Quake Champions släpps i Early Access 22 augusti

Permalänk
Melding Plague

Quake Champions släpps i Early Access 22 augusti

Den PC-exklusiva actionskjutaren Quake Champions väntas släppas på riktigt först senare under året, men lanseras redan senare under månaden i en Early Access-version via Steam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Bra spel redan nu, hoppas fler ger det en chans när det släpps på Steam.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett köp. Spelade betan och det var faktiskt riktigt underhållande!

Tillskillnad från många "quakare" som ratar spelet pga av klasser så tyckte jag att klasser var en schysst touch på det hela. Trots att även jag spelat de äldre quake-spelen i mina yngre år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Bra spel redan nu, hoppas fler ger det en chans när det släpps på Steam.

Riktigt roligt, bra tempo, snyggt som attan men något långa sekvenser innan man kommer igång bara... hoppas dom fixar den detaljen.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

day one!

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Entusiast

@Jackbob:
Ska erkänna att jag ratade det när jag först hörde om hjältar och abilities men det var inte alls så dumt när man väl fick provat.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nya Unreal Tournament lär vara bättre som vanligt antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelat betan nästan hundra timmar. Det är inte riktigt lika polerat som Quake Live, men på god väg dit!

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

Har kört closed beta ett tag, gillar spelet.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Nya Unreal Tournament lär vara bättre som vanligt antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

fast inget av dem är lika bra som overwatch

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

fast inget av dem är lika bra som overwatch

Och det enda spelen har gemensamt är att det finns klasser/hjältar och är FPS.

Permalänk
Medlem

Åh Quake! Fick mycket nostalgi av att läsa detta, var mycket roliga stunder för en massa år sedan med Quake 3!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Som ett inbitet quakefan, så ja, quake champions är guld! saknar dock den standard duel delen i spelet. duel nu är man väljer 3 klasser, sen ska man döda ut den andras 3 klasser.. sen är det slut.. Tråkigt nog.. Classic duel borde finnas som mode :/

Permalänk
Medlem

twitch.tv/quakechampions

24-26:e augusti körs Quake world championship på quakecon och streamas här ovan, jag och toxic är där och reppar svenska fanan, in och hejja om ni gillar quake

Permalänk
Avstängd

Ska boka spelet så fort den kommer in till @webhallen jag har vänta många år på detta spel.

Men så klart inget kan slå gamla goda Quake 2.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@McKonny: Vi håller tummarna för er!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Nya Unreal Tournament lär vara bättre som vanligt antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Själv föredrar jag originalet före alla kopior/remakes.
Quake!

Permalänk
Medlem

@superegg: boka? Det kommer vara F2P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ekorrism:

@superegg: boka? Det kommer vara F2P

https://www.komplett.se/product/893392/gaming/spel/spel-pc-ma...

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Spelet kommer vara F2P. Du får en form av valuta genom att spela som tillåter dig att hyra/låsa upp andra hjältar.

Känns knappt lönt att köpa detta då du lika gärna kan låsa upp sakerna ingame för lägre pris då du slipper betala extra för skins osv som ej behövs

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haker:

Spelet kommer vara F2P. Du får en form av valuta genom att spela som tillåter dig att hyra/låsa upp andra hjältar.

Känns knappt lönt att köpa detta då du lika gärna kan låsa upp sakerna ingame för lägre pris då du slipper betala extra för skins osv som ej behövs

Om man får med en cd-skriva så köper jag det vill gärna ge dom lite pengar för sitt hårda arbete tycker flera borde köpa för att hjälpa dom.

Quake <3

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Om man får med en cd-skriva så köper jag det vill gärna ge dom lite pengar för sitt hårda arbete tycker flera borde köpa för att hjälpa dom.

Quake <3

Jag är 99% säker att du kommer få ett DVD fodral med en cd-key

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haker:

Jag är 99% säker att du kommer få ett DVD fodral med en cd-key

Det vore synd.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Men så klart inget kan slå gamla goda Quake 2.

*Host*, du menar Quake 1 / Quake World, som startade allt som har med modernt FPS-spelande och teamplay att göra och som faktiskt spelas än idag?

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Avstängd
Skrivet av glad_katt:

*Host*, du menar Quake 1 / Quake World, som startade allt som har med modernt FPS-spelande och teamplay att göra och som faktiskt spelas än idag?

Jag är bara uppväxt med Quake 2 och inte 1:an.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Får bli till att testa detta, är dock personligen inte alls särskilt förtjust i abilities och annat tjafs, tycker det är roligare när samtliga har exakt samma förutsättningar.

Quake 1 är jag lite för ung för, men Q2MP och Q3A har det försvunnit ett par hundra timmar i.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Själv spela man i en clan med qLoki's Minions quake 2 lmctf.
Många turneringar och lan blev det.

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk

Quake 1 och 2 😍

Visa signatur

☆ Asrock x370 Taichi ☆ Ryzen 1600 ☆ G.Skill Trident Z RGB ☆ Asus GTX 1080 Strix ☆ Corsair MP500 ☆ Cooler Master Masterliquid 240 ☆ NZXT S340 ☆

☆ Gigabyte B350 Gaming 3 ☆ Ryzen 1200 ☆ G.Skill Flare X ☆ Msi gtx 980 Gaming ☆ Kingston Fury SSD ☆ Be Quiet! Shadow rock 2 ☆ Raijintek Thetis ☆

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ser fram emot de olika klasserna fast det är är andra saker jag är tveksam till.
Kan man fortfarande hoppa fortare om man sidohoppar? Sån onödig grej de borde ta bort.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Quake2 !

TDM / CTF / RA2 var livet!