Toshibas minnesförsäljning drar ut på tiden – har inte hittat någon köpare

Permalänk
Melding Plague

Toshibas minnesförsäljning drar ut på tiden – har inte hittat någon köpare

Trots tidigare uttalande om motsatsen berättar nu Toshiba att de inte hittat en lämplig köpare för företagets minnesverksamhet. Detta blir tredje gången företaget missar sin egen deadline.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Fick nyss ett grymt erbjudande på ett smslån i min mailkorg, ska jag slå till?

Annars såna här stora affärer brukar väl vara problematiska? Utan att vara insatt så låter Western Digital som ett bra märke, då de skulle kunna bli stora och konkurrera med Samsung.

Permalänk
Medlem

Med tanke på bristen av NAND-minmen och ökande priser på grund av en konstant ökande efterfrågan kan man ju tycka att det borde vara en lättsåld verksamhet. Det bör ju rimligtvis vara attraktivt för stora elektronikföretag som vill bredda sig och snabbt komma in och redan vara etablerad på en lukrativ marknad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller hur det kan vara så svårt att hitta köpare till en verksamhet som det verkar vara skrikbrist på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jackbob:

Förstår inte heller hur det kan vara så svårt att hitta köpare till en verksamhet som det verkar vara skrikbrist på?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det känns sjukt, visst är det en svår business att ta sig in i, men det är ju definitivt något folk behöver och skriker efter, dock så kanske industrin är rädd för långtidsinvesteringar, vi vet ju inte hur länge till NAND kommer vara relevant, kan vara så att annan minnesteknik ersatt det inom 7-10 år, då är en långtidsinvestering på den marknaden ganska osäker

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Det är nog så att alla väntar tills slutet då dom vet att toshiba måste sälja till ett skambud.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Avstängd

Hade de inte en massa interna problem också? Typ att de gjort olagliga saker med bokföringen och så? Eller tänker jag på något annat Japanskt storbolag nu..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Meathim:

Hade de inte en massa interna problem också? Typ att de gjort olagliga saker med bokföringen och så? Eller tänker jag på något annat Japanskt storbolag nu..

Skickades från m.sweclockers.com

Sydkoreanskt menar du kanske? (men det var ju med mutor bland annat dock.)