Google lanserar Android 8.0 "Oreo"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nootes:

De sa att 3T kommer få Oreo som sista Android, sen bara säkerhets uppdateringar. Antar 5 kommer fortfarande få nästa med. De kör 2års cyklen 3 släpptes 2016, eftersom 3T bara är en "refresh" så stannar den på samma

Källa: http://www.swedroid.se/android-o-blir-sista-stora-uppdatering...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jnsson:

Precis som det redan skrivits, så kommer OnePlus 3 o 3T o få Android 8.0/Oreo. Och även om telefonen inte får fler Android uppgraderingar efter det, så säger OnePlus att dem fortfarande kommer få säkerhetsuppdateringar

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det var den artikeln jag tänkte på, kom ihåg fel.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Det där med batteritid låter som ett gammalt löfte. Här är Android fortfarande rätt bedrövligt IMO när man kollar vad som sörplat energi. Har aldrig sett att siffrorna går ihop.

Kanske utbryter ett krig här, men jag tycker att överlag så verkar iOS vara mer skum med batteritid. Om Apple har sådan bra koll på mjukvara och hårdvara och möjlighet att få allt att fungera ihop på bästa nivå så bör de väl kunna lyckas överlag rätt bra? Hur kommer det då sig att så många användare sitter med fruktansvärd batteritid så ofta och tidigt? (planned obsolence?)
Någon annan som upplevt detta?

Min familjs och vänners erfarenhet bekräftar att det inte bara är enstaka fall. Min nexus 5 å andra sidan har ju iofs fått sämre batteritid jämfört med när den var ny, kanske pga ålder men jag bytte batteri utan att få märkbart bättre SOT så något bör ju ha hänt förutom att batteriet åldrats.

Hur som helst, nu har jag en Lenovo P2 vars battertid är överlägsen. Den bör få 8.0 också så kan jämföra lite.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

@LPG: Min uppfattning är att Apple sätter in ganska kraftigt mindre batterier i sina produkter (sett till mAh) men får ut liknande batteridriftstider som konkurrenterna.

Permalänk

Undrar om Google får pengar av ägarna av Oreo ;P
Förövrigt smakar de kakorna skit nuförtiden

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

@edvinnn: Jo det har du rätt i det är sant men de drar ju mindre saker med det mindre batteriet.
Kikade lite på gsmarena där S8+ med 3500mAh får 88h "endurance rating" jämfört med 7+ 2900mAh på 75h, större batteri mer batteritid så helt ok?
Å andra sidan, S8+ har större skärm (6.2vs5.5) och mer pixlar att dra runt (1440x2960 mot 1080x1920 är mer än dubbla)

Detta jag menar i mitt inlägg, jag tycker 7+ borde göra bättre ifrån sig?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Kanske utbryter ett krig här, men jag tycker att överlag så verkar iOS vara mer skum med batteritid. Om Apple har sådan bra koll på mjukvara och hårdvara och möjlighet att få allt att fungera ihop på bästa nivå så bör de väl kunna lyckas överlag rätt bra? Hur kommer det då sig att så många användare sitter med fruktansvärd batteritid så ofta och tidigt? (planned obsolence?)
Någon annan som upplevt detta?

Min familjs och vänners erfarenhet bekräftar att det inte bara är enstaka fall. Min nexus 5 å andra sidan har ju iofs fått sämre batteritid jämfört med när den var ny, kanske pga ålder men jag bytte batteri utan att få märkbart bättre SOT så något bör ju ha hänt förutom att batteriet åldrats.

Hur som helst, nu har jag en Lenovo P2 vars battertid är överlägsen. Den bör få 8.0 också så kan jämföra lite.

iOS-enheter har jag märkt att det är bättre på, inte perfekt men helt klart bättre. Har haft både 5S och 6:an som jobbtelefon. Angående Nexus-enheten så skulle jag gissa på batteriet. Vad jag erfarit med byten är att det sällan är samma kvalité som kommer med ursprungligen vare sig det är Android eller iPhone.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Ärligt talat så är jag inte så intresserad av nya finesser eller ens ännu längre batteritid vid det här laget. Ser hellre fokus på rappare respons och bättre flyt i gränssnittet, som mindre mikrolagg när man switchar applikationer t.ex.

Sitter här med en Galaxy S8a och kan bara hålla med. Hade inte alls varit fel med komplett flyt i alla scenarier.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KTL:

Det där med batteritid låter som ett gammalt löfte. Här är Android fortfarande rätt bedrövligt IMO när man kollar vad som sörplat energi. Har aldrig sett att siffrorna går ihop.

Är du medveten om att siffrorna inte är procentantal av det som används, utan av hela batteriet?

Just nu har jag:
5% phone idle
5% screen
1% var till 5 appar (varav en är Android System, en Android OS, en Google Play Services)
Totalt 15%, och jag har 83% batteri kvar.
Totalt blir det 98%. Lite avrundningsmissar lär det väl bli (appar under 1% batterianvändning visas inte, t ex), så "close enough" tycker jag.

Om man däremot väntar sig att summan av användnings-siffrorna ska bli 100% så blir förstås ganska illa.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Är du medveten om att siffrorna inte är procentantal av det som används, utan av hela batteriet?

Just nu har jag:
5% phone idle
5% screen
1% var till 5 appar (varav en är Android System, en Android OS, en Google Play Services)
Totalt 15%, och jag har 83% batteri kvar.
Totalt blir det 98%. Lite avrundningsmissar lär det väl bli (appar under 1% batterianvändning visas inte, t ex), så "close enough" tycker jag.

Om man däremot väntar sig att summan av användnings-siffrorna ska bli 100% så blir förstås ganska illa.

Den diffen är betydligt högre för mig, 11%. Allt är relativt beroende på vad man använder och hur mycket och appar. Men överlag på alla Androids jag haft så är det en mycket högre siffra än man tycker det borde vara. Vi får se hur eller om det blir någon skillnad med Oreo.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Är du medveten om att siffrorna inte är procentantal av det som används, utan av hela batteriet?

Just nu har jag:
5% phone idle
5% screen
1% var till 5 appar (varav en är Android System, en Android OS, en Google Play Services)
Totalt 15%, och jag har 83% batteri kvar.
Totalt blir det 98%. Lite avrundningsmissar lär det väl bli (appar under 1% batterianvändning visas inte, t ex), så "close enough" tycker jag.

Om man däremot väntar sig att summan av användnings-siffrorna ska bli 100% så blir förstås ganska illa.

När jag adderar allt får ja totalt 64% och har kvar 16%. Så totalt 80%, låter som lite roliga avrundningar...
Android 7.1.1

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Som vanligt får väl vi Samsung-ägare vänta ett år innan uppdateringen dimper ner.

Det där med längre batteritid låter ungefär som "Nya Windows ska du aldrig behöva starta om!"

Du som säger att du är så nöjd med det skit OSet...

Har nyss spenderat 30 minuter med det för att det hade förstört en skrivare genom att lägga in en drivrutin den tyckte var bättre... så inget fungerade längre. Där har du nya windows... "inget fungerar längre"

Skrivet av Frux:

Ärligt talat så är jag inte så intresserad av nya finesser eller ens ännu längre batteritid vid det här laget. Ser hellre fokus på rappare respons och bättre flyt i gränssnittet, som mindre mikrolagg när man switchar applikationer t.ex.

Problemet är att det nog är hårdvaran till stor del som måste till här. De behöver snabbare kunna växla mellan låg och hög prestanda läge, istället för mer prestanda i benchmarks. Lite därför jag slutade jaga nyaste luren då jag såg att det inte blev mycket förbättring.

Den dagen de gör en förbättring som hjälper så skiftar jag gärna dock.

Annars brukar (konstigt nog) 3:e part Custom-Roms vara mer optimerade även på äldre hårdvara för detta.

Skrivet av VadSaDu:

Vem använder cancer? För mig skulle dessa smiles gärna få försvinna..tar bara en massa onödig plats..

O M G !

Skrivet av Nootes:

De sa att 3T kommer få Oreo som sista Android, sen bara säkerhets uppdateringar. Antar 5 kommer fortfarande få nästa med. De kör 2års cyklen 3 släpptes 2016, eftersom 3T bara är en "refresh" så stannar den på samma

Källa: http://www.swedroid.se/android-o-blir-sista-stora-uppdatering...

Skickades från m.sweclockers.com

Har tom kvar min på version 6.x än, pga alla buggar och problem jag fick när jag uppgraderade till android 7. Troligen är dessa lösta nu, men jag har inte så bråttom som många andra då jag hellre har en fungerande enhet, än en trasig och bråkande sådan.

Tycker dock att det är helt klart plus om 3T får Oreo i framtiden, då det är ändå två versioner den har fått uppgraderat nu.

Sen ang batteritiden så har inget... och jag menar inget hittills slagit min gamla Samsung S2 med Custom ROM på 5-6 dagar på en laddning. 2-3 dagar får man ut av de bättre idag... vilket är löjligt dåligt jämfört imho.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Du som säger att du är så nöjd med det skit OSet...

Har nyss spenderat 30 minuter med det för att det hade förstört en skrivare genom att lägga in en drivrutin den tyckte var bättre... så inget fungerade längre. Där har du nya windows... "inget fungerar längre"

Nu var det ju inte just Windows 10 jag syftade på (som för övrigt jag är mycket nöjd med och som inte har krånglat på någon av de ca 150 klienter jag installerat det på vid det här laget) utan just Windows som helhet, som väl Microsoft har lovat att man skall slippa starta om sedan Windows ME lanserades, så just det där med färre omstarter tror jag så lagom på.

Och det är ju samma med "bättre batteritid" som de lovar vid varje ny Android-version. Jag tycker inte det har blivit så mycket bättre

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu var det ju inte just Windows 10 jag syftade på (som för övrigt jag är mycket nöjd med och som inte har krånglat på någon av de ca 150 klienter jag installerat det på vid det här laget) utan just Windows som helhet, som väl Microsoft har lovat att man skall slippa starta om sedan Windows ME lanserades, så just det där med färre omstarter tror jag så lagom på.

Och det är ju samma med "bättre batteritid" som de lovar vid varje ny Android-version. Jag tycker inte det har blivit så mycket bättre

Det blev en hel del färre omstarter med Windows 7 och lite färre med Windows 8, som båda kan installera både drivare och en hel del annat utan omstart. Windows 10 har istället lagt till en satans massa oväntade omstarter... som verkar vara det nya de lovar att de ska fixa.

Och från Android 4 till 5 blev faktiskt rätt stor batteritid skillnad. Tror närmare 20% på en hel del enheter. Även min gamla S2 fick lätt 15% mer batteritid med denna, och nyare enheter (då) som Samsung G4 ska också ha fått märkbar skillnad enligt några vänner.

Så visst... stora skillnader sker inte varje gång, men det verkar gå åt rätt håll i stora steg, men tills utvecklarna slutar lägga till 10 nya meningslösa funktioner i OSen så kommer aldrig det bli så bra som vi båda hade hoppats. Lite därför jag vill ha tillbaka OS som ren och tom grund, som du sedan kan välja vad du vill lägga på den. Då får du själv skylla dig om batteritiden är sämre. (Lite som att mer lastat i bilen ger sämre förbrukningssiffror)

Permalänk
Medlem

Hoppas även jag på bättre batteritid, eller iaf att den är lite mer smooth när man går mellan appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tpepoon:

Nya emojis ser bedrövliga ut

Du måste skämta? Jag skulle säga äntligen har Google lyssnat på alla som kräkts på deras vedervärdiga emojis.
Jag lade upp en compare. Du föredrar alltså de gamla?

Permalänk
Medlem

Har kört betan ett tag med en 6P och får säga att batteritiden är klart bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Det blev en hel del färre omstarter med Windows 7 och lite färre med Windows 8, som båda kan installera både drivare och en hel del annat utan omstart. Windows 10 har istället lagt till en satans massa oväntade omstarter... som verkar vara det nya de lovar att de ska fixa.

Och från Android 4 till 5 blev faktiskt rätt stor batteritid skillnad. Tror närmare 20% på en hel del enheter. Även min gamla S2 fick lätt 15% mer batteritid med denna, och nyare enheter (då) som Samsung G4 ska också ha fått märkbar skillnad enligt några vänner.

Så visst... stora skillnader sker inte varje gång, men det verkar gå åt rätt håll i stora steg, men tills utvecklarna slutar lägga till 10 nya meningslösa funktioner i OSen så kommer aldrig det bli så bra som vi båda hade hoppats. Lite därför jag vill ha tillbaka OS som ren och tom grund, som du sedan kan välja vad du vill lägga på den. Då får du själv skylla dig om batteritiden är sämre. (Lite som att mer lastat i bilen ger sämre förbrukningssiffror)

Jag tycker mig aldig märka av omstarterna eftersom jag ställt in active hours så blir aldrig störd när jag jobbar, producerar eller spelar. Startar om gör den säkert efter uppdateringar och så men det är inget jag märker av, utan det är mest en notis om att "updates were installed" nere i högra hörnet då och då, så det är mer en "åh fan" än "aj fan"-känsla för mig tycker jag

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker mig aldig märka av omstarterna eftersom jag ställt in active hours så blir aldrig störd när jag jobbar, producerar eller spelar. Startar om gör den säkert efter uppdateringar och så men det är inget jag märker av, utan det är mest en notis om att "updates were installed" nere i högra hörnet då och då, så det är mer en "åh fan" än "aj fan"-känsla för mig tycker jag

Tycker det är rätt jobbigt när man sitter i spelar och plötsligt så "poff" så startas det om, som har hänt mig två gånger. Samt jag såg det hända 3:e gång, mitt i en tournering på Island. Tills nu har man ju inte kunnat ställa in active hours vidare vettigt heller, och jag vill kunna sätta active 24/7 om jag är active 24/7.

Och många gånger kan jag jobba på något och lämna det över natten... jag menar, jag har UPS... jag har energisparläge så den har kunnat stå igång 24/7 sedan Windows XP iaf. Om det har fungerat i 15 år... varför kan det inte fungera nu? Måste jag tillbaka till Windows 95 som man behövde starta om varje dag nu?

Min telefon behöver inte starta om stup i kvarten heller... utan den fortsätter köra dag ut och dag in. Detta har inte varit ett problem sedan android 2.x iaf när jag först kollade det.

Linux kan också installera patchar mm med extremt få omstarter, och du kan enkelt bestämma när du vill göra dem.

Var ett tag sedan jag satt med OSX, men jag har svårt att tro att deras maskiner slänger ut dem ur vad de gör, inte sparar något och sen startar om. Varför kan inte MS göra detta om alla andra kan?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZyntaX:

Du måste skämta? Jag skulle säga äntligen har Google lyssnat på alla som kräkts på deras vedervärdiga emojis.
Jag lade upp en compare. Du föredrar alltså de gamla?

Tycker också att de gamla ser bättre ut. Dels för att de nya ser sjukt generiska ut, men också för att de gamla hade en "platt design" utan färgtoningar och "outlines" eller vad de nu heter, vilket bättre matchar designspråket som körs nu för tiden (material design etc).

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket oreo fick pröjsa för det

Permalänk
Medlem

Vi får se hur lång tid det tar att Android 8 klassas för rasistisk då det använder mjölk i videoklippet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dukieee:

Sitter fortfarande med 6.0.1 och väntar på att man ska få 7.0...största nackdelen med samsung :/

Fast nu är det ju tyvärr så att vissa modeller äldre än två år inte får denna alls. Vilket ju gäller SGS 6 t ex.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Tycker också att de gamla ser bättre ut. Dels för att de nya ser sjukt generiska ut, men också för att de gamla hade en "platt design" utan färgtoningar och "outlines" eller vad de nu heter, vilket bättre matchar designspråket som körs nu för tiden (material design etc).

Wow, där ser man hur olika smaken kan vara. Alla jag stött på har varit väldigt överens att det ser ut som kludd av en 3-åring.

