Permalänk
Skrivet av oqvist:

Nintendo släpper mig veterligen inga spel utanför sina egna konsoler bortsett från mobilsidan

ser iaf fram mot detta

Skrivet av ågren:

Dolphin är en emulator för Gamecube/Wii/Wii U så det är grundspelet som anpassats av communityn för att kunna spelas i VR. Precis som med alla andra emulatorer kräver det givetvis att du har en lagligt inköpt kopia av spelet (i enlighet med §7).
Fallout 4 och Doom ska vara exklusiva till Vive men vad jag förstår går i stort sett alla exklusiva titlar att spela även på konkurrerande plattform. Ett stort problem som det inte finns någon riktig lösning på (än) är att väldigt många människor blir illamående av rörelser i spelet samtidigt som ens kropp är stationär och det är nog en stor anledning till varför det inte finns fler AAA-spel i VR.

oki såååå det är ej upbyggt med vr från grunden

Permalänk
Inaktiv

Någon som spelar med big screen/theatre ofta? Tycker det låter sjukt nice, men har ju inte provat så...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gremanz:

Någon som spelar med big screen/theatre ofta? Tycker det låter sjukt nice, men har ju inte provat så...

Jag har funderat på att prova det. Är ju trots allt gratis och det lilla jag hitills hunnit testa med min Rift så var soffläget i Minecraft riktigt häftigt även med själva spelet i 2D. Häftigare ändå med att gå in i VR-läget förstås. Men jag skulle nog kunna tänka mig att köra så, förutsatt att mitt huvud orkar med det då.

Det blir ju, som jag förstått det, just som ett virtuellt LAN-party. Själva tanken är ju ändå rätt häftig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har funderat på att prova det. Är ju trots allt gratis och det lilla jag hitills hunnit testa med min Rift så var soffläget i Minecraft riktigt häftigt även med själva spelet i 2D. Häftigare ändå med att gå in i VR-läget förstås. Men jag skulle nog kunna tänka mig att köra så, förutsatt att mitt huvud orkar med det då.

Det blir ju, som jag förstått det, just som ett virtuellt LAN-party. Själva tanken är ju ändå rätt häftig.

Ser en hel del film med virtuell projektor. Finns en del spel som är som gjorda för projektor typ Limbo och Amnesia. Detär lättare för ögonen än äkta VR så den biten är inga problem. Har lite olika varianter men använder Big Screen Beta mest. Är ganska prestandakrävande i bigscreen läget emellanåt så ibland kör jag vorpx variant. De kan ofta ge fusk 3D också som kan va kul att leka med iaf även om det ofta blir för mycket fel.

Använder främst the Void. Då får man bort alla distraktionsmoment och ser bara spelvärlden även om det är kul sitta i biograferna emellanåt. Rätt kul med avatarerna i senaste updaten.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

körde big screen med alien isolation helt okej, dock coolare med vorpx

Permalänk
Medlem

Förresten, ni vet väl att det är en ny vr-mod på gång för Alien Isolation?
https://www.youtube.com/watch?v=0K1-_Oyns5k

(jag har inte provat på själv - det verkar som en rätt tidig version än så länge?)

Mina ursäkter om den diskuterats redan!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

körde big screen med alien isolation helt okej, dock coolare med vorpx

Ja vorpx projektorläge brukar vara bättre. Brukar få bättre prestanda förutom då att du ibland kan använda headtracking i det läget.

Kul att se om de lyckas ännu bättre med den nya adaptionen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

https://www.theverge.com/2017/8/21/16176862/htc-vive-vr-heads...
Valve/HTC har nu följt Oculus och även de sänkt sina priser. Jag kan tänka mig att de lär ha märkt att försäljningen minskat, speciellt efter sommarens prissänkningar, och att det är ohållbart att sälja en likvärdig produkt för dubbla priset.

Får hoppas det blir ännu mer fart nu på utvecklingen.

