Permalänk
Medlem

Laptop 8000-10000

Tjena!

Tänkte investera i en laptop. kommer använda den till studier, film och spel så som lol, OW, PoE och eventuellt destiny 2 när de kommer ut.
Kan vara värt att tillägga att jag kommer bära runt den ganska mycket.
Då jag inte är särskilt insatt skulle jag behöva lite förslag
Budget på 8000-10000, tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kommer släppas mycket intressant inom snar framtid (1-2 månader) med nya Intel 8e gen, stort lyft från förra, ta det ihop med nya mx150 så kommer spelen funka galant!

Hp envy 13-ad1xx
Asus Zenbook ux331un
och flera kommer att komma!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

@Extrice: Tack för svar! är som sagt inte insatt alls i hårdvara. Dessa exempel har alltså inte släppts än? har tyvärr ganska bråttom med köpet, är det väldigt dumt att köpa en laptop nu?

Permalänk
Medlem

Zenbooken ser nice ut, gött med riktigt hdmi-utgång. Risken e väl att den där datorn kommer kostar runt 12k :/ annars hade jag nog övervägt att byta ut min gamla mot den

Visa signatur

.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Börjar överväga om det faktiskt är värt att utöka budget till 14000~ då jag vill kunna spela Destiny 2 när det kommer ut, någon som har ett förslag? är extremt nojig att jag ska göra ett dåligt köp då min tjej köpte en laptop som inte alls uppnådde de krav hon hade.
Är det värt att vänta 1-2 månader med köpet? struntar egentligen om datorn är relativt otymplig, vill gärna ha 15¨.