Permalänk
Medlem

har man gamla Android mobiler som ej får några nya uppdateringar från respektive tillverkare så får man hoppas att den stöds bra av "androidcommunityt" min gamla S5 funkar fortfarande vettigt med LineageOS(nougat)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZyntaX:

Wow, där ser man hur olika smaken kan vara. Alla jag stött på har varit väldigt överens att det ser ut som kludd av en 3-åring.

Ja alltså jag var väl inte ett fan av dem när jag såg dem första gången, men de har växt på mig, lite som att de har sin egen stil.

Men om de ska gå tillbaks till "normala" emojis så skulle jag föredra om de såg mer clean ut som dessa istället:

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jaha, *gäsp*, antar att det blir ännu lägre tempo på customROMutvecklingen till min Galaxy S4 då. Men det är väl till stor del Samsungs fel, att Qualcomm (etc) inte uppdaterar drivrutiner etc är ju helt beroende av att Samsung inte säger "vi vill ha!", för det hade de då garanterat fått...

Jag förstår att Android har en akilleshäl i fragmenteringen inte bara mellan tillverkare utan mellan operativsystemversioner, det är svårt att uppdatera allt med säkerhetsfixar etc, men är man van med Windows, eller Linux, så tycker man ju att det mesta borde funka bara hårdvaran är bra nog...

Min 2012 Nexus 4 är ju inte stort sämre än moderna budgettelefoner som kör Nougat 7. Så varför släpptes inte ens Marshmallow 6 till den?

Min 2013 Galaxy S4, med 4x2.3GHz (klockat till 2.6) och 2GB minne borde lätt klara Nougat 7. Men, Samsung har strandat den på _5.0.1_ , vilket ju är oerhört gammalt.

Fruns Galaxy S4 mini i9195 LTE har 4.4.x, vilket ju är helt barockt. Den köptes 2015, då den fortfarande tillverkades, och även om den då hade ett par år på nacken borde den ju fått Lollipop 5 åtminstone...får se när bankid vågar släppa supporten för Kitkat 4.4. Det går ju att installera custom-rom, men det är inget som säger att bankid i framtiden kommer att acceptera det.

Vadå, jag bitter? Njae, jag upplever min S4 som "tillräckligt bra" (och kör crDroid/LOS ok) så den kommer jag inte att ersätta förrän jag typ måste (den havererar eller mobilt bank-id slutar funka). För tillfället kör jag dock rootad 5.01 igen, då det är enda sättet jag lyckats få telefonen att spela in video i 4K och 1920x1080 i 60 fps på ett stabilt sätt, och det ville jag ha över sommaren.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag fick Nougat för mindre än en månad sen till min Motorola X Force. Undrar verkligen om ja kommer få Oreo....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Ja alltså jag var väl inte ett fan av dem när jag såg dem första gången, men de har växt på mig, lite som att de har sin egen stil.

Men om de ska gå tillbaks till "normala" emojis så skulle jag föredra om de såg mer clean ut som dessa istället:

http://i.imgur.com/Cw66OTQ.png

Är det unicode emojisarna? Ja jag håller med dig. Men en klar förbättring iaf imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Du måste skämta? Jag skulle säga äntligen har Google lyssnat på alla som kräkts på deras vedervärdiga emojis.
Jag lade upp en compare. Du föredrar alltså de gamla?

http://i.imgur.com/W3fLaZl.jpg

Jag tycker dem nya ser helt för jävliga ut. Gillade dem "gamla", eller dem fram till 7.1.2

Skrivet av ZyntaX:

Wow, där ser man hur olika smaken kan vara. Alla jag stött på har varit väldigt överens att det ser ut som kludd av en 3-åring.

Och jag tycker precis tvärtom. Dem nya ser ju för jävliga ut

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag tycker dem nya ser helt för jävliga ut. Gillade dem "gamla", eller dem fram till 7.1.2
Och jag tycker precis tvärtom. Dem nya ser ju för jävliga ut

Håller med dig, de nya ser för taskiga ut, som vi sa på min tid.