Byta eller stanna kvar? (Nvidia 980 SLI till 1080 Ti)

Permalänk
Medlem

Byta eller stanna kvar? (Nvidia 980 SLI till 1080 Ti)

Hej, Jag undrar om det är värt att byta från mina två Stock Reference modeller utav 980 (Ej Ti) till ett 1080 Ti (Troligen ett med Destiny 2 så slipper köpa spelet )

Sitter nämnligen underläget med GB för min Skärm (Predator X34) dvs 3440x1440 och 4GB räcker knappt till de flesta spelen
visserligen är jag inte längre jätte insatt på spel men spelar fortfarande då då och då är jag relativt kräsen har inga problem att lägga de extra 4500kr då jag skulle behöva för att byta ut
men frågan är om det är verkligen värt att lägga 4500kr för ett 1080 Ti (Då jag troligen kommer få cirka 2000kr för ett Nvidia 980)

Så är det värt att byta ut från
2x980
till
1x1080 Ti

jag spelar de flesta nya spelen t ex Wildlands på sistone och troligen kommer spela Destiny 2

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)

Permalänk
Medlem

@Cevandri: vilka spel spelar du och hur hårt är korten pressade

Permalänk
Medlem

@Axel95:
Spelar mesta dels
Diablo 3 (Måttligt)
Ghost recon wildlands (En av spelen som behöver mer än 4GB och få utav spelen jag kan inte maxa grafiken på)
7 days to die
ARK (Har inte spelat på ett tag pga vänner har inte orkat)
ARMA 3 Mods
DayZ
Factorio
Elders Scrolls (En av spelen som behöver mer än 4GB)
Fallout 4 (En av spelen som behöver mer än 4GB)
GTA V (En av spelen som behöver mer än 4GB har jag för mig)
Space Engineers
Empyrion Galactic Survival
DOOM
Starcraft 2 (Dock kommer köpa en 16:9 skärm innan jag börjar spela spelet igen pga ingen stöd för 21:9)

Kommer troligen börja spela Destiny 2 (Spelade Ettan utan expansions på PS4an länge sen, var rätt roligt och 2 eller 3 av mina vänner kommer spela detta så kommer troligen stanna på den)

Eftersom jag kör på 3440x1440 så brukar jag kunna maxa grafiken utan AA (då AA spelar mindre roll i den upplösningen)
Har varit lite inaktiv med spelandet senaste 3-5 månaderna men kommer troligen börja spela igen pga arbetar inte längre då kommer nog lägga mer tid på att spela

Kan ju spela mesta spelen som har stöd för 21:9 (ugh hatar Blizzard, Troligen kommer Destiny 2 stödja 21:9.... kommer se efter 'öppna' betan (mer eller mindre paid beta om jag har fattat de rätt, blizzard *suck*) och om folk klagar eller inte över upplösningen)

Är som sagt rätt kräsen på grafiken men de är få spel som behöver mer än 4GB
och anledningen till 1080 Ti över 1080 eller något annat är för jag behöver mer än 4GB för jag längre inte spelar på 1080p vilket jag gjorde skärmen innan och 1080 är inte så mycket bättre än 2x980 SLI)

de 2 Största anledningarna är ju mesta dels
1: SLI problem, Spel som wildlands stör sig på SLI....
2: Svårt att hålla 99-100 fps på flesta spelen utan att sänka grafiken.... har en G-sync skärm på 100hz

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)

Permalänk
Medlem

@Cevandri: Du spelar ganska krävande spel Så jag tycker du ska byta till et 1080Ti. då kan du maxa nästan allt och få 100fps på din skärm.
Så kör på och byt korten

Permalänk
Medlem

@Axel95: Tack får hjälpen, Nu måste jag bara få sålt mina två grafikkort, men först ska jag hämta lådorna till dem hehe

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det är bara att byta ! 7 days to die är ett krävande spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huggelito:

Det är bara att byta ! 7 days to die är ett krävande spel

Har för mig 7dtd är inte så krävande alls.... Iaf vad jag minns.... De är en av de mindre krävande spelen, men listade de spelen jag spelar/spelade/kommer spela inom ett år framåt, två år bakåt.

