Forza Motorsport 7 får systemkrav och PC-specifika funktioner

Permalänk
Medlem

Det är precis sådana här systemkrav jag vill se andra ger oss till sina titlar.

Grundläggande - för minimum.
Rekommenderade - för 1080p/60FPS
och rekommenderade 4K - Som det säger sig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Kommer aldrig mera köpa ett Forza spel till pc. Maken till ooptimerad buggig skit med obefintligt stöd för sim-racingutrusning får man leta efter. Endast lata konsolportar.

Horizon 3 var en teknisk katastrof när det släpptes, nu fungerar det dock utomordentligt bra och har stöd för en lång lista rattar och pedaler.
Men ja, det är helt bedrövligt att det seriöst ska behöva ta mer än ett halvår efter det att spelet släppts innan det fungerar som det ska. Hade varit en betydligt bättre idé att skjuta upp PC versionen några månader

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir bra. Jag växte i stort sett upp med Gran Turismo men har de senaste tio åren inte haft någon konsol och har istället blivit tvungen att lira på PC. Det finns många riktigt bra bilspel på PC, speciellt om vi snackar simulatorer, men spel som Gran Turismo och Forza lyser med sin frånvaro av någon outgrundlig anledning.

Permalänk
Medlem

@Rixxz: Fortfarande inget stöd för H-växelspak trots att det funkat till Xbox One sedan start. Bra support där!

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Featherfap:

Yeah, allright, men det senaste Need for Speed är väl runt 15GB max?

Och där fanns det också ca 700 bilar?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rixxz:

Horizon 3 var en teknisk katastrof när det släpptes, nu fungerar det dock utomordentligt bra och har stöd för en lång lista rattar och pedaler.
Men ja, det är helt bedrövligt att det seriöst ska behöva ta mer än ett halvår efter det att spelet släppts innan det fungerar som det ska. Hade varit en betydligt bättre idé att skjuta upp PC versionen några månader

För vissa funkar det utomordentligt bra, för andra (mig t.ex.) kraschar det fortfarande till skrivbordet av och till. Det är dessutom en del av oss som inte riktigt förstår varför det krävs att lägga till stöd för specifika rattar som redan är kompatibla med Windows 10 och "alla" andra spel.

Sen finns det förstås också massa andra småproblem. Varför kan man inte lämna ett "onlineäventyr" från lobbyn? Hur får man igång mikrofonen? Varför har man 30s på sig att välja en bil (av massor) online men 45s på att rösta var (av tre val) man ska köra?

Permalänk
Skrivet av Noob I am:

Allt ser bra ut, tyvärr saknas 812 superfast, m2 och 675lt.
Först när jag läste listorna på bilar och inte såg m3 e46 då blev jag arg, nästan samma nivå som man hade mot joffery.

Kan bekräfta för dig att M3 e46 finns i årsmodell 2005, och en M2 coupe finns med också, jag har själv kollat efter dom 2

Sen skulle jag nog tro att Ferrarin och Mclaren kärran kommer i en dlc kan man hoppas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sahlen903:

Kan bekräfta för dig att M3 e46 finns i årsmodell 2005, och en M2 coupe finns med också, jag har själv kollat efter dom 2

Sen skulle jag nog tro att Ferrarin och Mclaren kärran kommer i en dlc kan man hoppas

Vet inte vad jag läste för lists men nu är man inte lite sugen på att spelat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods