Apple håller evenemang den 12 september

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mr[M]:

finns ju bra mobiler för 5000 kr. aldrig förstått vad man behöver betala mera för att kunna sms och surfa? själv kommer jag ha min nyvarande till den sluta fungerar. Mobiler för mig har verkligen dött finns inge intresse längre köpa en ny längre.

Det finns annat man kan göra på en smartphone än att smsa och surfa, och det är inte nödvändigtvis lika behagligt att surfa på alla mobiler.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Endast Android användare påpekar hur en Apple användare klarar sig. Tro mig, de klarar sig

Lustigt nog ligger det en hel del sanning i det.

Jag har själv aldrig upplevt mig begränsad av min IPhone. Den känns bara riktigt trevlig och smidig att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

"Ideal of sweden" verkar tro sig veta hur den kommer vara storleksmässigt i alla fall. Frågan är om det stämmer!

Man kan beställa skal till iPhone 8 på deras hemsida.

https://idealofsweden.com/wp-content/uploads/2017/08/islandparadisemarble-1-iphone8-555x600.jpg

De har även skärmskydd

[url href="https://idealofsweden.com/wp-content/uploads/2017/08/idealgla..."]https://idealofsweden.com/wp-content/uploads/2017/08/idealgla...[/url.]

Ryktena som finns gällande designen är väldigt väl belagda. Det har läkt ut ritningar och det har funnits en bild Apple lagt in i XCode, samtidigt som flera skaltillverkare visat designen på nya skal.
Det lär inte bli några större överraskningar den 12;e, om man säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr[M]:

Älskar prylar själv men just mobiler finns det inge intresse längre finns ju inget nytt. Köper ju en mercedes för kanske bättre komfort eller mera hästar. köpa en ny mobil får man ju inget annan än du har senaste mobilen men du kan inte göra nåt nytt.

Det här var nog en av de mer stapplande jämförelser jag har läst. Skulle snarare säga att mercedes är ett nära perfekt exempel på stagnation i utvecklingen. Extremt lite som förändrats sedan nittiotalet. Teslas intåg är väl egentligen det enda som drivit utvecklingen i premiumsegmentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Lustigt nog ligger det en hel del sanning i det.

Jag har själv aldrig upplevt mig begränsad av min IPhone. Den känns bara riktigt trevlig och smidig att använda.

Jag kör både iOS och Android, kan väl hålla med om att där finns en del begränsningar med iOS, men fördelen är ju att den bara funkar. På en Android måste man ju fixa 1 miljon grejer innan det fungerar som man vill. (något överdrivet men det är inte plug and play som med iPhone.)

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Jag håller med. Har kört både android och Iphone i omgångar och det är för och nackdelar med båda såklart. Iphone bara fungerar och har man rutat in sig i Apples "sekt" med resten av deras produkter så fungerar allt väldigt smidigt. Frugan använder atm Samsung Galaxy S8 och den är snabb å fin men inte lika användarvänlig enligt mitt tycke. Mycket plotter och meck för att få den att göra precis som man vill. Men man kan ju också få den att göra helt andra saker än vad Iphonen kan.

Permalänk
Medlem

Ja, det handlar i grund och botten om skillnaden mellan att å ena sidan kunna göra nästan vad som helst och att å andra sidan ha en enhetlig och strömlinjeformad användarupplevelse.
Där tycker jag för egen del att Apple har gjort ett lysande jobb så jag tar hellre det än att fixa och trixa med Android. Man kan ju anta att andra Apple-kunder har liknande uppfattning.

Permalänk
Medlem

Det ska för övrigt bli kul att se hur det funkar utan hemknappen som har varit en central del väldigt länge.
Att döma av hur iOS 11 funkar på iPad kan det bli riktigt bra. Den nya multitaskingen funkar skitbra där. Det är en såndär sak som känns helt naturlig och självklar på en gång. På telefonerna blir det dock en lite större utmaning för att det ska funka bra, beroende på hur man håller luren och känslan att swipea med tummen.

Permalänk
Medlem

7an har väl ingen knapp heller? Bara en liten grop. Det är ju inget fysiskt klick utan en motor som skapar en illusion. Misstänker den nya kommer funka på samma sätt men mer stilren. http://appleinsider.com/articles/16/09/27/inside-the-iphone-7...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

"Ideal of sweden" verkar tro sig veta hur den kommer vara storleksmässigt i alla fall. Frågan är om det stämmer!

Man kan beställa skal till iPhone 8 på deras hemsida.

https://idealofsweden.com/wp-content/uploads/2017/08/islandparadisemarble-1-iphone8-555x600.jpg

De har även skärmskydd

https://idealofsweden.com/wp-content/uploads/2017/08/idealglass-1-iphone8-555x600.jpg

Finns redan skärmskydd på Aliexpress. https://www.aliexpress.com/item/For-iPhone-8-Screen-protector...

Hur passformen är törs jag inte uttala mig om

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Det här var nog en av de mer stapplande jämförelser jag har läst. Skulle snarare säga att mercedes är ett nära perfekt exempel på stagnation i utvecklingen. Extremt lite som förändrats sedan nittiotalet. Teslas intåg är väl egentligen det enda som drivit utvecklingen i premiumsegmentet.

Håller med om att det du citerar var rätt stapplande. Men min AMG med 381 hk ur en 4:a känns inte som stagnation, snarare som en extrem finslipning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulis:

7an har väl ingen knapp heller? Bara en liten grop. Det är ju inget fysiskt klick utan en motor som skapar en illusion. Misstänker den nya kommer funka på samma sätt men mer stilren. http://appleinsider.com/articles/16/09/27/inside-the-iphone-7...

Det är inte vad som åsyftas utan rykten gör gällande att hemknappen tas bort helt. Du kommer istället swipea upp från nederkanten för att få upp din dock och kunna multitaska, precis som på iOS för iPad (där hemknappen egentligen bara behövs för fingeravtrycksläsaren).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är inte vad som åsyftas utan rykten gör gällande att hemknappen tas bort helt. Du kommer istället swipea upp från nederkanten för att få upp din dock och kunna multitaska, precis som på iOS för iPad (där hemknappen egentligen bara behövs för fingeravtrycksläsaren).

Ok. Då är jag med. Får se hur det blir. Jag har inte testat det på någon iPad. Dock brukar de ju lyckas ganska bra med användarvänligheten. Vi får se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Jag kör både iOS och Android, kan väl hålla med om att där finns en del begränsningar med iOS, men fördelen är ju att den bara funkar. På en Android måste man ju fixa 1 miljon grejer innan det fungerar som man vill. (något överdrivet men det är inte plug and play som med iPhone.)

Mammas Nexus 5 har varit en plug and play sedan dag 1 för henne. Hon har inte ändrat på typ något. Hon har uppdaterat den när nya uppdateringar kommit, men utöver det så har hon inte gjort något med den, o den rullar på utan några som helst problem. Håller inte med om att man måste fixa saker på Android

Skrivet av Frinatic:

Jag håller med. Har kört både android och Iphone i omgångar och det är för och nackdelar med båda såklart. Iphone bara fungerar och har man rutat in sig i Apples "sekt" med resten av deras produkter så fungerar allt väldigt smidigt. Frugan använder atm Samsung Galaxy S8 och den är snabb å fin men inte lika användarvänlig enligt mitt tycke. Mycket plotter och meck för att få den att göra precis som man vill. Men man kan ju också få den att göra helt andra saker än vad Iphonen kan.

Det finns andra telefon utöver Samsung. Själv tycker jag också att Samsungs mjukvara inte alls är användarvänligt, medans Googles utseende/mjukvara är betydligt bättre

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig