Permalänk

Inget ljud windows 10

Hej, idag när jag startade datorn så märkte jag att det inte finns något ljud, när jag kollar på uppspelningsenheter så ser jag att staplarna rör sig upp och ner, så datorn tror att det kommer ut ljud. jag har testat med olika högtalare och hörlurar i alla högtalaruttag och jag har testat att uppdatera windows och drivrutiner. Jag ser inget felmeddelande någonstans och datorn reagerar när jag kopplar in högtalarsladden.
Någon som vet vad problemet kan vara?

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk

Inte så att den försöker spela upp ljud via skärmen?

Klicka en gång på högtalarikonen vid "klockan", så borde den rutan ha liten pil upp vid högra hörnet. För övrigt så är det den enheten som ljudet spelas upp på som syns.

Hänt mig ett par gånger efter ha uppdaterat nvidia drivisar.

Permalänk
Inaktiv

Högerklicka på högtalaren nere i högra hörnet och ta Uppspelningsenheter.
Välj sedan Högtalare och tryck på Standard.

Har du höjt volymen?

Permalänk
Skrivet av MindBlaster_303:

Inte så att den försöker spela upp ljud via skärmen?

Klicka en gång på högtalarikonen vid "klockan", så borde den rutan ha liten pil upp vid högra hörnet. För övrigt så är det den enheten som ljudet spelas upp på som syns.

Hänt mig ett par gånger efter ha uppdaterat nvidia drivisar.

Det är högtalaren som är uppspelningsenheten

Skrivet av anon200632:

Högerklicka på högtalaren nere i högra hörnet och ta Uppspelningsenheter.
Välj sedan Högtalare och tryck på Standard.

Har du höjt volymen?

Volymen är höjd både i windows och på högtalaren.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk

Har lite slut på idéer, men har hänt att jag fått starta om datorn. Så har det funkat. Inget annat fungkade förutom det. Men misstänker att du har prövat det redan.

Permalänk
Skrivet av MindBlaster_303:

Har lite slut på idéer, men har hänt att jag fått starta om datorn. Så har det funkat. Inget annat fungkade förutom det. Men misstänker att du har prövat det redan.

Jag har testat det.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Affeskate13:

Jag har testat det.

I enhetshanteraren och ljud, kan du pröva byta till high definition från realtek och se om det funkar då? Jag har problem med realtek drivers i win 10. Nackdelen är att man verkar förlora equalizer.

Permalänk
Medlem

Gå in på ljudhanteraren och kolla om du har något inaktiverat!

Permalänk

Jag har ominstallerat windows och köpt ett nytt ljudkort nu, men det unkar fortfarande inte. Det är samma sak. Asus DGX audio center visar att det kommer ut ljud men det kommer inte ut ur högtalare eller hörlurar.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Affeskate13:

Jag har ominstallerat windows och köpt ett nytt ljudkort nu, men det unkar fortfarande inte. Det är samma sak. Asus DGX audio center visar att det kommer ut ljud men det kommer inte ut ur högtalare eller hörlurar.

Har du möjlighet att pröva högtalarna via något annat, tex mp3 spelare om de funkar?