Prisvärd Wifi-Repeater för LGH med betongväggar.

Permalänk
Medlem

Prisvärd Wifi-Repeater för LGH med betongväggar.

Hallelåja! Har strul med wifi't här hemma & det KAN bero på antingen telefonen(S8+ kan ha något strul med wifi atm) eller min Asus router, men hade problem med min Nexus 6p också har jag för mig.

Det är betongväggar i min lägenhet & wifi't, både på 2.4 & 5ghz når inte till sovrummet så himla bra, minsta flytt med telefonen så blir det dålig anslutning.

Jag ska till Väla Köpcentrum imorgon, så gärna att en butik har varan ni rekommenderar.

Så ja, en wifi förlängare för bra 5Ghz, som funkar bra även om det bara är betongväggar. & såklart, för en vettig peng

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Hallelåja! Har strul med wifi't här hemma & det KAN bero på antingen telefonen(S8+ kan ha något strul med wifi atm) eller min Asus router, men hade problem med min Nexus 6p också har jag för mig.

Det är betongväggar i min lägenhet & wifi't, både på 2.4 & 5ghz når inte till sovrummet så himla bra, minsta flytt med telefonen så blir det dålig anslutning.

Jag ska till Väla Köpcentrum imorgon, så gärna att en butik har varan ni rekommenderar.

Så ja, en wifi förlängare för bra 5Ghz, som funkar bra även om det bara är betongväggar. & såklart, för en vettig peng

Du lär inte hitta det du vill ha ens för en ovettig peng. Radiovågor har svårt att tränga igenom betongväggar oavsett vad diverse tillverkares reklam säger.

Permalänk
Medlem

@Hubertus: Någon här i krokarna måste ju ha testat nån repeater som har funkat bra genom väggarna

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd

Det finns inga repeatrar som funkar bra mer än som en nödlösning.

Hyr/låna en Hilti, borra ett hål och dra fram en nätverkskabel!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

@plunn: Men det finns ingen nätverksanslutning i min Samsung S8

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

@plunn: Men det finns ingen nätverksanslutning i min Samsung S8

Då sätter man upp en accesspunkt.

Permalänk
Medlem

@Hubertus: Det är ju definitionen på en repeater?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

@Hubertus: Det är ju definitionen på en repeater?

Inte alls. En repeater fångar upp wifi-signalen och förstärker den och skickar ut igen. En accesspunkt är kabelansluten och är i stort sett lika som radiodelen i en router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Inte alls. En repeater fångar upp wifi-signalen och förstärker den och skickar ut igen. En accesspunkt är kabelansluten och är i stort sett lika som radiodelen i en router.

Aha, då är jag med.. Men räcker det att man kopplar upp en sån som står typ bredvid routern? Har inte riktigt möjlighet att koppla en sådan i sladd & sen placera närmare sovrummet.

En accesspoint borde väl ge mycket starkare signal än en faktisk router?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Aha, då är jag med.. Men räcker det att man kopplar upp en sån som står typ bredvid routern? Har inte riktigt möjlighet att koppla en sådan i sladd & sen placera närmare sovrummet.

En accesspoint borde väl ge mycket starkare signal än en faktisk router?

Skickades från m.sweclockers.com

Nja en konsumentrouter består i princip av en accesspunkt inbyggd i lådan som du kallar router, tillsammans med en Switch och bredbandsdelare. En ap bredvid blir inte mycket bättre. Du behöver alltså en ap närmare sovrummet om det ska märkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

Nja en konsumentrouter består i princip av en accesspunkt inbyggd i lådan som du kallar router, tillsammans med en Switch och bredbandsdelare. En ap bredvid blir inte mycket bättre. Du behöver alltså en ap närmare sovrummet om det ska märkas.

Hmm. Satan. Får kanske ta och prova en access point, blir de bättre så är min router kaputt, antagligen. Eller försöka dra en nätverkssladd snyggt på nåt vis.

Aja, vet mina alternativ då. Tack för hjälpen gott folk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz