Problem med PUBG 385.41 1080ti

Permalänk
Medlem

Problem med PUBG 385.41 1080ti

Hello

Jag har problem med PUBG med senaste nvidia drivrutinen(385.41) som kom i fredags.
Tar mig inte in i lobbyn, bakgrunden laddas in som vanligt och jag har dom tre knapparna uppe till höger.
Det står loading uppe till vänster sen är jag fast där.
Har testat olika inställningar och otaliga omstarter.

Lösningen blev att gå tillbaka till 385.28 och då fungerar spelet direkt.
Jag hade velat få det att fungera med nya drivern då den ska ge bättre flyt. Spelet i sig är inte direkt stabilt.
Någon som upplever samma som mig? Lösning?

min dator: 1080ti, h270, 7700, 16gb ram, w10 creators update.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Kör du fullscreen eller borderless window? Har hört att det ska fungera olika bra

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Att det står loading uppe i vänster hörn är en känd bugg som först rapporterades i Mars någon gång.

Jag har den själv vid varje start av spelet och för mig spelar grafikdrivrutinerna ingen roll.
Folk har lite olika workarounds:
https://www.youtube.com/watch?v=qUhAN59VSpY
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/14224-known-work-a...

För mig personligen så brukar det fungera att validera filerna via steam före start.
(Antar att denna bugg kanske orsakas av flera olika saker, då den i ditt fall verkar kopplad till drivrutinerna.)

Har tyvärr ingen långsiktig lösning och detta verkar inte få mycket uppmärksamhet från utvecklarna tyvärr.

Permalänk
Medlem

@hax1: tack uppdaterade drivrutinerna och fick det att fungera när jag följde tipsen på youtube videon.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

@hax1: tack uppdaterade drivrutinerna och fick det att fungera när jag följde tipsen på youtube videon.

Ett annat bra tips när man lägger in nya drivisar från Nvidia är att välja Custom install vid installation och bocka i "Clean installation". Jag kör det varje gång.

Dock får man tänka på att man får ställa om eventuella ändringar man gjort i inställningarna.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5