Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

@AtreX:
Ja, i slutändan får de nog "fuska" på en hel del ställen då det skulle ta för lång tid och bli för komplicerat att göra alla objekt till helt fysiska företeelser och dess väg från fabrik till kund. Bland annat karusell parkering till rymdskeppen eller realtids verkstad för att reparera dessa har man ju läst på forumet om, även om det var spekulationer och önskemål i tidigt skede, men det enklaste är nog att bara "spawna" fram saker från tomma intet, och det fungerar nog enklast även om det kanske känns fel ibland.

Det som man nu funderar på är om man ska slå till på en Cyclone(vore skoj med ett markfordon) eller inte då jag återkommer lite till min Reclaimer fråga här som jag inte utvecklade riktigt helt och hållet som jag tänkte. Eller för den delen vilket skepp som helst som kan skjuta eller rent av ramma en. Parkerar man med ett skepp och lämnar det helt obevakat(i rymden eller på mark) medans man far iväg med en Nox, Cyclone eller en Dragonfly på utflykt. Då kan ju vem som helst sabotera, stjäla, plundra osv vilket gör att man aldrig är säker oavsett om det är npc eller spelare som attackerar.
Risk vs Reward sägs det men det är alltid en större risk än reward om man lämnar ett skepp helt obevakat och okända får tillgång till det oavsett vilken tid de har på sig.

Alltså.. Jag tror att man om man oroar sig för det än en gång misstar sig på skalan av spelet.. Om du vid en landutflykt döljer ditt skepp bara lite och sen stänger ner alla system så bör det vara näst intill omöjligt att hitta det. Om du nu inte blir förföljd sedan tidigare då. Minns inte hur många timmar de sa att det skulle ta att gå runt några av de mindre månarna, men det handlade ju om tvåsiffrigt antal timmar, det är VÄLDIGT mycket plats att gömma ett (relativt) litet skepp på

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Alltså.. Jag tror att man om man oroar sig för det än en gång misstar sig på skalan av spelet.. Om du vid en landutflykt döljer ditt skepp bara lite och sen stänger ner alla system så bör det vara näst intill omöjligt att hitta det. Om du nu inte blir förföljd sedan tidigare då. Minns inte hur många timmar de sa att det skulle ta att gå runt några av de mindre månarna, men det handlade ju om tvåsiffrigt antal timmar, det är VÄLDIGT mycket plats att gömma ett (relativt) litet skepp på

Du menar 3 siffriga dagar att gå runt dom minsta månarna

Permalänk

Gamescom

Jag vet inte om ni sett Gamescom live streamen men oj, vad pinsamt. Buggar, clipping genom allt, krascher, ingen gameplay förutom lite pew pew, en väldigt begränsad spelyta utan bevis på att måne till space flygning funkar. Och detta är under kontrollerade LAN former med 12 spelare, hur ska detta funka i "MMO" miljö?

Och Chris sa förra gamescom att dom skulle släppa detta fast i mycket större format i December 2016? Skaplig jävla lögn för att få folk att ge dom mer pengar.

Jag antar att ni som är superfans av detta håller för öronen och blundar men det borde börja bli mer och mer uppenbart för alla att detta spela aldrig kommer släppas i något format som liknar alla de drömmar som Chris målat upp, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrikj82:

Jag vet inte om ni sett Gamescom live streamen men oj, vad pinsamt. Buggar, clipping genom allt, krascher, ingen gameplay förutom lite pew pew, en väldigt begränsad spelyta utan bevis på att måne till space flygning funkar. Och detta är under kontrollerade LAN former med 12 spelare, hur ska detta funka i "MMO" miljö?

Och Chris sa förra gamescom att dom skulle släppa detta fast i mycket större format i December 2016? Skaplig jävla lögn för att få folk att ge dom mer pengar.

Jag antar att ni som är superfans av detta håller för öronen och blundar men det borde börja bli mer och mer uppenbart för alla att detta spela aldrig kommer släppas i något format som liknar alla de drömmar som Chris målat upp, tyvärr.

Jag såg inga krascher under streamen. Däremot nollställdes demot var 15:e minut eftersom de då roterade in nya personer som fick prova... Tvärtemot verkade det väldigt stabilt rent kraschmässigt.

Detta demo inkluderade bara en av de tre månarna och inga av de uppdrag som kommer finnas i kommande 3.0-uppdateringen, så att demot kretsade kring att springa runt, skjuta lite vapen och prova lite skepp kom knappast som någon överraskning. Det var inte meningen att det skulle vara en fantastisk utannonsering för dem som följt projektet (det kommer förhoppningsvis på fredag), utan mer ett sätt att låta allmänheten klämma lite på det.

Hur du får en hel kolossal måne till att vara en "begränsad spelyta" är för mig en gåta. Skalan blev rätt påtaglig när en av streamarna flög ut i rymden för att förflytta sig till den mörka sidan av månen.