Skrivet av oqvist:

Ser en hel del film med virtuell projektor. Finns en del spel som är som gjorda för projektor typ Limbo och Amnesia. Detär lättare för ögonen än äkta VR så den biten är inga problem. Har lite olika varianter men använder Big Screen Beta mest. Är ganska prestandakrävande i bigscreen läget emellanåt så ibland kör jag vorpx variant. De kan ofta ge fusk 3D också som kan va kul att leka med iaf även om det ofta blir för mycket fel.

Använder främst the Void. Då får man bort alla distraktionsmoment och ser bara spelvärlden även om det är kul sitta i biograferna emellanåt. Rätt kul med avatarerna i senaste updaten.

Nice!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

och att det är ohållbart att sälja en likvärdig produkt för dubbla priset.

Förutom att trackingen är 10 ggr bättre på Vive
Dock de stora puckarna på Vive kontrollerna är ju allt annat än praktiska. Längtar tills jag får mina händer på Knuckles

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Förutom att trackingen är 10 ggr bättre på Vive
Dock de stora puckarna på Vive kontrollerna är ju allt annat än praktiska. Längtar tills jag får mina händer på Knuckles

Har du någon källa? Vill gärna läsa mer om just det där.

Permalänk
Avstängd

Om trackingen? Som utvecklare har jag flera ex av båda. Med 3 kameror och perfekta förhållanden kan du få hyffsad tracking med Rift. Största problemet tycker jag ör occlusion med Rift, mycket känsligare för att man delvis döljer line of sight. Vive har tex inga problem man håller en kontorll framför den andra för att simulera att man dubbelhåller ett gevär. Detta kan skapa tracking problem med Rift, tex

Utöver tracking är allt bättre på Rift, bättre och mindre handkontroller, bättre bildkvalitet osv

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

edit: nvm

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Rift !

Permalänk
Skrivet av mellander90:

och lighthouse är alltså det som gör att du kan röra dig i rummet? gör det verkligen så stor skillnad

riktigt jobbigt om det är så med massa kablar ju

sälj ditt dk1 nu du har bara något att se ffram imot

Skrivet av duked:

@Zodiam:

Både Rift och Vive klarar ju helrum, även om Vive gör det snäppet bättre. Nackdelen är ju att man måste finna plats för det i hemmet... och helst ha någon som bär kabeln.

Själv kommer jag nog mest sitta när jag spelar.

Om Vive lyckas få ner screen door till samma nivå som Rift (tvivlar men hoppas), blir det nog en Vive, annars Rift - SDE är sjukt störande.

Skrivet av mellander90:

ja jag får försöka testa men som sagt har ALDRIG läst ngn som ine tyckt om vr upplevelsen.

jag tänkte samma sak, sen skadar det ju iofs inte att man skulle ha den möjligheten att gå runt i rummet ibland. vad är sde

ja där har du ett riktigt bra argument, man ska satsa på det headset som man vill ska vidareutveckla saker typ som vives helrum upplevelse

Hej alla glada julian assange där ute! Jag försöker ställa in seated possision för min vive men det går inte att hitta varken på youtube eller något forum, jag vill gärna ställa in så det blir permanent seated då jag sitter i rullstol. MVH!

Permalänk
Medlem

@crackerhead: Har aldrig testat inställning seated (tvärtom vad jag tidigare trodde). Däremot har min son, som sitter i elarbetsstol, kört room scale - han åker runt med elstolen i rummet (likt med en permobil), jag sköter kabelhanteringen.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/5w7ell/q_how_to_switch...

Permalänk

@duked:
AHH tusen tack!

ska testa imorgon då jag är slut nu.
Har ni några roliga MP spel ni provat eller vill prova kunde vi kanske testa dem tillsammans

Permalänk
Medlem
Skrivet av crackerhead:

@duked:
AHH tusen tack!

ska testa imorgon då jag är slut nu.
Har ni några roliga MP spel ni provat eller vill prova kunde vi kanske testa dem tillsammans

Multiplayerspel har jag har Battle Dome, Hover Junkers, Serious Sam 2, Onward och Eleven: Table Tennis.

(min son kan dock inte köra dem då han ej kan lyfta armarna utan hjälp)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Ja vorpx projektorläge brukar vara bättre. Brukar få bättre prestanda förutom då att du ibland kan använda headtracking i det läget.

Kul att se om de lyckas ännu bättre med den nya adaptionen.

Ja precis. Typ som dom lyckades med doom 3 i VR. Riktigt häftigt o läskigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

Ja precis. Typ som dom lyckades med doom 3 i VR. Riktigt häftigt o läskigt

Skickades från m.sweclockers.com

Testade alfan för några månader sedan ljusår bättre än vore isolation.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Testade alfan för några månader sedan ljusår bättre än vore isolation.

jo doom 3bfg i vr e sjukt najs. bara bättre graffe man önskar

Permalänk

Jag köpte Oculus efter prisnedsättningen och kunde inte vara mer nöjd. Har dock inte testat Vive.

Permalänk
Skrivet av sorensen_robin:

Jag köpte Oculus efter prisnedsättningen och kunde inte vara mer nöjd. Har dock inte testat Vive.

om du frågar mig som äger alla 3, tkr jag riften är bäst. dels för den är mycket smidigare än viven o förflytta sig och dom släpper bara eller nästan bara helt färdiga spel

Permalänk
Medlem

Har också Oculusen nu, och är sjukt nöjd! Märkte rätt snabbt att en tredje sensor var nödvändig för trevlia 360-upplevelsen, men det var ju lätt som en plätt att ordna en från deras officiella hemsida. Dessutom är ju totala priset för Oculus + touch och tre sensorer fullt överkomligt numera. Med den tredje sensor plus lite justering av höjd har jag ingen förlust av tracking varken högt eller lågt heller, vilket gjorde upplevelsen i särskilt Lone Echo och Robo Recall så många gånger bättre.

Jag skulle rekommendera alla som lirar Oculus att köpa en tredje sensor, framförallt om du främst lirar Touch-spel.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk

@Simonnice: vad kosar extra sensor?

Permalänk
Medlem

@mellander90: Jag gav ganska exakt 682 kronor för den!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Skrivet av Simonnice:

@mellander90: Jag gav ganska exakt 682 kronor för den!

okej nice. jag känner med jag saknar den 3e lille jäveln där. köpt några bra spel?

Permalänk
Medlem

Super Hot i VR är förmodligen det ballaste jag någonsin spelat

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Skrivet av xinux:

Super Hot i VR är förmodligen det ballaste jag någonsin spelat

Det är så sjukt bra. Köpte Fallout vr nu med. Men ej hunnit testa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte PSVR och lirar ett par bilspel på PC...

Inga kontroller eller room scale. Det gör ingenting när jag bara ska rättfärdiga g25-köpet jag gjorde för ett decennium sedan.
Utöver det övar jag gitarr på VR Chat...
Sparade 1500kr och jag tror jag kan offra de flummigaste VR-spelen närmsta fem åren ändå. 7000 för VR med upplösningen som är idag är ju bara bakom flötet.

Assetto corsa fungerar utan större problem, men märker att datorn kunde haft mer kräm i sig och framförallt om PSVR kunde gå i Direct mode, vilket kunde bumpat prestandan med en 10-20% vilket hade vart perfekt...

Permalänk
Skrivet av Rotten:

Köpte PSVR och lirar ett par bilspel på PC...

Inga kontroller eller room scale. Det gör ingenting när jag bara ska rättfärdiga g25-köpet jag gjorde för ett decennium sedan.
Utöver det övar jag gitarr på VR Chat...
Sparade 1500kr och jag tror jag kan offra de flummigaste VR-spelen närmsta fem åren ändå. 7000 för VR med upplösningen som är idag är ju bara bakom flötet.

Assetto corsa fungerar utan större problem, men märker att datorn kunde haft mer kräm i sig och framförallt om PSVR kunde gå i Direct mode, vilket kunde bumpat prestandan med en 10-20% vilket hade vart perfekt...

ja psvr är ju det billigaste alternativet idag om man har playstation 4. annars kostar ju oculus nu 4 tusen ungefär