Permalänk
Medlem

Noctua u9 dual 90mm fan

Hej kör en noctua som rubriken lyder. Beställde nu en 120mm vattenkylning kit (closed loop).

Vad tror ni bör jag känna någon skillnad? För kör jag min ryzen 1700 på 1.35 volt 3.8ghz ramlar jag lätt över 75grader.

Har alltid kört artic silver i hundra år, läste lite löst att
GELID SOLUTIONS GC EXTREME skulle göra susen.

Tacksam för lite råd o svar.

Har rackarns litet chassi med taskig kylning i övrigt pga av flickvän.

Är desperat :=)

Permalänk
Medlem

@klusbert: Det är svårt att säga om du skulle få kioskvältarresultat. Däremot har du en möjlighet med en radiator som du inte har med en heatsink, och det är att montera den i fronten och i botten. Då har du möjligheten att reducera hur pass mycket grafikkortet påverkar temperaturen. Ett grafikkort med eftermarknadskylare dumpar ur sig väldigt mycket värme och den luften passerar precis vid CPUn. Har du en heatsink där så blir den varm, och har du en radiator i toppen eller där bak så blir resultatet ungefär detsamma.

Med lite tur kanske du kan sänka temperaturen med 5-10 grader om du kan montera radiatorn i fronten eller botten.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Medlem

Du lär ju lätt sänka värmen med några grader ja... kommer det göra enorm skillnad? antagligen inte. Har polare som kör på 100 grader sitt kort utan problem... Antagligen inte optimalt dock ^^

Permalänk
Medlem

Det lät väldigt högt, ska jag inte vara orolig så när jag stressar cpun o den går upp i 75-80 grader?