Inga DLC-paket för Mass Effect: Andromeda

Permalänk
Melding Plague

Inga DLC-paket för Mass Effect: Andromeda

Efter en lång tids radiotystnad tar Bioware bladet från munnen och bekräftar att det inte blir några DLC-paket till Mass Effect: Andromeda. Samtidigt meddelas att inga fler uppdateringar är att vänta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Även om jag var en av många som tyckte spelet var sisådär, så hade man ändå hoppats på DLC.

Dåligt Bioware ...

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Suck! Besvikelsen, jag gillade spelet.

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Avstängd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken besvikelse... Hade så gärna sett en vidareutveckling av storyn!! Hatar när sånt här händer, likadant med bra filmer eller serier som läggs ner. Ok om serien/filmen inte spelat in några pengar men i det här fallet Har det ju kommit in pengar!:-(

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Jag tyckte spelet var bra. Visst vissa animationer var kanske inte det snyggaste eller bästa man sett. Men efter 2 timmar slutade man lägga märke till det och njöt istället av spelet.
Det var kanske inte lika bra som övriga trilogin, men helt klart en värdig uppföljare.

Hade jag fått betygsatt spelet hade jag nog gett det 4 av 5. Det var inte en Witcher 3 dödare, men helt klart ett bra spel med vettiga sidquest och en mainstory som håller.

Med det sagt instämmer jag att det är synd att vi inte får några DLCer.
Men någonstans inom mig blir jag även glad, vore skönt att bryta DLC trenden och börja med hela spel direkt och stora expansioner som förr....

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Keeper of Traditions

Väldigt konstigt beslut när det fanns flera lösa trådar som hade varit perfekt för DLC. Nu har de ju ändå löst problemen och fått lite kontroll över motorn, då borde man fortsatt lite till.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Spelat runt 60 timmar över typ 3 till 4 månader, som småbarnsföräldrar så blir de en timme här å där och jag måste säga att de är en väldigt trevlig resa. Det är inget mästerverk men bra mycket bättre än ryktet de har. Synd att de är så inne å spy skit på allt som inte är helt perfekt. Och ja! Jag har spelat 1-3 och jag skulle rekommendera alla som tror att de var bättre förr å ta en titt förbi nostalgi dimman.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Hmmmm

Citat:

we will continue to tell stories in the Andromeda Galaxy through our upcoming comics and novels, including the fate of the quarian ark.

Det låter som att hela ME Andromeda konceptet har skrotats och de försöker avsluta lite genom skrivet fiction istället? Hade sett fram emot mer polerade uppföljare med större djup.

Permalänk
Skrivet av Samlooh:

Även om jag var en av många som tyckte spelet var sisådär, så hade man ändå hoppats på DLC.

Dåligt Bioware ...

Detta beslutet har nog mer med EA att göra. Det är väl EA som står för större delen av kostnaderna när det gäller Biowares spelutveckling?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Tråkigt! Men är inte förvånad dem la väl ner studion som gjorde Andromeda.? Är ju inte lysande tecken.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Detta beslutet har nog mer med EA att göra. Det är väl EA som står för större delen av kostnaderna när det gäller Biowares spelutveckling?

Absolut är det EA som står för besluten.

Spelet sålde inte enligt förväntan/budget blir till att lägga ner support och DLC-planer.

Gissningsvis har EA rätt så dyra utvecklingskostnader, jag menar att de får ut rätt lite av vad det kostar att göra sina spel och underhålla dem. UBIsoft som är i ungefär samma klass som EA, men de klarar av att supporta spel med stora DLC och innehållspatchar långt efter release trots att de inte sålt jättemycket.

Permalänk
Medlem

Hmm de borde ju fortfarande ha folk som rättar buggar? Annars är det nog ett av de spel med kortast utvecklarlivslängd jag känner till.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Man kan undra hur det kommer gå med Bioware nu, kan nog bli en del huvuden som rullar.

Permalänk
Medlem

@TexasRed:
De har redan rullat, det var på order av Biowares studio och chefer som de skippade poleringen helt och hållet, efter tryck från EA tillät Biowares personer som styrde över projektet att polera animationer etc inom studion.

Blanda inte ihop dem nu, det var inte EA som orsakade vad det blev av ME Andromeda, det var Bioware och Bioware ensamma som bestämde över allt fram tills release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

Man kan undra hur det kommer gå med Bioware nu, kan nog bli en del huvuden som rullar.

Den delen av Bioware som gjorde ME:A har redan blivit hopslaget med EA Motive, och Bioware Montreal som enskild utvecklare finns inte längre.

Att EA planerade att inte fortsätta med Mass Effect har varit rätt tydligt ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Detta beslutet har nog mer med EA att göra. Det är väl EA som står för större delen av kostnaderna när det gäller Biowares spelutveckling?

Jo, du har säkert rätt.

Men dåligt av bioware att inte göra ett spel som var bättre/sålde bättre ..

