Ryzen pinne gått av någon firma som byter ut dessa ??

Permalänk
Medlem

Ryzen pinne gått av någon firma som byter ut dessa ??

Lilla syrran min har fått med processorn upp med kylaren.

Fick till att få tillbaka alla pinnar utom en som allså gick av för att den var böjd på 2 ställen som ett V.

Nu är frågan är det någon firma i Sverige som byter ut dessa för en okej slant eller är det bara att köpa nytt ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Det går att laga. Du kan tala med komplett.se de har en tjänst där man kan ringa in och få hjälp.
Oavsett om man är kund eller inte.

I övrigt är det en firma som är auktoriserad på att laga datorer och sådant. Som Inet t.ex.

Permalänk
Medlem

Har ni testat processorn efter att pinnen gick av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elixyr:

Har ni testat processorn efter att pinnen gick av?

Tyvärr inte vågat detta pga är det fel pinne som gått av kan detta förstöra moderkortet och har ej sett någon bild vilka som är viktiga eller ej.

dumt och förstöra flera komponenter

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyLO:

Det går att laga. Du kan tala med komplett.se de har en tjänst där man kan ringa in och få hjälp.
Oavsett om man är kund eller inte.

I övrigt är det en firma som är auktoriserad på att laga datorer och sådant. Som Inet t.ex.

Alla dessa delar är köpta via Inet data, så du tror dom kan fixa detta ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PsyLO:

Det går att laga. Du kan tala med komplett.se de har en tjänst där man kan ringa in och få hjälp.
Oavsett om man är kund eller inte.

I övrigt är det en firma som är auktoriserad på att laga datorer och sådant. Som Inet t.ex.

Så du menar att komplett.se, inet.se har möjlighet att löda tillbaka pinnen? Nej, bara nej.

Det du tänker på är säkert att dom erbjuder att rätta upp pinnar som blivit böjda men erbjuder ingen garanti att det fungerar.

Skrivet av Jonas79:

Tyvärr inte vågat detta pga är det fel pinne som gått av kan detta förstöra moderkortet och har ej sett någon bild vilka som är viktiga eller ej.

dumt och förstöra flera komponenter

Nej.

Skrivet av Jonas79:

Alla dessa delar är köpta via Inet data, så du tror dom kan fixa detta ??

Nej, du frågar om någon butik kan reparera en avbruten pinne. Komplett.se, inet.se är inte någon av dessa.

Permalänk
Inaktiv

Det går att löda loss gamla cpu pin och löda dit nya, folk som sysslar med ytmontering kan detta. Om det är så vidare smart är dock en annan femma, man utsätter cpun för värme och få benet rakt är ej så lätt.

En som enbart löder loss.
https://www.youtube.com/watch?v=sB06Xnt9NDM
Hade det varit en cpu för 50 000kr och den hade kasseras p.g.a. detta så hade jag letat efter någon som kan löda, sedan använt cpun i hobbybruk. Men en Ryzen känns lite väl billig i förhållande till jobbet/risken.

Skrivet av PsyLO:

Det går att laga. Du kan tala med komplett.se de har en tjänst där man kan ringa in och få hjälp.
Oavsett om man är kund eller inte.

I övrigt är det en firma som är auktoriserad på att laga datorer och sådant. Som Inet t.ex.

Fast Inet och komplett sysslar väl ej med att byta cpu pin på processorer?

Skrivet av elixyr:

Har ni testat processorn efter att pinnen gick av?

Det finns flera som har haft en instabil dator som ej har fungerat bra utan kraschat etc, när de har lämnat in datorn så har en cpu-ben varit böjt.
Min poäng är att man även bör noggrant granska vad exakt den pinnen gör.

*edit*
Att byta ut en cpu-pinne kräver sin lödare, liksom att få den nya sitta på exakt samma plats så att cpun går ner moderkortet är extremt svårt. Och då ska man tänka på att cpun är känslig för värme, så ett försök är ett försök för mycket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Tyvärr inte vågat detta pga är det fel pinne som gått av kan detta förstöra moderkortet och har ej sett någon bild vilka som är viktiga eller ej.

dumt och förstöra flera komponenter

Okej? Hur kan cpun förstöra andra komponenter om en pinne saknas? Tell me more!

Har ett 775 kort och ett 1151 kort där det saknas en eller 2 pins i sockeln utan att det påverkar funktionen något.
Men hade väl tur antar jag då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elixyr:

Okej? Hur kan cpun förstöra andra komponenter om en pinne saknas? Tell me more!

Har ett 775 kort och ett 1151 kort där det saknas en eller 2 pins i sockeln utan att det påverkar funktionen något.
Men hade väl tur antar jag då?

Så du menar att det ska vara helt riskfritt för moderkortet att testa Cpu även fast den saknar en pinne och man ej har info vad denna har för funktion ??

Googla bara lite löst och där sa dom flesta att man vill ha en bild vad denna har för funktion om den var viktig eller ej annars är det risk att sabba mobo

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonas79:

Så du menar att det ska vara helt riskfritt för moderkortet att testa Cpu även fast den saknar en pinne och man ej har info vad denna har för funktion ??

Googla bara lite löst och där sa dom flesta att man vill ha en bild vad denna har för funktion om den var viktig eller ej annars är det risk att sabba mobo

Nej det skadar inte moderkortet. Det kan fungera felfritt, det kan fungera med problem eller så fungerar det inte alls.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av elixyr:

Okej? Hur kan cpun förstöra andra komponenter om en pinne saknas? Tell me more!

Har ett 775 kort och ett 1151 kort där det saknas en eller 2 pins i sockeln utan att det påverkar funktionen något.
Men hade väl tur antar jag då?

Ja, är det en pinne för PCIe eller framförallt minnen så försvinner minnesbanker eller liknande. Man har dock många gånger redundanta pinnar som inte har funktion, t ex intern grafik använder egna pinnar men om du inte använder interngrafik så behöver inte ens pinnarna finnas i sockeln.

Skrivet av Jonas79:

Så du menar att det ska vara helt riskfritt för moderkortet att testa Cpu även fast den saknar en pinne och man ej har info vad denna har för funktion ??

Googla bara lite löst och där sa dom flesta att man vill ha en bild vad denna har för funktion om den var viktig eller ej annars är det risk att sabba mobo

Hittar du pinout på Ryzen och identifierar vad pinnen är kopplat till så är det lättare att ta en bedömning. Det går även att stoppa in en koppartråd i sockeln på moderkortet på motsvarande plats. Viktigt är att kabeln som sticker upp inte sticker upp för mycket och pressas ut och kortsluter kringliggande pinnar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Administrativ avgift

@Jonas79: Bara hitta någon som är riktigt bra på att löda så ska det gå bra. det är vanliga metalpinnar så nemas problemas

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

^^ får mig i tanken långt tillbaka.
En pinn va knäckt, orka, trycker in en bit tråd på några mm i motsvarande ände. Lira vidare.

Som dom redan sagt. Inget företag kommer å ge garanti så lättast är att ta pruppen, 1-2 hundra till närmaste företag som håller på med lödning å erbjud te första bästa anställda.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ja, är det en pinne för PCIe eller framförallt minnen så försvinner minnesbanker eller liknande. Man har dock många gånger redundanta pinnar som inte har funktion, t ex intern grafik använder egna pinnar men om du inte använder interngrafik så behöver inte ens pinnarna finnas i sockeln.
Hittar du pinout på Ryzen och identifierar vad pinnen är kopplat till så är det lättare att ta en bedömning. Det går även att stoppa in en koppartråd i sockeln på moderkortet på motsvarande plats. Viktigt är att kabeln som sticker upp inte sticker upp för mycket och pressas ut och kortsluter kringliggande pinnar.

Men inget går ju sönder bara för att CPUn inte får kontakt med det den ska ha kontakt med. Värsta som kan hända är att datorn inte startar. Bästa fall så är det en dummy pin, och allt fungerar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av DavidtheDoom:

Ja, är det en pinne för PCIe eller framförallt minnen så försvinner minnesbanker eller liknande. Man har dock många gånger redundanta pinnar som inte har funktion, t ex intern grafik använder egna pinnar men om du inte använder interngrafik så behöver inte ens pinnarna finnas i sockeln.
Hittar du pinout på Ryzen och identifierar vad pinnen är kopplat till så är det lättare att ta en bedömning. Det går även att stoppa in en koppartråd i sockeln på moderkortet på motsvarande plats. Viktigt är att kabeln som sticker upp inte sticker upp för mycket och pressas ut och kortsluter kringliggande pinnar.

Skrivet av elixyr:

Men inget går ju sönder bara för att CPUn inte får kontakt med det den ska ha kontakt med. Värsta som kan hända är att datorn inte startar. Bästa fall så är det en dummy pin, och allt fungerar.

Nej, det är precis det jag skriver. Är det inget kritiskt är det bara att den delen inte fungerar.

Notera dock om den får kontakt med något som den INTE ska ha kontakt med.
Koppla matningsspänning direkt in på minneskanaler eller jord slutar sällan bra.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej, det är precis det jag skriver. Är det inget kritiskt är det bara att den delen inte fungerar.

Notera dock om den får kontakt med något som den INTE ska ha kontakt med.
Koppla matningsspänning direkt in på minneskanaler eller jord slutar sällan bra.

Missa, trodde jag skrev med trådskaparen

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jonas79:

Lilla syrran min har fått med processorn upp med kylaren.

Fick till att få tillbaka alla pinnar utom en som allså gick av för att den var böjd på 2 ställen som ett V.

Nu är frågan är det någon firma i Sverige som byter ut dessa för en okej slant eller är det bara att köpa nytt ??

Ett tips nästa gång är att inte lyfta rakt upp.
Man skall börja med att försiktigt försöka rotera kylaren så den lossnar, sedan kan den lyftas.
Sitter den hårt, kan man också hetta upp den med tex en hårtork, då lossnar den lättare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av elixyr:

Missa, trodde jag skrev med trådskaparen

Tackar så mycket då ska vi testa processorn först annars hitta någon som kan löda dit en ny pinne.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det går att löda loss gamla cpu pin och löda dit nya, folk som sysslar med ytmontering kan detta. Om det är så vidare smart är dock en annan femma, man utsätter cpun för värme och få benet rakt är ej så lätt.

En som enbart löder loss.
https://www.youtube.com/watch?v=sB06Xnt9NDM
Hade det varit en cpu för 50 000kr och den hade kasseras p.g.a. detta så hade jag letat efter någon som kan löda, sedan använt cpun i hobbybruk. Men en Ryzen känns lite väl billig i förhållande till jobbet/risken.

Fast Inet och komplett sysslar väl ej med att byta cpu pin på processorer?

Det finns flera som har haft en instabil dator som ej har fungerat bra utan kraschat etc, när de har lämnat in datorn så har en cpu-ben varit böjt.
Min poäng är att man även bör noggrant granska vad exakt den pinnen gör.

*edit*
Att byta ut en cpu-pinne kräver sin lödare, liksom att få den nya sitta på exakt samma plats så att cpun går ner moderkortet är extremt svårt. Och då ska man tänka på att cpun är känslig för värme, så ett försök är ett försök för mycket..

Inlägget var mer tänkt som något att undersöka, det var alltså inte 100% fakta att jag visste.

Permalänk
Avstängd

Är padden bortriven så kan du inte få dit en ny pinne. Annars är det lätt att byta ut den. En metod är att trycka en pinne i sockeln och sen lägga dit processorn.

Men prova först utan att göra något. Jag tror det kommer funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väldigt många av pinnarna är strömförsörjning till processorn, dvs + och -.
(Behövs många, då det handlar om strömmar i 100A-klassen.)

Om det är en sådan pinne som gått av,
finns det goda chanser att processorn trots det fungerar klanderfritt.
Överklockning bör kanske undvikas...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

För många år sedan pajade jag en pinne på en AM2-processor. När jag sedan skulle löda dit den igen upptäckte jag att det tunnaste lödtennet jag hade var av samma dimension som pinnen. Efter ha krånglat med försöka löda dit orginalpinnen en stund provade jag att löda dit en stump lödtenn istället. Processorn fungerade sedan alldeles ypperligt.
Några år senare köpte jag en låda med defekta processorer som saknade pinnar. Flera av dem fick jag att fungera med på samma sätt löda dit små stumpar med lödtenn. Det var inte särskilt svårt.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Lilla syrran min har fått med processorn upp med kylaren.

Fick till att få tillbaka alla pinnar utom en som allså gick av för att den var böjd på 2 ställen som ett V.

Nu är frågan är det någon firma i Sverige som byter ut dessa för en okej slant eller är det bara att köpa nytt ??

host ehm, jag vet att det inte är PK men om man inte är van vid teknik så kan man oftast börja med nånting billigare som nån gammal dator Dell P4, när man sen vet hur saker funkar ja då kan man börja med prylar som kostar pengar..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

host ehm, jag vet att det inte är PK men om man inte är van vid teknik så kan man oftast börja med nånting billigare som nån gammal dator Dell P4, när man sen vet hur saker funkar ja då kan man börja med prylar som kostar pengar..

Förstår inte din logik alls tyvärr.

Haft datorer sedan C64 men syrran min är ny på stationära datorer och gav henne Sweclockers datorbyggare guide som ett verktyg plus att jag varit stöd under hela bygget via telefon och Skype.

Hon bor i Borlänge och jag i Östersund.

Datorn startade upp helt felfritt men sedan så tror jag att gpu krånglade och bilden uteblev.

Så då fick syrran för sig att kolla Cpu utan att kontakta mig före och drog kylaren rakt upp för hon såg på en videon på internet att man gör så.

Men då som sagt följde processorn upp med kylaren och det roliga är att den varit monterad max 2 veckor och många som gjort detta misstag med Amd processorer som man klarar sig undan med intel pga pinnarna i moderkortet istället.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Förstår inte din logik alls tyvärr.

Haft datorer sedan C64 men syrran min är ny på stationära datorer och gav henne Sweclockers datorbyggare guide som ett verktyg plus att jag varit stöd under hela bygget via telefon och Skype.

Hon bor i Borlänge och jag i Östersund.

Datorn startade upp helt felfritt men sedan så tror jag att gpu krånglade och bilden uteblev.

Så då fick syrran för sig att kolla Cpu utan att kontakta mig före och drog kylaren rakt upp för hon såg på en videon på internet att man gör så.

Men då som sagt följde processorn upp med kylaren och det roliga är att den varit monterad max 2 veckor och många som gjort detta misstag med Amd processorer som man klarar sig undan med intel pga pinnarna i moderkortet istället.

nästa alla delar i datorer har kontakter som fungerar på liknande sätt, CPU, PCI-E, 24pin, sata osv..det finns ju en form av standard kontakter
om jag då ska handleda nån som inte kan nånting så kan jag ju be dom kolla på nån youtube video som visar dom hur X är kopplat till Y.
har syrran sett en video och gjort likadant så betyder det att dom i videon också böjde pinnarna.

eller: jo du gör likadant när du monterar bort processorn som du gjorde på den där dell datorn med phenom II.
jag har själv försökt förklara för en kund hur man rengör CPU-fläkten den kom tillbaka med processorn vänd 180grader med böjda pinnar.

själv har jag märkt att det är enklare att guida ungdomar/barn med teknik just för att dom oftast inte "rusar i förväg"
vuxna blir oftast låsta då dom tänker själv ut nästa steg innan du hunnit säga något,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

måste finnas tonvis med guider om hur man fixar det med tanke på hur länge processorer haft pinnar... lättast borde väl vara att peta dit ett lagom långt häftstift i sockeln

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det går att löda loss gamla cpu pin och löda dit nya, folk som sysslar med ytmontering kan detta. Om det är så vidare smart är dock en annan femma, man utsätter cpun för värme och få benet rakt är ej så lätt.

Värmen borde väl knappast vara något problem så länge man inte lyckas värma annan löd än avsedd som intern exempelvis. Du vill verkligen inte ha den så varm medans du kör den, men medans du inte kör ström igenom den så behöver du i princip smälta någonting för att det ska vara farligt. De värmekänsliga komponenterna när ingen ström leds igenom är väl kondensatorer men alla cpu kondensatorer är väl keramiska ändå och därav antar jag att de inte borde vara så värmekänsliga. Man bör däremot fortfarande ha viss erfarenhet med lödning innan man försöker sig på det givetvis, bland annat så man kör lämplig temperatur.

Har jag möjligen missat något som är värmekänsligt? Isf vill jag gärna veta vad. (Genuint intresserad i ämnet.) För både kopparn och guldet har långt högre smältpunkt än löd.

Säger inte att det är riskfritt, ingen aning hur nära annan löd sitter den ansedda pin'en, men du bör vara klar innan du lyckats värma igenom PCB'n och nått annan löd. Självklart gör man det på egen risk.

Om jag var i TS sitts skulle jag göra följande.

  1. Kolla upp vad pin'en gör. Om den är irrelevant, t.ex. iGPU som Ryzen saknar så kvittar den.

  2. Be någon som kan löda att löda tillbaka den eller en ny pin. Känner du däremot ingen så kan det möjligen hända att det kan bli dyrt och möjligen inte lönt.

Kan vi få en bild på CPU'n så vi kan se var skadan är? Om du ger upp helt så kan du alltid sälja den, skulle själv möjligen vara intresserad beroende på skada och modell.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jonas79:

Lilla syrran min har fått med processorn upp med kylaren.

Fick till att få tillbaka alla pinnar utom en som allså gick av för att den var böjd på 2 ställen som ett V.

Nu är frågan är det någon firma i Sverige som byter ut dessa för en okej slant eller är det bara att köpa nytt ??

Hur har det gått?
Tråkigt när sådant händer, men hon kan trösta sig med att det är ett vanligt fel, som allt för många gör.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Hur har det gått?
Tråkigt när sådant händer, men hon kan trösta sig med att det är ett vanligt fel, som allt för många gör.

Hon har lagt den på is ett tag men kan uppdatera när hon testat proppen

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jonas79:

Hon har lagt den på is ett tag men kan uppdatera när hon testat proppen

Man blir nog lätt lite missmodig när sådant här händer, hoppas bara att hon inte blir för avskräckt.
Händer som sagt många, vad är det för modell på CPU:n?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |