Game of Thrones-avsnitt råkar sändas i förtid och hittar ut på fildelningssajter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006

Tack för nyheten!

Det var ett extremt bra avsnitt.
Älskar att den fanns i full HD.

Nu är jag extremt sugen på att spoila skiten på facebook, och samtidigt få skräpet i vän-listan att sålla bort sig själv med tanke på hur varenda jävel ska spoila sönder serien direkt när ett avsnitt har gått, utan respekt för dom som jobbar skift (jag t.ex.) och inte har möjlighet att se avsnitten samma sekund de släpps.
Känner mig kluven, då jag vanligtvis inte beter mig som ett rövhål. Men tjejer gillar ju badboys

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av exroz:

Suck, släpp alla tio avsnitt samtidigt.

Tröttsamt tablå-tv tänk att behöva vänta för att få se något redan färdigproducerat.

Antalet tittare som enbart köper HBO pga GoT lär vara miljontals, om inte tiotals miljoner.
Med 1 avsnitt i veckan så sprider dom i alla fall ut det över 2 månader och cäshar på så sätt in dubbelt mot om dom släppt allt direkt och en stor del hade sett allt under en månad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av apamedvapen:

Tack för nyheten!

Det var ett extremt bra avsnitt.
Älskar att den fanns i full HD.

Nu är jag extremt sugen på att spoila skiten på facebook, och samtidigt få skräpet i vän-listan att sålla bort sig själv med tanke på hur varenda jävel ska spoila sönder serien direkt när ett avsnitt har gått, utan respekt för dom som jobbar skift (jag t.ex.) och inte har möjlighet att se avsnitten samma sekund de släpps.
Känner mig kluven, då jag vanligtvis inte beter mig som ett rövhål. Men tjejer gillar ju badboys

Tjejer gillar kanske badboys, men inte douchebags... föregå med gott exempel och spoila ingenting.

CPU: Intel i5-7600K MB: MSI Z270 GAMING PRO RAM: Corsair Vengeance 2x4GB DDR4@2800MHz GPU: MSI GTX 1070 ARMOR 8GB OC SSD: OCZ Agility-3 128GB HDD: WD 500GB Case: FD Define R4 PSU: FD Integra M 550W 80+ Bronze OS: Win 10 Pro x64 KEYBOARD: Tesoro Colada Evil G3NL *BROWN* MOUSE: Razer DeathAdder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av ggustavsson:

Måste nog vara den ende i världen som bara sett ett enda avsnitt av denna serie, Säsong 1 avsnitt 1

Nä, gillar genren och ville se serien, så det är synd att denna... var som den var.
Såg avsnittet med den storvuxna tjejen fäktandes på en bro (vet ej vilket).
En bit med pälskille+tjej i snö och hus och nått monster skulle komma.
Gav det nån chans eller 2 till men vart bara säkrare och bytte.

Sökes UTROTAD:
Ljust media-tangentbord (svarta bokstäver obelyst)
HELT vanligt ej mekaniskt org 105 fullhöjd swe, 6-7mediaknappar (separat). (extraknappar). USB-sladd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av Ozzed:

Ja det tro fan tittatsiffrorna ökar då de får massvis med gratis reklam. Jag säger inte att jag är säker på att det är så, men det skulle inte förvåna mig om de här "olyckorna" är en medveten strategi för att få publicitet.

Inte helt säker på att Game of Thrones behöver "gratis reklam" vid det här laget. Och om inte folk betalar för HBO så är det värdelösa tittare enligt HBO själva.

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 5820K @4.2 Motherboard: GA-X99-UD4 GPU: ASUS 1070 Strix
HTPC #3 CPU: R5 1600 @3.6 Motherboard: B350m-A GPU: 1080 Sea Hawk X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av Oliver91:

Nejdå, försökte se smörjan när de kom men fall absolut inte mig i smaken, glor hellre på nästa säsong av "The Grand Tour"

http://www.imdb.com/title/tt5712554/

Minst relevant kommentaren 2017

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Bloodstainer:

Minst relevant kommentaren 2017

Tycker den är högst relevant.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Be Quiet! Silent Base 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av Oliver91:

Tycker den är högst relevant.

Att klaga på att GoT är dåligt efter ett avsnitt, i en tråd gällande GoT. Jo ytterst irrelevant

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Bloodstainer:

Att klaga på att GoT är dåligt efter ett avsnitt, i en tråd gällande GoT. Jo ytterst irrelevant

Kan ju inte bli mera relevant...? Håller med förövrigt, GoT är trams TGT däremot!

Main: Moderkort: MSI P67A-C45 B3 | CPU: i5 2500k@4.3GHz | GFX: Gigabyte GTX 670 Windforce X3 OC | PSU: Fractal Design Integra R2 650w 80+ Bronze | Minne: 8GB Corsair XMS3 1600MHz@1.65v | CPU kylare: Corsair A50 | Chassi: FD Core 3000
Kringutrustning: Skärm: BenQ G2420HD | Tangentbord: Qpad MK-50 | Mus: I.E 3.0 | Hörlurar: SS Siberia V2 | Högtalare: Creative T10 (Även som hörlurs förstärkare)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av enzity:

Kan ju inte bli mera relevant...? Håller med förövrigt, GoT är trams TGT däremot!

TGT? I vilket universum är det jämförbart. Det här är som att två personer diskuterar musik och någon kommer in och säger att de gillar att bygga klockor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av enzity:

Vad är tgt?

Data
| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 | Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gigabyte
Registrerad
Aug 2008

Det brukar alltid sägas att varje kopiering är en förlust. Men här kommer man från maffiahåll och säger att kopieringarna har gett fler tittare.
Har de börjat förstå vad piratkopiering är eller har någon sluntit och lämnat fel meddelande på fel plats.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/aA76d/hackare-hotar-s...
https://www.theguardian.com/media/2017/aug/17/game-of-thrones...

Citat:

Något som är till en fördel för HBO är att hackarna bara har släppt enskilda avsnitt, och ännu inte en hel säsong av någon serie. Det gör att tittarna som vill se fortsättningen behöver skaffa ett konto hos HBO och betala för att se resten

så nån annan serie förutom GoT har läckt ut från HBO men theguardian skriver att "bara vissa avsnitt finns ute" & pga detta så köper fler abonnemang för att kolla vidare..

märkligt att dom inte skriver vilken serie där bara vissa avsnitt har läckt.. jag får en känsla att jornalisten har intervjuat nån på HBO

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644