Intel antyder om lanseringen av Coffee Lake med datummärkt kaffemugg

Permalänk
Melding Plague

Intel antyder om lanseringen av Coffee Lake med datummärkt kaffemugg

I samband med lanseringen av Kaby Lake Refresh gav Intel en tydlig indikation om när steg två, sexkärniga Coffee Lake, i åttonde generationens Core anländer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

*host* pappersmugglansering

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Eller till hennes hållning (eller avsaknad av det) samt hennes ansiktsuttryck är det kanske så att datumet visar hur länge hon ska få jobba kvar där... Tuffa tider hos Intel antar jag?

Permalänk
Inaktiv

Jag är mest nyfiken på mobil-processorerna. De energisnåla på 15W blev ju riktigt bra, vad kommer då de lite större modellerna bli för något? Alltså ersättaren till Core i7-7700HQ?

Det ryktades om 6 kärnor det är fint, många har dock snåla arbetsgivare som även om vi får detta så får vi så övrigt dålig hårdvara så de extra kärnorna ej kommer till nyttja.

Permalänk

Gom att hålla fingret i kors så ger hon tittaren en hint om hur hon själv ser på det troliga i datumet?

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd

Är ju inte en riktig Inteltråd om inte AMD Ryzen nämns i kommentarerna!

Så...jag tror mer på Ryzen+ eller vad de ska kallas.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
99:e percentilen
Citat:

En annan nyhet blir grafikdelen, som får namnet UHD Graphics 630 istället för HD Graphics 630 med dagens Kaby Lake.

"Hej! Jo, jag tänkte mig en data med Ultra Håådee Gräfficks, håådeeämmiii och håådeeskärm. Har ni det?"

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

"Hej! Jo, jag tänkte mig en data med Ultra Håådee Gräfficks, håådeeämmiii och håådeeskärm. Har ni det?"

Sän mååste dän ha minnst 4giggabitt med videoram minne!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

"Hej! Jo, jag tänkte mig en data med Ultra Håådee Gräfficks, håådeeämmiii och håådeeskärm. Har ni det?"

Dä måstä va åtta gigebite minnä och i5

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

*host* pappersmugglansering

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Haha, papperslansering fick just en helt ny mening.

Lär väl vara 10.10.2017 då säkert, låter som ett ganska troligt datum dock, 16.9 som något tidigare rykte talade om skulle ha varit för tidigt med tanke på vi har inte sett skymten av ett enda z370 moderkort än, 10.10 finns det iallafall lite hopp om.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Varför köpa en 8700K för de pengarna och få så lite FPS i skillnad när man har en Ryzen eller en Äldre intel som fortfarande orkar

Sålde min 7700 efter jag köpt en Ryzen 1700.

Sen även om 8700k har 200 fps max och jag 165 så är det inte så stor skillnad som gör att jag köper den , så länge jag har bra fps så att jag kan spela utan lagg och så att det flyter på så som jag önskar så är jag mer än nöjd.
För er som säger att Ryzen inte är bra till spel om man inte streamar.
Har aldrig varit mer nöjd.
intel må vara bra men den är inte Jordens bästa skapelse

Köp intel sa de, Du kommer få så mycket bättre FPS än AMD sa de
Köper en intel efter all hype.
Den var inte så bra som alla på stod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

@VadSaDu: Varför köpa en 8700K för de pengarna och få så lite FPS i skillnad när man har en Ryzen eller en Äldre intel som fortfarande orkar

Sålde min 7700 efter jag köpt en Ryzen 1700.

Sen även om 8700k har 200 fps max och jag 165 så är det inte så stor skillnad som gör att jag köper den , så länge jag har bra fps så att jag kan spela utan lagg och så att det flyter på så som jag önskar så är jag mer än nöjd.
För er som säger att Ryzen inte är bra till spel om man inte streamar.
Har aldrig varit mer nöjd.
intel må vara bra men den är inte Jordens bästa skapelse

Köp intel sa de, Du kommer få så mycket bättre FPS än AMD sa de
Köper en intel efter all hype.
Den var inte så bra som alla på stod.