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

Det positiva är att jag kan köpa spelet på rea utan att behöva vara orolig över att lägga mer pengar på dlc. Synd att spelet inte är mer mod-vänligt, då hade fansen själva kunnat lägga till content. Kul med ett Skyrim i rymden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att serien inte är borta för alltid. ME trilogin är mina favoritspel från förra generationen kanske till och med favoritspel totalt sett. Andromeda är inte så dåligt som folk säger men det var inte i närheten av orginaltrilogin.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Spelet var en garanterad hit, så därför beslöt EA att spara pengar på utveckling och skynda på produktionstiden. När det skadade hela franchisen så illa att nästa spel i serien inte är en garanterad hit, så släppte EA hela franchisen och bara sket i alltihop.
Så kortsiktigt och dumcyniskt så man blir häpen. Det är EA i ett nötskal.

Permalänk
Medlem

Hur gick det med det här då? Eller känner dom sig färdiga?

https://www.polygon.com/2017/4/4/15179004/mass-effect-androme...

Nån som har koll på statusen med 1.10? IOM en rätt bökig lansering så tänkte jag vänta med att spela tills någon complete edition eller något liknande, känns spelet färdigt som det är idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra att dom fortsätter med multiplayer iallafall. Brukar fortfarande gå i in spela nån runda ibland

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Spelet var en garanterad hit, så därför beslöt EA att spara pengar på utveckling och skynda på produktionstiden. När det skadade hela franchisen så illa att nästa spel i serien inte är en garanterad hit, så släppte EA hela franchisen och bara sket i alltihop.
Så kortsiktigt och dumcyniskt så man blir häpen. Det är EA i ett nötskal.

Allt krut läggs väl på Anthem istället. Det set faktiskt ut att kunna bli bra. Spelet hade säkert lika gärna kunnat heta Mass Effect: Anthem.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Ytterst mediokert spel. 5/10 gav jag det.
EA dödar ytterligare en IP.

RIP MASS EFFECT.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dagas:

Hoppas bara att serien inte är borta för alltid. ME trilogin är mina favoritspel från förra generationen kanske till och med favoritspel totalt sett. Andromeda är inte så dåligt som folk säger men det var inte i närheten av orginaltrilogin.

Det har jag svårt att tro, men jag hoppas att "riktiga" Bioware tar tag i det istället; när de är klara med sidospåret de kallar Anthem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tror EA är mer brydda om sin nya IP. "Star wars" - "Development of games based on the Star Wars license will be performed by Electronic Arts, through an exclusive license, for the core gaming market. Disney Interactive Studios retained the ability to develop, and LucasArts retained the ability to license the franchise for the casual gaming market."

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Allt krut läggs väl på Anthem istället. Det set faktiskt ut att kunna bli bra. Spelet hade säkert lika gärna kunnat heta Mass Effect: Anthem.

Är inte det en shooter? Kryllar det ju av på PC, känns inte riktigt eom det fyller behovet för ett rollspelande Mass effect fan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra, låt skitet dö. Är skamligt detta missfoster till spel har Mass Effekt och Bioware kopplat till namnet..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Felet är både EA och Biowares.

Ursprungligen skulle MEA släppas i slutet av 2016, huvudsakligen för att den bästa försäljning perioden i USA är Thanksgiving till Jul. Det klarade inte Bioware av utan launchen fick skjutas till Q1 2017. Redan det betyder mindre försäljning och vinst för EA.

Sen slutar EA's redovisningsår sista Mars, dvs spelet måste ut innan dess för i annat fall måste EA gå ut med en vinstvarning eftersom MEA fanns med i deras earnings prognos för fiscal 2016 (Q2/16 till Q1/17).

Och det hade inneburit fallande börskurs, missade bonusar etc etc. Det här är också förklaringen varför EA flera gånger tidigare tvingat ut spel under mars månad som inte riktigt är klara.

För att få ut spelet i Mars tvingades Bioware farma ut delar av spelet, tex dom hemska animeringarna, vilket i sin tur ledde till dåliga reviews och klart sämre försäljningssiffror än väntat.

Så Bioware tappade bollen för att dom inte kunde producera spelet i tid och med bra kvalité, och ur EA's ögon misslyckades dom leverera vad dom lovat när dom lovade det (Q4-2016). Vilket sannolikt spelade roll i nedläggningen av studion och satsningar framåt.
Och EA är skyldiga till att tvinga ut spelet innan det var klart.

Take your pick.

Permalänk
Medlem

Jaha, så ytterligare ett IP som hamnat på EAs slaktbord.... tack för det... :/. De kunde lätt ha fixat till storyn och allt annat med en 2:a och 3:a, det hade ändå varit garanterade pengar så Mass Effect är nåt som alla vill ha...

Jag gillade Andromeda. Jag brydde mig inte ens mycket med animationerna etc då jag var mer intresserad av världen och storyn, och jag blev inte besviken.

Då EA består av mer advokater och ekonomer än utvecklare och visionärer så kommer vi inte se mer av Mass Effect...

RIP.