Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja hörde att batteritiden fått sig en bra push framåt i och med denna uppdatering.
Är det stora skillnader jämfört med förut?

Asså jag laddar varannan natt och använder telefonen för surf/chatt 5-6 timmar om dagen. Brukar va ungefär 10% kvar när jag lägger mig och laddar den.
Det som drar mest batteri på min telefon är:
Skärm
Google-Tjänster
Messenger
Inaktiv
Wi-Fi

Varför google tjänster drar såpass "mycket" är för att jag kör Nova med Google Now på.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Asså jag laddar varannan natt och använder telefonen för surf/chatt 5-6 timmar om dagen. Brukar va ungefär 10% kvar när jag lägger mig och laddar den.
Det som drar mest batteri på min telefon är:
Skärm
Google-Tjänster
Messenger
Inaktiv
Wi-Fi

Varför google tjänster drar såpass "mycket" är för att jag kör Nova med Google Now på.

Är ju ändå bra förbättringar.
Att få ut 2 dygn på den verkar ju inte vara nåt problem vid vanligt användande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är ju ändå bra förbättringar.
Att få ut 2 dygn på den verkar ju inte vara nåt problem vid vanligt användande

Skickades från m.sweclockers.com

Nej och kör man utan google now kan man nog trycka ut några timmar extra skulle jag tro
Men är ju sjukt användbart så är värt det imo

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Nej och kör man utan google now kan man nog trycka ut några timmar extra skulle jag tro
Men är ju sjukt användbart så är värt det imo

Intressant ändå att det drar så pass mycket, använder det själv rätt mycket på min gamla G4. Kanske ska ta och testa om man får ut några %
Visserligen använder ja det tillräckligt för att gå tillbaka till det, men värt att testa oavsett!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Intressant ändå att det drar så pass mycket, använder det själv rätt mycket på min gamla G4. Kanske ska ta och testa om man får ut några %
Visserligen använder ja det tillräckligt för att gå tillbaka till det, men värt att testa oavsett!

Jag använder det mest för att få relevanta nyheter och att den håller koll på alla beställningar, trackingnummer och biljetter automatiskt.
Det är ju guld värt med sådana notifikationer utan att ens behöva lägga in något själv.
Sen har jag haft nytta av "här parkerade du" funktionen en gång, synd att det inte finns något officiellt stöd för det från Googles sida.

Sideload på APK till Nova Launcher är ju enda alternativet.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Jag använder det mest för att få relevanta nyheter och att den håller koll på alla beställningar, trackingnummer och biljetter automatiskt.
Det är ju guld värt med sådana notifikationer utan att ens behöva lägga in något själv.
Sen har jag haft nytta av "här parkerade du" funktionen en gång, synd att det inte finns något officiellt stöd för det från Googles sida.

Sideload på APK till Nova Launcher är ju enda alternativet.

Körde med Nova launcher till en början, men fann att Microsoft Arrow fungerade bättre.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Request
Har nån av er som erhållit uppdateringen som länkades nyligen av @Buio ovan märkt av några skillnader?

Det fanns en bugg som de fixade, så nu är 4.5.8 släppt för OP5 istället för 4.5.7 som de drog tillbaks (men en hel del hann få den).

OOS 4.5.8 topic
https://forums.oneplus.net/threads/oxygenos-4-5-8-ota-for-the...

Skillnaden mot 4.5.7:
* Fixed occasional stutters when playing games
* Fixed battery drain for Jio users

Jag har inte fått någon än, är kvar på 4.5.6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Jag använder det mest för att få relevanta nyheter och att den håller koll på alla beställningar, trackingnummer och biljetter automatiskt.
Det är ju guld värt med sådana notifikationer utan att ens behöva lägga in något själv.
Sen har jag haft nytta av "här parkerade du" funktionen en gång, synd att det inte finns något officiellt stöd för det från Googles sida.

Tycker det är smutt att kunna långtrycka för att söka på info i de flesta appar och få resultat föreslaget. Exempel, tar upp en serie i Netflix, långtrycker och får ett kort med länkar för att få mer info (inte bara på Netflix). Sen kan man dra upp det och få än mer resultat, t.ex. alla skådisar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Asså jag laddar varannan natt och använder telefonen för surf/chatt 5-6 timmar om dagen. Brukar va ungefär 10% kvar när jag lägger mig och laddar den.
Det som drar mest batteri på min telefon är:
Skärm
Google-Tjänster
Messenger
Inaktiv
Wi-Fi

Varför google tjänster drar såpass "mycket" är för att jag kör Nova med Google Now på.

Hos mig ligger Google Tjänster på 2-3% med min OnePlus 3, och då har jag också Google Now på samt location histor (Platshistorik) o den ligger iallafall inte typ 3-5 normalt sett, så låter som om din drar lite väl mycket

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fotade och filmade ganska mycket en dag på semestern och batteriet var nästan slut 19.22
Är det vanligt på en mobil?
14 kort och sammanlagt 1 minut 45 sekunder film. Ja och så användes den till surf också.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Fotade och filmade ganska mycket en dag på semestern och batteriet var nästan slut 19.22
Är det vanligt på en mobil?
14 kort och sammanlagt 1 minut 45 sekunder film. Ja och så användes den till surf också.

Beror ju på hur mycket du surfade under dagen o så.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Fotade och filmade ganska mycket en dag på semestern och batteriet var nästan slut 19.22
Är det vanligt på en mobil?
14 kort och sammanlagt 1 minut 45 sekunder film. Ja och så användes den till surf också.

Det är inte jättemycket fotande och filmande, borde inte dra massor. Kolla listan under batteri/inställningar för att se om något dragit misstänkt mycket. Ibland kan man få en app som blir rogue, typ buggar ur och drar batteri. Då är det bara stänga den och se om det blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Fotade och filmade ganska mycket en dag på semestern och batteriet var nästan slut 19.22
Är det vanligt på en mobil?
14 kort och sammanlagt 1 minut 45 sekunder film. Ja och så användes den till surf också.

Antar att teleonen inte är nyköpt?
För nya mobiler tar det oftast ett par laddcykler innan batteriet blivit optimerat eller vad man kan säga och det fungerar som bäst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

De har nu släppt OP Launcher v2.1 i betatest version via Google Play för OP5. Även deras egna ikonpaket hittade ut till Google Play. Jag har inte fått v4.5.8 av just OOS än heller. Men 2.1 av Launchern var ett lyft även om det bara är beta, flera bra små funktioner och förbättringar. Fördelen med detta är att de kan uppdatera Launchern separat från OOS uppdateringarna. Kör man annan launcher så spelar det förstås ingen roll.

De har också släppt OP5 i en guldversion nu, fast bara 6/64 modellen. Webbsidan har också blivit mer svenskanpassad.
https://oneplus.net/se/oneplus-5

Permalänk
Medlem

Beställer nog en OnePlus 5 vid augusti löning. Tänkte beställa en extra usb-sladd som jag kan ha liggandes i bilen. Tänkte även ta Carbon skalet.

Vilken USB-sladds längd är de man får till mobilen? 100cm eller 150cm?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Beställer nog en OnePlus 5 vid augusti löning. Tänkte beställa en extra usb-sladd som jag kan ha liggandes i bilen. Tänkte även ta Carbon skalet.

Vilken USB-sladds längd är de man får till mobilen? 100cm eller 150cm?

Verkar vara 100cm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tänkte höra med er om det är någon mer som har problem med Hastigheter, både på Wifi och Mobilsurf (4G+/4G/3G). På ett 100/100 fiberwifi får jag som högst ca 1mb/s och på Mobilsurfen ännu lägre, så bara att skriva detta inlägget är enormt tidskrävande och irriterande. Om folk har idéer/förslag får ni gärna komma med dom!
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garen:

Tänkte höra med er om det är någon mer som har problem med Hastigheter, både på Wifi och Mobilsurf (4G+/4G/3G). På ett 100/100 fiberwifi får jag som högst ca 1mb/s och på Mobilsurfen ännu lägre, så bara att skriva detta inlägget är enormt tidskrävande och irriterande. Om folk har idéer/förslag får ni gärna komma med dom!
Mvh

Nej , har inte upplevt det själv. Det var dock en del som rapporterade problem med Wifi tidigare, men den buggen ska vara fixad i en tidigare uppdatering.

Jag får ungefär 250/50Mbit på Wifi 5Ghz, och runt 130/35Mbit på 4G (har bra 4G lokalt). Det är med bredbandskollen. Jag har kollat lite hur snabbt den laddar ner, och det är sämre men fortfarande snabbt. Där kan det förstås bero på andra änden i det fallet. Däremot får jag mycket sämre 4G där jag jobbar, det är typ 10/1Mbit ungefär, men den antennen verkar rejält belastad.

Om du har möjlighet, kan du testa Wifi på något annat ställe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Nej , har inte upplevt det själv. Det var dock en del som rapporterade problem med Wifi tidigare, men den buggen ska vara fixad i en tidigare uppdatering.

Jag får ungefär 250/50Mbit på Wifi 5Ghz, och runt 130/35Mbit på 4G (har bra 4G lokalt). Det är med bredbandskollen. Jag har kollat lite hur snabbt den laddar ner, och det är sämre men fortfarande snabbt. Där kan det förstås bero på andra änden i det fallet. Däremot får jag mycket sämre 4G där jag jobbar, det är typ 10/1Mbit ungefär, men den antennen verkar rejält belastad.

Om du har möjlighet, kan du testa Wifi på något annat ställe?

Har provat både Wifi och 4G lite överallt i Sverige på den vecka jag haft telefonen. Och jag har samma problem med båda anslutningstyper överallt.. Så jag vet verkligen inte vad det kan vara..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garen:

Har provat både Wifi och 4G lite överallt i Sverige på den vecka jag haft telefonen. Och jag har samma problem med båda anslutningstyper överallt.. Så jag vet verkligen inte vad det kan vara..

Prova kontakta supporten och hör om de har något förslag. Det finns lite inställningar som går att testa, men se till att kolla om det påverkar dina grejer (dvs wipe) på mobilen. Man måste registrera ett konto där.
https://oneplus.net/se/support

Tänkte föreslå att skapa en till användarprogram, men såg att man delar wifi inställningar mellan profiler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blippa o betala med SEQR

Är det någon som kan verifiera att man kan använda OP5 med SEQRs Blippa o betala? Har hört att det ev inte funkar och det är en dealbreaker för mig... (Läst att OP inte är certifierade av Mastercard)

Permalänk
Medlem

Beställde min idag, beräknad leverans 31 augusti.

§9 screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Fick min telefon idag. Beställde i Lördags och kom på tisdag.
En grej jag gillade är att man kunde byta plats bakåt knappen och aktiva fönster knappen.
Jag som använt Sony telefoner och är van vid bakåt knappen till höger om fingeravtryckssensorn.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hej ska beställa nytt skyddsglas och tänkte även beställa ett skal. Vad tror ni om Karbon Bumber Case? Någon som har den?

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hej ska beställa nytt skyddsglas och tänkte även beställa ett skal. Vad tror ni om Karbon Bumber Case? Någon som har den?

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har det skalet och är nöjd. Bra kvalité. Man får bra grepp om mobilen med det på. Det får min rekommendation

Permalänk
Medlem

Android 8.0 Oreo har redan släppts för en stängd betagrupp på OP3. Oneplus räknar med att kunna släppa en publik beta för OP5, OP3 och OP3T redan i slutet av september!

Visst det är en beta, men för de som vill vara snabba är det riktigt bra.

http://www.androidpolice.com/2017/09/06/oneplus-3-closed-beta...

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni som har haft den ett tag om batteritiden?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Vad tycker ni som har haft den ett tag om batteritiden?

Jag måste säga att jag tycker den är sådär, eller rättare sagt jag trodde att den skulle vara bättre. Bara haft min i ett par dagar nu men köpte den begagnad så den är ju använd, batteriet räcker en dag inte så mycket mer.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Jag måste säga att jag tycker den är sådär, eller rättare sagt jag trodde att den skulle vara bättre. Bara haft min i ett par dagar nu men köpte den begagnad så den är ju använd, batteriet räcker en dag inte så mycket mer.

Jag är inte superkräsen, så länge det räcker från när jag vaknar tills jag går och lägger mig på kvällen så är jag nöjd. Tack för svaret

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360