Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

@Destroyedbeauty:

Har för mig det måste vara USB 3.0 annars funkar det inte alls, då hastigheten är för låg

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

@Destroyedbeauty:

Har för mig det måste vara USB 3.0 annars funkar det inte alls, då hastigheten är för låg

Jo det där vet jag redan, haha

Visa signatur

TV: Sony 49" UHD LED Smart TV KD49XE9005
Dator: Intel i7-6700HQ | 16GB | Nvidia GTX 1070 8GB | 256GB SSD+1TB HDD
Konsol: PS4 Pro 2TB SSHD + 5TB External HDD | PS3 Slim 1TB HDD | New Nintendo 3DS XL + 32GB MicroSD
Övrigt: iPhone 7 128GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Med tanke på att Sony säger upp till 8TB är kompatibel så lär det definitivt fungera med 3,5-tums diskar som har extern strömtillförsel.
Det finns nämligen ingen 2,5-tums disk som är på 8TB.

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/syste...

Kan ju vara en i dagsläget teoretisk maxbegränsning. Att 8TB 2,5" diskar rimligtvis bör fungera även om de inte finns i dagsläget.

Men samtidigt kan jag inte se varför en HDD med extern strömkälla inte skulle fungera. Skulle väl vara om Sonys lösning tvunget måste ha 100% kontroll på strömtillförseln då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destroyedbeauty:

Konstigt, för mig har ingen extern hårddisk med egen strömkälla velat fungera - och då har jag testat 3-4 olika modeller.

Kanske jag som bara hade en sjukt dålig otur, eller så är jag ämnad till att endast få använda externa hårddiskar med "intern" strömkälla direkt via USB-bussen.

Bara för att jag är för nyfiken.

Provade en extern jag hade liggandes med extern strömtillförsel och denna fungerar.

Prisjakt - WD My Book USB 3.0 V2 2TB

Skrivet av anon5930:

Kan ju vara en i dagsläget teoretisk maxbegränsning. Att 8TB 2,5" diskar rimligtvis bör fungera även om de inte finns i dagsläget.

Men samtidigt kan jag inte se varför en HDD med extern strömkälla inte skulle fungera. Skulle väl vara om Sonys lösning tvunget måste ha 100% kontroll på strömtillförseln då.

Iofs kan det vara teoretisk. Men 8TB finns redan ute och har sett användare som skriver de använder 4 och 6 TB.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Bara för att jag är för nyfiken.

Provade en extern jag hade liggandes med extern strömtillförsel och denna fungerar.

Prisjakt - WD My Book USB 3.0 V2 2TB

Haha, bra det.

Jag är lite halvtvungen att lösa utrymmesproblemet i min PS4 om jag ska fortsätta använda den. 500GB är tight. Men känner inte att jag vill kosta på någon HDD då jag använder den för lite, samt att jag eventuellt byter till en PS4 Pro eller Xbox One X när jag väl byter till en UHD-TV och då kommer den med en större hårddisk från början.
Men hade jag köpt idag så hade det varit Seagates 2TB-diskar, antingen extern eller en intern 2,5". WD's Recertified-diskar om jag skulle snåla rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destroyedbeauty:

Vad jag vet, av egen erfarenhet, så måste den externa hårddisken få sin strömförsörjning direkt via USB-bussen från PS4 (Slim)/PS4 Pro:n. En extern hårddisk med en extern strömkälla fungerar tyvärr inte. :/

Skrivet av iller:

Med tanke på att Sony säger upp till 8TB är kompatibel så lär det definitivt fungera med 3,5-tums diskar som har extern strömtillförsel.
Det finns nämligen ingen 2,5-tums disk som är på 8TB.

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/syste...

Tack för tipsen!
Jag kände inte till någondera. Framförallt inte att det måste vara USB 3.0 - så tack!

Skrivet av anon5930:

Haha, bra det.