Jag gissar att du slängde ett öga på streamen, såg lite saker som du inte förstod innebörden av (omstarterna var 15:e minut, det faktum att alla spawnade på samma plats för att underlätta interaktion med varandra, etc.) och drog lite förhastade slutsatser.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Jag såg inga krascher under streamen. Däremot nollställdes demot var 15:e minut eftersom de då roterade in nya personer som fick prova... Tvärtemot verkade det väldigt stabilt rent kraschmässigt.

Detta demo inkluderade bara en av de tre månarna och inga av de uppdrag som kommer finnas i kommande 3.0-uppdateringen, så att demot kretsade kring att springa runt, skjuta lite vapen och prova lite skepp kom knappast som någon överraskning. Det var inte meningen att det skulle vara en fantastisk utannonsering för dem som följt projektet (det kommer förhoppningsvis på fredag), utan mer ett sätt att låta allmänheten klämma lite på det.

Hur du får en hel kolossal måne till att vara en "begränsad spelyta" är för mig en gåta. Skalan blev rätt påtaglig när en av streamarna flög ut i rymden för att förflytta sig till den mörka sidan av månen.

Jag gissar att du slängde ett öga på streamen, såg lite saker som du inte förstod innebörden av (omstarterna var 15:e minut, det faktum att alla spawnade på samma plats för att underlätta interaktion med varandra, etc.) och drog lite förhastade slutsatser.

Demots yta var begränsad till en måne, rätt stor yta men det är inte det som är intressant utan snarare hur gravitationen förändras när man går upp i rymden tex. och hur hela den förflyttningen går till/fungerar. Det syntes rätt bra att inget sådant skedde i denna version av 3.0 när någon hoppade ut väldigt högt upp, kanske inte högt upp nog men ändå.

Varför får ingen åka längre bort, varför var Quantum drive disablat? Förmodligen för att det inte funkar utan detta är bara en cryenginge map som man laddar typ som Arena Commander. Pupil to planet som vi såg 2015 verkar fortfarande inte fungera?

Att dom resettade servern var 15: minut för att alla skulle börja på samma ställe tror jag vad jag vil om, CGI ljuger ju om allt så detta är förmodligen ännu en lögn. Förmodligen är det någon minnesläcka eller annat som gör att servern kraschar om den är uppe mycket längre.

Sen undrar jag vad du tyckte om alla buggar, clipping överallt, fysik som inte funkade/ser bedrövlig ut, desync av noxen, terrapin som började flyga och försvann in i ett berg. Är allt detta imponerande och fantastiskt eller är det lite pinsamt att visa på världes största spelmässa? Det är ju knappt i nivå med ett tidigt techdemo. Jag antar att det kanske hade varit ännu mera pinsamt att visa 2.6.3 men jag är inte säker på det med tanke på hur illa detta var.

Sen att det kommer ännu ett fakedemo på fredag kan jag inte förstå att du ser fram emot? Dom visade ett fakedemo som såg mycket bättre ut av 3.0 på förra mässan och sa att det skulle släppas 3 månader senare. Ett år senare är detta vad vi har. Ringer inga varningsklockor? Varför skulle något tro en sekund på något fränt demo dom visar på fredag när dom själva så tydligt visar facit av sina löften som dom gav för ett år sedan med detta 3.0 demo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrikj82:

Det känns hemskt personligt. Investerat mycket i spelet? Det är fortfarande under utveckling, om de alls levererar en produkt, och i så fall när, är oklart, vilket alla som kastar pengar i utbyte mot pre-order löfte bör vara införstådda med. Jag ser fram emot release, någon gång, och hoppas på ett spel jag kan sänka massor av tid i, men jag har inte gett dem en spänn av mina pengar. AMD skickade med en bundle till ett grafikkort, så jag har lite godis, men det "mest hypade" där är en lite sport-raket, som är i det närmaste helt obeväpnad...
(Oktober 2014 - AMD Never Settle Space Edition:) Skeppet som ingår är Mustang Omega : AMD Edition.
Det "egentligen" viktigaste innehållet är så klart att man fick både Squadron 42, och Star Citizen, men det var rymdskeppet de hypade. Och det är i princip den "sämsta" varianten på Mustang Omega, vars enda fördel är AMD logotyper på skrovet. Antagligen gör loggorna samma funktion som feta stripes på bilen. Inte ett skit med andra ord. ;- )

Stör det mig? Inte ett dugg. ALLA pre-orders, är till att betala för luft och skitsnack. Det är bara till att vänta och se vad det blir av det.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrikj82:

Demots yta var begränsad till en måne, rätt stor yta men det är inte det som är intressant utan snarare hur gravitationen förändras när man går upp i rymden tex. och hur hela den förflyttningen går till/fungerar. Det syntes rätt bra att inget sådant skedde i denna version av 3.0 när någon hoppade ut väldigt högt upp, kanske inte högt upp nog men ändå.

Varför får ingen åka längre bort, varför var Quantum drive disablat? Förmodligen för att det inte funkar utan detta är bara en cryenginge map som man laddar typ som Arena Commander. Pupil to planet som vi såg 2015 verkar fortfarande inte fungera?

Att dom resettade servern var 15: minut för att alla skulle börja på samma ställe tror jag vad jag vil om, CGI ljuger ju om allt så detta är förmodligen ännu en lögn. Förmodligen är det någon minnesläcka eller annat som gör att servern kraschar om den är uppe mycket längre.

Sen undrar jag vad du tyckte om alla buggar, clipping överallt, fysik som inte funkade/ser bedrövlig ut, desync av noxen, terrapin som började flyga och försvann in i ett berg. Är allt detta imponerande och fantastiskt eller är det lite pinsamt att visa på världes största spelmässa? Det är ju knappt i nivå med ett tidigt techdemo. Jag antar att det kanske hade varit ännu mera pinsamt att visa 2.6.3 men jag är inte säker på det med tanke på hur illa detta var.

Sen att det kommer ännu ett fakedemo på fredag kan jag inte förstå att du ser fram emot? Dom visade ett fakedemo som såg mycket bättre ut av 3.0 på förra mässan och sa att det skulle släppas 3 månader senare. Ett år senare är detta vad vi har. Ringer inga varningsklockor? Varför skulle något tro en sekund på något fränt demo dom visar på fredag när dom själva så tydligt visar facit av sina löften med detta 3.0 demo?

Du gör en massa trista antaganden som gör det tröttsamt att föra en diskussion. Jag svarade sakligt på några av dina påståenden och du går in i 120% anti-fanboy mode och börjar raljera om det ena och det andra. Jag har aldrig sagt att allt är guld och gröna skogar, att Chris Roberts är Gud själv eller att demot ifråga vad häpnadsväckande fantastiskt och att Star Citizen kommer uppfylla våra vildaste fantasier. Givetvis är det dåligt med clipping – vilket svar hade du väntat dig? Varför i hela friden skulle jag tycka att det var imponerande och fantastiskt med buggar? Det är helt okej att du tyckte att demot var skit och pinsamt; jag motsätter mig inte det för en sekund.

Du trodde att krascher inträffade under streamen, vilket inte var fallet. Syftet var att påpeka att det inte rörde sig om krascher, utan schemalagda omstarter. Varför de lade in 15-minutersgränsen vet jag inte, och har aldrig utgett mig för att veta.

Det var fritt fram för de som testade att köra ut i rymden, men anledningen till att quantum drive inte tilläts var säkerligen för att det hade medfört någon form av problem – det är väl ingen som förnekar det? Att du inte såg någon flyga ända ut i rymden är inte bevis för att det inte fungerar, och det vet du säkert själv.

Om du med terrapin menar den Ursa Rover som tog en tripp och flög in i ett berg så var det för att servern då höll på att resetta.

"Sen att det kommer ännu ett fakedemo på fredag kan jag inte förstå att du ser fram emot?" När har jag sagt att det är något jag ser fram emot? Jag sade att de förhoppningsvis kommer visa upp något som de som följer projektet tycker är fantastiskt. Jag kommer överhuvudtaget inte titta på streamen ifråga.

Att det rör sig om "fejkdemon" tror jag inte heller. Visst har de misslyckats med vad de borde ha levererat vid det här laget och de har uppenbarligen varit på tok för optimistiska i sina tidsramar; att det skulle göra demonstrationerna fejk håller jag dock som sagt inte med om.

Diskussionen är avslutad för mig. Jag har svårt för personer som blir sjukt aggressiva så fort någon inte håller med dem.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det känns hemskt personligt. Investerat mycket i spelet? Det är fortfarande under utveckling, om de alls levererar en produkt, och i så fall när, är oklart, vilket alla som kastar pengar i utbyte mot pre-order löfte bör vara införstådda med. Jag ser fram emot release, någon gång, och hoppas på ett spel jag kan sänka massor av tid i, men jag har inte gett dem en spänn av mina pengar. AMD skickade med en bundle till ett grafikkort, så jag har lite godis, men det "mest hypade" där är en lite sport-raket, som är i det närmaste helt obeväpnad...
(Oktober 2014 - AMD Never Settle Space Edition:) Skeppet som ingår är Mustang Omega : AMD Edition.
Det "egentligen" viktigaste innehållet är så klart att man fick både Squadron 42, och Star Citizen, men det var rymdskeppet de hypade. Och det är i princip den "sämsta" varianten på Mustang Omega, vars enda fördel är AMD logotyper på skrovet. Antagligen gör loggorna samma funktion som feta stripes på bilen. Inte ett skit med andra ord. ;- )

Stör det mig? Inte ett dugg. ALLA pre-orders, är till att betala för luft och skitsnack. Det är bara till att vänta och se vad det blir av det.

Har inga pengar i spelet, kanske onödigt av mig att raljera då det är ju andras pengar som investeras så jag förlorar inget även om det inte blir något av det.

Skrivet av Jonny Myran:

Du gör en massa trista antaganden som gör det tröttsamt att föra en diskussion. Jag svarade sakligt på några av dina påståenden och du går in i 120% anti-fanboy mode och börjar raljera om det ena och det andra. Jag har aldrig sagt att allt är guld och gröna skogar, att Chris Roberts är Gud själv eller att demot ifråga vad häpnadsväckande fantastiskt och att Star Citizen kommer uppfylla våra vildaste fantasier. Givetvis är det dåligt med clipping – vilket svar hade du väntat dig? Varför i hela friden skulle jag tycka att det var imponerande och fantastiskt med buggar? Det är helt okej att du tyckte att demot var skit och pinsamt; jag motsätter mig inte det för en sekund.

