L.A. Noire utannonseras till HTC Vive och nuvarande generationens spelkonsoler

Permalänk
Melding Plague

L.A. Noire utannonseras till HTC Vive och nuvarande generationens spelkonsoler

Efter en nedlagd utvecklare och sex års avbrott återvänder nu L.A Noire från graven. På menyn står en VR-version samt en remaster till nuvarande generationens konsoler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Först ser man "utannonseras till HTC Vive" och tänker kan detta vara ett av de första *riktiga* VR konverterade spelen?! AWESOME!!! Sen ser man " I VR-titeln ingår sju uppdrag"... Jahapp bara ett litet demo alltså, som vanligt för VR titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Först ser man "utannonseras till HTC Vive" och tänker kan detta vara ett av de första *riktiga* VR konverterade spelen?! AWESOME!!! Sen ser man " I VR-titeln ingår sju uppdrag"... Jahapp bara ett litet demo alltså, som vanligt för VR titlar.

Finns ju ingen anledning att utveckla ett helt spel till VR när marknaden är så liten.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Personligen ingen koll på hur omfattande ett uppdrag kan vara i spelet. Det kanske inte känns som bara ett "Demo" utan är hyfsat med speltid?

Permalänk
Inaktiv

Switch-versionen kommer jag att köpa såvida Rockstars gör en bra portning. Hade gärna sett fler spel från dom också.

VR-versionen var intressant tills jag såg att den är Vive exklusiv och dessutom är en spinoff.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Finns ju ingen anledning att utveckla ett helt spel till VR när marknaden är så liten.

Eller så kanske marknaden växer om det finns något att växa för?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jokklas:

Personligen ingen koll på hur omfattande ett uppdrag kan vara i spelet. Det kanske inte känns som bara ett "Demo" utan är hyfsat med speltid?

Det beror såklart på vilka uppdrag det handlar om, men om minnet stämmer så kunde de utan problem vara åtminstone en timme långa. Särskilt om du tog gott om tid på dig vid förhör och letande efter ledtrådar.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det beror såklart på vilka uppdrag det handlar om, men om minnet stämmer så kunde de utan problem vara åtminstone en timme långa. Särskilt om du tog gott om tid på dig vid förhör och letande efter ledtrådar.

Ja, jag skulle också uppskatta att ett uppdrag kunde ta upp emot en timme.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Spelade aldrig L.A Noire när de begav sig. Men som nybliven Switchägare är jag ganska pepp på detta spelet. Men jag gissar att det spelas bäst i handhållet läge om man behöver använda sig utav pekskärmen.
Angående VR, sitter det ett gyro i själva switchkonsolen eller är det bara i joy-con:sen? Om det finns i gyro i switch så borde det i teorin gå att använda som ett VR-headset. Tungt och lågupplöst såklart men ändå som en rolig feature.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Finns ju ingen anledning att utveckla ett helt spel till VR när marknaden är så liten.

Jag skulle gärna köpa en VR-lösning om det fanns fullmatade spel och upplevelser att använda. Det enda jag ser, utan att vara särskilt insatt i marknaden, är att det just finns olika kortare demos och gimmick-spel. Som det ser ut nu kommer jag och likasinnade behöva vänta ett par år på att det släpps spel som utvecklats från grunden för VR. Jag kan lova att om det kommer ett AAA-spel till något av headseten som faktiskt utnyttjar VR-upplevelsen och skapar ett nytt sätt att spela spel, så kommer folk att börja köpa den enheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag skulle gärna köpa en VR-lösning om det fanns fullmatade spel och upplevelser att använda. Det enda jag ser, utan att vara särskilt insatt i marknaden, är att det just finns olika kortare demos och gimmick-spel. Som det ser ut nu kommer jag och likasinnade behöva vänta ett par år på att det släpps spel som utvecklats från grunden för VR. Jag kan lova att om det kommer ett AAA-spel till något av headseten som faktiskt utnyttjar VR-upplevelsen och skapar ett nytt sätt att spela spel, så kommer folk att börja köpa den enheten.

Finns en drös kompletta spel men de flesta av dom faller inom en kategori, Simulatorer ( Bilspel, Space o.s.v. ) men dessa är kompletta och du kan göra exakt allt som du kan göra utan VR och många av dom är dessutom långt mycket bättre i VR.

Sedan finns det en hel del spel till Rift de övriga kategorierna dock inte många för Vive åt andra sidan funkar Revive till dom, t.ex. Lone Echo, Robo Recall eller Chronos. Det sagt så kommer en drös till Vive nu till höst, Detta t.ex. samt Fallout VR & Doom VR.

