Hjälp med grafikkort som gör att datorn inte vill starta!!

Permalänk
Medlem

Hjälp med grafikkort som gör att datorn inte vill starta!!

Hej! Jag har precia köpt ett nytt grafikkort (msi geforce gtx 1060 6 gb) jag uppdaterade från (MSI GeForce GTX 950 Gaming 2GB PhysX). Har försökt att installera det och datorn vill inte starta, utan den försöker slå igång men stängs av efter ca 2-3 sekunder. Vad har jag gjort för fel?
Kan det vara nätaggregatet?
Jag prövade att koppla in det gamla och då startar datorn utan problem. Jag avinstallerade även de gamla drivrutinerna för grafikkortet.

Här är några saker jag har i datorn:
Nätaggregat: Corsair VS550 550W KPC Bulk Edition
Moderkort: ASUS B85M-G, Socket-1150
Moderkort, m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, VGA, DVI, HDMI, Haswell

Behövs något mer?

Permalänk
Medlem

@Simon44: Har du kollat så att alla extra strömkablar är inkopplade. Det kan också vara något fel på själva kortet så att du behöver lämna tillbaka det.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @4,6GHz Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming
GPU Gtx 1070 SC Gaming OC
Hårddiskar WD Blue 2000gb, WB Blue 500gb, OCZ TL100 220 gb. OCZ TL100 128 gb.
PSU EVGA 1000 GQ 1000W
RAM 16GB Corsair LP 2400MHz

Permalänk

Samma sak hände mig för några dagar sen faktiskt när jag uppgraderade mitt grafikkort från ett 780ti till ett 1070.

Den vägrade starta av någon anledning. Jag följde någon troubleshoot guide från Toms Hardware.

Prövade massor av steg och inget funkade förräns jag kom till Ram minnet. Av någon anledning så hamnade jag i någon konstig bootloop där cpu fläkten inte startade. Men bara när ett av ram minnena var i.

Så jag tog ut ena ram minnet och nu funkar Datorn, även om det bara är med 1 8gb sticka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon44:

Hej! Jag har precia köpt ett nytt grafikkort (msi geforce gtx 1060 6 gb) jag uppdaterade från (MSI GeForce GTX 950 Gaming 2GB PhysX). Har försökt att installera det och datorn vill inte starta, utan den försöker slå igång men stängs av efter ca 2-3 sekunder. Vad har jag gjort för fel?
Kan det vara nätaggregatet?
Jag prövade att koppla in det gamla och då startar datorn utan problem. Jag avinstallerade även de gamla drivrutinerna för grafikkortet.

Här är några saker jag har i datorn:
Nätaggregat: Corsair VS550 550W KPC Bulk Edition
Moderkort: ASUS B85M-G, Socket-1150
Moderkort, m-ATX, B85, DDR3, 1xPCIe-x16, VGA, DVI, HDMI, Haswell

Behövs något mer?

Prova uppdatera bios