Age of Empires IV annonserat!!

Permalänk
Medlem

Age of Empires IV annonserat!!

Dagen som man väntat på. Det kommer ett NYTT spel i spelserien Age of Empires - IV. Det senaste spelet, Age of Empires 3 släpptes för tolv år sen men det var ettan och tvåan som var de riktiga guldkornen (även om trean var bra den också).

Jag är supertaggad

En liten trailer nedanför, saknar dock gameplay.
https://www.youtube.com/watch?v=RYwZ6GZXWhA

Vad tror ni?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Ett givet köp.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Måtte det leva upp till namnet!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Som vi har väntat! Då undrar man vilken tidsålder det blir. AOE3s tidsålder var ju inget vidare tbh.

Permalänk
Medlem

Coolt, tyvärr är det väl lång tid kvar innan det släpps. Hoppas på en ny trailer med lite in-game snart!!!

Permalänk
Medlem

Det finns så lite av bra RTS nudagrna..

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk

Givet köp om det kommer på steam!

Vilket troligen inte kommer hända med tanke på Age Of Empires Definitive Edition bara verkar komma till Windows store...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice! Hoppas de inte sabbar det också. Om jag vill minnas srätt 0å finns väl inte original studion ens kvar längre?

Permalänk
Medlem

Hurra, jag har spenderat mycket tid med ettan och tvåan i mina dar!

Permalänk
Permalänk

Det är en fin trailer så man blir ju lite taggad. Nästan mer taggad på AoE 1 HD edition dock, nostalgi

Permalänk
Avstängd

WOLOLO WOLOLO WOLOLO!

Permalänk
Keeper of Traditions

Får hoppas att de inte gör samma snedsteg som de gjorde med den värdelösa trean. Gå tillbaks till tvåan och ta det som faktiskt var bra med spelet.
Kanske att det till och med blir lite esport också, tvåan tävlas det ju fortfarande i.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Garderoben: Jo det är det, vill ha det på steam och inte Windows store

Permalänk
Medlem

Skeptiskt hoppfull.
Relic har producerat en hel del bra spel men efter DOW3 så är mina förväntningar väldigt låga.