Playerunknown's Battlegrounds går om Dota 2 som mest spelade på Steam

Permalänk
Medlem

Jag har då inte haft så kul med ett spel på länge. Om det är early access eller inte skiter jag i. Man lever en gång, orka vara en hater.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Dayz, H1Z1 och nu PUBG. Förstår inte att early access spel kan bli så populära. Är det för att så mycket folk gillar ofärdiga spel framom färdiga spel? Att spelet är ofärdigt är halva nöjet? I så fall förstår jag inte varför folk klagar när Battlefield spel inte färdigt polerade när de släpps.

Det är populärt för det är dom enda i sin genré. Varav PUBG är det bättre av dom du nämde. Sen struntar jag faktiskt att det är ofärdigt, även fast det är ofärdigt så är det mycket roligare än många av spelen som kostar 600:- och är färdiga. Dom har uppdaterat mycket sen jag köpte det och det går stadigt framåt med optimeringar och ny content.

EDIT: Typo

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Det är populärt för det är dom enda i sin genré. Varav PUBG är det bättre av dom du nämde. Sen struntar jag faktiskt att det är ofärdigt, även fast det är ofärdigt så är det mycket roligare än många av spelen som kostar 600:- och är färdiga. Dom har uppdaterat mycket sen jag köpte det och det går stadigt framåt med optimeringar och ny content.

EDIT: Typo

Håller med dig. PUBG har fått mig att gå från casual gamer på en rad titlar (AoE2, Warframe, GTA V, 7 days to die etc) till att nu endast spela PUBG främst och ARMA3. från en rad spel till i princip bara 1 spel. PUBG lyckades riktigt väl säger jag.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre om Dice gjort grafiken. Fult som stryk men kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem

För att vara ett EA-spel så uppdateras de ju ofta och bra. Så förstår inte varför folk gnäller över det. Min fps har gått upp betydligt sen ajg köpte det.

Permalänk
Sötast

Wäh wäh förstår inte EA! Ofattbart! Wääh.

Okej, förlåt, jag sjönk till er nivå..

Poängen är, det kvittar vilket stadie något är i väl?
Om ett spel ger X nöje och ett spel ger Y nöje så är det väl bara det som är det viktiga?

"Nej, jag tänker spela 60 timmar till på det där spelet jag betalade 3 gånger så mycket för trots att det är tråkigt bara av ren principsak"

Permalänk
Avstängd

Gillar sällan multiplayer, däremot verkar det här roligt, gick in på Steam för att se recensioner av spelare, är inte intresserad så länge dom inte fixar streamskitban som många klagar på och fått det att gå från mostly positive till mixed och nära mostly negative:

http://store.steampowered.com/app/578080/PLAYERUNKNOWNS_BATTL...

Permalänk
Medlem

Fan vad vissa är negativa.

Det är ett bra spel helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

För att vara ett EA-spel så uppdateras de ju ofta och bra. Så förstår inte varför folk gnäller över det. Min fps har gått upp betydligt sen ajg köpte det.

Skrivet av Allexz:

Wäh wäh förstår inte EA! Ofattbart! Wääh.

Okej, förlåt, jag sjönk till er nivå..

Poängen är, det kvittar vilket stadie något är i väl?
Om ett spel ger X nöje och ett spel ger Y nöje så är det väl bara det som är det viktiga?

"Nej, jag tänker spela 60 timmar till på det där spelet jag betalade 3 gånger så mycket för trots att det är tråkigt bara av ren principsak"

Vadå EA? De har inget med det här spelet att göra? Det är Bluehole som ligger bakom detta

Jag misstänker förvisso att ni menar Early Access, men använd då för sjutton inte EA som förkortning

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Man skulle väl kunna jämföra PUBG med Hungergames? Flera deltagare som börjar utan någonting alls, vapen finns att finna i arenan, siste man vinner. Ju mer tid som går desto mindre blir arenan. (Lite enkelt förklarat)

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Man skulle väl kunna jämföra PUBG med Hungergames? Flera deltagare som börjar utan någonting alls, vapen finns att finna i arenan, siste man vinner. Ju mer tid som går desto mindre blir arenan. (Lite enkelt förklarat)

Snarare att man skulle kunna jämföra det med Battle Royale som hungergames tog sin idé ifrån
Har du inte sett den så rekommendera jag att du ser den ikväll finns två fast jag föredrar ettan.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Sötast
Skrivet av Starric:

Vadå EA? De har inget med det här spelet att göra? Det är Bluehole som ligger bakom detta

Jag misstänker förvisso att ni menar Early Access, men använd då för sjutton inte EA som förkortning

Lite som att man antar att bilmekanikern refererar till motorn i en akvariepump då han säger att motorn har skurit?

1. Spelet är en Early Access titel, dvs i folkmun EA.
2. Företaget har inte blivit styckat och blivit sålt, därav kan det knappast vara en EA-games titel.
3. Det är inte ett Pay-2-Win spel, dvs det kan fortfarande inte vara en EA-games titel ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Lite som att man antar att bilmekanikern refererar till motorn i en akvariepump då han säger att motorn har skurit?

1. Spelet är en Early Access titel, dvs i folkmun EA.
2. Företaget har inte blivit styckat och blivit sålt, därav kan det knappast vara en EA-games titel.
3. Det är inte ett Pay-2-Win spel, dvs det kan fortfarande inte vara en EA-games titel ^^

Lite som SD=SocialDemokraterna menar du?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Koffski:

Lite som SD=SocialDemokraterna menar du?

Menar du att någon gör den associeringen? Du är nog rätt ensam om den uppfattningen då ^^
I politik är SD rätt självklart Sverigedemokraterna
Inom IT så skulle jag säga Servicedesk

nåt mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Menar du att någon gör den associeringen? Du är nog rätt ensam om den uppfattningen då ^^
I politik är SD rätt självklart Sverigedemokraterna
Inom IT så skulle jag säga Servicedesk

nåt mer?

Och inom spelvärlden är EA=Electronic Arts. Inget annat. Nåt mer? 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Ett stort problem med spelet är följande; https://www.youtube.com/watch?v=uE8R_YkzcVE
Ett annat är streambans. Det är ett stort problem. Råkar du döda en streamer du aldrig hört talas om som har tusentals tittare? Räkna med tusentals reports och en flera dagars ban för streamsniping. Var skapligt rädd om mitt account när jag råkade döda en turkisk streamer häromdagen. Kollade upp personen efter. Störst i Turkiet tydligen.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Synd att det är kasst optimerat.

Tror det är svårt att optimera spel gjorda i Unreal Engine med en stor utomhuskarta. ARK Survival Evolved lider ju av samma bekymmer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Allt nollställs bortsett från att du får reward points baserat på hur du presterar i matchen. Dessa kan användas för att låsa upp kläder och annat som enbart är kosmetiskt och inte påverkar din förmåga alls.

Dessutom har de ju ett rankningssystem, men det var inte det du undrade över vad jag förstod det som?
Skickades från m.sweclockers.com

Aight, sounds good med lite belöningar iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av backsten:

Hade varit bättre om Dice gjort grafiken. Fult som stryk men kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Liten överdrift. Grafiken kan inte mäta sig med t.ex. Battlefield 1 men det är ett mycket större område. Jämför man med H1Z1 och Arma 2 med Dayz modden tycker jag det ser okej ut med fina vyer. Det är ju byggt i Unreal Engine så man kan smacka på en hel del detaljer för att få det snyggt.

Ett problem i den här typen av spel är ju att man knappast får en fördel i spelet om man har höga detaljer påslaget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Tror det är svårt att optimera spel gjorda i Unreal Engine med en stor utomhuskarta. ARK Survival Evolved lider ju av samma bekymmer.

Jämför man ARK mot PUBG så är PUBG optimiserat så långt det kan gå. Knappt ens problem med FPS:en längre i PUBG bara man har rediga grejer. Klart stackare på i3 och Intel HD3000 kommer ligga på 10FPS, men det är likadant i alla spel.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

@Србо:

Har detta något att göra med att det endast verkade finnas ryska streams på twitch häromdagen, typ som någon stor bojkott på g?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Jämför man ARK mot PUBG så är PUBG optimiserat så långt det kan gå. Knappt ens problem med FPS:en längre i PUBG bara man har rediga grejer. Klart stackare på i3 och Intel HD3000 kommer ligga på 10FPS, men det är likadant i alla spel.

Jo, jag når upp till 60hz i PUBG i 4K genom att dra ner på grafikreglagen. Det var ett tag sedan jag testade ARK nu men där fick jag även dra ner på upplösningen för att nå spelbar bilduppdatering med mitt 1080 Ti.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Starric:

Och inom spelvärlden är EA=Electronic Arts. Inget annat. Nåt mer? 😉

Skickades från m.sweclockers.com

I totally walked right into that one

Two cookies to you Sir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jo, jag når upp till 60hz i PUBG i 4K genom att dra ner på grafikreglagen. Det var ett tag sedan jag testade ARK nu men där fick jag även dra ner på upplösningen för att nå spelbar bilduppdatering med mitt 1080 Ti.

Jag ligger stadigt på 100 FPS hela tiden i PUBG på 1920x1080. Eftersom jag även kör ARK dagligen, så kan jag med erfarenhet säga att jag där behöver spela på 640x480 för att ens nå 100 FPS stadigt hela tiden.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Många som är negativa till spelet här.
För min del är det 12 år sedan jag spelat ett spel så mycket som nu och då var det WoW 2005. länge sedan jag haft så här kul i ett spel så kan helt klart förstå populariteten. Problemet nu är väll att dom lider av extrem växtvärk. Att ha mycket pengar löser inte bristen på bra kompetens som måste rekryteras för att täcka deras behov, sådant tar tid. Än så länge tycker jag Blue hole bara visat gott omdöme i hur dom hanterat detta.

Permalänk

Samma här. Väldigt roligt spel, har nog inte känt sug efter att spela något annat spel såhär mycket sen cs 1.6 och det är ett gäng år sen. Även om spelet är långt ifrån perfekt.