SweClockers firar skolstarten med gratis annonsering i Marknad

Trädvy Permalänk
Cylon
Registrerad
Dec 1999

SweClockers firar skolstarten med gratis annonsering i Marknad

Som det gamla ordspråket säger; efter sommar kommer skolgång. För att hjälpa teknikälskande studenter på traven bjuder SweClockers under hela helgen på gratis annonsering.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2015

Damn, dags att sälja lite chassin och annat jag har legande.

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 5820K @4.2 Motherboard: GA-X99-UD4 GPU: ASUS 1070 Strix
HTPC #3 CPU: R5 1600 @3.6 Motherboard: B350m-A GPU: 1080 Sea Hawk X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Tack för detta

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Självklart har man lagt ut fyra annonser i augusti.

Vet hut Fredrik Åkare - skäms gamle karl!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Jag som precis tänkte slänga en 980 TI med ek vattenblock + 3770k med mobo och 32 gig ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av CyberVillain:

Jag som precis tänkte slänga en 980 TI med ek vattenblock + 3770k med mobo och 32 gig ram

Slänga? Jag bjuder en trisslott. Du står för frakten.

sweclockers prestandaindex

Kan ibland låta ofrivilligt otrevlig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av ClintBeastwood:

Bjuder bättre, en Trisslott samt frakten

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svenstavik
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Cenorida:

Jag höjer med en bulle!

Undra om det är tid att nu lägga upp allt man har samlat på sig kanske, finns ju en del att sälja runt hemmet.

FD R5|ASUS p8z77-V LX| Intel core i7 2700k @ 4.3Ghz|Corsair H115i|Corsair XMS3 DDR3 24GB |MSI 980 Ti Gaming 6G|Samsung 840 EVO 500GB + 17TB lagrning |EVGA superNOVA g2 750w |Asus VG248QE + BenQ GL2450 x2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

hehe, hämta upp det på plats är enda sättet, orka packa och skit, fattar inte hur folk orkar sälja gammalt skit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av CyberVillain:

hehe, hämta upp det på plats är enda sättet, orka packa och skit, fattar inte hur folk orkar sälja gammalt skit.

Är GTX 980TI skit?

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av CyberVillain:

Du kan nog utan större problem få runt 4-5 lök för rubbet.

| Fx 8350 | 16GB | FD edison m550w | GTX 580 | hyper 212 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av CyberVillain:

hehe kan hämta i helgen Står för pizza också

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av CyberVillain:

Skrivet av Cenorida:

Skrivet av Elghinnarisa:

Jag höjer med en bulle!

Undra om det är tid att nu lägga upp allt man har samlat på sig kanske, finns ju en del att sälja runt hemmet.

Skrivet av Rasse12345:

Du kan nog utan större problem få runt 4-5 lök för rubbet.

Skrivet av MsSmith:

hehe kan hämta i helgen Står för pizza också

Jag är ganska säker på att @CyberVillain menade slänga upp prylarna på marknaden.

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Icte:

Jag är ganska säker på att @CyberVillain menade slänga upp prylarna på marknaden.

Offtopic men försök tänka dig att man har dåligt med pengar och grafikkortet pajar. Man ger en okänd person på t.ex Sweclockers en trisslott för ett gammalt grafikkort och personen vinner 25 lök i månaden i 25 år. Man hade nog blivit en såndär som bara tittar in i en vägg och gungar fram och tillbaka..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Icte:

Det är fredag, don't ruin it!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Icte:

Faktiskt inte jag orkar oftast inte bemöda mig sälja datorprylar

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007

@CyberVillain: Då måste du vara en av dessa personligheter

1: Mannen som skiter pengar. (D v s tjänar så mycket pengar så det kvittar)
2: Mannen som äter nudlar, och har garderoben full med datorhårdvara.
3: Mannen som äter o bor bra, men kunde ätit bättre och gjort lite roligare saker för pengarna.
4: ..............
5: ..............

/Ontopic

Nu kommer alla seriösa annonser/köpare/säljare drunkna i marknaden. Tycker det är både bra o dåligt med gratis annonsering i marknaden. Men övervägande dåligt faktiskt.

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av skog1s:

Nu kommer alla seriösa annonser/köpare/säljare drunkna i marknaden. Tycker det är både bra o dåligt med gratis annonsering i marknaden. Men övervägande dåligt faktiskt.

Sweclockers borde kanske gå ut med det några dagar i förväg så folk inte lägger upp en annons för att någon dag senare få den dränkt bland 100 andra annonser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av skog1s:

@CyberVillain: Då måste du vara en av dessa personligheter

1: Mannen som skiter pengar. (D v s tjänar så mycket pengar så det kvittar)
2: Mannen som äter nudlar, och har garderoben full med datorhårdvara.
3: Mannen som äter o bor bra, men kunde ätit bättre och gjort lite roligare saker för pengarna.
4: ..............
5: ..............

/Ontopic

haha, trött på folk som ränner, folk som ringer och kallpratar om datorprylar osv.. och så erbjuder de några hundringar för skiten, inte värt jobbet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Sweclockers borde kanske gå ut med det några dagar i förväg så folk inte lägger upp en annons för att någon dag senare få den dränkt bland 100 andra annonser.

Kan bara hålla med, tråkigt för dem som betalat o lagt ut innan helgen, det brukar bli en himla röra i marknaden när de gör dessa, om än uppskattade kampanjer. Hamnade själv där en gång för något år sedan och tog lärdom av det
Jag tycker samtidigt att det är trevligt att de bjuder på detta, men lite mer "heads Up" någon vecka innan hade varit bra, då det tenderar bli lite #loppis

men inget ont i det när "One mans Garbage, is another mans Treasure"
nu skall jag till marknaden o kolla deals...

Mobo: ASUS ROG STRIX Z270I GAMING | CPU: i7-7700k @4.6 | GPU: EVGA Gtx1080 Hybrid | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz | PSU: Corsair RM650x gold | Chassi: Fractal Design Define Nano S | CPUkylare: Corsair Hydro H115i |SSD1: Samsung M.2 960 Evo 500 Gb| SSD2:Samsung 850 Evo 1Tb | HDD: WD Black 1Tb | Monitor: Acer Predator X34 @100hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2004

Passar perfekt jag som pratade med en kompis tidigare i veckan om det här kanske var bästa stället att annonsera mina gamla prylar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Jag är faktiskt glad att jag hann sälja en del prylar innan detta, det känns som att man får mindre för grejerna när marknaden svämmar över så här.

Kul att buda på diverse bra-att-ha-krimskrams dock, min fru kommer hata mig nästa vecka...

i5 4690k / Asus H81i-plus / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Jag hade inte skrivit tillräckligt många inlägg i forumet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Nyhet:

till och med måndag klockan 12:00

Klockan är 12:34

8MB RAM, mekaniskt tangentbord, 14" skärm med certifierat strålningsskydd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Bli lite trött på att folk lägger upp annonser och man budar, sedan tas annonsen bort utan ett ljud från säljaren. Händer rätt ofta när det är gratis att annonsera. Om man inte är nöjd med buden kan man ju säga det istället...

i5 4690k / Asus H81i-plus / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4