Mining Rigs Tråden (Bilder)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

2st 10kw fläktar? Fläktar som drar 10 000watt?
Hur menar du? Förklara lite mera så ska jag försöka svara på frågan.

Skickades från m.sweclockers.com

Istället för att köra dom gamla värmefläktarna så tänkte jag att det går att köpa ny utrustning som drar ungefär lika mycket som dom gamla.

Tex; 10st nätaggregat på 1000w som i sin tur driver x antal grafikkort. Detta i min lilla teori bör generera ungefär samma värme som den gamla fläkten.

Är GPU mining det som genererar mest eller går det med ASIC, Antminer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolpa:

Istället för att köra dom gamla värmefläktarna så tänkte jag att det går att köpa ny utrustning som drar ungefär lika mycket som dom gamla.

Tex; 10st nätaggregat på 1000w som i sin tur driver x antal grafikkort. Detta i min lilla teori bör generera ungefär samma värme som den gamla fläkten.

Är GPU mining det som genererar mest eller går det med ASIC, Antminer?

Okej. Så i dags läget så värmer ni upp med 2st "maskiner" som drar 10kw styck?

I så fall Ja. Ni skulle kunna värma upp med Asic maskiner eller Grafikkort istället. Utmärkt tillfälle att nyttja värmen som uppstår vid Mining.
Skicka mig ett PM så kan vi diskutera det mera. Har lite idéer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Skrivet av Nzt:

Okej. Så i dags läget så värmer ni upp med 2st "maskiner" som drar 10kw styck?

I så fall Ja. Ni skulle kunna värma upp med Asic maskiner eller Grafikkort istället. Utmärkt tillfälle att nyttja värmen som uppstår vid Mining.
Skicka mig ett PM så kan vi diskutera det mera. Har lite idéer.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter som ett roligt projekt
Hoppas vi får se bilder om det blir utfört.

Permalänk
Medlem

Senaste konstruktionen.
300 kr för Hyllan på Byggmax.
100 kr för Virket.
Totalt plats för 32 Kort. Rekommenderar att skippa hyllan längst ner då det är så nära golvet och kan bli rätt dammigt.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Oj vad det var livat i denna tråd igen. GPU har verkligen vaknat till liv igen.

Jag tänkte bygga 1-3 maskiner. Jag minade ganska intensivt med 4 moderkort och 16 grafikkort runt 2012-2014. Blev lite nostalgisk och mina LTC har gått bra senaste tiden så jag undrar lite vilket kort som är bäst att satsa på idag?

Efter lite egen research verkar många förespråka RX4xx och RX5xx serien samt GTX 1060. Men jag kommer in lite som rockie igen nu så tänkte höra vad ni anser. Budgeten ligger på mellan 20-40.000kr. Tänkte 1-2 riggar, elen är lyckligtvis inget problem.

Tänkte mig något i stil med @Nzt's rigg/nivå eftersom jag har exakt plats för en sådan historia.

Har ni några goda råd på en fin setup?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@deffe:

Tjena. Skulle köra på det här. Du behöver komplettera med lite risers och diverse kablar samt någon hylla.
Kan hjälpa dig med det via PM
Amd kort är omöjligt att få tag på. Ingen ide att leta efter dem längre.
Är 1070 kort som är mest intressanta enligt mina beräkningar.

Här är vad jag rekommenderar. Har lagt till 2x8GB ram. Du behöver egentligen endast 4GB. Känns ändå bättre med minst 8GB. Så du kan bygga 2 maskiner med 2x8GB. Kan alltid spara 1st av Ram till nästa bygge.
https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3462505&view=m

8st 1070 kort. Du kan ta vilka 1070 kort du vill egentligen. Ger cirka 240-250 Mh/s Vid Ethereum och cirka 3700-3800 SOL/s vid Equilhash
Maskinen kommer dra cirka 1100-1200 Watt

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

@deffe:

Tjena. Skulle köra på det här. Du behöver komplettera med lite risers och diverse kablar samt någon hylla.
Kan hjälpa dig med det via PM
Amd kort är omöjligt att få tag på. Ingen ide att leta efter dem längre.
Är 1070 kort som är mest intressanta enligt mina beräkningar.

Här är vad jag rekommenderar. Har lagt till 2x8GB ram. Du behöver egentligen endast 4GB. Känns ändå bättre med minst 8GB. Så du kan bygga 2 maskiner med 2x8GB. Kan alltid spara 1st av Ram till nästa bygge.
https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3462505&view=m

8st 1070 kort. Du kan ta vilka 1070 kort du vill egentligen. Ger cirka 240-250 Mh/s Vid Ethereum och cirka 3700-3800 SOL/s vid Equilhash
Maskinen kommer dra cirka 1100-1200 Watt

Jag har inte mine:at sedan Hösten 2014, å körde jag BTC å hade 3st AntMiner S1 3x180 GH/s
Nu till min nyfikna fråga hur tungt är Ethereum att mine:a? många Mh/s tror du mina Antika AntMiners skulle orka veva runt?
Eller är det helt fel typ av Rig att köra för Ethereum?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

@WDac:

Går tyvärr inte att mina Ethereum med Bitcoin asic maskiner. Helt olika Algoritmer
Btc är SHA256
Ethereum är dagger hashimoto.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

@WDac:

Går tyvärr inte att mina Ethereum med Bitcoin asic maskiner. Helt olika Algoritmer
Btc är SHA256
Ethereum är dagger hashimoto.

hehe helt fel typ av rig med andra ord, lite synd. men men

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag började för en månad sen, och har valt 1060 kort, de verkar ge bästa ROI utan att voida garantin, dvs utan att överklocka dom.

jag får per kort ca. 8.2:- om dagen, och de körs på 90% power_limit, enligt uppmätningen 102w max. så 0.102x24=2.448kw x 1.23kr = 3.011kr i elkostnad.

Permalänk
Medlem

Dagens miningtips: Electroneum
Cryptonight så samma miners som för Monero funkar.
Men man får vara snabb innan det är för sent.

Jag räknade lite på det.

Difficulty: 3087773317
Säg att man har en hashrate på 1000 H/s
Antal sekunder för att vinna ett block: 3087773317/1000 = 3087773,317
Antal timmar för att vinna ett block: (3087773,317/60)/60 = 857,7 h
Block reward: 7848 ETN

Per timme blir då inkomsten: 7848 / 867,7 = 9,15 ETN / h
Per dygn: 24* 9,15 = 220 ETN
Pris för 1 ETN: $0.113145
Inkomst / dygn: 0,113145*220 $ = 24,85

Min Ryzen 7 1700 tillsammans med ett GTX 1060 3GB har ungefär 1000 H/s i hashrate.
Känns som 25 dollar per dygn är ganska bra med denna hårdvara?

Jag tror inte detta varar länge. Man kan till och med hyra cryptonight hashrate från Nicehash och få en bra vinst på investeringen genom att mina med hyrd nicehash på Electroneum. Så länge det varar. Folk är inte dumma och svårighetsgraden ökar snabbt. Det gick att börja mina igår men jag missade det tyvärr, såg det först nu.

Sägs att man kan få 1800 H/s med ett AMD Vega 56.
http://monerobenchmarks.info/

Antingen går svårighetsgraden upp rejält eller så rasar kursen rejält. Men man kan ju testa mina och sälja direkt om man vill säkra vinsten. Tyvärr verkar folk ha problem med sina wallets så det kanske inte är lätt att sälja. Men får nog räkna med en del strul och att det inte fungerar så bra. Verkar det för bra för att vara sant så brukar det också vara det. Någon som vågar testa?

Eller så passar man på att mina andra cryptonight-coins just nu när alla flyttat över till Electroneum. Borde ge lägre svårighetsgrad på exempelvis sumo eller Monero? Själv kör jag intense och det är bättre än vanligt idag

Permalänk
Medlem

@ronnylov: 25 dollar, du har definitivt räknat fel, mycket dessutom, jag kör en rig med 6 stycken 1060 6gb OC kort i, och den kommer inte upp i 25 dollar dygnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.P:

@ronnylov: 25 dollar, du har definitivt räknat fel, mycket dessutom, jag kör en rig med 6 stycken 1060 6gb OC kort i, och den kommer inte upp i 25 dollar dygnet.

Har du minat kryptivalutan Electroneum senaste dagarna?

Mining av Electroneum coin lanserades 1:a November. Fanns de som minade ihop 1000 dollar på en dag med ett 1080ti. Tidig mining precis när valutan lanserades var mycket lönsam. Så nej det var rätt räknat men lönsamheten föll toksnabbt. Idag får man kanske 5 dollar istället för 25.

Dessutom var det 1060 plus Ryzen 7 som skulle ge 25 dollar igår. Ryzen 7 är lika kraftfull som ett 1060 i cryptonight.
Men det var gårdagens tips. Idag är det inte lika lönt.

De som var riktigt smarta hyrde hashrate via Nicehash och använde den på mining av electroneum första dagen. För 0.1 BTC kunde man köpt 100 kH i ett dygn. Detta motsvarar 50 stycken Vega GPU och då hade man tjänat mångfalt mer än kostnaden. Men jag missade tåget. Fick ihop 147 ETN i natt vilket kanske var ca 10 dollar. Idag har kursen fallit och svårighetsgraden gått upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Har du minat kryptivalutan Electroneum senaste dagarna?

Mining av Electroneum coin lanserades 1:a November. Fanns de som minade ihop 1000 dollar på en dag med ett 1080ti. Tidig mining precis när valutan lanserades var mycket lönsam. Så nej det var rätt räknat men lönsamheten föll toksnabbt. Idag får man kanske 5 dollar istället för 25.

Dessutom var det 1060 plus Ryzen 7 som skulle ge 25 dollar igår. Ryzen 7 är lika kraftfull som ett 1060 i cryptonight.
Men det var gårdagens tips. Idag är det inte lika lönt.

De som var riktigt smarta hyrde hashrate via Nicehash och använde den på mining av electroneum första dagen. För 0.1 BTC kunde man köpt 100 kH i ett dygn. Detta motsvarar 50 stycken Vega GPU och då hade man tjänat mångfalt mer än kostnaden. Men jag missade tåget. Fick ihop 147 ETN i natt vilket kanske var ca 10 dollar. Idag har kursen fallit och svårighetsgraden gått upp.

Ja, det fanns säkert de som fick ihop en massa pengar på måndagen, då kostade en electroneum 1 dollar, dagen efter kostade den 0.1 dollar, och igår kostade en electroneum 0.05 dollar, och electroneums egna 3 poolar slutade betala ut under natten till den 2'a november, folk har minat på deras poolar i upp mot 36 timmar utan att få 1 enda cent för det, låter som en ren scam om du frågar mig, hela iden med poolmining är att man delar på belöningen, och kom inte säg att det kan hända att jag till ex. som satt i 6 timmar med 5 stycken GTX 1060 6gb inte skulle hitta något alls på den tiden, men null, inget annat än en elräkning som styrker det, inte ett cent. jag säger det luktar scam på långt håll, och tyvärr är jag inte ensam om den hållningen, vi är en del som minade i flera timmar utan att få något för det, en i gruppen minade i30 timmar, fick inget för det. en bra förklaring på det hade varit förbannad trevlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.P:

Ja, det fanns säkert de som fick ihop en massa pengar på måndagen, då kostade en electroneum 1 dollar, dagen efter kostade den 0.1 dollar, och igår kostade en electroneum 0.05 dollar, och electroneums egna 3 poolar slutade betala ut under natten till den 2'a november, folk har minat på deras poolar i upp mot 36 timmar utan att få 1 enda cent för det, låter som en ren scam om du frågar mig, hela iden med poolmining är att man delar på belöningen, och kom inte säg att det kan hända att jag till ex. som satt i 6 timmar med 5 stycken GTX 1060 6gb inte skulle hitta något alls på den tiden, men null, inget annat än en elräkning som styrker det, inte ett cent. jag säger det luktar scam på långt håll, och tyvärr är jag inte ensam om den hållningen, vi är en del som minade i flera timmar utan att få något för det, en i gruppen minade i30 timmar, fick inget för det. en bra förklaring på det hade varit förbannad trevlig.

Verkar som massa nybörjare som inte vet hur man installerar wallet och minerprogramvara och så gnällde de på forum trots att de själva gjort fel.

Jag kompilerade wallet från källkoden på github och det funkade perfekt. Precis likadant som med Monero. Installerade xmrig och xmrig-nvidia från github och lade in wallet adressen och adress till miningpool och körde igång. Jag fick betalt till min wallet utan problem efter en timme då jag kommit upp i minimum payment. Funkade precis som vanligt med mining tyckte jag. Att vinsten snabbt gick ner är helt normalt när svårighetsgraden går upp. Ändå minade jag på samma pool som folk som gnällde att det inte fungerade. Minade en natt med OK avkastning men jag gick sedan tillbaka till att mina intense istället då jag tror det är mer lönsamt på längre sikt. Men visst det kanske var mer strul första dagen innan jag började mina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Hjälpte ett par grabbar här från forumet för lite över 1 månad sedan. Totalt 80st GTX 1070 kort. Dock 72 kort inkopplade på bilden.
Total hashrate cirka 2200 Mh/s för Etherum med överklockning. Cirka 32400 Sol/s för Equilhash
Strömförbrukning cirka 11 000W
En ära att få vara med och bygga den.

http://i.imgur.com/4teWh6A.jpg

Vilken fröjd för ögat!
Hur byggde du/ni hyllorna? Från grunden eller köpt en färdig och sen modifierat?

Mvh// Tummen mitt i handen.

Permalänk

Hur köper man electroneum för SEK enklast?

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockstone:

Hur köper man electroneum för SEK enklast?

Först köper du bitcoin t.ex. här där du kan swisha SEK och få bitcoin i utbyte:
https://localbitcoins.com

Sedan flyttar du dina bitcoin till din bitcoin-wallet på växeltjänsten cryptopia.
Köp Electroneum på cryptopia:
https://www.cryptopia.co.nz/Exchange?market=ETN_BTC
Sedan kan du flytta ETN till din egna wallet på din dator från cryptopias ETN-wallet.

Jag vet inget enklare sätt än så tyvärr.

Permalänk

Tjenare fellow miners!

Just nu pågår musikhjälpen i P3. Årets tema är barnsexhandel.
Saxat från musikhjälpens hemsida:
"Varje minut säljs fyra barn i sexhandeln världen över. Mörkertalen är enorma eftersom det ofta sker i det dolda på internet där få av brotten upptäcks. För många som lever i fattigdom finns inga andra alternativ till försörjning än att sälja sin kropp och sexhandeln med barn har blivit en växande miljardindustri. Musikhjälpens tema 2017 är därför Barn är inte till salu"

Jag tänkte därför att vi skulle ta och visa lite av internets goda sida och bidra med en slant! Jag har startat en insamlingsbössa på följande adress: Musikhjälpens insamlingsbössa - Cryptominers Sverige

PS. Ni som sitter på massa litecoin lär ju kunna avvara en slant dagen till ära!

Permalänk
Medlem

Gammal nybörjare

Jahr folket!

Sedan jag passade på att uppgradera min stationära arbetsmaskin i hemmet så bestämde jag mig för att gräva lite altcoins medan man är på jobbet eller inte är hemma. I början använda jag mig av NiceHash, men då de stötte på lite problem så har jag nu börjat gräva för egen hand. Detta har dock medfört att jag inte riktigt vet hur pass väl mina egna inställningar faktiskt fungerar (om jag behöver ändra algoritm eller om jag bara kan strunta i skiten ).

Min nuvarande uppsättning ser ut så här:
Jag använder mig av miningpool.com, vet inte om jag får ut mest av att vara här, men det har än så länge vart enklast att komma igång med...bortsett från nicehash. Hos dem har jag nu två workers som gräver efter coins baserat på specifika algoritmer.

  1. Första workern är en GPU (Gtx 1080) som kör specifikt mot Lyra2REv2

  2. Den andra workern är min CPU (threadripper 1950x) som specifikt kör mot Cryptonight

Jag har inga problem att se min hashrate (då de spottas ut både i varje tillhörande worker samt webben) och inte heller att se min andel av att gräva hos miningpool (står som Credited for auto exchange). Det jag dock har problem med är att faktiskt få en uppfattning av hur mycket de drar in (oavsett om det är per timma, dag eller månad).

Jag har testat att köra med https://miningpoolhubstats.com/, men den ger mig lite galna värden (som ni kan se bilden här nedan), då jag har svårt tro att detta skulle ge mig 33dollar om dagen eller över 200dollar i veckan.

Så är det någon här på swec som har några tips på hur jag kan få ut statistik på bästa sätt när man använder sig av miningpool.com? Eller är det upp till mig själv att faktiskt ha koll på detta?

Notera att jag har grävt konstant över 30h utan avbrott, och nyttjat miningpoolhubstats i kanske tre dagar nu, samt att jag även har tagit ut det jag har tjänat in från veckans grävande.

Permalänk
Avstängd

@asabla:

Så du använder bara ett GTX 1080 för att få in över 9 tusen per månad?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Det är det jag menar, statssidan känns helt skev, och undrar därför om det finns något alternativ till att faktiskt få fram mer vettig statistik.

Sedan är det både gpu och cpu som gräver

Permalänk
Medlem

@asabla: Det verkar vara vettigt val av algoritmer. Möjligen kan du testa cryptonight-light för CPU då Aeon mining bör kunna ge lite bättre resultat med din CPU. Jag får ca 1900 H/s i cryptonight-light med min Ryzen 7 1700 (utan överklock) så din CPU bör väl ge 4000 H/s.

https://whattomine.com/coins/192-aeon-cryptonight-lite?utf8=%...
Ca $4 / dygn

Klickar du i 1080Ti på whattomine.com så verkar den kunna ge $6/dygn.
Så totalt ska din dator kunna ge sisådär $10 / dygn vilket ju är $300 / månad.

Men det där varierar hela tiden. Ena dagen kan poolen ha tur och nästa otur så det är inte orimligt resultat du fått. Du får köra en vecka minst för att få en uppfattning om vad det ger i snitt.

Edit: Kanske får du inte fullt det dubbla på din CPU mot min för jag får 500 H/s i cryptonight. Men då kanske du kan få 3000 H/s i cryptonight-light och $3 / dag för CPU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av asabla:

@superegg: Det är det jag menar, statssidan känns helt skev, och undrar därför om det finns något alternativ till att faktiskt få fram mer vettig statistik.

Sedan är det både gpu och cpu som gräver

Jag räkna lite så på 30 dagar får du in $179,4?

Då den räknar i 24 timmar och sen räkna ut sen hur mycket det blir per vecka och månad.

Bästa är nog att räkna själv.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

@asabla: Det verkar vara vettigt val av algoritmer. Möjligen kan du testa cryptonight-light för CPU då Aeon mining bör kunna ge lite bättre resultat med din CPU. Jag får ca 1900 H/s i cryptonight-light med min Ryzen 7 1700 (utan överklock) så din CPU bör väl ge 4000 H/s.

https://whattomine.com/coins/192-aeon-cryptonight-lite?utf8=%...
Ca $4 / dygn

Klickar du i 1080Ti på whattomine.com så verkar den kunna ge $6/dygn.
Så totalt ska din dator kunna ge sisådär $10 / dygn vilket ju är $300 / månad.

Men det där varierar hela tiden. Ena dagen kan poolen ha tur och nästa otur så det är inte orimligt resultat du fått. Du får köra en vecka minst för att få en uppfattning om vad det ger i snitt.

Edit: Kanske får du inte fullt det dubbla på din CPU mot min för jag får 500 H/s i cryptonight. Men då kanske du kan få 3000 H/s i cryptonight-light och $3 / dag för CPU.

Tackar och bockar. Om jag ska vara helt ärlig så har jag chansat lite efter att ha läst några få blogginlägg om situationen just nu. Och jag snittar ungefär 950-1200 H/s med cryptonight (beror lite på hur mycket jag vill belasta cpu:n.

Skrivet av superegg:

Jag räkna lite så på 30 dagar får du in $179,4?

Då den räknar i 24 timmar och sen räkna ut sen hur mycket det blir per vecka och månad.

Bästa är nog att räkna själv.

Ja jag tror det får bli så, är nog bara jag som behöver har lite tålamod

Hur som helst så får jag tacka för båda era svar. Ska se vad det hela slutar imorgon eftermiddag, då jag har stängt ned grävningen just nu för att se hur mycket som trillar in när jag inte har grävt på ett gäng timmar. Hur som helst så är det skoj att vara igång igen Trillar in slantar betydligt fortare än när jag testade sist (på den tiden man kunde köpa pizza för 20btc).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av asabla:

Tackar och bockar. Om jag ska vara helt ärlig så har jag chansat lite efter att ha läst några få blogginlägg om situationen just nu. Och jag snittar ungefär 950-1200 H/s med cryptonight (beror lite på hur mycket jag vill belasta cpu:n.

Ja jag tror det får bli så, är nog bara jag som behöver har lite tålamod

Hur som helst så får jag tacka för båda era svar. Ska se vad det hela slutar imorgon eftermiddag, då jag har stängt ned grävningen just nu för att se hur mycket som trillar in när jag inte har grävt på ett gäng timmar. Hur som helst så är det skoj att vara igång igen Trillar in slantar betydligt fortare än när jag testade sist (på den tiden man kunde köpa pizza för 20btc).

haha pizza för 20BTC det var tider det snacka om dyr mat.

Återkom hur mycket du får in är sugen på att köpa en minings rig vet inte om man ska skaffa GTX1070 eller GTX1080.

Hur mycket dra den i ström?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Haha ja Värst av allt är att man lyckats tappa bort en wallet med 10 btc också (första stora dippen, vart knappt värt någonting då).

I ström så snittar jag någonstans så här:
CPU: 110-140W beroende på belastning och hur mycket jag tillåter den använda av cpu:n (vill ju kunna jobba vid datorn också).
GPU: Får jag bara en siffra i procent (vilket är 100%), men den drar runt 1.013-1.045 V konstant (om det nu hjälper till att räkna)

Från vad jag kan se i mina transaktionsloggar så varierar det kraftigt (då flera olika altcoins grävs) från dag till dag, men en bra dag verkar dra in nästan 7-9 dollar och en dålig ~$3. Men är inte hundra procent säker att det stämmer än, då det finns gränser i när intjänade coins skickas över till det jag tar ut samt att kedjan skall verifieras också (vilket miningpoolhub verkar ha 12h fördröjning också).

Men ska köra en vecka till för att se hur det hela slutar + att jag ska låta bli att skicka över något till min lokala wallet tills dess.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av asabla:

@superegg: Haha ja Värst av allt är att man lyckats tappa bort en wallet med 10 btc också (första stora dippen, vart knappt värt någonting då).

I ström så snittar jag någonstans så här:
CPU: 110-140W beroende på belastning och hur mycket jag tillåter den använda av cpu:n (vill ju kunna jobba vid datorn också).
GPU: Får jag bara en siffra i procent (vilket är 100%), men den drar runt 1.013-1.045 V konstant (om det nu hjälper till att räkna)

Från vad jag kan se i mina transaktionsloggar så varierar det kraftigt (då flera olika altcoins grävs) från dag till dag, men en bra dag verkar dra in nästan 7-9 dollar och en dålig ~$3. Men är inte hundra procent säker att det stämmer än, då det finns gränser i när intjänade coins skickas över till det jag tar ut samt att kedjan skall verifieras också (vilket miningpoolhub verkar ha 12h fördröjning också).

Men ska köra en vecka till för att se hur det hela slutar + att jag ska låta bli att skicka över något till min lokala wallet tills dess.

Ah, Ska nog skaffa en mining nästa år och hoppas att man dra in lite peng.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Har ett B250 mining expert med 6 kort via risers.
Har dock ingen ström till AUXPWR_A1, då strömmen går direkt till risers och GPU. behövs denna ström ? varför ?

https://dlcdnimgs.asus.com/websites/global/products/Qm3pAt3CP...

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

@superegg: Alright, så efter en veckas körning (inklusive raset som var under fredagen) så drog jag in ~42dollar på mindre än en vecka. Vilket gör att jag skulle gissa på att snittet skulle kunna vara så högt som 50 dollar och lågt som i 30.

Detta gör att jag kommer nog fortsätta gräva ett tag till efter nyåret för att se vad som händer med alla kryptovalutor. Min förhoppning är att det klättrar upp till ~19k för bitcoin och strax under 800 dollar för ethereum inom någon månad eller två