Du trodde att krascher inträffade under streamen, vilket inte var fallet. Syftet var att påpeka att det inte rörde sig om krascher, utan schemalagda omstarter. Varför de lade in 15-minutersgränsen vet jag inte, och har aldrig utgett mig för att veta.

Det var fritt fram för de som testade att köra ut i rymden, men anledningen till att quantum drive inte tilläts var säkerligen för att det hade medfört någon form av problem – det är väl ingen som förnekar det? Att du inte såg någon flyga ända ut i rymden är inte bevis för att det inte fungerar, och det vet du säkert själv.

Om du med terrapin menar den Ursa Rover som tog en tripp och flög in i ett berg så var det för att servern då höll på att resetta.

"Sen att det kommer ännu ett fakedemo på fredag kan jag inte förstå att du ser fram emot?" När har jag sagt att det är något jag ser fram emot? Jag sade att de förhoppningsvis kommer visa upp något som de som följer projektet tycker är fantastiskt. Jag kommer överhuvudtaget inte titta på streamen ifråga.

Att det rör sig om "fejkdemon" tror jag inte heller. Visst har de misslyckats med vad de borde ha levererat vid det här laget och de har uppenbarligen varit på tok för optimistiska i sina tidsramar; att det skulle göra demonstrationerna fejk håller jag dock som sagt inte med om.

Diskussionen är avslutad för mig. Jag har svårt för personer som blir sjukt aggressiva så fort någon inte håller med dem.

Bra svar, ja blev lite väl antifanboy då jag trodde du var ett sådant där superfan som knappt går att övertyga så då får man ta i lite extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Att det rör sig om "fejkdemon" tror jag inte heller. Visst har de misslyckats med vad de borde ha levererat vid det här laget och de har uppenbarligen varit på tok för optimistiska i sina tidsramar; att det skulle göra demonstrationerna fejk håller jag dock som sagt inte med om.

När man gång på gång misslyckat att leverera det som utlovats och bara ökar på med nya löften om att allt ska bli så fantastiskt mycket bättre, och förresten passa på att investera nu medan du kan, så känns det mer och mer som lurendrejeri. Framförallt riktat mot folk som redan investerat mycket och inte vill tro på att de aldrig kommer få det som utlovas.

Den enklaste jämförelsen är ju Elite Dangerous. Som inte lovade guld och gröna skogar men som levererade en färdig produkt som gjorde allt de lovade, och som de sen har byggt vidare på. Det är så seriösa företag jobbar. Man behöver inte gilla Elite som spel, bara inse att Elite har en hållbar modell för finansiering och utveckling. Och att det enda som räknas är att man får ut en färdig produkt till kunderna.

Permalänk
Medlem

Om du nu inte har lagt ner en enda krona på spelet så fattar jag inte ens vad det är du tjafsar om?

Du förstår väl att dom gör någon som ingen annan har gjort förut?
Man kan inte förvänta sig att allt ska flyta på som man tror! Det tar den tid det tar, och jag har inge bråttom!
Ja, jag har lagt flera tusen kronor på detta spel, och detta oroar mig inte ett skit.
Nått som jag däremot stör mig på att folk som inte ens backar spelet kommer och kritiserar nått dom inte vet ett strunt om!
Eller du kanske har dom egenskaper och utbildningar som behövs för att vara med och bygga ett spel?
Du kanske vet hur man får allt att fungera?

Om du kan detta så föreslår jag att du skickar ett en CV till dom och så kanske du får börja hos dom?
Eftersom du tydligen har nån form av intresse för detta spel, med tanke på hur du skriver!

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

När man gång på gång misslyckat att leverera det som utlovats och bara ökar på med nya löften om att allt ska bli så fantastiskt mycket bättre, och förresten passa på att investera nu medan du kan, så känns det mer och mer som lurendrejeri. Framförallt riktat mot folk som redan investerat mycket och inte vill tro på att de aldrig kommer få det som utlovas.

Den enklaste jämförelsen är ju Elite Dangerous. Som inte lovade guld och gröna skogar men som levererade en färdig produkt som gjorde allt de lovade, och som de sen har byggt vidare på. Det är så seriösa företag jobbar. Man behöver inte gilla Elite som spel, bara inse att Elite har en hållbar modell för finansiering och utveckling. Och att det enda som räknas är att man får ut en färdig produkt till kunderna.

Snälla lilla du, det är inget lurendrejeri... Jag föreslår att du kollar upp spelet lite innan du börjar slänga ur dig goja.
Att dom skjuter upp grejer är inte ett dugg konstigt, kolla vad det är dom försöker åstadkomma liksom.

Dom kommer hela tiden stöta på flera problem och kommer garanterat bli fler framskjutningar men nu med 3.0 börjar dom få alla grund pelare på plats och vi kommer få se mer och mer content komma.

Du kan inte jämföra detta spelet med något annat som skapats tidigare. Detta kommer vara "DET" spelet.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

release date 2029

Permalänk
Medlem

Vill @henrikj82 @Halvmånen att spelet misslyckas? Antagligen..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Snälla lilla du, det är inget lurendrejeri... Jag föreslår att du kollar upp spelet lite innan du börjar slänga ur dig goja.
Att dom skjuter upp grejer är inte ett dugg konstigt, kolla vad det är dom försöker åstadkomma liksom.

Dom kommer hela tiden stöta på flera problem och kommer garanterat bli fler framskjutningar men nu med 3.0 börjar dom få alla grund pelare på plats och vi kommer få se mer och mer content komma.

Du kan inte jämföra detta spelet med något annat som skapats tidigare. Detta kommer vara "DET" spelet.

Snälla lilla du, det dom försöker åstadkomma är att sälja så många $400 skeppsmodeller som möjligt innan investeringarna kollapsar. Sen kommer de släppa den halvfungerande kod som finns och gå vidare ett par miljoner rikare medan alla spelare som köpt dyra skepp står där med skägget i brevlådan.

Det går jättelätt att jämföra spelet med annat som skapats tidigare för att inse att de saknar kompetens och kunskap för att slutföra ett projekt av den här omfattningen. De konstanta förseningarna kommer fortsätta till pengarna tar slut. Vilket kommer ske långt innan "DET" spelet är färdigt.

Skrivet av Fenix:

Vill @henrikj82 @knobbly att spelet misslyckas? Antagligen..

Vill? Nej. Är jag övertygad om att det kommer misslyckas? Ja. Jag tror att Chris Roberts hade kunnat leverera det ursprungliga Star Citizen han tänkt göra för $20 miljoner, men hybris och feature creep har gjort det hela ogenomförbart.

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

Snälla lilla du, det dom försöker åstadkomma är att sälja så många $400 skeppsmodeller som möjligt innan investeringarna kollapsar. Sen kommer de släppa den halvfungerande kod som finns och gå vidare ett par miljoner rikare medan alla spelare som köpt dyra skepp står där med skägget i brevlådan.

Det går jättelätt att jämföra spelet med annat som skapats tidigare för att inse att de saknar kompetens och kunskap för att slutföra ett projekt av den här omfattningen. De konstanta förseningarna kommer fortsätta till pengarna tar slut. Vilket kommer ske långt innan "DET" spelet är färdigt.

Vill? Nej. Är jag övertygad om att det kommer misslyckas? Ja. Jag tror att Chris Roberts hade kunnat leverera det ursprungliga Star Citizen han tänkt göra för $20 miljoner, men hybris och feature creep har gjort det hela ogenomförbart.

Det finns inget annat spel som skapats tidigare som varit lika stort som detta. Allt du snackar om är bara foliehatts betende. Varför skriver du här om du hatar spelet? Sluta trolla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hatar inte spelet, jag är bara ordentligt skeptisk till en affärsmodell som säljer drömmar och hela tiden lovar något större och bättre utan att någonsin komma till rätta med de mest grundläggande tekniska problemen. Jag skulle inte ha något problem med att Star Citizen sålde $400-skepp om det faktiskt fanns ett färdigt spel för dem att flyga runt i. Men det finns det inte, så de säljer dem mot ett löfte att det en dag kommer finnas ett färdigt spel som uppfyller alla dina drömmar. Och då blir det bara spekulation och i slutändan kommer folk stå där förbannade.

Du säger att inget annat spel som skapats innan har varit så stort som detta. Så vad får dig att tro på att Star Industries ska lyckas ro iland det här jätteprojektet? Var finns erfarenheten? Var finns kunskapen? Var finns den bakomliggande tekniken som ska uppfylla detta?

Permalänk
Medlem

Oj. Har jag på något vis hamnat i år 2013 igen. Exakt samma diskusion som då. Trodde vi var klar med den.

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad för 3.0

Blir mer och mer spänt nu när alla delar börjar komma på plats!

Btw; info som vi fått ut utav Gamescom Streamen
Reddit: Gamescom Presentation Live Summary

Permalänk
Medlem

Det enda som den här presentationen lyckades övertyga mig om är att det kommer dröja många år ännu innan Star Citizen är spelbart i stor skala.

Jag fullkomligt älskar själva konceptet men utförandet lämnar mycket att önska. Spelmekaniken ser ut att vara riktigt otymplig och det blir frustrerande att titta på. Jag önskar att de hade valt en annan ansats för hur skeppen flyger. Stridssekvenserna såg oerhört tama ut.

Nog för att spelet är i Alpha-stadie men frågan är hur mycket tid de kommer behöva för att polera och implementera existerande delar.

Nåväl, det sägs ju att hoppet är det sista som lämnar människan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Vill @henrikj82 @knobbly att spelet misslyckas? Antagligen..

