Star Citizen - nytt spel från Chris Roberts

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av AtreX:

Till viss del kan jag hålla med @knobbly om att det är konstigt att de lägger tid på att implementera facetracking i spelet, men felet ligger inte i att göra det (det är ju en utlovad feature), det ligger i att göra det redan nu (för precis som han helt korrekt påpekar så får man ju några av de värre buggarna när ofärdig kod byggs vidare på med mer ofärdig kod osv).
Tyvärr är det nog mer eller mindre tvunget på grund av den utvecklingsmodell de har valt, precis som det hintas om lite i citatet från @Alle090. När de väljer att "gå publikt" redan från dag 1 (okej, inte dag 1, men väldigt tidigt) så skaffar de sig också problemet att de måste visa upp saker varefter tiden går och att som knobbly helst verkar vilja bara visa upp mer och mer stabil mjukvara köper liksom ingen goodwill från gemene man. Kreti och pleti vill ha nytt, fancy, flashigt och häftigt och det varje gång något ska visas. Så.. Till syvende och sist är det nog tyvärr till stor del alla med förväntningar på spelet som är lika stor anledning till att tid läggs på "fel saker", eller åtminstone fel saker vid fel tidpunkt.. Lätt förvirrad tankegång kanske, men jag hoppas ni hänger med på vad jag menar

Själv trodde jag att de skulle komma när 1.0 kommer. Har själv inte bra koll på hur spel egentligen utvecklats, men har varit med och beta testat andra spel och där brukar allt vara total mess i den separata klienten, från menyer till glitchar. Och då pratar jag om färdiga spel som ska lägga till mer grejer i spelet. Det kanske är tidigt men tror inte det är för tidigt, svårt för oss att veta när koder krockar med varan. Spelet kommer nog inte vara helt spelbart förrän det är mer än 90% klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av knobbly:

Faceware måste fortfarande integreras med resten av spelet, vilket tar tid och resurser, och hur stabil deras kod än är så kommer den att jobba mot den instabila Star Citizen-koden och då kommer det dyka upp nya buggar. Vilket kommer leda till ännu mer problem och ännu mer tid måste läggas på buggfixning. Har man inte en stabil grund att stå på så blir allt man bygger ovanpå det också instabilt.

Ja, men jag tycker du drar det hela helt för generellt. Är ansiktena buggiga idag? Det är där de ligger till kod från en webcam. Eftersom 3e part utvecklar de och sc implementerar tror jag inte de tar allt för mycket man power från cig. För mig är det en viktig detalj så jag har inga problem alls att de redan börjat med det, snarare glad att de ens gör de.
Vad som nog kommer hända tills dom fixat de är att folk kommer se efterblivna ut i ansiktet men tror inte de blir mer skada än så...

Skickades från m.sweclockers.com