Dock så är 980 SLI väldigt bra.... men det är mer eller mindre sällan nu för tiden att den INTE vill funka.... troligen har med nvidia har buggat sönder 900 serien eller något.... *suck* sedan 1000 serien (dvs SLI support har blivit värre sedan de blev så smarta att begränsa till 2 kort

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)

Permalänk
Medlem

Aja har beställt en "ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC (ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING) " från Webhallen.... Fick välja mellan ASUS, MSI och Gigabyte.... Valde ASUS pga MSI hade lite rött på sin medans har inte haft bra tur med Gigabyte (Är fortfarande förbannad på måndags exemplet jag fick när jag köpte min första moderkort.... [Va liten! 12år.... man hade inte mkt pengar på den tiden]

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cevandri:

Kan ju spela mesta spelen som har stöd för 21:9 (ugh hatar Blizzard, Troligen kommer Destiny 2 stödja 21:9.... kommer se efter 'öppna' betan (mer eller mindre paid beta om jag har fattat de rätt, blizzard *suck*) och om folk klagar eller inte över upplösningen)

Den betan funkar ju likadant som på PS4/Xbone? Därtill så är det ju inte ens ett Blizzard spel, det är ett Bungie spel. Du betalar dessutom inget extra för betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cevandri:

Aja har beställt en "ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC (ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING) " från Webhallen.... Fick välja mellan ASUS, MSI och Gigabyte.... Valde ASUS pga MSI hade lite rött på sin medans har inte haft bra tur med Gigabyte (Är fortfarande förbannad på måndags exemplet jag fick när jag köpte min första moderkort.... [Va liten! 12år.... man hade inte mkt pengar på den tiden]

Lite Off topic men jag beställde mig ett likadant igår Webhallen (Asus 1080ti oc)

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cevandri:

Har för mig 7dtd är inte så krävande alls.... Iaf vad jag minns.... De är en av de mindre krävande spelen, men listade de spelen jag spelar/spelade/kommer spela inom ett år framåt, två år bakåt.

Dock så är 980 SLI väldigt bra.... men det är mer eller mindre sällan nu för tiden att den INTE vill funka.... troligen har med nvidia har buggat sönder 900 serien eller något.... *suck* sedan 1000 serien (dvs SLI support har blivit värre sedan de blev så smarta att begränsa till 2 kort

Skulle säga tvärtom SLI har blivigt bättre idag och tror ej nvidia har buggat sönder tror linus gjorde någon video om detta att nvifia skulle gimpa kort nyligen och det stämde inte . 980ti i sli är snabbare än ett 1080ti . Då det valet är ju lite svåt moteverat om du inte skall gå till 1080ti söi senare vill säga annas är det ju inte en kostnads mässig uppgradering skulle jag säga

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Den betan funkar ju likadant som på PS4/Xbone? Därtill så är det ju inte ens ett Blizzard spel, det är ett Bungie spel. Du betalar dessutom inget extra för betan.

Tyvärr så är det så att blizzard kommer hosta PC varianten.... Har inget emot PS4ans version men äger ingen OP stor bilds 16:9 TV för att spela på eller projector och jag är mestadels 85% PC masterace och 15% PS nötskal och MMO tillhör PC delen medans JRPG tillhör PS delen....

Varför Blizzard spelar roll är att 1: Starcraft 2 'stödjer' inte 21:9 och de säger att de är tack vore motorn... kan säga åt dem att de kan torka sin lilla rumpa med det....
Diablo 3: Stödjer INTE fullscreen utav 21:9..... Bliv världens roligaste sak när man råkar dra Fullscreen igång... man måste spela med Window Mode (Fullscreen) dvs borderless window mode

Skrivet av Smegmer:

Lite Off topic men jag beställde mig ett likadant igår Webhallen (Asus 1080ti oc)

Najs
Tog du Best också? för leverans (Bor i göteborg så får den mellan tisdag-onsdag kväll)

Skrivet av Tip Top:

Skulle säga tvärtom SLI har blivigt bättre idag och tror ej nvidia har buggat sönder tror linus gjorde någon video om detta att nvifia skulle gimpa kort nyligen och det stämde inte . 980ti i sli är snabbare än ett 1080ti . Då det valet är ju lite svåt moteverat om du inte skall gå till 1080ti söi senare vill säga annas är det ju inte en kostnads mässig uppgradering skulle jag säga

Notera det är 980 och inte 980 Ti jag har.... Jag hade inte frågat om jag hade haft 980 Ti då den har 2GB mer Vram än 980 har jag för mig... Då det hade säkert hållit tills 1100-1200 serien men 4GB har bara varit mitt problem på F4 och Skyrim innan jag bytte tilll 3440x1440 (21:9) Då räckte inte 4GB till mycket, Korten orkar spela nästan alla spel i näst högsta (förutom några då)

Samma sak med SLI
Får lov och säga att några utav de spel jag spelar/spelade hade störst problem med SLI... (GR:Wildlands är ett av dem) samma sak
så är Nvidia's drivrutin buggig men den kan vara också tack vore W10 eller en kombination utav båda....

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cevandri:

Tyvärr så är det så att blizzard kommer hosta PC varianten.... Har inget emot PS4ans version men äger ingen OP stor bilds 16:9 TV för att spela på eller projector och jag är mestadels 85% PC masterace och 15% PS nötskal och MMO tillhör PC delen medans JRPG tillhör PS delen....

Varför Blizzard spelar roll är att 1: Starcraft 2 'stödjer' inte 21:9 och de säger att de är tack vore motorn... kan säga åt dem att de kan torka sin lilla rumpa med det....
Diablo 3: Stödjer INTE fullscreen utav 21:9..... Bliv världens roligaste sak när man råkar dra Fullscreen igång... man måste spela med Window Mode (Fullscreen) dvs borderless window mode

Najs
Tog du Best också? för leverans (Bor i göteborg så får den mellan tisdag-onsdag kväll)

Notera det är 980 och inte 980 Ti jag har.... Jag hade inte frågat om jag hade haft 980 Ti då den har 2GB mer Vram än 980 har jag för mig... Då det hade säkert hållit tills 1100-1200 serien men 4GB har bara varit mitt problem på F4 och Skyrim innan jag bytte tilll 3440x1440 (21:9) Då räckte inte 4GB till mycket, Korten orkar spela nästan alla spel i näst högsta (förutom några då)

Samma sak med SLI
Får lov och säga att några utav de spel jag spelar/spelade hade störst problem med SLI... (GR:Wildlands är ett av dem) samma sak
så är Nvidia's drivrutin buggig men den kan vara också tack vore W10 eller en kombination utav båda....

Yes! Inväntar spänt! Byter upp mig från ett singel 980msi så jag är sjukt sugen på att kunna lira i 4k på riktigt
Hänger inte med på va du menar med best? Men leverans skulle ta 1till 2 dagar enligt hemsidan (bor i Västervik) så får det förhoppningsvis på onsdag som senast

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

@Smegmer:
Menar Best Leverans (Man har val mellan Post Ombud, Posten Hem Leverans och Best Hem Leverans)
Valde Best själv

Längtar jävligt på kortet själv, Dock så längtar jag inte på att rensa datorn, göra ordning på mina gamla grafikkort, Tack gode gud att jag köpte tryckluft machine för cirka 3-4 år sedan.... Underlättar Datorn rensande med cirka 98%.... bara öppna, blås datorn i 3-5 minuter från olika håll. sen är de rent! (förutom kylpasta då har man ju Isopropanol alkohol.... hmm borde ha de någonstans.... glömt bort var den är)

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)

Permalänk
Medlem

Har precis gått från 2st 980 TI SLI till ett vattenkyld 1080 TI OCH 1080 TI är lite snabbare för det mesta men inte mycket, DOCK rejält tystare i full last.
Har man råd så kör på...

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cevandri:

@Smegmer:
Menar Best Leverans (Man har val mellan Post Ombud, Posten Hem Leverans och Best Hem Leverans)
Valde Best själv

Längtar jävligt på kortet själv, Dock så längtar jag inte på att rensa datorn, göra ordning på mina gamla grafikkort, Tack gode gud att jag köpte tryckluft machine för cirka 3-4 år sedan.... Underlättar Datorn rensande med cirka 98%.... bara öppna, blås datorn i 3-5 minuter från olika håll. sen är de rent! (förutom kylpasta då har man ju Isopropanol alkohol.... hmm borde ha de någonstans.... glömt bort var den är)

Ahaa okej då förstår jag det blev vanligt postombud för mig skulle fortfarande vara 1-2 dagar och gratis frakt ATM så är den under behandling så det går framåt

Det är ju kanon! ja fy fan det ska bli så sjukt nice! hehe jag har redan sålt mitt gamla och rengjort datorn samt bytt kylpasta på cpu och fixat å donat ( även köpt en täckplåt till mitt corsair carbide air 540 att lägga i botten straight från portugal haha) så det är bara att köra lite DDU sen trycka i det så är jag Good To Go Men det är ju fixandet och grejande som nästan är roligast IMO

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cevandri:

Tyvärr så är det så att blizzard kommer hosta PC varianten.... Har inget emot PS4ans version men äger ingen OP stor bilds 16:9 TV för att spela på eller projector och jag är mestadels 85% PC masterace och 15% PS nötskal och MMO tillhör PC delen medans JRPG tillhör PS delen....

Varför Blizzard spelar roll är att 1: Starcraft 2 'stödjer' inte 21:9 och de säger att de är tack vore motorn... kan säga åt dem att de kan torka sin lilla rumpa med det....
Diablo 3: Stödjer INTE fullscreen utav 21:9..... Bliv världens roligaste sak när man råkar dra Fullscreen igång... man måste spela med Window Mode (Fullscreen) dvs borderless window mode

Ja, blizzard hostar PC varianten på battle.net. Det är fortfarande ett Bungie spel. Bungie som väljer motor och fixar allt i spelet. Blizzard tilhandahåller serverplats.

Ja, deras motor kanske inte stödjer en ultra-wide nisch som väl ändå var ganska liten när spelet utvecklades? Sånt händer. Men det låter på dig som att du kan spela det i borderless window mode på helskärm och då känns det ju rätt mycket som ett ickeproblem ärligt talat?

Permalänk
Medlem

Kör på 1080Ti , jag kör själv 1080 strix och det fungerar mycket bra med min asus skärm.

Sli är inte fel om det fungerar och spelet har stöd för det, själv gick jag från 980 sli till 1080 ångrar inte det en sekund.

Mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av BNEA02:

Har precis gått från 2st 980 TI SLI till ett vattenkyld 1080 TI OCH 1080 TI är lite snabbare för det mesta men inte mycket, DOCK rejält tystare i full last.
Har man råd så kör på...

Hehe, Vet att det inte är jätte mycket prestenda... Största anledningen är ju 4GB VRAM är för lite för en 21:9 (3440x1440) skärm.
Om jag har fattat det rätt så är 980 Ti ungefär 10-30% bättre än 980.... Och om du säger att 1080 Ti är lite snabbare än 980 Ti SLI så lär den vara MYCKET bättre än 2x980 SLI.... Iaf 30% troligen. vilket jag tror.... Samt så slipper jag alla SLI problem...

Skrivet av Smegmer:

Ahaa okej då förstår jag det blev vanligt postombud för mig skulle fortfarande vara 1-2 dagar och gratis frakt ATM så är den under behandling så det går framåt

Det är ju kanon! ja fy fan det ska bli så sjukt nice! hehe jag har redan sålt mitt gamla och rengjort datorn samt bytt kylpasta på cpu och fixat å donat ( även köpt en täckplåt till mitt corsair carbide air 540 att lägga i botten straight från portugal haha) så det är bara att köra lite DDU sen trycka i det så är jag Good To Go Men det är ju fixandet och grejande som nästan är roligast IMO

Hehe, var de 79kr eller något extra för hem leverans.... så klart... enda synd är kvällen men men lever med det....
Har för mig jag köpte Fractal Design R5 chassit, köpte den för jag har en server burk med ett mindre chassi (matx) från Fractal som är svart och köpte ett vitt chassi.... så fick kunde swappa några delar. och eftersom jag inte har några HDD (bara 1x SSD och 1xNVME) så har jag inte HDD cages i chassit. Behöver köpa en ny SSD någon dag men ingen brådska för tillfället

Skrivet av Chrisj:

Ja, blizzard hostar PC varianten på battle.net. Det är fortfarande ett Bungie spel. Bungie som väljer motor och fixar allt i spelet. Blizzard tilhandahåller serverplats.

Ja, deras motor kanske inte stödjer en ultra-wide nisch som väl ändå var ganska liten när spelet utvecklades? Sånt händer. Men det låter på dig som att du kan spela det i borderless window mode på helskärm och då känns det ju rätt mycket som ett ickeproblem ärligt talat?

Vet att Activision blizzard hostar server, men de har väldigt mycket tilltal... politik.... inget mer behövs sägas

Blizzard säger att deras motor inte stödjer 21:9 på starcraft 2... vilket är helt och hållet bullshit, enda anledningen till de inte vill stödja detta är pga pengar och slippa klagomål över folk har mer "yta" än andra på skärmen.... Kan man stödja 4:3 och 16:9 kan man också stödja 21:9 utan större problem.... de vill bara slippa klagomål över "mer yta"
Samma sak så Funkar Diablo 3 i Borderless vilket jag måste spela på men vill inte för min ena skärm (1080p) håller på pajja och jag måste ha en skärm igång för jag använder förstärkare som min ljudutgång (HDMI) och i alla fall vad jag vet så går de inte få ut Ljud via HDMI utan att få en bild och det går inte spegla en 3440x1440 skärm med en 1920x1080 i windows....
Spelet är byggt på 16:9 men de har funkat med eyefinity (när jag hade 4850 lr va de 2x6850) en gång i tiden (länge sen) visserligen så är det buggigt samma sak med Borderless 3440x1440 då man ser inga kanter på vissa saker på vänster o höger sida för de är anpassat för 16:9

Skrivet av Mogwaii:

Kör på 1080Ti , jag kör själv 1080 strix och det fungerar mycket bra med min asus skärm.

Sli är inte fel om det fungerar och spelet har stöd för det, själv gick jag från 980 sli till 1080 ångrar inte det en sekund.

Mvh

Tror jag kommer inte ångra mig heller... visst så är det cirka 4500kr kostnad efter jag har sålt korten så är det troligen skönt och kunna spelen de man vill i högre texturer utan och oroa sig över vram's brist samma sak så slipper man all jävla SLI problem... köpte mina 2x980 av en vän när han bytte till 2x1080 (ej TI) för 5000kr med delbetalning, var väldigt bra kapp då men då hade jag en 1920x1080 144hz g-sync skärm.... han bytte till 2x1080 för han köpte VR och äger en 3440x1440 skärm samt en 4K skärm....
Hade ett 970 kort innan och hade problem med det för några spel som hamna över 3.5GB på det kortet och alla vet vad som händer då... *yuck* sålde mitt gamla 970 när jag köpte mina 980, visst jag fick betala 3000kr extra för mina 980 men får iaf tillbaka 4000kr vilket går till de nya....

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)

Permalänk
Medlem

Har du fått det än? Jag fick mitt igår och är redan sjukt nöjd! Fy fan vilken Beast!!!

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

@Smegmer: Japp fick mitt förr igår, Var så jävla glad! har den i burken nu. Hade tur nog att leveransbolaget ringde, hade missat klockan (glömde timer) för att plocka dörr klockan in i mitt rum samt hör aldrig sms på mobilen hehe
var så jävla glad! både om kortet o leverans bolaget!

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)

Permalänk
Medlem

7 days to die är mer beroende av stark processor när man kommer till mid-game/endgame just pga alla zombies som spawnar under bloodmoon.

mitt 1060 system hanterar galant, men när jag hade i7 2700k kunde ja få dippar

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Om du ska ha overkill kör hårt annars inte värt

Permalänk
Medlem

Nej det är inte värt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Esgd:

Nej det är inte värt.

Jo det var faktist värt det, Slipper alla SLI problem jag hade samt de VRAM problem jag hade.
Klarar faktist spela Wildlands i max inställningar i 49 min fps, 61 max fps avg på 57 fps (Ultra, No Motion Blur @ 3440x1440)
Kunde inte göra detta på 2x980 SLI

Skrivet av Snavz:

va? har redan bytt till 1080 Ti

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)

Permalänk
Medlem

Bra tråd.
Loggade in på SweC efter flera års uppehåll för att just ställa denna frågan.

Tack för att du redan gjort det åt mig.
Blir att sälja mina Evga GTX 980is och köpa mig ett 1080ti.

Visa signatur

i7 4770K 4.7 GHz, MSI Z87-G45 GAMING, DDR3 16GB 1600MHz, EVGA GTX 980 SLI, CX 750w, Corsair Force 3 SSD 60GB, Samsung 840 EVO SSD 250GB x2, FD Define S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lajvN:

Bra tråd.
Loggade in på SweC efter flera års uppehåll för att just ställa denna frågan.

Tack för att du redan gjort det åt mig.
Blir att sälja mina Evga GTX 980is och köpa mig ett 1080ti.

Tänk på att de är inte så mkt högre score på benchmarks Pga de har typ 99% sli performance

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Predator X34 - Nvidia Geforce 1080 Ti (ASUS Strix OC)
ASUS Z170-A - Intel Skylake 6700K - Fractal Design Kelvin S36
Corsair DDR4 3200mhz 16-18-18-36
Samsung 950 EVO 500GB (NVME) Samsung 850 EVO 250GB (SSD)