Av de spelen förutom simulatorerna som nog inte behövs sägas allt för mycket om då VR är mer eller mindre gjort för det så har Lone Echo varit den absolut bästa upplevelsen jag haft idag, önskar mångt många fler spel kommer i denna stuk.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Skyrim HD i VR är det ENDA spelet som jag tycker verkar intressant i lineup:en. Så vilket headset tycker ni jag borde köpa för att få ut max av mina hårdvärvade lusidorer?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danedi:

Skyrim HD i VR är det ENDA spelet som jag tycker verkar intressant i lineup:en. Så vilket headset tycker ni jag borde köpa för att få ut max av mina hårdvärvade lusidorer?

Vive då Skyrim VR är exklusiv för just Vive i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Först ser man "utannonseras till HTC Vive" och tänker kan detta vara ett av de första *riktiga* VR konverterade spelen?! AWESOME!!! Sen ser man " I VR-titeln ingår sju uppdrag"... Jahapp bara ett litet demo alltså, som vanligt för VR titlar.

Är säker på att det kommer vara tillräckligt med speltid. Å andra sidan kallar vissa allt under 20 timmar för demo...
Själv spelar jag ett *riktigt* spel just nu - Serious Sam: Second Encounter. Visst, knappast purfärskt, men vad spelar det för roll om det är bättre än dagens spel? Som monitorspel (2D) tyckte jag det var tråkigt när det kom, men som VR *riktigt* underhållande.

Skrivet av Sebbepojken:

Jag skulle gärna köpa en VR-lösning om det fanns fullmatade spel och upplevelser att använda. Det enda jag ser, utan att vara särskilt insatt i marknaden, är att det just finns olika kortare demos och gimmick-spel. Som det ser ut nu kommer jag och likasinnade behöva vänta ett par år på att det släpps spel som utvecklats från grunden för VR. Jag kan lova att om det kommer ett AAA-spel till något av headseten som faktiskt utnyttjar VR-upplevelsen och skapar ett nytt sätt att spela spel, så kommer folk att börja köpa den enheten.

Som sagts tidigare finns det många "riktiga" spel att köra i VR. Själv har jag så mycket VR-spel/-upplevelser att jag inte hinner spela dem alla.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Tackar ödmjukast. Sett att saints row kommer i VR både i agents of mayhem och vissa backports (gissar på fyran och kanske trean då de har samma motor), är då vive ett säkrare val? Eller ska man vänta tils de släpps innan jag gör mitt val, då de är mina favvospel i den genren. Mina 6k timmar i EU4 kanske är nice, men vad ska man med VR till där? Blir ju bara irriterande i GST spel.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Vive då Skyrim VR är exklusiv för just Vive i dagsläget.

Sist jag kollade så är Skyrim VR tillfälligt exklusivt för PS VR, inte Vive. Fallout 4 däremot, är exklusivt för Vive. Men det dröjer säkerligt inte länge förrän Skyrim dyker upp på PC också

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danedi:

@anders190: Tackar ödmjukast. Sett att saints row kommer i VR både i agents of mayhem och vissa backports (gissar på fyran och kanske trean då de har samma motor), är då vive ett säkrare val? Eller ska man vänta tils de släpps innan jag gör mitt val, då de är mina favvospel i den genren. Mina 6k timmar i EU4 kanske är nice, men vad ska man med VR till där? Blir ju bara irriterande i GST spel.

Beror mycket på vad man vill spela. Själv trivs jag bra med min Rift (köpte när de kostade 4400kr inkl Touch-kontroller), beror på vad man vill ha ut av produkten. Trist dock med exklusivitet, VR är inte stort nog för sånt trams i mitt tycke.

Skrivet av Mr. Bravo:

Sist jag kollade så är Skyrim VR tillfälligt exklusivt för PS VR, inte Vive. Fallout 4 däremot, är exklusivt för Vive. Men det dröjer säkerligt inte länge förrän Skyrim dyker upp på PC också

Jag tänkte mer i ett Rift/Vive perspektiv. Hur det ser ut för PSVR vet jag inte men Sony satsar ju också på exklusivitet. Resident Evil 7 ska ha VR-exklusivitet till PS4 vad jag förstått.

Bethesda är Vive-exklusiv på PC. Inget annat har meddelats tyvärr.

Edit: Hm, har för mig att Skyrim VR på PC varit förbokningsbar. Kanske blandat ihop med Fallout 4 VR.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Så jag bör vänta?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Hur mycket snyggare?

Oops, kanske dags att riva plasten av mitt LA Noire som jag köpte på releasedagen till PC och faktiskt spela det någon gång? Det blev ett av de där spelen man alltid lägger åt sidan när man funderar på att spela något och ännu har jag inte kommit mig för att prova det. Men jag har funderat på det en sisådär 8 ggr.

Eller ska man rent av köpa nyversionen? Någon som vet hur mycket snyggare den uppiffade versionen kommer bli? Kan tänka mig att originalspelet knappt är spelbart längre.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt