Spotify har sänkt ljudkvalitén!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Bitraten har bara sänkts till 256 kbps i webversionen och inte i desktopversionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menas med detta?

Visa signatur

E8400@4.0--4GB@890--4850x2@700/1055++4850@700/1043--EP45DS3R--Nesteq620--P182--Raptor74--Vantage X9869 =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoffa78:

Vad menas med detta?

Köra via webspelaren kontra nedladdade applikationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Uppdatering: NordicHardware har sökt Spotify för en officiell kommentar och fått följande svar från Fredrik Westin på Spotifys nordiska kommunikationsavdelningen.

“Vi erbjuder fortfarande möjligheten att spela musik upp till 320 kbps för alla användare med Premium på mobil och dator. Vi jobbar ständigt för att förbättra musikupplevelsen för våra användare och är i processen att uppdatera våra supportsidor.”

Det officiella uttalandet från Spotify stödjer med andra ord tidigare uttalande från anställda på Reddit att Spotify inte ändrat streamingkvalitén för datorer eller mobila enheter. Däremot skiljer sig streamingkvaliteten på deras webbaserade spelare samt Chromecast-enheter. Spotify har nu även uppdaterat sina supportsidor där man förtydligat att extrem-inställningen av spelaren på mobil och dator levererar 320Kbit/s. Spotify har inte velat bekräfta varför fel information tidigare förmedlats på företagets supportsida."

Move along, nothing to see here.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oatp1b1:

Bitraten har bara sänkts till 256 kbps i webversionen och inte i desktopversionen.

Skickades från m.sweclockers.com

I så fall har den höjts, ska ha varit 160 kbps i många år:
https://community.spotify.com/t5/Desktop-Linux-Windows-Web-Pl...

Permalänk
Medlem

@Treant:

Idag tror jag

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

I så fall har den höjts, ska ha varit 160 kbps i många år:
https://community.spotify.com/t5/Desktop-Linux-Windows-Web-Pl...

https://www.reddit.com/r/spotify/comments/6yhz83/appearently_...

Permalänk
Medlem

Körde tidal lossless och spotify premium på mina skithögtalare på jobbet. Tidal låter bättre i blindtest.

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem

Hahaha wtf

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Lustigt, jag som inte på något sätt är någon audiofil kom på mig själv för några veckor sedan att tycka att ljudet på Spotify inte lät lika bra som det brukade göra, men var helt säker på att det var något annat i kedjan. Kanske jag är mer audiofil än jag trodde

Precis samma här när jag satt på bussen och lyssnade igenom ett album jag brukar köra repeat på, märkbar skillnad i kvalité för min del så var tvungen att dubbelkolla så det var inställt på "Extrem kvalitet" som innan i telefonen, vilket det var.

Visa signatur

Intel i9 10850k | NZXT Kraken x72 | Asus z490-A Prime | Asus Rog Strix GTX 1080ti 11gb OC | Samsung 970 Evo 1Tb m.2| Corsair HX750i | Corsair Vengeance 32gb @ 3600Mhz | Lian Li PC-011 Dynamic |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Dåligt. De har alltså kodat om hela sitt musikbibliotek för att kunna snåla på sina bandbreddskostnader?

Jag bara gissar här, men, om jag vare Spotify, hade jag lagrat allt jag kan få tag på, i ett format utan förluster. Och sen "on the fly" petat över det till rätt format för lyssnaren. Då har jag full valfrihet när det kommer till vad jag vill skicka till mina kunder.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag bara gissar här, men, om jag vare Spotify, hade jag lagrat allt jag kan få tag på, i ett format utan förluster. Och sen "on the fly" petat över det till rätt format för lyssnaren. Då har jag full valfrihet när det kommer till vad jag vill skicka till mina kunder.

De har de säkert, speciellt med tanke på ryktena om ett dyrare abonnemang med CD-kvalité. Synd att vi inte kan få bättre än det, dvs hires audio i t.ex. 24-bit/96KHz eller liknande. SACD och andra format dog rätt hårt i och med att musik på fysisk digital media dog. Men varför inte låta de som vill betala för ännu högre kvalite än CD.

Permalänk
Avstängd

Jag har nu kört Tidal sedan jag såg denna tråden, kommer inte gå tillbaks förrän spotify gets their shit togheter så att säga. Väldigt märkbar skillnad i kvalité nu.
Tidal har förvisso ett mindre bibliotek kvalité > kvantitet. Dock fortf. lite tråkigt att iaf 5-10% av mina sparade låtar på spotify inte finns..

Det absolut tråkigaste är att man måste installera ett program i windows för att öht kunna casta ljudet till en android-enhet, men möjligheten finns iaf; https://github.com/acidhax/chromecast-audio-stream

Tyvärr ser man inte album-art med denna lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Jag har nu kört Tidal sedan jag såg denna tråden, kommer inte gå tillbaks förrän spotify gets their shit togheter så att säga. Väldigt märkbar skillnad i kvalité nu.
Tidal har förvisso ett mindre bibliotek kvalité > kvantitet. Dock fortf. lite tråkigt att iaf 5-10% av mina sparade låtar på spotify inte finns..

Det absolut tråkigaste är att man måste installera ett program i windows för att öht kunna casta ljudet till en android-enhet, men möjligheten finns iaf; https://github.com/acidhax/chromecast-audio-stream

Tyvärr ser man inte album-art med denna lösningen.

Har du inte följt tråden? Spotify har sagt att det var en felskrivning på deras sida, och 320kbit finns fortfarande.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pellen:

Har du inte följt tråden? Spotify har sagt att det var en felskrivning på deras sida, och 320kbit finns fortfarande.

Trevligt om det är så, oavsett är det en väldigt märkbar skillnad i ljudkvalité. Och nej jag läser inte igenom alla inlägg i trådar jag svarar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Har du inte följt tråden? Spotify har sagt att det var en felskrivning på deras sida, och 320kbit finns fortfarande.

Sssh. Stör inte. Jag sitter och tittar på placebo-effekten i kombination med självrättfärdig ilska. Mängder med folk hör ju skillnaden mellan förr, och nu, och det är för jävligt det Spotify har gjort.
Jag gillar utvecklingen mer och mer.

Skrivet av cider123:

Trevligt om det är så, oavsett är det en väldigt märkbar skillnad i ljudkvalité.

En skillnad du antagligen inte ens varit utsatt för. Den officiella informationen är att man ändrat bitrate på musik via web-playern. En ändring som innebär att man höjt bitrate från 160 till 256kbit/s. Trådens rage är helt oförklarligt, men skitkul icke desto mindre.

Skrivet av cider123:

Och nej jag läser inte igenom alla inlägg i trådar jag svarar på.

Det här är ett strålande exempel på varför man bör läsa åtminstone de aktuella inläggen i en tråd innan man börjar ha en massa åsikter. Då hade du vetat saker som kunde påverkat ditt inlägg...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Trevligt om det är så, oavsett är det en väldigt märkbar skillnad i ljudkvalité. Och nej jag läser inte igenom alla inlägg i trådar jag svarar på.

Jag tillhör nog inte målgruppen för Tidal eftersom jag varken har dyra hörlurar, DAC eller dedikerat ljudkort men det vore intressant att se om ni som 'märker skillnad' skulle pricka rätt: http://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/ho...

Själv fick jag ett rätt så jag antar att jag kan behålla mina 100kr/månad och fortsätta med Spotify...

Skrivet av -=Mr_B=-:

Sssh. Stör inte. Jag sitter och tittar på placebo-effekten i kombination med självrättfärdig ilska. Mängder med folk hör ju skillnaden mellan förr, och nu, och det är för jävligt det Spotify har gjort.
Jag gillar utvecklingen mer och mer.

En skillnad du antagligen inte ens varit utsatt för. Den officiella informationen är att man ändrat bitrate på musik via web-playern. En ändring som innebär att man höjt bitrate från 160 till 256kbit/s. Trådens rage är helt oförklarligt, men skitkul icke desto mindre.

