Räcker 750 W för 1080 ti SLI?

Permalänk
Medlem

Okej tack för att du nämnde det där med framtiden och Ryzen! Det känns definitivt något som jag vill satsa på. Nu har jag plockat ihop en ny kundvagn:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10630411/

Vad tror du/ni om denna? Jag valde att gå ner ett snäpp till en Ryzen 1700x. Är det värt det att gå hela vägen och satsa på en 1800x för 1200 spänn extra, eller kan jag känna mig trygg med en 1700x?

Permalänk
Medlem

Jag tog 1800X för att jag ville ha hög garanterad prestanda direkt ur förpackningen och jag orkar inte pilla med klockning. Vill du spara lite pengar och klocka upp så är 1700X ett bättre val.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog köra med 1700x. dom ska klocka inom 100mhz av varandra.

Permalänk
Medlem

Inte för att det hör till saken men Ryzen har ju återupplivat något som dog ut med hyper threading begynnelsen. När man kunde köpa en billigare variant och klocka till den dyrares prestanda, var det som ändå saknades mest från Core 2/Quad & Athlon tiden. Go AMD!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Satt i samma båt som dig o vela mellan ryzen o en 7700k.
Bestämde mig för att köra på det blåa laget även denna gång
Använder endast datorn för gaming och med tanke på single core prestandan och att denna processor lämpar sig bättre för de flesta spel än Ryzen så körde jag på den.
Inte ångrat mig en sekund!
Uppgraderade förövrigt från 6700k
En annan anledning till att välja det blåa laget är att de har den bästa supporten jag någonsin stött på, skickar nya grejer på momangen och står för frakter med DHL Express, man behöver helt enkelt inte oroa sig för strul

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Satt i samma båt som dig o vela mellan ryzen o en 7700k.
Bestämde mig för att köra på det blåa laget även denna gång
Använder endast datorn för gaming och med tanke på single core prestandan och att denna processor lämpar sig bättre för de flesta spel än Ryzen så körde jag på den.
Inte ångrat mig en sekund!
Uppgraderade förövrigt från 6700k
En annan anledning till att välja det blåa laget är att de har den bästa supporten jag någonsin stött på, skickar nya grejer på momangen och står för frakter med DHL Express, man behöver helt enkelt inte oroa sig för strul

du gick från en 6700k till 7700k? Ledsen men det var inte någon uppgradering av något slag. Samma cpu fast den senare klockar liite högre.

Permalänk
Medlem

Jag har funderat och funderat, och har slutligen verkligen bestämt mig för Ryzen. Vill bygga en dator inför framtiden. Nu undrar jag bara över det backfeed nämnde - är det någon som kan styrka det? Alltså är det verkligen bara 100 mhz skillnad? Isåfall kan jag tänka mig att det blir 1700x.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Wasp:

du gick från en 6700k till 7700k? Ledsen men det var inte någon uppgradering av något slag. Samma cpu fast den senare klockar liite högre.

Kör med custom loop o tycker det är kul att överklocka, är även intresserad utav teknik och ville testa nya AVX funktionen. Ledsen men du kan väl inte avgöra vad jag anser är en uppgradering eller inte?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Kör med custom loop o tycker det är kul att överklocka, är även intresserad utav teknik och ville testa nya AVX funktionen. Ledsen men du kan väl inte avgöra vad jag anser är en uppgradering eller inte?

Kan ju också ses som en uppgradering att byta från en 5960x till en annan 5960x som klockar 200mhz högre. Gör ju inte att någon annan kommer tycka att det är en "Uppgradering"

Men ja, du har väl rätt på så vis.

Permalänk
Medlem

TACK. Det blir en 1700x eller bara 1700.

Permalänk
Medlem

Nu har jag en till fråga! Noctuan fanns inte på lager, så jag tänkte att jag beställer en sådan här istället:

https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/209949-be_qu...

Dock så står det inget om att den stödjer AM4, och jag ska ju ha en Ryzen. Den verkar bra så vill gärna ha den, vet ni om den stödjer en Ryzen processor, eller vart jag kan kolla upp det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razmion:

Nu har jag en till fråga! Noctuan fanns inte på lager, så jag tänkte att jag beställer en sådan här istället:

https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/209949-be_qu...

Dock så står det inget om att den stödjer AM4, och jag ska ju ha en Ryzen. Den verkar bra så vill gärna ha den, vet ni om den stödjer en Ryzen processor, eller vart jag kan kolla upp det?

Det går men du måste beställa ett ryzen upgradekit av bequiet.

Permalänk
Medlem

Okej vad bra att du sa det. Jag kanske får ta och ringa Webhallen imorron och se vad dom säger. Jag har beställt ett färdigt paket nu hos dem, och köpte med att de monterar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razmion:

Okej vad bra att du sa det. Jag kanske får ta och ringa Webhallen imorron och se vad dom säger. Jag har beställt ett färdigt paket nu hos dem, och köpte med att de monterar den.

Bjubbar dom inte på monteringskittet så får vi fan massringa till dom

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Bjubbar dom inte på monteringskittet så får vi fan massringa till dom

Hihihi det låter som en bra idé! Vi får se vad dom säger. Är det negativa nyheter så får jag be en moderator skicka ett meddelande till alla Sweclockersanvändare att de ska massringa Webhallen angående det här

Permalänk
Medlem

De bör funka, finns dock hemsidor där du kan skriva in dina delar och få förslag på psu vet dock inte vad hemsidorna heter.