Varför skulle jag det? Privateer äe ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna och jag vill inget hellre än se en bra uppföljare. Men vad jag ser är inte uppmuntrande, man kan ju inte blunda för uppenbara tillkortakommanden. Trist med ännu ett scriptat demo utan vettig gameplay. planeterna är riktigt snygga dock! Nu väntar vi bara på hur mining, trading, crafting och det andra som gör spelet ska se ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag satte mig ner och kollade igenom hela presentationen av Star Citizen för jag tänkte att det kanske var nåt jag missat. Men nej, demot var en enda lång buggig katastrof.

Animationsbuggar. Nätverksbuggar. En hel planet som försvinner så demot måste startas om och köras om från början. Fysikbuggar. Det går inte att köra en bil uppför en ramp utan att den klipper igenom rampen och exploderar. Spelet är så buggigt att jag skäms för att de visar upp något så här pinsamt.

Och det här var det bästa de kunde visa upp. Plus lite ansiktsscanning som inte var speciellt intressant när Everquest 2 gjorde det för fem år sen. Nej, efter att ha sett det bästa av Star Citizen så tror jag fortfarande att det här spelet är dödfött.

Det är inte ens en fråga om att fixa buggar. De vill bygga på en massa fler system ovanpå den existerande koden som är så buggig så den är ospelbar. Vilket kommer leda till ännu fler buggar. Och det blir bara värre och värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Jag satte mig ner och kollade igenom hela presentationen av Star Citizen för jag tänkte att det kanske var nåt jag missat. Men nej, demot var en enda lång buggig katastrof.

Animationsbuggar. Nätverksbuggar. En hel planet som försvinner så demot måste startas om och köras om från början. Fysikbuggar. Det går inte att köra en bil uppför en ramp utan att den klipper igenom rampen och exploderar. Spelet är så buggigt att jag skäms för att de visar upp något så här pinsamt.

Och det här var det bästa de kunde visa upp. Plus lite ansiktsscanning som inte var speciellt intressant när Everquest 2 gjorde det för fem år sen. Nej, efter att ha sett det bästa av Star Citizen så tror jag fortfarande att det här spelet är dödfött.

Det är inte ens en fråga om att fixa buggar. De vill bygga på en massa fler system ovanpå den existerande koden som är så buggig så den är ospelbar. Vilket kommer leda till ännu fler buggar. Och det blir bara värre och värre.

Äsh då, du är bara negativ. Spelutveckling har alltid varit en berg och dal-bana. Den stora skillnaden mellan CGI och EA är att EA aldrig vågar visa någon av deras "riktiga" alpha. Alpha är ju före Beta, dvs då inte ens alla moduler är implementerade i spelet.
Jag tror du förbiser detta och tror att spel skapade av andra företag fungerar perfekt ända till release?

Har du något positivt som du såg i Presentationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag önskar att de hade valt en annan ansats för hur skeppen flyger. Stridssekvenserna såg oerhört tama ut

Ptja, hade de velat bygga ännu ett rymdspel i arkadstil så.. Men nu har de valt att i så stor utsträckning som möjligt försöka följa fysikens lagar och då får man ju leva med det
Om du tycker stridssekvenserna såg tama ut så borde du prova det själv, att det ser tamt ut i demot tror jag beror till stor del på att det är så extremt stora skepp inblandade och resterande beror på att de som "spelar" i demot har ett manuskript att följa. Prova dogfightingen själv (alternativt titta på folk som stream:ar när de spelar) så kommer du få en HELT annan bild kan jag lova

Skrivet av Halvmånen:

Animationsbuggar. Nätverksbuggar. En hel planet som försvinner så demot måste startas om och köras om från början. Fysikbuggar. Det går inte att köra en bil uppför en ramp utan att den klipper igenom rampen och exploderar. Spelet är så buggigt att jag skäms för att de visar upp något så här pinsamt.

Fast nu bevisar du ju rätt tydligt att du inte förstår vad det handlar om.. Ingen planet försvann, det var pilotens spelklient som kraschade och då gick tillståndssystemet in och stoppade de andra spelarna från att flyga vidare eftersom piloten "ägde" skeppet (det är åtminstone min tolkning av varför de behövde starta om det, faktum kvarstår att ingen planet försvann).
Att det finns animationsbuggar och synkroniseringsbuggar i en alpha är inte konstigt, det är att vänta, framför allt som de i kommande 3.0 har byggt om nätkoden helt och hållet för bättre effektivitet.
Slutsatsen blir att JA, spelet är buggigt, men det är inte mer buggigt än vad någon som förstår mjukvaruutveckling borde förvänta sig. Begär absolut inte att alla ska förstå mjukvaruutveckling, men då borde man kanske också vara lite ödmjuk och inse att man inte själv kan dra några slutsatser heller.

lade till ett citat till för att undvika dubbelpost
Permalänk

Seriöst känslan av att flyga i spelet är lika roligt som att vara hemma och stirra på lampan i 2 timmar en lördagskväll. Seriöst hur tänker de? Känns inte ens att man flyger själv .

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Seriöst känslan av att flyga i spelet är lika roligt som att vara hemma och stirra på lampan i 2 timmar en lördagskväll. Seriöst hur tänker de? Känns inte ens att man flyger själv .

Det är för att du låter IFCS sköta dina thrusters i "coupled mode". Switcha över till "decoupled mode" istället får du uppleva den riktiga rymd-känslan och hantera alla axlar manuellt (förutom rotation). Jag tycker det är riktigt tråkigt att inte fler flyger på detta sätt mer, men är väl förståerligt då det är betydligt svårare och kräver dualsticks (full analog kontroll), samt att ESP inte har funkat i detta läge förrän i årets versioner. Jag har alltid flugit i detta läge så mycket som möjligt, och tycker det är hur skönt som helst. Många thrusters är visserligen fortfarande på tok för kraftfulla, men man får ställa in lite kurvor för alla axlar så man enklare kan göra mjuka rörelser.

Nu har jag tyvärr inget nyligen inspelat för att visa, men gjorde denna filmsnutt för några år sedan för att visa några polare. Detta var dessutom innan jag gick över till 2 joysticks, så det är ännu behagligare idag och kan lätt användas även för landningar och andra manövrar som kräver stor precision.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Fast nu bevisar du ju rätt tydligt att du inte förstår vad det handlar om.. Ingen planet försvann, det var pilotens spelklient som kraschade och då gick tillståndssystemet in och stoppade de andra spelarna från att flyga vidare eftersom piloten "ägde" skeppet (det är åtminstone min tolkning av varför de behövde starta om det, faktum kvarstår att ingen planet försvann).

Faktum kvarstår att planeten försvann från den spelklient som filmades och att felet var så allvarligt så de behövde starta om hela demot från början.

Citat:

Att det finns animationsbuggar och synkroniseringsbuggar i en alpha är inte konstigt, det är att vänta, framför allt som de i kommande 3.0 har byggt om nätkoden helt och hållet för bättre effektivitet.

Att det finns den här mängden buggar i en presentation som är regisserad i minsta detalj för att visa upp spelet från sin bästa sida är konstigt, för det betyder att även när de har full kontroll över vad användarna gör och vad användarna kommer att interagera med så kan de fortfarande inte komma till rätta med de mest uppenbara buggarna i spelkoden.

Citat:

Slutsatsen blir att JA, spelet är buggigt, men det är inte mer buggigt än vad någon som förstår mjukvaruutveckling borde förvänta sig. Begär absolut inte att alla ska förstå mjukvaruutveckling, men då borde man kanske också vara lite ödmjuk och inse att man inte själv kan dra några slutsatser heller.

Jag vågar påstå att jag har god förståelse av mjukvaruutveckling och just därför så drar jag de slutsatser jag gör. Att ett spel som varit under utveckling i fem år med den här budgeten fortfarande är så här långt ifrån spelbart skick borde få vem som helst att höja på ögonbrynen. Det som framförallt får mig att tro att det här projektet aldrig kommer slutföras är att de hela tiden lägger till nya features och inte längre verkar avsluta något. Det är också där som de svåraste buggarna uppstår när halvfärdig kod byggs ovanpå halvfärdig kod som i sin tur bygger på halvfärdig kod.

Är det någon förutom Chris Roberts som tycker att det är en god idé att lägga resurser på ansiktstracking? Alla resurser som läggs där är resurser som kunde lagts på att fixa buggar. Till exempel.

Permalänk
Medlem

Tycker att Martin (Spectrum) gör en solklar definition och sammanfattning av utveckling av Star Citizen.

Development time of games and SC development time evaluation - factual discussion / no emotional rants please

En liten del av all info:

Skrivet av Martin:

My opinion:
The big budget and the fact that the project is under public focus since beginning of the project, makes life of the developers very difficult. The expectations are on a new level in the history of game design. In the same time the disappointments/concerns of the community from other failed game releases or failed open development projects are an issue for this project. The majority of people do not understand how long software development goes and works. The reason is, that publisher usually announce AAA titels earliest 2-3 years before release in order to start the marketing process. The hidden development phase is not in public focus usually. This fact makes the community believe, that the SC development is already to long. What is not the truth, especially when you take the scope (development of 2 AAA titles in parallel) into consideration. Compared to other development companies/big puplisher, CIG had to develop the company in parallel to the development of the game.

I believe that the development will take in total 7-10 years until the release of the game, what is totally ok for such a big project. I expect a release not before late 2019/early 2020. What is ok in my opinion, because in a regular development situation (not open development), i would be aware of the project not before 2017/2018.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Faktum kvarstår att planeten försvann från den spelklient som filmades och att felet var så allvarligt så de behövde starta om hela demot från början.

Att det finns den här mängden buggar i en presentation som är regisserad i minsta detalj för att visa upp spelet från sin bästa sida är konstigt, för det betyder att även när de har full kontroll över vad användarna gör och vad användarna kommer att interagera med så kan de fortfarande inte komma till rätta med de mest uppenbara buggarna i spelkoden.

Jag vågar påstå att jag har god förståelse av mjukvaruutveckling och just därför så drar jag de slutsatser jag gör. Att ett spel som varit under utveckling i fem år med den här budgeten fortfarande är så här långt ifrån spelbart skick borde få vem som helst att höja på ögonbrynen. Det som framförallt får mig att tro att det här projektet aldrig kommer slutföras är att de hela tiden lägger till nya features och inte längre verkar avsluta något. Det är också där som de svåraste buggarna uppstår när halvfärdig kod byggs ovanpå halvfärdig kod som i sin tur bygger på halvfärdig kod.

