Permalänk
Medlem

Moderkort passar ej i chassin

Jag har en Gigabyte AB350-Gaming 3 och försökte installera den i min nya chassi (Phanteks Enthoo EVOLV ATX). Stod att moderkortet var ATX men passar ej i chassin. Lite för liten. Någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shahmaan:

Jag har en Gigabyte AB350-Gaming 3 och försökte installera den i min nya chassi (Phanteks Enthoo EVOLV ATX). Stod att moderkortet var ATX men passar ej i chassin. Lite för liten. Någon lösning?

Lite bilder och/eller mer information hade ju inte skadat. Svårt att hjälpa dig när vi inte vet mer än att "den är för liten". Vilket i sig redan låter konstigt.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Chassit stöder följande moderkort standarder
E-ATX *(up to 264mm wide), ATX, Micro ATX, Mini ITX

Sätt den i rätt hål..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Lite bilder och/eller mer information hade ju inte skadat. Svårt att hjälpa dig när vi inte vet mer än att "den är för liten". Vilket i sig redan låter konstigt.

Manual (bild)
Moderkort (bild)

Permalänk
Hedersmedlem

Moderkortet du har köpt är ca. 1,5 cm smalare är normala ATX-kort, jämför följande bilder för exempel:

GA-AB350-Gaming 3 (30,5 cm x 23 cm)
GA-AX370-Gaming K3 (30,5 cm x 24,4 cm)

Så du har inte de tre skruvhålen längst till höger i bild, vilket betyder att du bara behöver 6st skruvar.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Gigabyte följer inte ATX standarden trots att moderkortet stöder ATX. Moderkortet passar men vissa skruvhål kommer inte passa med moderkortet och chassit. Lägg bara distanser där moderkortet matchar hålen i chassit. De som inte passar skippa dem.

Permalänk
Medlem

Jag satt nyligen ett E-ATX moderkort i ett ATX chassi
http://imgur.com/a/QvDdk

Hur passar inte kortet? Rätt distanser?