Forza Motorsport 7 får systemkrav och PC-specifika funktioner

Permalänk
Melding Plague

Forza Motorsport 7 får systemkrav och PC-specifika funktioner

Den 3 oktober är det dags för lanseringen av Forza 7, där utvecklarna utöver 700 bilar även utlovar en fullspäckad PC-version med 4K-stöd, bred kompatibilitet och stora inställningsmöjligheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

100 GB lagringsutrymme! Damn...

Permalänk
Medlem

Härligt med 21:9-stöd! Kanske blir ett köp om det finns lite customization av bilar bara

100GB är ju standard nu för tiden, med FFXV och sina typ 170GB eller va de va..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Nu minns jag inte exakt vad detta "Xbox play anywhere" innebär. Men spelet ska alltså släppas i sin helhet på PC?
Måste jag köpa det direkt genom Microsoft för att få stöd för PC eller kan jag köpa det på valfri butik genom prisjakt (bättre pris) och aktivera för PC?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Nu minns jag inte exakt vad detta "Xbox play anywhere" innebär. Men spelet ska alltså släppas i sin helhet på PC?
Måste jag köpa det direkt genom Microsoft för att få stöd för PC eller kan jag köpa det på valfri butik genom prisjakt (bättre pris) och aktivera för PC?

Med horizon 3 så behövde du köpa det i Microsoft butiken digitalt för att få på Windows och xbox. Jag har det ex på skiva och kan bra köra på xbox.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kan väl inte vara så att de rekommenderade kraven för Ultra 4k gäller för stabila 60fps?
Jag har ofta svårt att hålla stabila 60fps med 1080ti överklockat i 3440x1440 i flera spel.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpper det utanför windows store..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

VR-stöd?
Eller får vi vänta till Forza 8 till det?

Stödjer spelet trippelskärm setuper?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Kan väl inte vara så att de rekommenderade kraven för Ultra 4k gäller för stabila 60fps?
Jag har ofta svårt att hålla stabila 60fps med 1080ti överklockat i 3440x1440 i flera spel.

Det räcker ju med stabila 30FPS, enligt Xbox

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem

Kanske får bli ett köp, inte spelat Forza sedan 2:an när man fortfarande hade Xbox. Många timmar man spenderade där på Nordschleife, Nürburgring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Hoppas de släpper det utanför windows store..

Jag tror du hoppas på för mycket. De är ju desperata att få folk att ens orka bry sig om sin store. Just nu refererar ju även många Windows bloggsidor till deras store som en "öken".

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

Kanske dax att uppgradera med en ratt iallafall då. Aldrig spelat Forza utan kört en hel del Gran Turismo så kanske detta är bättre.
Ni som är Forza fans och även har koll på GT, är det samma upplägg med att köpa och sälja bilar, uppgradera och ställa in?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Hade varit trevligt om Microsoft kunde börja med att fixa Windows Store så den blir mer tydlig och lätthanterlig..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

100 GB lagringsutrymme! Damn...

Det blir bara värre med tiden!
Crysis 1 var på 12 gb. Nästan 10ggr större är Forza, men är det 10ggr snyggare?

Kanske blir utvecklarna bara latare på att optimera? Synd då SSDer som alla har är så små.

Permalänk
Avstängd

Trevligt då äter tom min rigg det till frukost

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kanske dax att uppgradera med en ratt iallafall då. Aldrig spelat Forza utan kört en hel del Gran Turismo så kanske detta är bättre.
Ni som är Forza fans och även har koll på GT, är det samma upplägg med att köpa och sälja bilar, uppgradera och ställa in?

Ja typ, har väl alltid varit en del tjafs om vilket som är bäst men i mina ögon är de så gott som identiska.

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Varför rekommenderar man Intel Core i7-6700K eller AMD Ryzen 7 vid 4K?

Borde ju vara i7-6700K / Ryzen 5.
Om fyra kärnor rekommenderas för Intel borde ju sex kärnor räcka med Ryzen 5.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Skrivet av AmpRC:

Varför rekommenderar man Intel Core i7-6700K eller AMD Ryzen 7 vid 4K?

Borde ju vara i7-6700K / Ryzen 5.
Om fyra kärnor rekommenderas för Intel borde ju sex kärnor räcka med Ryzen 5.

Deals bakom stänga dörrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Featherfap:

Det blir bara värre med tiden!
Crysis 1 var på 12 gb. Nästan 10ggr större är Forza, men är det 10ggr snyggare?

Kanske blir utvecklarna bara latare på att optimera? Synd då SSDer som alla har är så små.

Handlar inte om att utvecklare blir lata. Alla detaljer på dom många olika bilmodellerna tar ju plats. Väldigt konstigt att jämföra ett bildspel med ett fps.
Klart det även kommer en gräns där det snarare blir finputsning snarare än något revolutionerade.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Nu minns jag inte exakt vad detta "Xbox play anywhere" innebär. Men spelet ska alltså släppas i sin helhet på PC?
Måste jag köpa det direkt genom Microsoft för att få stöd för PC eller kan jag köpa det på valfri butik genom prisjakt (bättre pris) och aktivera för PC?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Med horizon 3 så behövde du köpa det i Microsoft butiken digitalt för att få på Windows och xbox. Jag har det ex på skiva och kan bra köra på xbox.

Ja det är bara en fråga om skiva eller digitalt.

Du kan bara köpa spelen digitalt till PC. Köper du en Xbox One skiva får du bara spelet till Xbox One. Köper du spelet digitalt får du till Xbox One och Windows 10.

Du kan köpa i vanliga butiker OM du köper den digitala nedladdnings-versionen och löser in den i Windows Store/Xbox one.

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Handlar inte om att utvecklare blir lata. Alla detaljer på dom många olika bilmodellerna tar ju plats. Väldigt konstigt att jämföra ett bildspel med ett fps.
Klart det även kommer en gräns där det snarare blir finputsning snarare än något revolutionerade.

Yeah, allright, men det senaste Need for Speed är väl runt 15GB max?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Christley:

Kan väl inte vara så att de rekommenderade kraven för Ultra 4k gäller för stabila 60fps?
Jag har ofta svårt att hålla stabila 60fps med 1080ti överklockat i 3440x1440 i flera spel.

Det ska vara för 60 FPS. Xbox One X är betydligt mindre kraftfull än ett 1080, och den ska klara 4K i 60 FPS. Förvisso optimeras konsoler hårdare, så de slutgiltiga kraven på PC får vi bekräftelse på vid lanseringen om inte annat.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Allt ser bra ut, tyvärr saknas 812 superfast, m2 och 675lt.
Först när jag läste listorna på bilar och inte såg m3 e46 då blev jag arg, nästan samma nivå som man hade mot joffery.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duktig:

Det räcker ju med stabila 30FPS, enligt Xbox

Skickades från m.sweclockers.com

Alla vanliga Forza sedan Forza 2 ( ej horizon serien) har väl körts i 60 fps?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det ska vara för 60 FPS. Xbox One X är betydligt mindre kraftfull än ett 1080, och den ska klara 4K i 60 FPS. Förvisso optimeras konsoler hårdare, så de slutgiltiga kraven på PC får vi bekräftelse på vid lanseringen om inte annat.

Jag tror inte att det blir något problem att köra det på mitt 1070. Kör alla spel i 4k men på high istället för ultra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det slukar mycket hårddisk! 100 GB är ju 10% av Xbox One X:S hårddisk, man får bara in 8-9 likanande spel på Xbox One X sen är det fullt! Hoppas Xbox One X lanseras med en 2 eller 4 TB hårddisk inom kort!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig mera köpa ett Forza spel till pc. Maken till ooptimerad buggig skit med obefintligt stöd för sim-racingutrusning får man leta efter. Endast lata konsolportar.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

100 GB lagringsutrymme! Damn...

Håller med... MicroSlut har fått betalt av Samsung eller något för att inte komprimera programmeringen.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Får väl ha kvar g27an ett tag till då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Häftigt. Men vid 1:19 in i klippet och jag ser rökeffekten så bara.... Meh.
Likaså texturerna för banorna. Början av klippet och regn delarna är ju wow, men sen blev jag besviken. Sedan första Forza så har dom inte gjort något åt den fattiga "burnout" röken. Något som första GRID gjorde betydligt bättre. Rent av är effekten snyggare i ett spel som GTA V.

Visa signatur

Star Citizen ❤