Hellblade: Senua's Sacrifice | Ninja Theory

Permalänk
Medlem

Hellblade: Senua's Sacrifice | Ninja Theory

Tjena

Inte sett några trådar om detta spel så tänkte skapa en. Spelet har gått lite under radarn tror jag för de flesta men det kommer ut i Sep!

Lite information.
Ninja Theory is defined by three things: ninja-class melee gameplay, strong character stories and a unique art vision.
On Hellblade, we will double down on what we do best to give you a deeper character in a twisted world with brutal, uncompromising, combat.
We are embracing the creative spirit that comes with independence without letting go of the stunning production values that we are known for. It’s not indie, it’s not AAA. This is a third way. its independent AAA.
 
It’s about making a more focused game experience that isn’t trying to be all things to all people but satisfies a particular gaming itch. It’s about being in command of our creativity so that we can give you what you want from us at a lower price.
  
It’s very early days in the project but we are opening our doors and inviting you to join us every step of the way. We want to show you how we make this game warts and all so that you can be part of this journey. 
The game is dedicated to our fans and supporters.

Info om spelet på GoG
https://www.gog.com/game/hellblade_senuas_sacrifice
Hemsida
http://www.hellblade.com/
Trailer.

Gameplay.

Vad tror ni? själv tycker jag det ser riktigt ballt ut, vikingalore och bra combat gameplay. Grafiken ser ju riktigt nice ut också! sen DRM fritt på GoG! 300Kr också riktigt bra pris.

Lite Screenshots.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Bump for Odin!

Köpte mig detta idag och tänkte lira ikväll så länge ögonen orkar. Det är normalt sett inte min typ av spel vad gäller gameplay, men stilen och grafiken tilltalar mig som fasen, och jag har bara hört positiva kommentarer om det hela veckan, så jag tänkte att jag ger det en chans! 300 spänn på Steam, fast med speltid på 10-20h enligt vad jag läser, beroende på hur man spelar.

Det ska dock tydligen vara mer av en interaktiv story snarare än gameplay-drivet, eller något däremellan. Så man ska väl inte förvänta sig allt för mycket intensiv action, utan snarare en episk upplevelse. Hörlurar av högsta möjliga kvalité rekommenderas också

Med det sagt så tror jag att jag även tar och dammar av min gamla gamepad, då det har en tendens att funka bättre i sånna här spel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hej!

Har skaffat det (på GOG bara för sakens skull, det gör mig inte autoglad av att ha tusen saker i mitt Steamlibrary) och första intrycket är : moody, snyggt, kul med "film" i, stirrade i en kvart på varje millimeter av de röda glidande runorna på första dörren innan jag gav upp och kollade en guide på hur man generellt går till väga (eftersom det inte beskrivs av spelet).

Lite synd att Senua tenderar att ha munnen lite öppen och runda ögon när man ser hennes fejs vilket gör att hon ser koko ut, samt att en av huvudrösterna är en brittisk medelålders kvinna, för att jag jobbat på support åt England och just sådana hade en tendens att kunna vara synnerligen giftiga.

Edit: Funkar bra med xbox-kontroller.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Anser att spelet är urtråkig insåg efter en timme att det här är allt jag kommer att uppleva under mina 9 till 10 med det. Begärde en refound!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk

Fick äntligen tid inatt till att lira klart slutet. Jag är riktigt imponerad av spelet, väldigt unikt och fräscht. Mer pussel än jag förväntade mig, nästan konstant dialog via alla röster och visioner, otroligt bra skådespeleri av Senua (röst och animation), hyfsat fungerande fighting-system, bra inlevelse och en del krypande otäcka delar. Lirade uteslutande med gamepad, men styrningen är tyvärr inte analog i spelet, så det går säkert lika bra med mus och tangentbord, men jag tycker att fightingspel gör sig bäst med gamepad ändå pga hur knapparna är placerade, vilket funkade riktigt bra.

Mindre bra grejer är väl att grafiken är lite ojämn, ibland riktigt snygg, men ibland platt. Texturer kunde varit av betydligt högre upplösning, och banorna mer utfyllda, särskilt utanför den röda linjen man följer. Fighting-systemet funkar bra mot ~3 fiender, men när de blir mer än så, och på trångare ytor, så blir det riktigt otympligt och svårt att navigera pga hur kameran låser sig och hur man rör sig. Lite låg variation av fiender, som börjar märks av halvvägs genom spelet. "Permadeath" är inte riktigt vad man tror det är. Hade uppskattat en mindre tutorial i början för att få lite koll på de grundläggande mekanikerna för fighting och "focus", vilket var ganska förvirrande i början utan någon som helst riktig förklaring.

Helt klart ett spel jag rekommenderar iaf. Jag har även blivit lite besatt av deras "behind the scenes"-material, då utvecklingen av spelet är riktigt intressant och väl dokumenterat bla på Youtube (skött av Melina Juergen som även spelar Senua). Om jag inte misstolkade slutet så verkar det även vara öppet för uppföljare, vilket jag verkligen hoppas kommer! Dom experimenterar tydligen även en del med VR, vilket hade varit häftigt för denna typen av spel. En 360-trailer finns att se här som smakprov

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Lite synd att Senua tenderar att ha munnen lite öppen och runda ögon när man ser hennes fejs vilket gör att hon ser koko ut,

med tusen grejer på gång är det kanske alldeles för tidigt för en spoiler?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

med tusen grejer på gång är det kanske alldeles för tidigt för en spoiler?

Vet inte helt om du tycker mitt inlägg var lite av en spoiler eller om du får lust att berätta nåt som kommer längre fram.. antar det senare för skulle ej hålla med om det första riktigt, så jo, nog för tidigt, vill gärna uppleva själv. Coolt lir helt klart.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Kortfattat: De har lyckats få fokus på karaktären så man inte upptäcker hur enkel omgivningen är. Tänk vad mediokert spelet varit om det utspelats i förstaperson.

Permalänk
Skrivet av dblade:

Kortfattat: De har lyckats få fokus på karaktären så man inte upptäcker hur enkel omgivningen är. Tänk vad mediokert spelet varit om det utspelats i förstaperson.

Värt att tänka på är att det tydligen bara är en enda person som har skapat alla banor. Även om omgivningarna är väldigt simpla när man väl tänker på det så är många pussel däremot förvånansvärt avancerade i jämförelse (tekniskt sett). Nu vet jag inte hur pass tidskrävande det är att implementera dessa, men kan inte påstå att jag sett något liknande i andra spel. Man märker direkt vart deras fokus har legat.

I vilket fall, även om jag har lagt märke till den sparsamma omgivningen några gånger, så har större delen av tiden varit helt fokuserad på Senua, pussel, och fighter. Så det har dom ändå lyckats med tycker jag Lite synd ibland bara när man startar Ansel och vill ta häftiga screenshots.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Möjlig extremt icke-givande spoiler.. :

Sicket buggigt spel.. kör 1.02 (GOG)..folk gnäller på en "NY"-portal på Surt-nivån medan min Senua fastnar på tre-rune-portalen mot slutet. Alla tre bli blåvita när man hittat dom, Senua löper mot målet (rundörren), de slutar lysa och försvinner, Senua slår näsan i trät, dörren förblir stängd. Starta om spelet och just denna "dörr-del" gör ingen skillnad. Har frågat på GOG-forumet men det är inte superaktivt. Jaja, kanske har nåt svar om en vecka. Förmodligen "installera om spelet", vet inte vad annars man kan göra, att kuta mot dörren och trycka "använd" på XBOX360kontrollern gör ingen skillnad alls. Hon ser lite dum ut än med evigt öppen mun men hon kunde iaf trycka mot dörrar förr.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Digital fyndjägare

Riktigt bra spel... 10/10
Släck ner, använd headset och njuuut av spelet!
https://www.youtube.com/watch?v=-n7RTnRZ_QQ&app=desktop

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Ja..bra spel, 7/10, lite pga störig bugg mitt i, mest pga slutet. Hon stängde munnen vid två tillfällen tror jag. Ordet "darkness" förekommer väldigt många gånger. Kan inte relatera till symptomen men ..bra spel ändå; trevlig stämning, häftiga miljöer, kul strider (lite oberäkneliga med svårighetsgrad: auto), kul pussel!

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner det på ps4. Verkar ju grymt stämningsfullt. Och läskigt...om det inte vore för att tjejen ser ut som en kopia av Peter Settman framifrån, fast sminkad då förstås. Rätt skönt så jag vågar spela även när jag är själv på kvällen haha.

Skickades från m.sweclockers.com