos.com/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulcancal:

@Andreaz1: ja men måste man förnya det varje månad eller vad? drygt behöver avinstallera sedan installera om att igen.. alla gratis program vara ju typ i 30 dagar enbart

Nej, det behöver man inte. Ladda ned Avast Free Antivirus så är det bara att köra på.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vulcancal:

@Andreaz1: ja men måste man förnya det varje månad eller vad? drygt behöver avinstallera sedan installera om att igen.. alla gratis program vara ju typ i 30 dagar enbart

Nej nej.
Microsofts egna är gratis helt utan aktiveringskrav
Avast behöver man förnya en gång om året, men inte installera om. Klicka ja i något mail. Samma sak för AVG. Övriga har jag inte använt på ett tag så där vet jag inte hur rutinen brukar se ut.
Viktigt är att man väljer gratisvarianten och inte "prova på premium en månad"-varianten.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Windows Defender. 0 problem för mig hittills.

Permalänk

Jag har Windows 7. Gilla inte nya upplägget på nya Windows.. tror ej virusprogram ingår där. Ok så Avast funkar även om licensen gått ut på 30 dagar. Har för mig det står efter 30 dagar du är oskyddad.köp licens

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mattias.F:

Tipsar om det jag kör, Sophos. Är gratis samt har ett filter som blockerar sidor som kan vara skadliga att besöka om man nu råkar ramla in på en sådan. Alternativt kör på det som följ med i Windows som Fixxarn93 skriv. Har det på ett par vänners datorer jag hjälpt till med och fungerar fullt gott det med.

https://home.sophos.com/

Funkar det flera år utan förnya?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vulcancal:

Jag har Windows 7. Gilla inte nya upplägget på nya Windows.. tror ej virusprogram ingår där. Ok så Avast funkar även om licensen gått ut på 30 dagar. Har för mig det står efter 30 dagar du är oskyddad.köp licens

Skickades från m.sweclockers.com

Har du valt premiumvarianten med prövotid på 30 dagar och den är slut så kan det mycket väl vara så att du är oskyddad. Det beror helt enkelt på vad du valt att installera vilket vi andra inte kan veta. Jag har inte fått upp de där grejerna med att man inte längre är skyddad efter en månad iaf så jag tycker det låter lite fel. Är det så att du själv inte är helt säker på vad du valt vid förra installationen så hade jag rekommenderat att göra en ominstallation ändå. Och sedan se till att välja gratisvarianten. Man får säkert lite halvtrixiga förslag även under installationen att testa på premium men det ska du alltså inte välja.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Eller bara köp, vad kostar det 500spänn?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av vulcancal:

Funkar det flera år utan förnya?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp

Permalänk
Medlem

Nod32 kostar ju typ bara 250 spänn om året är det för dyrt eller vad. Gratis ver är mer jobb att hålla på med kan man lägga tusenlappar på komponenter kan man ju lägga några kronor på mjukvara till burken med så vet man att det funkar utan problem.

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

https://www.bitdefender.com/solutions/free.html

Bästa AV jag någonsin använt för en persondator. Jag märker aldrig ens av att det är där.

https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Windows Defender ligger ganska långt under snittet vad gäller både skydd och kräver nämnvärt mer resurser.

Själv betalar jag, så vågar inte säga hur många hoops du behöver ta dig igenom för de olika, men om du vill köra gratis hade jag nog tittat på Avira. följt av Bitdefender, Avast, AVG i den ordningen. Men självklart går de olika upp och ned.

Permalänk
Skrivet av Tip Top:

Nod32 kostar ju typ bara 250 spänn om året är det för dyrt eller vad. Gratis ver är mer jobb att hålla på med kan man lägga tusenlappar på komponenter kan man ju lägga några kronor på mjukvara till burken med så vet man att det funkar utan problem.

Hehe så sant. Men oftast snålare man in på just virusprogram när de gå få gratis!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kört nod32 i flera år. Så nöjd. Märks heller typ aldrig av under användning. Och jag betala 300kr per år. Eller vad det nubkostar.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

Ja är inget datasnille så vill bara ha nått som fungera bra utan att behöva uppdatera förnya hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för alla svar då ska ja nog hitta något bra av alla tips ja fått nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom som jämför Avast mot Nod32 har ju nått kvar att lära, dom går ju inte jämföra

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

La in sophos verka smidigt och väldigt simpelt utan massa menyer överallt

Permalänk
Medlem

Vill du ha gratis så skaffa Windows 10 och kör med deras egna, du kommer ju så småningom måste byta upp dig till win 10 så kanske är lika bra att göra det nu? Man lär sig hitta runt bland inställningar relativt snabbt. Själv var jag emot win 10 när det släpptes och jag körde win 7 men sen hade jag tråkigt en dator och testade installera Windows 10 på en extra dator jag har och jag började tycka om det så ja installera det på min main dator efteråt.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

@Ziggy_:

Har försökt ge mig på win 8 2 ggr men blev lika tokig varje gång. Windows 7 är ju bara bäst och så enkelt.. massa olika skrivbord och fönster i nya Windows. Ta tid att lära sig det .. tror aldrig ja kommer acceptera win 8 eller 10 hehe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vulcancal:

@Ziggy_:

Har försökt ge mig på win 8 2 ggr men blev lika tokig varje gång. Windows 7 är ju bara bäst och så enkelt.. massa olika skrivbord och fönster i nya Windows. Ta tid att lära sig det .. tror aldrig ja kommer acceptera win 8 eller 10 hehe

Windows 8 jämfört med 10 är milsvid, då du i princip kan använda 10:an med "samma" utseende som W7.
Det första W8 var en ren katastrof, men iom 8.1 var de på god väg igen, och 10:an är ytterligare bättre.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har Avast ändrat sig på sistone, förr var det iallafall.
Gratisvarianten av Avast fungerar i 30 dagar Utan registrering.
Om man registrerar Gratisversionen så gäller den för ett år som sedan kan förlängas med ett år i taget.

Slutade använda Avast (och alla andra AV program) då det var värre än hoten som den skulle skydda mot.
Avast hade reklam och kan inte för en sekund tänka mig att de inte körde ett avancerat övervakning och telemetri.
Det nästlade in sig i Internet uppkopplingen och Windows värre än ett virus.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Avstängd

Mcafee nu när vi ändå snackar VIRUSprogram.

http://se.mcafeestore.com/?cmpid=ppc-google-741-857-8718&utm_...

Nämen, det inbyggda i Windows + sunt förnuft kommer man långt med.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Har kört Avast bra länge. Att man får regga om en gång per år är inget att gnälla för tycker jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Avast free är gratis. Du behöver bara uppge din E-post. De skicka ingen spam till dig ens.