@AtreX:
Ja, i slutändan får de nog "fuska" på en hel del ställen då det skulle ta för lång tid och bli för komplicerat att göra alla objekt till helt fysiska företeelser och dess väg från fabrik till kund. Bland annat karusell parkering till rymdskeppen eller realtids verkstad för att reparera dessa har man ju läst på forumet om, även om det var spekulationer och önskemål i tidigt skede, men det enklaste är nog att bara "spawna" fram saker från tomma intet, och det fungerar nog enklast även om det kanske känns fel ibland.
Det som man nu funderar på är om man ska slå till på en Cyclone(vore skoj med ett markfordon) eller inte då jag återkommer lite till min Reclaimer fråga här som jag inte utvecklade riktigt helt och hållet som jag tänkte. Eller för den delen vilket skepp som helst som kan skjuta eller rent av ramma en. Parkerar man med ett skepp och lämnar det helt obevakat(i rymden eller på mark) medans man far iväg med en Nox, Cyclone eller en Dragonfly på utflykt. Då kan ju vem som helst sabotera, stjäla, plundra osv vilket gör att man aldrig är säker oavsett om det är npc eller spelare som attackerar.
Risk vs Reward sägs det men det är alltid en större risk än reward om man lämnar ett skepp helt obevakat och okända får tillgång till det oavsett vilken tid de har på sig.
Alltså.. Jag tror att man om man oroar sig för det än en gång misstar sig på skalan av spelet.. Om du vid en landutflykt döljer ditt skepp bara lite och sen stänger ner alla system så bör det vara näst intill omöjligt att hitta det. Om du nu inte blir förföljd sedan tidigare då. Minns inte hur många timmar de sa att det skulle ta att gå runt några av de mindre månarna, men det handlade ju om tvåsiffrigt antal timmar, det är VÄLDIGT mycket plats att gömma ett (relativt) litet skepp på