Logitech lanserar trådlös spelmus och mekaniskt tangentbord

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Nice fick 603 gratis, kör den genom jobbet då jag använder den till laptopen.
Va nära köpa MX Anywhere 2S den nya men kostar ju samma så.

Ah, 603an ser spännande ut, men använder min 403 till HTPC:n så vill undvika kablar, vann den här genom Sweclockers, riktigt nöjd med den. Använder du PowerPlay funktionen med laddning genom musmatta?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av -X-hellfire:

Den här artikeln handlar om den nya G603 spelmusen.

http://gaming.logitech.com/en-us/product/g603-lightspeed-wire...
"AMAZING BATTERY LIFE
2x Compared to Previous Generation

G603 wireless gaming mouse delivers up to 500 hours on 2 AA batteries—twice as long as our previous generation. Even with a single battery the G603 can last through up to 500 matches of League of Legends®. When battery is at 15%, both LED status indicator and Logitech Gaming Software will notify you before the critical moment.

...

Weight: 3.14 oz (88.9 g) mouse only
3.96 oz (112.3 g), with 1 AA battery
4.79 oz (135.7 g), with 2 AA batteries"

Det är där det funkar att dra ner vikten ytterligare.

Såg faktiskt inte att denna använde AA batteri.
Det och sensorn som fått ner priset då.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Såg faktiskt inte att denna använde AA batteri.
Det och sensorn som fått ner priset då.

Det var lite otydligt i artikeln bara tangentbordet hade det specat.

Min mus, G602 106 gram tom, har en stor batterilucka på undersidan, bara den väger 3 gram. Den här nya G603, 89 gram tom, har de helt enkelt designat bort den helt och sparat vikt, smart.

Permalänk

Det trådlösa tangentbordet G613 är också intressant, har ett Logitech Comfort Cordless Keyboard som är delat i mitten sas som jag gillar men det är kasst när man spelar och skall trycka ner flera knappar samtidigt då börjar PC-högtalaren att "bleepa", men Gaming knapparna till vänster kan nog bli ett problem när man inte haft det så innnan och är van att kunna trycka panikartat på Esc knappen.

Att texten är påtryckt på tangenterna är lite synd då sådant slits rätt fort när man spelar, mina aswd knappar har där texten försvann efter 3 månadeer har kristall-tejp påklistrat som byts var 6 månad.

Får titta närmare på det här tangentbordet.
Gillar att de flyttat ut { } , [ ] och | \ till separata knappar, ser snyggt ut.

Permalänk
Medlem

@-X-hellfire: ehm, du vet väl att det är bullshit och bara klickbait?

Nej, du får inte ut massa små batterier ur ett 9v..

allt detta började med nån fake youtube video..

Permalänk
Skrivet av boibo:

@-X-hellfire: ehm, du vet väl att det är bullshit och bara klickbait?

Nej, du får inte ut massa små batterier ur ett 9v..

allt detta började med nån fake youtube video..

Ehh, hehe man tror knappt det är sant men det är det faktiskt 6 x 1.5V och är magiskt nog 9V men man måste kolla upp modellnamnen på dem innan man börjar klippa upp plåten på 9V batteriet.

Tog ett foto med mobilen på ett 9V jag har som är klart för att klippas isär och sättas på + och - ettiketter då jag har en sådan pryl men det går enkelt att rita dit istället då de små AAAA batterierna är omärkta.

http://i63.tinypic.com/b9agp0.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

finns ju 903 nu svindyr!

Nej, den var ju inte helt gratis! Lär nog bli ett köp av G603 i vilket fall

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ser detta som ett positivt steg framåt! Extremt nöjd med min G900!

Hoppas dock att de inte enbart fastnar med sina Romer-g switchar utan även satsar på trådlösa tangentbord med Cherryswitchar. Ge mig ett trådlöst tangentbord med MX Blue så blir det nog mer intressant för min del.

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut och inte allt för gamer-aktigt ut. Önskar dock att de kunde släppa en tenkeyless av g413

Permalänk
Medlem
Skrivet av pnts:

Ser helt ok ut och inte allt för gamer-aktigt ut. Önskar dock att de kunde släppa en tenkeyless av g413

Kommer inte Logitech G pro tangentbordet ganska nära?
(förutom dyrare och rgb då)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kommer inte Logitech G pro tangentbordet ganska nära?
(förutom dyrare och rgb då)

Logitech G Pro TKL finns bara i engelsk layout också.

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Priset rent generellt. Jag tycker det är synd att det ska vara så svårt att hitta vettiga tangentbord idag även om man går upp i pris. Hade denna haft tystare switchar så skulle den kunna vara ett alternativ för mig.

Ursäkta, det var ljudnivå delen jag syftade på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SS-A750:

Logitech G Pro TKL finns bara i engelsk layout också.

Ja kolla, det hade jag helt missat!
Konstigt att den inte landat än?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Ja kolla, det hade jag helt missat!
Konstigt att den inte landat än?

Amerikansk ANSI för att vara exakt.
Jag har varit på både Logitech och diverse återförsäljare om swe/nordic ISO men alla säger att det inte finns några planer för det. =/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Vad är det jag inte förstår/missar (ang. tangentbordet)?

Trådlösa (Blåtand) mekaniska tangentbord är väl inget nytt? Finns ju ett flertal att välja på!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det nya "lightspeed" är bakåtkompatibelt med t ex. tangentbord K800 som kör genom unified dongel?

Permalänk
Medlem

Var på Elgiganten igår och kom av en slump in på att klämma lite på ett Logitech G810, som jag antar innehåller samma typ av brytare som nykomlingen G613. Jag var tyvärr inte särskilt imponerad. Klickkänslan var likt MX Brown-brytare, men kraften för att trycka ner kändes mer som MX Black. Black i min mening är alldeles för tunga och odugliga när det kommer till skrivande.

Någon med samma erfarenhet, eller provade jag ett dåligt utställningsexemplar?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Vad är det jag inte förstår/missar (ang. tangentbordet)?

Trådlösa (Blåtand) mekaniska tangentbord är väl inget nytt? Finns ju ett flertal att välja på!

Har du tips på några? Gärna billigare då det här var väldigt dyrt.