Någon som har testat Vimla?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2009

Antar att alla som frågat om Vimla redan har signat upp sig.
Har haft det i några månader nu och tycker det är toppen. Väldigt värt att se ungefär hur mycket man ringer för.
Har kört på 7gb, 60 samtal och 600 sms ett tag nu och det har byggts på varje månad. Är nu uppe i 50gb, 256 samtal och 4700 sms. Har bara gjort slut på surfen en månad. Speciellt eftersom det finns WiFi överallt jag brukar befinna mig. Väldigt bra för 200kr i månaden tycker jag. Att det är toppen täckning gör allt bara bättre. Till skillnad från Tre (Hallon).

Två tummar upp för Vimla.

***bort/mod***

§9 /screamin-daemon, moderator
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Jag testade vimla i ett år förutom att en av vimlas kundmedarbetare ville att jag skulle ta en selfie med mitt id va vimla en bra operatör . Sjukt prisvärt+billigt+bra täckning . Man får mycket data för pengarna och ringer även gratis . Fick ett bättre erbjudande via hallon dock så gick över till det

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Lexius:

Jag testade vimla i ett år förutom att en av vimlas kundmedarbetare ville att jag skulle ta en selfie med mitt id va vimla en bra operatör . Sjukt prisvärt+billigt+bra täckning . Man får mycket data för pengarna och ringer även gratis . Fick ett bättre erbjudande via hallon dock så gick över till det

En selfie med id låter konstigt, varför behövde dom det?

En stor fördel med Vimla är att du kan tipsa folk också om vimla så du kan ringa helt gratis om du tipsar tillräckligt många.
Jag betalar 50kr för mitt abonnemangen och jag har över 40GB och ett par hundra samtal potten. För dom bjuder på extra pottar/samtal lite nu och då.

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av kaya:

En selfie med id låter konstigt, varför behövde dom det?

En stor fördel med Vimla är att du kan tipsa folk också om vimla så du kan ringa helt gratis om du tipsar tillräckligt många.
Jag betalar 50kr för mitt abonnemangen och jag har över 40GB och ett par hundra samtal potten. För dom bjuder på extra pottar/samtal lite nu och då.

Ja det var väldigt konstigt tror dem trollade med mig . Jag tipsade en kompis fick 10 kr rabbat så betalade 40 kr i månaden vilket är ingenting

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bor i Nerke :)
Registrerad
Aug 2014

Hallon (använder 3GIS nätet)
3GIS operatören (tre med andra ord)
99kr/mån
60 samtal
obegränsade sms
2GB surf+betala mer i mån om du överskrider (kan avvaktiveras om du önskar undvika skyhöga räkningar)

helnöjd, jag använder detta o det e den enda operatören som funkar i mitt område, telia hade jag innan, jag saknar deras obegränsade surf med seg hastighet när du överskrider datamängden-sak som dem hade, 3 stänger av en DIREKT när man överskridit, det e väldigt elakt. Telia hade NOLL täckning i mitt område, fick gå upp på övervåningen för att kunna ringa utan störningar.

Comviq har jag som testoperatör på mina testtelefoner, dem har absolut NOLL 3G och 4G i mitt område, 2G är det enda som dem har här. Dålig operatör skulle inte rekommendera. kör med samma system som 3, kastar ut dig direkt när datan e slut, sånt gillar jag inte.

3 verkar bra så jag kör med dem.

MVH Dennis 55

Nya main riggen: MAXIMUS VII GENE, G3258@4.5Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX XMP, GF116 (GTX550TI) med hemmagjord kylare :)

Laptop: Dell Precision M4300 2.4GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 320GB HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Mar 2016

Anmält mig till Beta testen: gratis fri surf, ringa och sms. Dock inte hört något från dem ännu. Någon här som blivit antagen?

"Man får ett nytt temporärt mobilnummer under beta-perioden och ringer man eller sms: ar för lite kopplar de bort en. De koppar bort en även om man använder kortet för endast surf"

Bra att testa nu när man har en One Plus 5 med två simkortsplatser.

Ryzen 1800X - Palit Nvidia GTX 1080 - Samsung (2016) 4K UHD TV som skärm - 1000/1000 Fiber. EMS VCS 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2009

Bytte nyligen till Vimla. Kan inte annat än hålla med er andra om att det är grymt prisvärt. Det är väl ungefär samma priser som t.ex. halebop men där saknas väl tips-funktionen som jag antar dom säljer ganska mycket på. Vad är väl bättre än att låta oss användare göra reklam för deras företag?

Hittar inga tipslänkar här? Det är ju tio kronor i månadsrabatt för både den som tipsar och den som nappar..

ref-länk raderad, se §9 i forumets regler
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005

Skaffade Vimla för ett tag sedan, men glömde kolla efter tipslänkar... Nåväl, här rensas de ju bort iaf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götabro
Registrerad
Jul 2009

Har haft Vimla ett tag och betalar drygt 50kr i månaden. Väldigt nöjd med både abonnemang och teamet bakom Vimla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av yrfhar:

Anmält mig till Beta testen: gratis fri surf, ringa och sms. Dock inte hört något från dem ännu. Någon här som blivit antagen?

"Man får ett nytt temporärt mobilnummer under beta-perioden och ringer man eller sms: ar för lite kopplar de bort en. De koppar bort en även om man använder kortet för endast surf"

Bra att testa nu när man har en One Plus 5 med två simkortsplatser.

De som blivit utvalda skall bli kontaktade i Oktober först, så lär dröja en stund innan man hör något.

Snart kommer Vimla dock börja testa med tvillingkort, det testet är sagt att börja i aug/sept. Anmälan för det är dock stängd sedan länge.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*tråd rensad*

Tänk på att vi inte tillåter s.k "ref-länkar" i forumet:

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.