Är det någon förutom Chris Roberts som tycker att det är en god idé att lägga resurser på ansiktstracking? Alla resurser som läggs där är resurser som kunde lagts på att fixa buggar. Till exempel.

Vilka buggar skulle Faceware fixa? Tror du ens dom hade velat jobba på buggar? CR lovade facetracking sen långt tillbaka och de är mer än rätt att de tillämpa de. Dessutom är inte de inte ens CIG som jobbat på det utan Faceware, dvs inga resurser från CIGs personal förutom i form av pengar (pengar har dom 157m $). Riktigt bra detalj enligt mig som jag trodde att de hade skrotat. Varför är det ett problem att Faceware jobbar på facetracking?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Vilka buggar skulle Faceware fixa? Tror du ens dom hade velat jobba på buggar? CR lovade facetracking sen långt tillbaka och de är mer än rätt att de tillämpa de. Dessutom är inte de inte ens CIG som jobbat på det utan Faceware, dvs inga resurser från CIGs personal förutom i form av pengar (pengar har dom 157m $). Riktigt bra detalj enligt mig som jag trodde att de hade skrotat. Varför är det ett problem att Faceware jobbar på facetracking?

Skickades från m.sweclockers.com

Till viss del kan jag hålla med @Halvmånen om att det är konstigt att de lägger tid på att implementera facetracking i spelet, men felet ligger inte i att göra det (det är ju en utlovad feature), det ligger i att göra det redan nu (för precis som han helt korrekt påpekar så får man ju några av de värre buggarna när ofärdig kod byggs vidare på med mer ofärdig kod osv).
Tyvärr är det nog mer eller mindre tvunget på grund av den utvecklingsmodell de har valt, precis som det hintas om lite i citatet från @Alle090. När de väljer att "gå publikt" redan från dag 1 (okej, inte dag 1, men väldigt tidigt) så skaffar de sig också problemet att de måste visa upp saker varefter tiden går och att som knobbly helst verkar vilja bara visa upp mer och mer stabil mjukvara köper liksom ingen goodwill från gemene man. Kreti och pleti vill ha nytt, fancy, flashigt och häftigt och det varje gång något ska visas. Så.. Till syvende och sist är det nog tyvärr till stor del alla med förväntningar på spelet som är lika stor anledning till att tid läggs på "fel saker", eller åtminstone fel saker vid fel tidpunkt.. Lätt förvirrad tankegång kanske, men jag hoppas ni hänger med på vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Vilka buggar skulle Faceware fixa? Tror du ens dom hade velat jobba på buggar? CR lovade facetracking sen långt tillbaka och de är mer än rätt att de tillämpa de. Dessutom är inte de inte ens CIG som jobbat på det utan Faceware, dvs inga resurser från CIGs personal förutom i form av pengar (pengar har dom 157m $). Riktigt bra detalj enligt mig som jag trodde att de hade skrotat. Varför är det ett problem att Faceware jobbar på facetracking?

Faceware måste fortfarande integreras med resten av spelet, vilket tar tid och resurser, och hur stabil deras kod än är så kommer den att jobba mot den instabila Star Citizen-koden och då kommer det dyka upp nya buggar. Vilket kommer leda till ännu mer problem och ännu mer tid måste läggas på buggfixning. Har man inte en stabil grund att stå på så blir allt man bygger ovanpå det också instabilt.

Skrivet av AtreX:

han helt korrekt påpekar så får man ju några av de värre buggarna när ofärdig kod byggs vidare på med mer ofärdig kod osv).
Tyvärr är det nog mer eller mindre tvunget på grund av den utvecklingsmodell de har valt, precis som det hintas om lite i citatet från @Alle090. När de väljer att "gå publikt" redan från dag 1 (okej, inte dag 1, men väldigt tidigt) så skaffar de sig också problemet att de måste visa upp saker varefter tiden går och att som knobbly helst verkar vilja bara visa upp mer och mer stabil mjukvara köper liksom ingen goodwill från gemene man. Kreti och pleti vill ha nytt, fancy, flashigt och häftigt och det varje gång något ska visas. Så.. Till syvende och sist är det nog tyvärr till stor del alla med förväntningar på spelet som är lika stor anledning till att tid läggs på "fel saker", eller åtminstone fel saker vid fel tidpunkt.. Lätt förvirrad tankegång kanske, men jag hoppas ni hänger med på vad jag menar

Anledningen till att de gick över till en utvecklingsmodell som bygger på att hela tiden visa upp nya och flashiga uppdateringar är att det drar in en himla massa pengar åt dem, men problemet är att de inte hinner utveckla någonting färdigt innan de måste presentera nästa häftiga grej för att få in ännu lite mer pengar. Det är inte en hållbar utvecklingsmodell och förr eller senare så kommer det att brista. Och då kommer de stå där med halvfärdig kod, trasiga animationer, och ett spel som kraschar så fort man petar på nånting, och pengarna kommer vara slut.