EA: "Mass Effect: Andromeda fick oförtjänt mycket kritik"

Permalänk
Skrivet av qstoffe:

Kalla mig homofob eller gammalmodig men i spelens och underhållningens värld så vill jag drömma mig bort till en fantasi fullt med vackra, välformade kvinnor och män med övernaturliga krafter och styrka. Dessutom med förmågan att få vissa av dessa vackra damer att falla pladask för mig. Till skillnad från IRL.

Jag spelade som FemShep i Mass Effect liren, och tyckte det var trist att jag inte kunde få i säng Jack. Fast Liara var ju ett bra tröstpris.

Citat:

Efter allt jag läst om spelet så tror jag inte att det är någon tillfällighet hur mycket mer maskulin den kvinnliga Ryder i spelet är jämfört med supersnygga IRL-modellen Jayde Rossi. Dom hade ju som sagt inga problem att göra dom kvinnliga modellerna i ME 1-3 riktigt fina.

Det är nog det enda jag sett som är riktigt uppenbart SJW: de har gjort kvinnorna fula, och det är definitivt med flit. Väldigt fånigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Jag spelade som FemShep i Mass Effect liren, och tyckte det var trist att jag inte kunde få i säng Jack. Fast Liara var ju ett bra tröstpris.
Det är nog det enda jag sett som är riktigt uppenbart SJW: de har gjort kvinnorna fula, och det är definitivt med flit. Väldigt fånigt.

Som man spelar jag alltid kvinnor i tredjepersonsperspektiv. Om jag skall tillbringa timmar stirrandes på en rumpa på skärmen skall den helst vara attraktivt formad.
ME:A gjorde något konstigt med kvinnoansiktena. De var inte ens realistiska. Spelar ett spel nu (the secret world) där människor faktiskt ser ut som människor, trots de tekniska begränsningarna. Och jag gillar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Awakeruad:

Det är nog det enda jag sett som är riktigt uppenbart SJW: de har gjort kvinnorna fula, och det är definitivt med flit. Väldigt fånigt.

Förstår faktiskt inte alls den här kritiken... Ska alla kvinnor i ett spel vara supermodeller?
Bara i ens besättning finns ju flertalet kvinnor som ser bra ut.

Väldigt skumt, får jag säga.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qstoffe:

Det är helt ok men det är anledningen till att jag inte vill köpa spelet. Spelet är inte riktat specifikt till min målgrupp så som Mass Effect 1 till 3 var. En del av kritiken beror på att dom varit giriga och försökt behålla målgruppen för dom gamla spelen samtidigt som dom vill inkludera en ny målgrupp. Då blir personer som jag griniga.

Fast det är väl inte så konstigt att man försöker inrikta sig till fler än just din specifika målgrupp? Det känns som att du kommer att få skippa många spel i framtiden då.

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem

Hade Andromeda haft en bra story och ett någorlunda vettigt RPG läge hade spelet sålt bra men tyvärr blev det det bara ett spel med bra grafik till okej action. Det är en för dålig story och horribel dialog genomfört med Mass Effect 1. Den ligger på samma nivå som typ som alla dessa mavel film "Guardians of the Galaxy" och detta passar inte i Mass Effect värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veidit:

Fast det är väl inte så konstigt att man försöker inrikta sig till fler än just din specifika målgrupp? Det känns som att du kommer att få skippa många spel i framtiden då.

Beror väl på. Hade inte Mass Effect 1-3 tillräcklig specifik målgrupp som det var? Var man tvungen att försöka bredda målgruppen?

Om speltillverkare vill försöka göra spel som passar precis alla så kommer jag att skippa dom flesta spelen ja. Men det känns lite som att en biltillverkare skulle försöka göra en bil som passar för allas behov. Risken är stor för magplask och att fördelar och nackdelar tar ut varandra i dom flestas tycke. Du vet väl ordspråket; den som gapar efter mycket mister oftast hela stycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qstoffe:

Beror väl på. Hade inte Mass Effect 1-3 tillräcklig specifik målgrupp som det var? Var man tvungen att försöka bredda målgruppen?

Om speltillverkare vill försöka göra spel som passar precis alla så kommer jag att skippa dom flesta spelen ja. Men det känns lite som att en biltillverkare skulle försöka göra en bil som passar för allas behov. Risken är stor för magplask och att fördelar och nackdelar tar ut varandra i dom flestas tycke. Du vet väl ordspråket; den som gapar efter mycket mister oftast hela stycket.

Fast hetro, vita män är väl en ganska smal målgrupp?
Jag ser inget fel att försöka få in fler kvinnor, icke-cis och annan hudfärg än vit.
Sen om en biltillverkare bara inriktade sig till vita hetero-män så skulle de missa många potentiella kunder.

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veidit:

Fast hetro, vita män är väl en ganska smal målgrupp?

Fast just den målgruppen behöver det kanske inte vara. Det räcker med att det är samma målgrupp som Mass Effect 1-3 hade. ME:A har inte samma målgrupp i min mening. I ME:A försöker man flirta med målgrupper som homosexuella och feminister. Det är klart att man fångar en del nya då men samtidigt så tappar man sådana som stör sig på detta eller helt enkelt föredrar mer vrålsexiga tjejer i spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Som man spelar jag alltid kvinnor i tredjepersonsperspektiv. Om jag skall tillbringa timmar stirrandes på en rumpa på skärmen skall den helst vara attraktivt formad.
ME:A gjorde något konstigt med kvinnoansiktena. De var inte ens realistiska. Spelar ett spel nu (the secret world) där människor faktiskt ser ut som människor, trots de tekniska begränsningarna. Och jag gillar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med fullständigt!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Förstår faktiskt inte alls den här kritiken... Ska alla kvinnor i ett spel vara supermodeller?

Ja om IRL-modellerna som dom baserar spelkaraktärerna på är det! Vill dom inte ha supermodeller i spelet varför använda en superduper modell som ursprungsmodell??

Det hela stinker ju SJW. Dom valde en supermodell och sedan gjorde dom henne ful för att skapa debatt och få personer som verkligen bryr sig om hur snygga kvinnor är i spel att skämmas över den åsikten. Blir jävligt förbannad på sådan manipulation.

Permalänk
Medlem

För den som har tid över och vill ha låånnng genomgång hur dåligt spelet är;

https://www.youtube.com/watch?v=eQsPu2tAy6w