Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd

Mina stackars öron. Gillar Whitesnakes 80tals album, men detta är botten, låter som en a-lagare:

Permalänk

Följde en auktion på Tradera med avsikt att buda 200kr över tidigare avslut på samma produkt (pga. att jag kan hämta varan och således slipper dyr frakt). Blev distraherad av mobilen när det var 2min kvar. När jag kom ihåg vad jag ursprungligen gjorde ser jag hur auktionens återstående tid ändras från 1sek till Avslutad, vunnen till ett pris billigare än jag någonsin sett...

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tracenewbie:

Följde en auktion på Tradera med avsikt att buda 200kr över tidigare avslut på samma produkt (pga. att jag kan hämta varan och således slipper dyr frakt). Blev distraherad av mobilen när det var 2min kvar. När jag kom ihåg vad jag ursprungligen gjorde ser jag hur auktionens återstående tid ändras från 1sek till Avslutad, vunnen till ett pris billigare än jag någonsin sett...

Välkommen till klubben

Permalänk
Medlem

@Guybrush82:
En kombo av allt tror jag. Blir att dra i handbromsen. Sjukskriven och så får jag se sen. Känns som det blir att koppla bort allt utanför hemmet i ett par månader minst. Många tankar som snurrar. Blir nog en sömnlös natt. Hmm aja. Blir typ att mentalt försöka radera ett par år och göra en cold reboot typ..

Permalänk
Medlem

https://www.svtplay.se/video/10458343/the-swedish-theory-of-l...

Tycker det passar i den här tråden. På ett sätt så är det rätt skönt att andra sätter ord på det man känner och vet men inte riktigt kan formulera, men å andra sidan så är budskapet inte så upplyftande.

Innan man kan lösa ett problem måste man känna till det. Det är ett avgörande steg, men utan att ha en lösningsstrategi så är det mest bara oerhört frustrerande

Bara se dokumentären.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Välkommen till klubben

Man tackar

Jag läste faktiskt ditt inlägg häromdagen när jag var i tråden och skulle klaga på "bra omdömen med låga betyg (på Tradera) från köpare trots att allt var perfekt". (aldrig publicerat)

Hursomhelst, jag tänkte då att "sånt kommer aldrig hända mig". Men nu står jag här i klubben.

Hade ju liksom börjat buda redan den 13e augusti, vilken miss.

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Oh yay nu har man gått in i väggen så att säga. Total kortslutning... Inte direkt förvånad, senaste två åren har det känts som det gått utför. Senaste veckorna något brutalt. Vetifan om man kommer tillbaks från detta. Den som lever får se eller inte hehe. Tur man har whiskey hemma iaf. Skål grabbar.

Man brukar komma tillbaka starkare, fast varje period blir jobbigare och jobbigare men å andra sidan lär man sig att hantera det. Bästa sättet är att erkänna att livet är en kamp och man aldrig kommer bli "normal".

Permalänk
Medlem

Man blir ju less på folk som inte håller vettigt avstånd i trafiken. Körde hem från stugan nyss, 70-sträcka och flera bra omkörningstillfällen. Kommer en Opel och lägger sig alldeles i arslet på mig, jag har farthållaren ställd på 75. Kör förbi flera bra omkörningstillfällen men han kör inte om. Han ligger så nära att jag ser inte fronten på hans bil i backspegeln, utan jag ser bara huven och uppåt. Gör en lätt dutt på bromspedalen, ser hur han tvärnitar och tjejen i passagerarsätet flyger fram och nästan slår huvudet i rutan såg det ut som. Han lägger sig på bättre avstånd efter det men när vi närmar oss stan så kryper han upp bakom mig igen och när vi kommer in på 50-sträckan genom bostadsområdet innan stan så gör han en ganska risky omkörning och blåser iväg i minst 80km/h in mot stan. Synd att inte polisen stod där då, hade varit att kul att se honom bli av med körkortet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

All uppståndelse kring och alla pengar som cirkulerar till följd av det där urtöntiga slagsmålet. Ytterligare ett tecken på hur sjuk tillvaron är när det är det som engagerar människor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Olegh:

All uppståndelse kring och alla pengar som cirkulerar till följd av det där urtöntiga slagsmålet. Ytterligare ett tecken på hur sjuk tillvaron är när det är det som engagerar människor.

Hundratals miljoner dollar... Våld är fel, utom när du är väldigt bra på det. Helt sjukt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Hundratals miljoner dollar... Våld är fel, utom när du är väldigt bra på det. Helt sjukt.

Allt våld är fel, förutom...det goda hatet. Ironiska är att de goda hatet står för 75% av allt våld.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Allt våld är fel, förutom...det goda hatet. Ironiska är att de goda hatet står för 75% av allt våld.

Det "goda hatet"? Utveckla gärna
Allt våld är väl dåligt?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InCyBoy:

Det "goda hatet"? Utveckla gärna
Allt våld är väl dåligt?

Enligt AFA eller Anfita eller vad de kallas så är dessa det goda hatet.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Enligt AFA eller Anfita eller vad de kallas så är dessa det goda hatet.

Aah... Då förstår jag

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

All uppståndelse kring och alla pengar som cirkulerar till följd av det där urtöntiga slagsmålet. Ytterligare ett tecken på hur sjuk tillvaron är när det är det som engagerar människor.

Jag tittar inte på TV eller riktigt följer tidningar så du får ursäkta frågan, vilket slagsmål?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Ohem:

Jag tittar inte på TV eller riktigt följer tidningar så du får ursäkta frågan, vilket slagsmål?

Boxningsmatch mellan mayweather och mcgregor, jag är inte något intresserad av boxning men har knappt gått att undgå på alla möjliga hemsidor jag läser på i alla fall. Men jag ser ingen anledning till att gnälla på sånt är bara båda parter med på det får de göra som de vill så länge det är tillåtet enligt lagen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Boxningsmatch mellan mayweather och mcgregor, jag är inte något intresserad av boxning men har knappt gått att undgå på alla möjliga hemsidor jag läser på i alla fall. Men jag ser ingen anledning till att gnälla på sånt är bara båda parter med på det får de göra som de vill så länge det är tillåtet enligt lagen.

Jag gnäller inte för att de gör det de gör, jag gnäller för att de får betalt såna sjuka summor pengar för att göra det.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Jag gnäller inte för att de gör det de gör, jag gnäller för att de får betalt såna sjuka summor pengar för att göra det.

Fast så är det inom många idrotter som engagerar många tittare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fast så är det inom många idrotter som engagerar många tittare.

Jag vet, jag får ändå gnälla på det. Säger samma sak om fotbollen där spelare kan köpas för miljardsummor och Zlatan har en lön på flera miljoner i veckan vilket är helt obscent då det de gör är att sparka en boll på en gräsplan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Jag vet, jag får ändå gnälla på det. Säger samma sak om fotbollen där spelare kan köpas för miljardsummor och Zlatan har en lön på flera miljoner i veckan vilket är helt obscent då det de gör är att sparka en boll på en gräsplan.

Elitfotboll drar in enorma summor, tvrättigheter, sponsorer etc. Inte underligt att dom bästa spelarna kostar miljardbelopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

All uppståndelse kring och alla pengar som cirkulerar till följd av det där urtöntiga slagsmålet. Ytterligare ett tecken på hur sjuk tillvaron är när det är det som engagerar människor.

Skrivet av Andreaz1:

Hundratals miljoner dollar... Våld är fel, utom när du är väldigt bra på det. Helt sjukt.

Skrivet av VadSaDu:

Allt våld är fel, förutom...det goda hatet. Ironiska är att de goda hatet står för 75% av allt våld.

Kampsport är inte "slagsmål" och "våld". Kampsport är en livsstil som för en närmare andra människor. Att fightas mot någon enligt ett regelverk är inte detsamma som att bli förbannad över oenighet. Om ni ska klaga på något så klaga på hockey där man slåss i "vi mot dem"-anda.

Att träna kampsport är dessutom något som gör människor ödmjuka. På elitnivå där man har personlig tränare är det såklart lite annorlunda, men alla har någon gång börjat i en svettig lokal fylld av massa förväntansfulla nybörjare som snabbt lär sig att man inte kan ta med sig varken religion eller politik in i lokalen. Hudfärg, etnicitet och kulturell tillhörighet existerar inte, när alla tränar en kampsport på lika villkor. Den som inte visar andra respekt lär sig snart att det alltid finns någon som slår hårdare eller snabbare.

Att likställa kampsport med vanligt "våld" är så 80-tal och nog är väl folk lite mer informerade idag, eller?

Elitismen och pengarna är såklart en annan femma, men jag tycker det är synd att klanka ned på något som i grunden är positivt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Kampsport är inte "slagsmål" och "våld". Kampsport är en livsstil som för en närmare andra människor. Att fightas mot någon enligt ett regelverk är inte detsamma som att bli förbannad över oenighet. Om ni ska klaga på något så klaga på hockey där man slåss i "vi mot dem"-anda.

Att träna kampsport är dessutom något som gör människor ödmjuka. På elitnivå där man har personlig tränare är det såklart lite annorlunda, men alla har någon gång börjat i en svettig lokal fylld av massa förväntansfulla nybörjare som snabbt lär sig att man inte kan ta med sig varken religion eller politik in i lokalen. Hudfärg, etnicitet och kulturell tillhörighet existerar inte, när alla tränar en kampsport på lika villkor. Den som inte visar andra respekt lär sig snart att det alltid finns någon som slår hårdare eller snabbare.

Att likställa kampsport med vanligt "våld" är så 80-tal och nog är väl folk lite mer informerade idag, eller?

Elitismen och pengarna är såklart en annan femma, men jag tycker det är synd att klanka ned på något som i grunden är positivt.

Kopplingen till kampsportsutövande på hobbynivå är så liten att den knappt finns där alls. Spektaklet är helt jävla vrickat, punkt.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Jag vet, jag får ändå gnälla på det. Säger samma sak om fotbollen där spelare kan köpas för miljardsummor och Zlatan har en lön på flera miljoner i veckan vilket är helt obscent då det de gör är att sparka en boll på en gräsplan.

Det är inte så enkelt. Tror du han bara går ut på planen och presterar så? Eller tror du han får lägga större delen av sin tid för att hålla sig på den nivån.
Sedan tjänar ju väldigt många personer på hans prestationer. TV bolag. Idrottsklubben. Ägarna av klubben. Samhället han bor i får säkert lite extra turism. Folket som håller på laget får valuta för pengarna när de kikar på matcherna. Spelbolagen som låter folk satsa pengar.

Man kan ju tycka samma sak om de flesta yrken vad enkelt det är, ex en bilförsäljare. Vad gör han som gör att han ska ha en månadslön, det enda han gör är ju att säga. "Den bilen har ett listpris på 49 900kr Skriv ditt namn här."

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

någon som har bra tips på saker för att motverka stress? Mycket på jobbet nu..:(

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag har mycket på jobbet nu, men känner ingen speciell stress. Går det åt helvete så klandrar jag inte mig själv för jag är uppriktig med min beläggning. Hittar enkelt andra jobb om jag vill släppa skiten helt också.

Däremot känner jag en oerhörd frustration mot ledningen av företaget som håller sån oerhörd dålig kommunikation mellan varandra. De skulle ha anställt fler till företaget för länge sedan men fortfarande ingen nyanställd.

Permalänk
Medlem

@griid: En sak i taget. En sak i taget. En sak i taget.
Gör så gott du kan, men en sak i taget.

Väl hemma, försök koppla av. Läs en bok, pilla lite med en hobby om du har någon, ut och motionera lite kanske?

Försök att lämna kvar jobbet på arbetsplatsen när du går hem, tänk och grubbla inte hemmavid vad du skulle kunnat göra/kan göra på arbetet.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

@griid:
Träna - sluta inte av att träna, ta hand om dig fysiskt.
Planera in stunder av att inte göra någonting, du behöver totala uppehåll.
Försök att hitta på saker med vänner utanför jobbet. Få många chanser att bryta tankar från jobbet i huvudet. Socialt live vid sidan av, om man har det är nyttigt.
Gå och lägg dig i tid, se sömn som en lyx som du unnar dig, inte bara något du behöver.
Ät gott och nyttigt, tänk på att tugga maten och varför inte fåna dig lit eoch se till att tugga varje tugga minst tolv gånger? Kasta inte i dig maten.
Skaffa dig perspektiv, att ha mycket att göra driver på allting. Var beredd på att det kan skita sig och att det är en naturlg följd.

Om det blir tuffare, be om hjälp, sträck ut en hand. Företagssjukvård kan hjälpa med att guidea dig och se till att du får chansen att börja med preventiva saker för att motverka långsiktiga skador pg.a stress.

Om det är jobbigt mer än i en period, tänk över om det är värt det eller jobba mer på att få till en situation där du kan få tillräckligt med återhämtning.

Permalänk
Medlem

Känner du att du börjar glömma bort saker och presterar sämre (både arbetsrelaterat och privat) så kan det vara början av något riktigt illa. Blir man utbränd på riktigt så ska man räkna med minst ett års återhämtning. Det är inget man vill vara efterklok med.

Man kan man ju uppleva stress utan att det leder till något sådant, men människor är så dåliga på att vara ärliga med sig själva... Såg hur en kollega satt och pustade och frustade på kontoret dag in och dag ut på grund av problem med en kund och mycket med livet. Försökte hjälpa men vad hjälper det att man säger "ta inte saker så seriöst, gör bara ditt bästa och var ärlig med att du inte hinner med allt om det är så det är." Slutade med utbrändhet och, har jag hört, alkoholproblem. Det var ett halvår sedan och han är nu långt från att kunna ta ett jobb igen, har jag hört.

Permalänk
Medlem

Låter som att man inte är ensam om att ha mycket på jobbet här.. Det jag tycker är allra jobbigast är att man har så mycket olika saker som ska göras samtidigt. Jag skulle mycket hellre jobba med ETT projekt/problem och kunna djupdyka i det ett tag. Just nu så hinner man knappt påbörja någonting innan man ska iväg på nåt möte om något helt annat, sen ringer en annan avdelning och behöver en massa input om en grej man beställde för en månad sen. Gäller som sagt att ta en sak i taget, men det blir lätt att det kör ihop sig iallafall.

Permalänk
Medlem

Blev JÄTTE glad
Jag och en kompis skulle till Helsingborg , vi körde motorvägen och så kom vi fram till ett vägarbete. Kompisen sakta ner till 50 och gubbfan blev tokig i bilen bakom. Han slängde sig på tutan och drog helljuset några gånger. Sen när han skulle förbi visa han fingret och drog på så in i helvete. Några hundra meter längre bort hade en civil polis stoppat han. Kompisen svängde fint in och stannade bredvid han och veva ner rutan och fråga. Va det va lönt att ha så jävla bråttom om du inte skulle längre.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition