Philips avtäcker 31,5-tumsskärm med 8K-upplösning och USB Type-C

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det största problemet är ju att skärmtillverkarna inte gör sådana skärmar som har bra proportioner, det är ju ultralågt/lågupplöst som gäller eftersom de bara satsar på speltrams om skärmen har bredare proportioner än 16:9, eller så har skärmen för liten yta, jag hade gärna sett att det satsades mer på högupplösta skärmar kring 110-120 cm bredd då det ofta passar bra på skrivbordet, de måste dessutom ha minst 2000 pixlar på höjden för annars är det ju inget uppbyte från 1600 pixelhöjd men höjden bör fysiskt inte vara över 50 cm för då lär det finnas risk att det blir dålig ergonomi pga nackböjningar.

Det här vore perfekt:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orisons:

Ja med nuvarande takt lär det ju ta 10 år innan något vettigt grafikkort kan driva denna i spel, men det finns ju andra saker än spel som den kanske är bra för.

Körde de inte Project cars i 12K för några år sedan?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Lär bli fin storlek på spelen i framtiden om de ska ha 8K texturer utan scaling.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

4-WAY SLI 8K finns ju redan folk som kör.

Skrivet av ggalaxyy:

haha 10 år? Gissar på max 4 år innan konsumentkort med stöd för 8K spel släpps.

Ja, men nu menade jag "vettiga" kort. Inte att super elit mega PC användare som lägger 20k eller mer på grafikkort kan köra det.
Alltså när ett kort i 3-4 tusen kr klassen kan köra spel i 8K, dit tror jag det är ca 10år ja.
Finns inte en chans att det kommer att vara mainstream med 8k inom 4 år, möjligt kanske men bara för mindre än en procent av alla som spelar spel på PC.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Finns inte en chans att det kommer att vara mainstream med 8k inom 4 år, möjligt kanske men bara för mindre än en procent av alla som spelar spel på PC.

Eftersom att det finns typ två 8k-skärmar som ligger i 50,000krs-dammen och guppar är det säkert inte mainstream med 8k datorskärmar om 4 år heller, så grafikkorten behöver nog inte matcha dem så snabbt. 4K är inte ens mainstream än, åtminstone inte om man kollar på utbud och användarrapporter.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Ja, men nu menade jag "vettiga" kort. Inte att super elit mega PC användare som lägger 20k eller mer på grafikkort kan köra det.
Alltså när ett kort i 3-4 tusen kr klassen kan köra spel i 8K, dit tror jag det är ca 10år ja.
Finns inte en chans att det kommer att vara mainstream med 8k inom 4 år, möjligt kanske men bara för mindre än en procent av alla som spelar spel på PC.

För 5 år sen var det 10 år till 4K skulle bli möjligt att driva med ett singelkort and here we are utvecklingen går snabbare än du tror.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Tog konsolerna ca 6 år att få någorlunda 4k upplösning, nu tar PC steget in till 8K

Konsoler kommer aldrig att hänga med som PC.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Äsch inte ens 8k ips, 240hz. Vilken skitskärm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vill ha 4x 34 2560x1600 16:10 på ett skärmställ.

Men vet inte om chefen tycker det är "värt" XD

Ohhh... Det där lätt som en våt dröm.. Kör 3x 24" 1920x1200 på jobbet just nu. Känns dock som att det saknas något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Lär bli fin storlek på spelen i framtiden om de ska ha 8K texturer utan scaling.

Känner att följande passar att klistra in här:

Citat:

Square Enix has climbed down from its original claim that Final Fantasy XV is a 170GB install, citing a "communications mistake" that led to the wrong system specs being sent to press.

"That was a mistake, actually," explained Final Fantasy XV director, Hajime Tabata. "That was a communications mistake - something got put in a memo that really shouldn't have. What that is [the specifications that went out to press] based on the specs that we're running the demo on today. Again, the final specs for the release version haven't been fixed yet. There's a very good chance they can change. Someone put that in there and it got reported as the recommended specs, but that's not the final fixed version. The fact that it became that number is a communication error".

170 GB...

Permalänk
Avstängd

Själv sitter man här och väntar på 2560x1440p med 240 hz och G sync

Visa signatur

MSI GTX 1080 Ti Gaming X, 32 GB DDR4 2666 mhz, Corsair RM750x 80+ Gold, Noctua D15, Be Quiet Dark Base 700, MSI X370 Gaming Titanium, 2st Samsung 850 Evo 512 GB, Ryzen 7 1700. . Acer Predator XB271HUA 2560x1440p 165 hz, G - Sync. ASUS 144 hz monitor och Sony MDR-Z7 (High End) Högtalare: XTZ Tune 4 (high end)

Phone: Samsung Galaxy Note 9, 512 GB.

Gamingstol: AKRACING ProX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

7k6

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730