Samsung lanserar Galaxy Note 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Man får verkligen hoppas att de validerat batteriet ordentligt. Det vore ju trevligt om den nya Note-luren klarar sig utan att explodera!

http://ozzed.net
Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök :)
Jag finns också på Spotify, Jamendo,och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderköping
Registrerad
Jun 2005

Sjuka summor alltså, 10k för en telefon.

GA-Z68AP-D3 | i2500k @ 4.5GHz, Hyper 212 Plus | 340GB SSD | 8GB ram | EVGA GTX 770 | XFX Pro 650w, bytt fläkt | Asus MG279Q | Creative Xtremegamer | Dynavoice S-61, Challenger M-65 EX, Challenger C-5 EX, XTZ 99 W8.16, Yamaha RX-V375 | Philips Fidelio M1 | S7 Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av KingCobra:

Nej det kan man inte tyvärr. Inte en OK bil för mina krav iaf.
Man kan leka med detta hur mycket som helst. Är en Note 8 värd dubbelt så mycket som min Nintendo Switch? Ja den är värd lika mycket som 10 st i min bedömning. Nintendo Switch är nog den mest överprisade elektronikprylen på marknaden. Det köpet ångrar jag bittert.

Det är lungt. Du kan skänka ditt Switch till mig och säga att det är till välgörenhet. Då blir alla glada, win win helt enkelt! Du blir av med det och slipper bli påmind varje gång du kollar på det att det är ett bittert köp och jag blir glad över att ha ett Switch? Så länge det inte är blå/röda kontrollerna, då vill jag inte ha det!

Games!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Något mer man kan behöva för Notan 8?

Ser mycket fin ut dock så gillar jag inte när dom tog bort knapparna men får se om jag köper en sån.

6GB ram minne inte så lila.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av superegg:

//i.imgur.com/E4PnRtY.png

Något mer man kan behöva för Notan 8?

Ser mycket fin ut dock så gillar jag inte när dom tog bort knapparna men får se om jag köper en sån.

6GB ram minne inte så lila.

När du ändå håller på, kan du lägga till hemförsäkring också.

Förstår inte hur ni orkar ta upp 1 år gammalt skämt. Sen Note 7, har Samsung bytt till säkra batterier och det ser man med S8 batteri demolering tester på Youtube.

Vilket fall, för dyrt för en smartphone.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av XPerion:

När du ändå håller på, kan du lägga till hemförsäkring också.

Förstår inte hur ni orkar ta upp 1 år gammalt skämt. Sen Note 7, har Samsung bytt till säkra batterier och det ser man med S8 batteri demolering tester på Youtube.

Vilket fall, för dyrt för en smartphone.

Vare gång jag hör eller se Note så tänker jag på GTA 5 när dom la in Note 7 där så kan jag inte glömma det än även om det har gått 1 år.

Visst har batteriet blivit bättre och säkrare och det är ju bra.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Jaaay2k:

Det är lungt. Du kan skänka ditt Switch till mig och säga att det är till välgörenhet. Då blir alla glada, win win helt enkelt! Du blir av med det och slipper bli påmind varje gång du kollar på det att det är ett bittert köp och jag blir glad över att ha ett Switch? Så länge det inte är blå/röda kontrollerna, då vill jag inte ha det!

Det är de blå röda kontrollerna tyvärr Skall sälja av den så småningom. Skall ge Super Mario en chans först.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung syncmaster S27A950D 120hz | Qpad 8K Opical mouse| Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy S6 edge+|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

hoppas att Tre har ett prisattraktivt abonnemang för mig när note 8 släpps. älskar note serien, men höll mig borta från note 5 pga batteriet. är dock inte rädd för att skaffa note 8 då jag vet att samsung inte vill göra om samma tabbe.

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@67c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 52c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo 700, i5 6300hq, 12gb 2133mhz, gtx950m, 128gb m2 + 750gb FullHD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2002

Jajjamensan, smäckte en direkt

ASRock Z77 EXTREME6 | i5 3570k@4,7 GHz | ZOTAC GeForce GTX 980 4GB AMP! Omega Edition | Corsair HX 850W | Corsair 16GB Vengeance | Corsair Obsidian 650D | Corsair H100 | Samsung SSD 128GB 830 | 2TB Seagate| Samsung 27A950D | Asus Xonar DX| Astro MixAmp 5.8 | Beyerdynamic - DT 880 PRO 250 Ohm|Ducky Shine DK9008S CPU-Z Validator. LG G3 / Samsung Galaxy S6 Edge SM-G925F 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009

Är Note 7 fortfarande förbjuden på vissa flygbolag?
Ska man då behöva övertala personalen varje gång man flyger att ens mobil inte kommer explodera?

|| 2700K @ 4.7GHz || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Crucial C300 64GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jun 2004

@DunderKlumpen: Japp den är bannlyst, sitter fortfarande skyltar på flertalet flygplatser, iaf i USA.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av rippmaster13:

- klent batteri
- ej utbytbart batteri
- endast 12mp kamera
- ingen IR blaster.

snygg och vattentät ja, men håller mig till note4. synd de försämrar mobilerna varje år.

Instämmer och lägger till:

-inga stereohögtalare
-fel skärmformat
-83% skärmyta imponerar inte
-kurvad skärm
-fantasipris
-fortfarande för låg upplösning för VR. 4K har funnits ett par år nu.

I stort sett är ramminnet och pennan det enda som är plus. Hade förväntat bättre spec än S8.

Ser ingen anledning att köpa den här. Vilket magplask! Av 10 negativa punkter är 5 avgörande. Hur lyckas man fucka upp ett så lyckat varumärke som Note var?

Vad försöker de säga med priset?
"Only for idiots"?

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Fredag:

Instämmer och lägger till:

-inga stereohögtalare
-fel skärmformat
-kurvad skärm
-fantasipris

I stort sett är ramminnet och pennan det enda som är plus. Hade förväntat bättre spec än S8.

Ser ingen anledning att köpa den här. Vilket magplask! Av 10 negativa punkter är 5 avgörande. Hur lyckas man fucka upp ett så lyckat varumärke som Note var?

"Only for idiots"?

Yes den är inte så premium längre. Den saknar känsla helt..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

@Nardds:

hittade iaf en splirrans ny note4 iallafall. ))))
dom är sjukt sällsynta nu (obruten förpackning). gäller att ha tur och leta med möda.

här är alla CONS sammanfattade

- 12 megapixel kamera .... (wtf... det luktar 2010)
- ej utbytbart batteri (du blir slav till laddsladden)
- ingen IR sändare. (omfg)
- Ingen FM radio
- klenare batteri (kommer vara max 1 dag batteritid när man använder den)
-inga stereohögtalare
-fel skärmformat
-kurvad skärm
-fantasipris
- glas på baksidan (gå sönder lätt)

med note 8 väljer man stil och snygghet framför features. Inget för powerusers. Men snygg som fan är den. . jag gillar iden med dyra mobiler, hade inte haft problem att punga 15-20 000. välkomnar dyrare mobiler (hoppas på ännu dyrare). dock så får dom fan ha me lite features samt IR (som alla kinamobiler har) och utbytbart batteri. TÄNK samsung. ... TÄNK:

go note 4!!!!

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Det mest intressanta är Samsung Dex.

Hoppas även mobiler under premium skiktet (som är de jag köper) som A3, A5 och J3, J5 får funktioner för att använda Dex.

...Och att andra fabrikanter följer upp.

Tänk om man kunde koppla in min A3 eller Oukitel K6000 pro i en docka kopplad till tangentbord, USB-HDD och (dator)skärm.
Adjö, fula PC-dator.

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+2TB HDD, Linux Mint 18.1/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av addy1995:

Men du kan ju inte ringa med en bil

Röksignaler är underskattat.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

En bil är ett utmärkt kommunikationsmedel.
Även en 10 år gammal bil.

Men vem vill betala 9 000kr för en oanvänd Note8 hösten 2018.

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+2TB HDD, Linux Mint 18.1/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av rippmaster13:

@Nardds:

hittade iaf en splirrans ny note4 iallafall. ))))
dom är sjukt sällsynta nu (obruten förpackning). gäller att ha tur och leta med möda.

här är alla CONS sammanfattade

- 12 megapixel kamera .... (wtf... det luktar 2010)
- ej utbytbart batteri (du blir slav till laddsladden)
- ingen IR sändare. (omfg)
- Ingen FM radio
- klenare batteri (kommer vara max 1 dag batteritid när man använder den)
-inga stereohögtalare
-fel skärmformat
-kurvad skärm
-fantasipris
- glas på baksidan (gå sönder lätt)

med note 8 väljer man stil och snygghet framför features. Inget för powerusers. Men snygg som fan är den. . jag gillar iden med dyra mobiler, hade inte haft problem att punga 15-20 000. välkomnar dyrare mobiler (hoppas på ännu dyrare). dock så får dom fan ha me lite features samt IR (som alla kinamobiler har) och utbytbart batteri. TÄNK samsung. ... TÄNK:

go note 4!!!!

Du kanske ska läsa på lite om du tror att kvaliteten på bilderna som tas av kameran beror på hur många megapixlar den har. Trodde ingen gick på megapixel-racet längre (utom möjligtvis Sonys kunder)...

Sen har Note 4 knappast FM-radio heller och batteriet är mindre än på Note 8...

Hemma: Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 | 16GB Vengeance 1600 MHz | TRUE 120 | EarthWatts 650W | Gigabyte GTX 670 OC | Audigy 2 ZS | Intel 530 240 GB | Force3 120GB
Jobbet: Xeon E3-1275v2 | ASRock Z68 Pro3-M | 32GB Crucial Ballistix 1600 MHz | CM Hyper 212+ | XFX Core 450W | CM Elite 341 | Intel 520 180 GB + 830 120GB | WD Black 2TB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | VX 550W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Lexius:

För det priset kan man köpa en helt okej bil .

Ahm, näe. En bil för 10000 är rent skräp och inte något jag skulle ta i ens med tång. Än mindre betala drift- och underhållskostnader för...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Fredag:

"Only for idiots"?

Tja dom ska ju tävla med Iphone, 10 papp för det man får med Iphone är ännu större skämt
Gillar dock notes multitasking features med splitscreen auto open osv, smart och något som borde finnas på alla mobiler.

Sen dom som säger "12megapixel kamera wtf" kan man inte göra annat än skratta åt

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Nivity:

Tja dom ska ju tävla med Iphone, 10 papp för det man får med Iphone är ännu större skämt
Gillar dock notes multitasking features med splitscreen auto open osv, smart och något som borde finnas på alla mobiler.

Sen dom som säger "12megapixel kamera wtf" kan man inte göra annat än skratta åt

Nä Iphone och allt Apple är inget man går på. Väljer mest för pengarna och nu är det kineserna som är intressanta när koreanerna tappat bollen.

För tio papp så är kameran bra nog, för de som fotar sin mat. Själv bryr jag mig bara om upplösning osv och hoppas på 4K i pris/prestanda-lurar snart..

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Fredag:

Nä Iphone och allt Apple är inget man går på. Väljer mest för pengarna och nu är det kineserna som är intressanta när koreanerna tappat bollen.

För tio papp så är kameran bra nog, för de som fotar sin mat. Själv bryr jag mig bara om upplösning osv och hoppas på 4K i pris/prestanda-lurar snart..

Fast mer megapixel betyder absolut shit nada
Bilderna kan bli betydligt sämre ändå fast du har mer megapixlar, så 100% pointless.
Om nu inte allt annat följer med, vilket det inte gör.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Nivity:

Fast mer megapixel betyder absolut shit nada
Bilderna kan bli betydligt sämre ändå fast du har mer megapixlar, så 100% pointless.
Om nu inte allt annat följer med, vilket det inte gör.

Det vet jag, jobbat som fotograf, menade upplösningen på skärmen, för VR då främst. Mobilkameror har blivit bättre, men inte till den grad att jag väljer mobil utifrån det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Fredag:

Det vet jag, jobbat som fotograf, menade upplösningen på skärmen, för VR då främst. Mobilkameror har blivit bättre, men inte till den grad att jag väljer mobil utifrån det.

Främst? Så vad mer än VR behöver högre upplösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

Film i 4K, netflix, youtube, bilder, det mesta blir bättre, men för VR blir det störst skillnad såklart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Fredag:

I stort sett är ramminnet och pennan det enda som är plus.

Nämn inte mobiler och VR i samma mening är du snäll.

Du ser inte kameran som ett plus?

Själv väljer jag den just för kameran, Samsung Pay, Dex, split-screen multitasking och kunna anteckna i Always on-läget.