Samsung lanserar Galaxy Note 8

Permalänk
Medlem

Man får verkligen hoppas att de validerat batteriet ordentligt. Det vore ju trevligt om den nya Note-luren klarar sig utan att explodera!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Sjuka summor alltså, 10k för en telefon.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nej det kan man inte tyvärr. Inte en OK bil för mina krav iaf.
Man kan leka med detta hur mycket som helst. Är en Note 8 värd dubbelt så mycket som min Nintendo Switch? Ja den är värd lika mycket som 10 st i min bedömning. Nintendo Switch är nog den mest överprisade elektronikprylen på marknaden. Det köpet ångrar jag bittert.

Det är lungt. Du kan skänka ditt Switch till mig och säga att det är till välgörenhet. Då blir alla glada, win win helt enkelt! Du blir av med det och slipper bli påmind varje gång du kollar på det att det är ett bittert köp och jag blir glad över att ha ett Switch? Så länge det inte är blå/röda kontrollerna, då vill jag inte ha det!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Avstängd

Något mer man kan behöva för Notan 8?

Ser mycket fin ut dock så gillar jag inte när dom tog bort knapparna men får se om jag köper en sån.

6GB ram minne inte så lila.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

//i.imgur.com/E4PnRtY.png

Något mer man kan behöva för Notan 8?

Ser mycket fin ut dock så gillar jag inte när dom tog bort knapparna men får se om jag köper en sån.

6GB ram minne inte så lila.

När du ändå håller på, kan du lägga till hemförsäkring också.

Förstår inte hur ni orkar ta upp 1 år gammalt skämt. Sen Note 7, har Samsung bytt till säkra batterier och det ser man med S8 batteri demolering tester på Youtube.

Vilket fall, för dyrt för en smartphone.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

När du ändå håller på, kan du lägga till hemförsäkring också.

Förstår inte hur ni orkar ta upp 1 år gammalt skämt. Sen Note 7, har Samsung bytt till säkra batterier och det ser man med S8 batteri demolering tester på Youtube.

Vilket fall, för dyrt för en smartphone.

Vare gång jag hör eller se Note så tänker jag på GTA 5 när dom la in Note 7 där så kan jag inte glömma det än även om det har gått 1 år.

Visst har batteriet blivit bättre och säkrare och det är ju bra.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Det är lungt. Du kan skänka ditt Switch till mig och säga att det är till välgörenhet. Då blir alla glada, win win helt enkelt! Du blir av med det och slipper bli påmind varje gång du kollar på det att det är ett bittert köp och jag blir glad över att ha ett Switch? Så länge det inte är blå/röda kontrollerna, då vill jag inte ha det!

Det är de blå röda kontrollerna tyvärr Skall sälja av den så småningom. Skall ge Super Mario en chans först.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

hoppas att Tre har ett prisattraktivt abonnemang för mig när note 8 släpps. älskar note serien, men höll mig borta från note 5 pga batteriet. är dock inte rädd för att skaffa note 8 då jag vet att samsung inte vill göra om samma tabbe.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Avstängd

Jajjamensan, smäckte en direkt

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Keeper of Traditions

Är Note 7 fortfarande förbjuden på vissa flygbolag?
Ska man då behöva övertala personalen varje gång man flyger att ens mobil inte kommer explodera?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: Japp den är bannlyst, sitter fortfarande skyltar på flertalet flygplatser, iaf i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

- klent batteri
- ej utbytbart batteri
- endast 12mp kamera
- ingen IR blaster.

snygg och vattentät ja, men håller mig till note4. synd de försämrar mobilerna varje år.

Instämmer och lägger till:

-inga stereohögtalare
-fel skärmformat
-83% skärmyta imponerar inte
-kurvad skärm
-fantasipris
-fortfarande för låg upplösning för VR. 4K har funnits ett par år nu.

I stort sett är ramminnet och pennan det enda som är plus. Hade förväntat bättre spec än S8.

Ser ingen anledning att köpa den här. Vilket magplask! Av 10 negativa punkter är 5 avgörande. Hur lyckas man fucka upp ett så lyckat varumärke som Note var?

Vad försöker de säga med priset?
"Only for idiots"?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Instämmer och lägger till:

-inga stereohögtalare
-fel skärmformat
-83% skärmyta imponerar inte
-kurvad skärm
-fantasipris
-fortfarande för låg upplösning för VR. 4K har funnits ett par år nu.

I stort sett är ramminnet och pennan det enda som är plus. Hade förväntat bättre spec än S8.

Ser ingen anledning att köpa den här. Vilket magplask! Av 10 negativa punkter är 5 avgörande. Hur lyckas man fucka upp ett så lyckat varumärke som Note var?

Vad försöker de säga med priset?
"Only for idiots"?

Yes den är inte så premium längre. Den saknar känsla helt..

Permalänk

@Nardds:

hittade iaf en splirrans ny note4 iallafall. ))))
dom är sjukt sällsynta nu (obruten förpackning). gäller att ha tur och leta med möda.

här är alla CONS sammanfattade

- 12 megapixel kamera .... (wtf... det luktar 2010)
- ej utbytbart batteri (du blir slav till laddsladden)
- ingen IR sändare. (omfg)
- Ingen FM radio
- klenare batteri (kommer vara max 1 dag batteritid när man använder den)
-inga stereohögtalare
-fel skärmformat
-83% skärmyta imponerar inte
-kurvad skärm
-fantasipris
-fortfarande för låg upplösning för VR. 4K har funnits ett par år nu.
- glas på baksidan (gå sönder lätt)

med note 8 väljer man stil och snygghet framför features. Inget för powerusers. Men snygg som fan är den. . jag gillar iden med dyra mobiler, hade inte haft problem att punga 15-20 000. välkomnar dyrare mobiler (hoppas på ännu dyrare). dock så får dom fan ha me lite features samt IR (som alla kinamobiler har) och utbytbart batteri. TÄNK samsung. ... TÄNK:

go note 4!!!!

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta är Samsung Dex.

Hoppas även mobiler under premium skiktet (som är de jag köper) som A3, A5 och J3, J5 får funktioner för att använda Dex.

...Och att andra fabrikanter följer upp.

Tänk om man kunde koppla in min A3 eller Oukitel K6000 pro i en docka kopplad till tangentbord, USB-HDD och (dator)skärm.
Adjö, fula PC-dator.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Men du kan ju inte ringa med en bil

Röksignaler är underskattat.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

En bil är ett utmärkt kommunikationsmedel.
Även en 10 år gammal bil.

Men vem vill betala 9 000kr för en oanvänd Note8 hösten 2018.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikfavoriten:

@Nardds:

hittade iaf en splirrans ny note4 iallafall. ))))
dom är sjukt sällsynta nu (obruten förpackning). gäller att ha tur och leta med möda.

här är alla CONS sammanfattade

- 12 megapixel kamera .... (wtf... det luktar 2010)
- ej utbytbart batteri (du blir slav till laddsladden)
- ingen IR sändare. (omfg)
- Ingen FM radio
- klenare batteri (kommer vara max 1 dag batteritid när man använder den)
-inga stereohögtalare
-fel skärmformat
-83% skärmyta imponerar inte
-kurvad skärm
-fantasipris
-fortfarande för låg upplösning för VR. 4K har funnits ett par år nu.
- glas på baksidan (gå sönder lätt)

med note 8 väljer man stil och snygghet framför features. Inget för powerusers. Men snygg som fan är den. . jag gillar iden med dyra mobiler, hade inte haft problem att punga 15-20 000. välkomnar dyrare mobiler (hoppas på ännu dyrare). dock så får dom fan ha me lite features samt IR (som alla kinamobiler har) och utbytbart batteri. TÄNK samsung. ... TÄNK:

go note 4!!!!

Du kanske ska läsa på lite om du tror att kvaliteten på bilderna som tas av kameran beror på hur många megapixlar den har. Trodde ingen gick på megapixel-racet längre (utom möjligtvis Sonys kunder)...

Sen har Note 4 knappast FM-radio heller och batteriet är mindre än på Note 8...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

För det priset kan man köpa en helt okej bil .

Ahm, näe. En bil för 10000 är rent skräp och inte något jag skulle ta i ens med tång. Än mindre betala drift- och underhållskostnader för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Vad försöker de säga med priset?
"Only for idiots"?

Tja dom ska ju tävla med Iphone, 10 papp för det man får med Iphone är ännu större skämt
Gillar dock notes multitasking features med splitscreen auto open osv, smart och något som borde finnas på alla mobiler.

Sen dom som säger "12megapixel kamera wtf" kan man inte göra annat än skratta åt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tja dom ska ju tävla med Iphone, 10 papp för det man får med Iphone är ännu större skämt
Gillar dock notes multitasking features med splitscreen auto open osv, smart och något som borde finnas på alla mobiler.

Sen dom som säger "12megapixel kamera wtf" kan man inte göra annat än skratta åt

Nä Iphone och allt Apple är inget man går på. Väljer mest för pengarna och nu är det kineserna som är intressanta när koreanerna tappat bollen.

För tio papp så är kameran bra nog, för de som fotar sin mat. Själv bryr jag mig bara om upplösning osv och hoppas på 4K i pris/prestanda-lurar snart..

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Nä Iphone och allt Apple är inget man går på. Väljer mest för pengarna och nu är det kineserna som är intressanta när koreanerna tappat bollen.

För tio papp så är kameran bra nog, för de som fotar sin mat. Själv bryr jag mig bara om upplösning osv och hoppas på 4K i pris/prestanda-lurar snart..

Fast mer megapixel betyder absolut shit nada
Bilderna kan bli betydligt sämre ändå fast du har mer megapixlar, så 100% pointless.
Om nu inte allt annat följer med, vilket det inte gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fast mer megapixel betyder absolut shit nada
Bilderna kan bli betydligt sämre ändå fast du har mer megapixlar, så 100% pointless.
Om nu inte allt annat följer med, vilket det inte gör.

Det vet jag, jobbat som fotograf, menade upplösningen på skärmen, för VR då främst. Mobilkameror har blivit bättre, men inte till den grad att jag väljer mobil utifrån det.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Det vet jag, jobbat som fotograf, menade upplösningen på skärmen, för VR då främst. Mobilkameror har blivit bättre, men inte till den grad att jag väljer mobil utifrån det.

Främst? Så vad mer än VR behöver högre upplösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Film i 4K, netflix, youtube, bilder, det mesta blir bättre, men för VR blir det störst skillnad såklart.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

-fortfarande för låg upplösning för VR. 4K har funnits ett par år nu.

I stort sett är ramminnet och pennan det enda som är plus.

Nämn inte mobiler och VR i samma mening är du snäll.

Du ser inte kameran som ett plus?

Själv väljer jag den just för kameran, Samsung Pay, Dex, split-screen multitasking och kunna anteckna i Always on-läget.

Permalänk
Medlem

Skön lur

Nog är ju note 8 fin, roliga kamerafeatures, S-pen och ska nog köpa till Dex bara för att ^^
Har S7 edge S8plus och nu har jag note 8 med
Köpte denhär mest för att S8an var så trasig efter ja tappat den i marken ett x antal gånger på fyllan.

https://imgur.com/a/mcAhu

Notera hur liten S7edgen är jämfört mot S8+ och Noten

Visa signatur

Gigabyte z68p-ds3 | I5 2500K @ 4.3Ghz 1.3v | Corsair Vengeance 1600mhz cl9 | Palit Jetstream 770 4Gb | Samsung 850evo 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Arctic Freezer 13 Pro | NZXT H2 | EVGA SuperNOVA G2 750W