SweClockers önskar alla välkomna till Discord

Permalänk
Medlem

"Överdesignat". Vet inte om jag håller med. Varför är det så lockande att allt måste se ut som om det vore designat på 90-talet? Huvudsaken är att det fungerar. Betydligt bättre ljudkvalité än på TS och det är smidigare att byta mellan servrar. Discord är som gjort att vara en plats för communitys, tänker då på Twitch-kanaler o s v då det finns Twitch integration i Discord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Egentligen är jag rätt tveksam till Discord och liknande lösningar, föredrar även jag IRC. Men blev att regga mitt nick iallafall.

Rörigt gränssnitt i mitt tycke men är kanske en vanesak med.

Permalänk
Medlem

Tycker det är smått irriterande att discord måste uppdatera varje dag och tar evigheter att starta pga detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Tycker det är smått irriterande att discord måste uppdatera varje dag och tar evigheter att starta pga detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Det behöver de inte. Om du inte kör med Public Test Build kanske.

Permalänk

Då kan vi återigen konstatera att några gillar Discord medan andra ogillar det. Precis som med TeamSpeak och precis som med Mumble. Det får man nog finna sig i tyvärr. Jag tycker Discord är helt okej och det känns som ett naturligt steg att ta.

Permalänk
Medlem

Då har jag också joinat discord kanalen enda bekymret jag (och min polare) har haft är att ljudet från mic på headset inte registreras om man har det inkopplat på frontpanelen....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk

Härligt att ni skaffa en discot kanal, nu kan man väl intala sig själv att man inte socialt handikappad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nu ska jag erkänna att jag innan idag inte hört talas om discord. Antagligen för att jag spelar ganska lite.
Men jag blir överraskad när det första som händer är att jag måste "skapa ett konto".
Är vi inte förbi stadiet att ha en egen "Identity Provider" som enda val?

Låt folk nyttja Google, facebook, twitter och alla andra publika IDPs, och ha en egen som alternativ för dem som vill "skapa ytterligare ett konto som kan bli hackat då vi inte vet hur pågarna satt upp sin IDP". Känns stenålder.

Herregud till och med dropbox har fattat detta.

Visa signatur

-

Permalänk

Det är väldigt sällan jag logga in på Sweclockers och posta någonting så det är nice Sweclockers gick med i Discord där jag är ofta aktiv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Vad är Discord, ersätter det Ventrilo/Teamspeak eller är det mer som IRC textbaserat ??
Krävs klient program eller webbaserat.. får skylla på trötthet om detta står någonstanns i artikeln!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alpha77:

Vad är Discord, ersätter det Ventrilo/Teamspeak eller är det mer som IRC textbaserat ??
Krävs klient program eller webbaserat.. får skylla på trötthet om detta står någonstanns i artikeln!

Om du slår ihop Teamspeak med IRC så har du i princip Discord, finns både röst och textkanaler. Går att köra direkt i webbläsaren men finns appar till Windows, iOS och Android också. Möjligheten till Push-to-talk saknas i webb-appen tex.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Kan någon admin skapa en Fortnite-kanal?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Borked:

Kan någon admin skapa en Fortnite-kanal?

Fixat, oklart varför vi hade glömt bort det spelet.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

@elklazor:
Kan bara hålla med...

Hittar inte en enda anledning till att använda "det där".

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Inaktiv

Kan vi inte snälla skapa en info-sida och länka till den via tabb högst upp på sidan? Förra gången det gjordes ett sånt här inlägg var då jag hakade på att det fanns, och då hade det ändå funnits ett tag. Det kan vara bra för nya medlemmar att snabbt få lite pejl på att chatten finns.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av BergEr:

Missat tiderna med mumble, teamspeak och irc? Irkken går fortfarande ganska flitigt sist jag kollade

Visste inte att det fanns en IRC kanal?
Ville server/nätverk körs de på?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Visste inte att det fanns en IRC kanal?
Ville server/nätverk körs de på?

#sweclockers @ quakenet var det förut, om dom har bytt vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Visste inte att det fanns en IRC kanal?
Ville server/nätverk körs de på?

Sweclockers och swelockers.com @ quakenet

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Fixat, oklart varför vi hade glömt bort det spelet.

Tack!

Permalänk
Medlem

Vart ar #overclocking ? Valdigt konstigt att det inte finns en separat del foer det.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Alla välkomna?