Permalänk

VibranceGUI till CS GO Virus?

Hej jag har haft VibranceGUI nerladdat för CS GO i ett zip arkiv men inte installerat det. Brukar då och då göra fullständig virussökning med Norton och märkte idag att denna Zip fil innehöll ett virus? Är det bara för mig det är så eller är det för er också att Vibrance Gui ses som ett virus? Eller har det lagt sig ett riktigt virus i den filen för när jag sökt tidigare har det inte varit något virus där i. Namnet på viruset var HEUR.AdvML.B

Permalänk
Medlem

Ingen aning om vad tusan ditt program är, ej heller vad HEUR.AdvML.B är, men vad jag kan säga är att många cracks/trainers/hacks för spel använder metoder som uppmärksammas av antivirus-program. Dom metoder virus/skadliga program använder och som antivirus-program skyddar mot är många gånger vad program såsom extern-gui behöver använda för att fungera. Med det sagt har jag ingen aning om du har något skadligt där, men mycket i liknande sammanhang är så som sig bör.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Laddade du ned det ifrån en säker källa? deras egna hemsida med andra ord?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

@Elghinnarisa: från någon stor youtuber som länkade det i sin video och han var verifierad.

Permalänk

@gonace: laddade ner det från den officiella hemsidan och en verifierad youtuber hade länkat det i en av sina videos. Men det är ju konstigt att jag haft det ett bra tag och genom tidigare virusvarningar har det gått igenom men inte nu? Men eftersom jag aldrig installerat det så var det ändå onödigt att ha kvar det ifall det nu var ett virus.