Permalänk
Medlem

Problem med tvkanalerna

Hej!!

Jag har problem med tvkanalerna

Jag har en tv i vardagsrummet, en i min mammas sovrum och en på mitt sovrum. Alla kanalerna till tvn funkar i vardagsrummet men inte i sovrummen. Jag har två st tvillingboxar, en till mitt rum och en till min mammas sovrum.

För tillfället löser jag detta genom att stänga av en av switsharna och ibland så funkar det när min dator är igång. Finns det något sätt som jag skulle kunna få alla kanaler att fungera utan att behöva koppla ur switcharna?

Fibernät: Telia
Kopplat: Från router till switch, till switch och sedan till kanalboxarna.

Permalänk
Rekordmedlem

Vilka tjänsteoperatörer har du, vad är det för router, hur säger tvoperatören att det ska kopplas ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vilka tjänsteoperatörer har du, vad är det för router, hur säger tvoperatören att det ska kopplas ?

Det kan vara så enkelt att switcharna inte klarar igmp snooping. Du skulle kunna prova att ersätta sista switchen med en kabeldelare om du bara har två boxar kopplade på slutet. Då kan en kabel räcka till två enheter. Finns på Kjell och Co. Man splittar kabeln i två delar i var ände.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:

Jag har Telia som operatör och har Router TG799vn v2 från Telia, Jag får kanalerna via nätverket

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jeppe93:

@mrqaffe:

Jag har Telia som operatör och har Router TG799vn v2 från Telia, Jag får kanalerna via nätverket

Så du har internet och tv fån Telia också ? I så fall borde de kunna svara på hur du ska lösa det, ring kundtjäns och fråga vad som krävs.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Trillar man in på en butik har de oftast switchar på hyllan till just detta