Jag är lite halvtvungen att lösa utrymmesproblemet i min PS4 om jag ska fortsätta använda den. 500GB är tight. Men känner inte att jag vill kosta på någon HDD då jag använder den för lite, samt att jag eventuellt byter till en PS4 Pro eller Xbox One X när jag väl byter till en UHD-TV och då kommer den med en större hårddisk från början.
Men hade jag köpt idag så hade det varit Seagates 2TB-diskar, antingen extern eller en intern 2,5". WD's Recertified-diskar om jag skulle snåla rejält.

Jag har över +100 titlar på PS4:an och är faktiskt riktigt nöjd med PS4:an. Jag har knappt spelat något på min Xbox One, vilket jag tidigare favoriserade över PS4:an. Jag kan bara inte förlika mig med de tunna axelknapparna på Xbox One kontrollen. Spelade MGS V: Ground Zero och var helt fakkin omöjligt att använda "kikaren" (hålla in LB) och samtidigt använda styrspaken/styrspakarna för att titta runt. Gav mig kramp 3000. På PS4:ans handkontroll upplevde jag det aldrig.

Många exklusiva titlar på PS4:an gjorde att jag satt (och nu sitter) med den mer. Xbox One har fått bli min Netflix/Plex-dedikerade box xD

Det där med att inte skaffa en extern hårddisk förens (eventuellt) PS4 Pro, torde inte samma externa hårddisk fungera när man sedan uppgraderar? Kommer definitivt skaffa en PS4 Pro, men missade inbyteskampanjen de hade på Gamestop i oktober-november i fjol.. så.
Bara väntar.

Permalänk
Inaktiv

Som vanligt rätt dåligt med diskussion om kommande spel här hehe. Någon mer som beställt Uncharted-spelet som släpps imorgon? Mitt skickades idag. Nu vet jag typ inget om spelet mer än att huvudpersonerna är utbytt.

Skrivet av Swe.Stars:

Tack för tipsen!
Jag kände inte till någondera. Framförallt inte att det måste vara USB 3.0 - så tack!

Jag har över +100 titlar på PS4:an och är faktiskt riktigt nöjd med PS4:an. Jag har knappt spelat något på min Xbox One, vilket jag tidigare favoriserade över PS4:an. Jag kan bara inte förlika mig med de tunna axelknapparna på Xbox One kontrollen. Spelade MGS V: Ground Zero och var helt fakkin omöjligt att använda "kikaren" (hålla in LB) och samtidigt använda styrspaken/styrspakarna för att titta runt. Gav mig kramp 3000. På PS4:ans handkontroll upplevde jag det aldrig.

Många exklusiva titlar på PS4:an gjorde att jag satt (och nu sitter) med den mer. Xbox One har fått bli min Netflix/Plex-dedikerade box xD

Det där med att inte skaffa en extern hårddisk förens (eventuellt) PS4 Pro, torde inte samma externa hårddisk fungera när man sedan uppgraderar? Kommer definitivt skaffa en PS4 Pro, men missade inbyteskampanjen de hade på Gamestop i oktober-november i fjol.. så.
Bara väntar.

V2-kontrollen är klart bättre än V1 som släpptes inledningsvis iallafall.
Även jag har köpt fler spel till min PS4 än Xbox One. Endast retail då jag inte litar på Sony men har blivit något PS2-köp då jag hade galet svårt att låta bli Star Ocean 3. Totalt 22 retail-titlar i bokhyllan, om jag räknar med nya Uncharted som dyker upp imorgon. Men många är spel som finns på andra plattformar förstås, var så ont om spel inledningsvis att jag köpte icke-exklusiva titlar.
Xbox One blir det mest digitalt till i dagsläget tack vare Xbox Anywhere, stor bonus att både kunna spela samma spel på PC och Xbox One. Jag hade gärna sett att Sony försökt göra något liknande.

Hade PS4 Pro åkt ner till 3000kr eller lägre ändå hade jag nog haft svårt att låta bli ett köp.
Ett stort minus är att jag inte gillar designen samt att den saknar UHD-BD läsare, gör det svårt att motivera fullpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Som vanligt rätt dåligt med diskussion om kommande spel här hehe. Någon mer som beställt Uncharted-spelet som släpps imorgon? Mitt skickades idag. Nu vet jag typ inget om spelet mer än att huvudpersonerna är utbytt.

V2-kontrollen är klart bättre än V1 som släpptes inledningsvis iallafall.
Även jag har köpt fler spel till min PS4 än Xbox One. Endast retail då jag inte litar på Sony men har blivit något PS2-köp då jag hade galet svårt att låta bli Star Ocean 3. Totalt 22 retail-titlar i bokhyllan, om jag räknar med nya Uncharted som dyker upp imorgon. Men många är spel som finns på andra plattformar förstås, var så ont om spel inledningsvis att jag köpte icke-exklusiva titlar.
Xbox One blir det mest digitalt till i dagsläget tack vare Xbox Anywhere, stor bonus att både kunna spela samma spel på PC och Xbox One. Jag hade gärna sett att Sony försökt göra något liknande.

Hade PS4 Pro åkt ner till 3000kr eller lägre ändå hade jag nog haft svårt att låta bli ett köp.
Ett stort minus är att jag inte gillar designen samt att den saknar UHD-BD läsare, gör det svårt att motivera fullpris.

Tack! Ska se om jag tom investerar i en Elite-kontroller, när priset känns lite humanare eventuellt
Hade inte ens hört talas om Xbox Anywhere. Köpte Gears of War 4 för 129:- för någon månad sedan för att spela co-op med en god vän (har dock inte blivit av, j*vla skola efter jobb). Antar att det _inte_ fungerar på PC:n eftersom det krävs att det är digitalt. Men jäkligt smart. Had no idea.

Min fråga då: UHD-BD? Jag trodde alla tittade på strömmande material eller sådant som lånats hem från internet? No?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tack! Ska se om jag tom investerar i en Elite-kontroller, när priset känns lite humanare eventuellt
Hade inte ens hört talas om Xbox Anywhere. Köpte Gears of War 4 för 129:- för någon månad sedan för att spela co-op med en god vän (har dock inte blivit av, j*vla skola efter jobb). Antar att det _inte_ fungerar på PC:n eftersom det krävs att det är digitalt. Men jäkligt smart. Had no idea.

Min fråga då: UHD-BD? Jag trodde alla tittade på strömmande material eller sådant som lånats hem från internet? No?

Jag hostade nyligen upp över 5 laxar för en UHD HDR bluray-spelare 😄 Finns folk som gillar stenåldern fortfarande 😉 Nä men jag är lite kinkig när det kommer till ljud och bild, vissa filmer vill jag njuta fullt ut av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Tack! Ska se om jag tom investerar i en Elite-kontroller, när priset känns lite humanare eventuellt
Hade inte ens hört talas om Xbox Anywhere. Köpte Gears of War 4 för 129:- för någon månad sedan för att spela co-op med en god vän (har dock inte blivit av, j*vla skola efter jobb). Antar att det _inte_ fungerar på PC:n eftersom det krävs att det är digitalt. Men jäkligt smart. Had no idea.

Min fråga då: UHD-BD? Jag trodde alla tittade på strömmande material eller sådant som lånats hem från internet? No?

Värt att hålla koll på kampanjer.
Jo, synd att inte kunna köpa retail, personligen gillar jag fysiska produkter att stapla upp i hyllan.

Nöjer man sig med strömmad "kvalitet" så är det säkert bra men nu kostar inte film så fasligt mycket heller. Ofta kampanjer med. Trevligt att ha allt extramaterial samt något att ha i hyllan i mitt tycke.

Permalänk

Grabben får WS-37397-p felmeddelande när han försöker spela overwatch. Kan heller inte logga in på sitt PS network. Verkar kunna vara ett flertal orsaker enligt Google. Han spelar bara overwatch. HAn skriver inget men chattar. Kan han ha blivit IP-bannad? Virus i nätverket? Vet inte var jag ska börja. Testade med en reset av databasen imorse men det gick inte.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när man får jak and dexter spelet till lost legacy när man förbokade det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mapo:

Någon som vet när man får jak and dexter spelet till lost legacy när man förbokade det?

Jag fick min igår direkt från Webhallen. Den skickades tidigare ändå men pga problem i deras system så fungerade inte länken för att få ut nyckeln. Handlade du också där så kontakta deras kundtjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag fick min igår direkt från Webhallen. Den skickades tidigare ändå men pga problem i deras system så fungerade inte länken för att få ut nyckeln. Handlade du också där så kontakta deras kundtjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte digitalt på psn store, men såg att det gick och ta det som download nu

Permalänk

Bytte till 4G modemet. Fungerade. Routerproblem (omstartad och ej omkonfigurerad) eller IP-ban? Hur vet jag detta?

Permalänk
Medlem

Everybody's golf 2 kontroller

Hej! Kan man använda spaken för att slå ut i spelet? (Som i Rory McIlroy)

Hur är spelet annars, värt att köpa?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Verkar i bästa fall ha kraschat hårddisken i min PS4:a. Någon som har tips på hårddisk som passar. 1 TB räcker och finns det någon prisvärd SSD är det ett plus, annars duger en vanlig.

Är Seagate Firecuda ett bra val?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Verkar i bästa fall ha kraschat hårddisken i min PS4:a. Någon som har tips på hårddisk som passar. 1 TB räcker och finns det någon prisvärd SSD är det ett plus, annars duger en vanlig.

Är Seagate Firecuda ett bra val?

Så länge det är 2,5 tum och Max 9,5 mm (Tror, inte säker men ska kolla, Edit det stämde ) på höjden så ska den passa och då fins det en del att välja på om du klarar dig med 1tb, ssd funkar med om du känner det är värt det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Verkar i bästa fall ha kraschat hårddisken i min PS4:a. Någon som har tips på hårddisk som passar. 1 TB räcker och finns det någon prisvärd SSD är det ett plus, annars duger en vanlig.

Är Seagate Firecuda ett bra val?

yes det är det. kör på en sån själv i mitt ps4 och är helnöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Bytte till 4G modemet. Fungerade. Routerproblem (omstartad och ej omkonfigurerad) eller IP-ban? Hur vet jag detta?

Det låter ju skoj, det troligaste är att Sony permabannar ip-adresser (DDOS-attacker eller cfw PS3 online)
och sedan får de starta om routern vilket gör att någon annan får den bannade ip-adressen.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1239558

Permalänk
Medlem

Köpte ett ställ billigt på Netto som man kan ha konsolen stående.

Blir dock inte klok på hur de ska monteras.

Det finns två "pluppar" som jag inte ser motsvarigheter till.

Finns det olika generationer av PS4 (Förutom Pro)?.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Köpte ett ställ billigt på Netto som man kan ha konsolen stående.

Blir dock inte klok på hur de ska monteras.

Det finns två "pluppar" som jag inte ser motsvarigheter till.

Finns det olika generationer av PS4 (Förutom Pro)?.

Jag köpte original-stället för ett tag sedan, och om jag minns rätt så var det två eller tre olika fästen man fick välja på baserat på vilken modell man hade.

Permalänk
Medlem

@Dhanjel: Ok, har säkert köpt för en äldre version.

Tror jag har senaste versionen som inte är Pro.

Nåja, var väldigt billig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Nu har jag sett klart Tokyo Show, någon annan som tyckte PS4an med MHW teman såg riktigt bra ut?

Vet någon av er var man kan förboka Monster Hunter World Collector's Edition och PS4an?

Permalänk

Värd att skaffa nu...?

Jag har alla konsoler som gjorts utom XboxOne & PS4 eftersom jag dels är en fanatiskt PC-gamer sedan urminnes tider, och slutade spela PS3 (utom typ pinball o light nedladdningsjox) f ca 6 år sen.
Men nu har jag krossat min högra arm och typ sabbat min "PC karriär" och är permanent handikappad, handkontroller på storskärm är det enda som funkar nu (hejdå strategispel).

Vilken PS4 modell ska jag lägga slantarna på i dagsläget (okt 2017) m tanke på hårdiskkapacitet etc, när det blir mer sporadiskt spelande framför tv:n istället för 16-timmars-sessioner m Command: Naval Warfare (vissa vet skillnaden...life is shit sometimes).
Senaste slim m största HDD eller nån billigare basicmodell? Hur mkt på PS4 är beroende av extrem HDD-utrymme, m tanke på DLC's osv?

Jag är inte borta på området, men inte helt insatt i vad som behövs i fråga om utrymme på PS nu....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem

Strunta i storleken på HD, det är hur enkelt som helst att byta den.
Tar ca 5 min sammanlagt, en skruv, öppna luckan, ta ut gamla HD, tryck in nya och sätt sätt tillbaks luckan.
Ladda ned senaste programvaran från PSN, lägg på ett usb och starta ps4 med usb i så installeras allt. Klart.
Köp den med minsta HD och billigaste bara
Sen finns det ju stöd för extern hårddisk också om det behövs mer utrymme.

Enda valet du behöver fundera på är om det skall vara en PRO eller inte, om det är värt den extra pengen för den lilla uppgraderingen.
Själv byte jag min gamla till en pro för jag har mer pengar en förnuft 😉
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Hej grabbar, ber om ursäkt om jag skriver i helt fel tråd men jag testar, har ett ps4 som jag tänkte skeppa iväg eftersom jag ska flytta utomlands. Det är den första generationen på 500gb + 2 handkontroller och 4-5 spel. Vad tror ni man kan sälja det för i dagsläget?

Mvh
rhyme

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhyme:

Hej grabbar, ber om ursäkt om jag skriver i helt fel tråd men jag testar, har ett ps4 som jag tänkte skeppa iväg eftersom jag ska flytta utomlands. Det är den första generationen på 500gb + 2 handkontroller och 4-5 spel. Vad tror ni man kan sälja det för i dagsläget?

Mvh
rhyme

Ett tips är att kolla på Tradera (välj då Avslutade auktioner i fältet till vänster där du väljer sökkriterier - och så klart Blocket. Då kan du få ett medelpris på vad folk lägger ut dem för.

Vågar inte ens gissa själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Jag har alla konsoler som gjorts utom XboxOne & PS4 eftersom jag dels är en fanatiskt PC-gamer sedan urminnes tider, och slutade spela PS3 (utom typ pinball o light nedladdningsjox) f ca 6 år sen.
Men nu har jag krossat min högra arm och typ sabbat min "PC karriär" och är permanent handikappad, handkontroller på storskärm är det enda som funkar nu (hejdå strategispel).

Vilken PS4 modell ska jag lägga slantarna på i dagsläget (okt 2017) m tanke på hårdiskkapacitet etc, när det blir mer sporadiskt spelande framför tv:n istället för 16-timmars-sessioner m Command: Naval Warfare (vissa vet skillnaden...life is shit sometimes).
Senaste slim m största HDD eller nån billigare basicmodell? Hur mkt på PS4 är beroende av extrem HDD-utrymme, m tanke på DLC's osv?

Jag är inte borta på området, men inte helt insatt i vad som behövs i fråga om utrymme på PS nu....

Skickades från m.sweclockers.com

Hade köpt en slim 1tb räcker till att börja med ,sen kan du alltid byta hdn eller bara koppla in en extern hd för extra space helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Tips om Extern hårddisk till PS4

Hej!

Tänkte tipsa om en extern hårddisk på 3TB jag köpte till PS4:an nu för dryga tusenlappen som är nedsatt just nu från 1 399:- (till 1 099:-)

Seagate Expansion Portable 3TB Svart

https://www.dustinhome.se/product/5010894351/expansion-portab...