Kan inte ladda telefonen i Surface Pro Dock

Permalänk
Medlem

Kan inte ladda telefonen i Surface Pro Dock

Har precis köpt en Surface Pro 2017 som jag ska ha i jobbet, köpte till en Dockningsstation.
När jag ansluter min iphone till usbuttaget i dockningsstationen så blir det connect/disconnect/connect/disconnect med 1 sekunds intervall ett par gånger sen får jag felmeddelandet "en usbenhet drar mer ström än usbuttaget kan leverera"

Det är den ENDA usbenheten ansluten till dockningsstationen, någon som vart med om detta? Överlag tycker jag surface pro verkar vara helt värdelös när det gäller USB.

Anslöt mus/usbminne/tossibox/CDläsare till en USBhub (inte powered) som var ansluten till datorns enda USButtag, även då fick jag problem med strömförsörjningen.

Permalänk
Medlem

Vad är de för docka ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Har precis köpt en Surface Pro 2017 som jag ska ha i jobbet, köpte till en Dockningsstation.
När jag ansluter min iphone till usbuttaget i dockningsstationen så blir det connect/disconnect/connect/disconnect med 1 sekunds intervall ett par gånger sen får jag felmeddelandet "en usbenhet drar mer ström än usbuttaget kan leverera"

Det är den ENDA usbenheten ansluten till dockningsstationen, någon som vart med om detta? Överlag tycker jag surface pro verkar vara helt värdelös när det gäller USB.

Anslöt mus/usbminne/tossibox/CDläsare till en USBhub (inte powered) som var ansluten till datorns enda USButtag, även då fick jag problem med strömförsörjningen.

Vet inte om det hjälper, men jag köpte nyss en Asus laptop, och till den fanns det tydligen mjukvara att ladda hem via deras hemsida som hade med "usb charger" att göra. Kan det vara nåt sånt som måste åtgärdas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Vad är de för docka ?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/tillbehor...

Den där