Det är ju tyvärr så det poträtteras. Intel har högre FPS än Ryzen och då är Ryzen helt plötsligt "dålig" för spel.

OK, såhär.. Om 7700K fått 60+ FPS i ett spell och Ryzen fått <30FPS i samma spel med samma inställningar, då hade faktiskt Ryzen varit "dålig" för spel, men som det är nu så är båda bra, så argumentet att intel är bättre än AMD i spel ekar tomt. Särskillt om man dessutom streamar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Intel är inte dålig men när Folk säger att AMD är så dålig som de låter rätt ofta så är det fel.
även om intel har högre FPS och kostar mer så är de inte alltid mest prisvärd.
Men Älskar man intel så är det ju svårt att säga något annat.

Jag har både AMD och intel Cpuer, Älskar bägge två, Hatade min 9590 , men hatade 7700

Man tjänar inte alltid så mycket på att byta till en ny cpu om man har en bra cpu som funkar bra i hög fps

även om 8700k har högre max fps än Ryzen så är det inget man ska bry sig om enligt min mening.
Man ska titta på spel upplevelsen och Min /avg fps, Max fps är skit samma .

Jag spelar bf1 i avg 100 till runt 145 max 165, Rainbow six siege har jag max 190 men läst 145, Varför byta till en 8700k för att tjäna bara lite extra när man har något som funkar bra?`

Sen får Intel vara hur bra de vill men vad tjänar man på de lilla när man saker som funkar bra ?

Men om intel är så jäkla bra i spel så kanske jag ska byta igen

Fick ändra
Permalänk
Medlem

@Surxx: 7700 måste ju tyvärr vara den mest överskattade i7'an på väldans länge, speciellt med värmeproblemen just den processorn har. :/

Har förövrigt svårt att tro att du klarar av att bottlenecka på CPU med typ en 6700K i dagsläget, iaf i spel... min i5 4690K funkar finfint fortfarande, trist bara att folk går på bluffen att man måste köpa nytt varje generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

@Ozzed: Intel är inte dålig men när Folk säger att AMD är så dålig som de låter rätt ofta så är det fel.
även om intel har högre FPS och kostar mer så är de inte alltid mest prisvärd.
Men Älskar man intel så är det ju svårt att säga något annat.

Jag har både AMD och intel Cpuer, Älskar bägge två, Hatade min 9590 , men hatade 7700

Man tjänar inte alltid så mycket på att byta till en ny cpu om man har en bra cpu som funkar bra i hög fps

även om 8700k har högre max fps än Ryzen så är det inget man ska bry sig om enligt min mening.
Man ska titta på spel upplevelsen och Min /avg fps, Max fps är skit samma .

Jag spelar bf1 i avg 100 till runt 145 max 165, Rainbow six siege har jag max 190 men läst 145, Varför byta till en 8700k för att tjäna bara lite extra när man har något som funkar bra?`

Sen får Intel vara hur bra de vill men vad tjänar man på de lilla när man saker som funkar bra ?

Men om intel är så jäkla bra i spel så kanske jag ska byta igen

Hmm mini och medelfps är väl generellt också högre om max fps är högre.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sekips:

@Surxx: 7700 måste ju tyvärr vara den mest överskattade i7'an på väldans länge, speciellt med värmeproblemen just den processorn har. :/

Det finns några få som klagar, men vid originalklock och en 1000kr kylning till denna, så är det ytterst få som har så höga temperaturer på 7700K så det är skadligt för cpun. Dessa Threadriper i9or och allt vad det heter utvecklar lite mer värme än 7700K.

Skrivet av sekips:

Har förövrigt svårt att tro att du klarar av att bottlenecka på CPU med typ en 6700K i dagsläget, iaf i spel... min i5 4690K funkar finfint fortfarande, trist bara att folk går på bluffen att man måste köpa nytt varje generation

Många gör annat än enbart spela på datorn.. 7700K är inte svår att bottna med excel, word you name it.
Lite seriösa datorbutiker frågar vad ska du ha datorn till, säger man spel, så säger de ja då duger vilken skit som helst. Säger man excel, ja då visar de upp Facebooks datacenter i Luleå som ett förslag och säger att de levrar denna på 2 veckor. Skämt åsido, men lite åt det hållet är det när man pratar cpu.

Permalänk
Medlem

@sekips: När jag köpte min 9590 kostade intels i7a under 3000, hade jag köpt en sån istället för den hade jag haft den än idag.
Vilket jag ångrar mig mellan varven
Säger inte att AMD eller intel är dålig men Intel är inte bäst bara för de har högre max fps eller avg fps eller lägre max fps.

Gäller alla cpuer, Men när man tröttnat på vilken cpu som är bäst så blir man trött.

Min i7 920 spöade min 9590 trotts ålder.

Spelade Doom på 150 fps med mitt gamla 980 och Six siege på 135 max.

Jag anser ju själv att köpa en 8700k som "kanske" får värme problem och som "kanske " inte får så mycket mer fps vilket vi inte vet än så är det klart att man kan använda sin gamla. hade jag haft kvar min i7 920 så hade jag inte köpt min Ryzen för den klarade jag mig fint med i de spel jag spelar.

Men det är dit jag vill komma, bara för intel kommer med 8700k och den ska vara så här flashig med 50 % mer prestanda är 7700k så behöver det inte betyda att det är så mycket bättre. jag tycker inte att det är så jätte stor skillnad mot äldre intel cpuer mot 7700k.

Och vill folk bli arg så får de bli de , säger inget illa om att nån cpu är sämre eller bättre.

Permalänk
Medlem

@elajt_1: Fortfarande om 7700k har 190 fps och Ryzen 150 så är det inget man tänker på

Behöver inte köpa en 8700k när man har bra cpuer

Permalänk
Medlem

@anon159643: Må så va men Intel och AMD är bra, Men de som klagar på andra märken än de man kör förtjänar inte att kallas fans

Fans är den som dyrkar men kan acceptera att andra tycker olika.

Men det är fortfarande onödigt att köpa om det funkar bra

Accepterar själv amd /Intel /Nvidia / AMD

är Fanboy av bägge två och kan acceptera folks åsikter.

Men om det är värt att köpa 8700k eller ej när man har bra cpuer är onödigt

La till extra
Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

@Ozzed: Intel är inte dålig men när Folk säger att AMD är så dålig som de låter rätt ofta så är det fel.
även om intel har högre FPS och kostar mer så är de inte alltid mest prisvärd.
Men Älskar man intel så är det ju svårt att säga något annat.

Jag har både AMD och intel Cpuer, Älskar bägge två, Hatade min 9590 , men hatade 7700

Man tjänar inte alltid så mycket på att byta till en ny cpu om man har en bra cpu som funkar bra i hög fps

även om 8700k har högre max fps än Ryzen så är det inget man ska bry sig om enligt min mening.
Man ska titta på spel upplevelsen och Min /avg fps, Max fps är skit samma .

Jag spelar bf1 i avg 100 till runt 145 max 165, Rainbow six siege har jag max 190 men läst 145, Varför byta till en 8700k för att tjäna bara lite extra när man har något som funkar bra?`

Sen får Intel vara hur bra de vill men vad tjänar man på de lilla när man saker som funkar bra ?

Men om intel är så jäkla bra i spel så kanske jag ska byta igen

Varför köpa Ryzen när en Core 2 Quad fortfarande rullar på bra? Med det sagt vill jag bara säga att alla byter inte för de behöver. Då hade enthusiast marknaden varit mer eller mindre HELT meningslös.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

@Palme_570: Nej jag vet att folk byter för att de vill ha nytt.
Men om det är värt det i Fps väg är ju en annan femma.
Men jag håller med, Köpa cpuer och delar är trevligt.

Sitter fortfarande och snyftar över att jag köpte ett 1080 istället för 1080 ti då det skiljer så mycket XD

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt, som jag uppfattat det ryktas det som att Coffee Lake (desktop) kommer ut i september, men när ryktas det att Canon Lake refresh (laptop) säljs?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Surpuppa:

Förstår inte riktigt, som jag uppfattat det ryktas det som att Coffee Lake (desktop) kommer ut i september, men när ryktas det att Canon Lake refresh (laptop) säljs?

Jag undrar samma sak, det enda som har nämnts är ultrabook.
Men från följande länk om ultrabook:
http://www.sweclockers.com/nyhet/24304-intel-avtacker-attonde...
Citat: Kaby Lake Refresh ska dyka upp i bärbara datorer inom kort och enligt Intel ska de finnas i fler än 80 olika system till julhandeln.

Kanske får vi se ej low power laptop-cpuer. Jag är rädd för att Intel kanske satsar så mycket på de vanliga laptop cpuerna.
Detta eftersom när Core i7-8650U presterade så bra som den gjorde, så ser jag en väldigt liten marknad kvar för vanliga laptop-cpuer.
De kan ju knappast använda en egen wafer till dessa få, så det skulle väl vara att Intel väljer att klocka Core i7-8650U högre så effekten ökar och sedan döper de den till ett annat namn?

*edit*
Fast detta prat med 6 core laptops? Då måste de väl göra en ny wafer? Men varför köpa en av de billigare cpuerna som kanske presterar sämre än en Core i7-8650U, men ändå drar kanske dubbelt så mycket ström? (att den är mycket billigare kan vara en anledning)

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant o se hur pass mycket det skiljer i prestanda mot Ivy Bridge som man har idag. Skeptisk som jag är så tror jag ett byte kommer bli extremt svårmotiverat ekonomiskt sett.

Hoppas på att bli positivt överraskad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hänger inte riktigt med, släpps coffe lake för stationära iår eller nästa år?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Går ju inte säga "spel" som att just ordet spel är en formula som är lika för alla. Det är givetvis skillnad om du vill ha 4K upplösning, vill ha 200fps, klarar dig med 60fps i 1080p osv osv.

Om 60fps räcker för dig betyder det inte att alla är nöjda med det. Det finns väl för fasen olika behov inom spelvärlden också eller?

Sluta anta att du vet vad andra strävar efter
Börja förklara vad ni är ute efter vad gäller spel

Detta är vad som händer i alla liknande trådar. Prata OM produkten istället för att prata FÖR eller EMOT den. Intressantare och trevligare nivå då, tack.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte får ihop det här?

Citat:

...en lansering av Coffee Lake under fjärde kvartalet...

Citat:

...ska paras ihop med Intels sockel LGA 1151, men blir trots detta inte kompatibla med moderkort baserade på styrkretsarna ur 100- och 200-serierna. Istället ska Coffee Lake paras ihop med 300-serien...

Citat:

För den som väntar på helt nya styrkretsar ska dessa lanseras i början av 2018

Hur ska man då använda de nya processorerna när de lanseras? Eller är jag för trött eller nåt?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

@Aeqvist: Om du menar specifikt mig så räcker aldrig 60 fps, Köper inte en 240 hz skärm för att spela i 60 fps ,
Men vi avslutar samtalet så blir nog alla nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

*host* pappersmugglansering

Fel, processorerna för laptops etc släpps nu. Deskop-versionerna ser ut att komma i oktober.

Skrivet av RPGWiZaRD:

Haha, papperslansering fick just en helt ny mening.

Lär väl vara 10.10.2017 då säkert, låter som ett ganska troligt datum dock, 16.9 som något tidigare rykte talade om skulle ha varit för tidigt med tanke på vi har inte sett skymten av ett enda z370 moderkort än, 10.10 finns det iallafall lite hopp om.

Se ovan.