Det här är ett strålande exempel på varför man bör läsa åtminstone de aktuella inläggen i en tråd innan man börjar ha en massa åsikter. Då hade du vetat saker som kunde påverkat ditt inlägg...

Jag skulle tro att @cider123 menar skillnaden mellan Spotify och Tidal och inte Spotify 256kbit/s vs 320kbit/s CBR. Men jag håller med om att det är underhållande med folk som påstår sig höra skillnader som knappt existerar. Det går säkert att höra skillnad mellan 320kbit/s och FLAC men majoriteten av de som säger sig göra det har varken utrustning eller hörsel nog att avgöra det utan baserar sina åsikter på placebo.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tillhör nog inte målgruppen för Tidal eftersom jag varken har dyra hörlurar, DAC eller dedikerat ljudkort men det vore intressant att se om ni som 'märker skillnad' skulle pricka rätt: http://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/ho...

Själv fick jag ett rätt så jag antar att jag kan behålla mina 100kr/månad och fortsätta med Spotify...
Jag skulle tro att @cider123 menar skillnaden mellan Spotify och Tidal och inte Spotify 256kbit/s vs 320kbit/s CBR. Men jag håller med om att det är underhållande med folk som påstår sig höra skillnader som knappt existerar. Det går säkert att höra skillnad mellan 320kbit/s och FLAC men majoriteten av de som säger sig göra det har varken utrustning eller hörsel nog att avgöra det utan baserar sina åsikter på placebo.

4/6 varav en var en gissning. Helt ärligt var det väldigt svårt att höra skillnad. Genomförde testet med ett par HyperX Cloud II lurar och anser mig inte vara någon audiofil. Behåller och min Spotify för 100kr i månaden. Hoppas innerligt att mina pengar jag lagt på Premium hjälpt artister. Känns verkligen ovärt att lägga ytterligare en hundring för att kanske höra en minimal skillnad.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Välj Tidal istället helt enkelt.

Tidal är ju dock skräp om man gillar hård/extrem metal.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ågren:

Jag tillhör nog inte målgruppen för Tidal eftersom jag varken har dyra hörlurar, DAC eller dedikerat ljudkort men det vore intressant att se om ni som 'märker skillnad' skulle pricka rätt: http://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/ho...

Själv fick jag ett rätt så jag antar att jag kan behålla mina 100kr/månad och fortsätta med Spotify...
Jag skulle tro att @cider123 menar skillnaden mellan Spotify och Tidal och inte Spotify 256kbit/s vs 320kbit/s CBR. Men jag håller med om att det är underhållande med folk som påstår sig höra skillnader som knappt existerar. Det går säkert att höra skillnad mellan 320kbit/s och FLAC men majoriteten av de som säger sig göra det har varken utrustning eller hörsel nog att avgöra det utan baserar sina åsikter på placebo.

Ja det kan vara din åsikt att det är placebo som utgör att man hör skillnad på 320kbit/s och FLAC - jag vet iaf att alla låtar jag jämfört på Spotify och Tidal har en stor skillnad; det är klarare ljud på Tidal.

Orkade knappt lyssna på det klassiska (alla tre brusade som fan pga dålig källa så...) så klickade fel på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Sssh. Stör inte. Jag sitter och tittar på placebo-effekten i kombination med självrättfärdig ilska. Mängder med folk hör ju skillnaden mellan förr, och nu, och det är för jävligt det Spotify har gjort.
Jag gillar utvecklingen mer och mer.

En skillnad du antagligen inte ens varit utsatt för. Den officiella informationen är att man ändrat bitrate på musik via web-playern. En ändring som innebär att man höjt bitrate från 160 till 256kbit/s. Trådens rage är helt oförklarligt, men skitkul icke desto mindre.

Det här är ett strålande exempel på varför man bör läsa åtminstone de aktuella inläggen i en tråd innan man börjar ha en massa åsikter. Då hade du vetat saker som kunde påverkat ditt inlägg...

Ja gud vilket strålande exempel - jag har 1 faktafel i mitt inlägg som egentligen inte var relevant för poängen jag framförde. Jävlar vad åsikter jag har då, fy fan, dom hade ju varit helt annorlunda om det var 320kbit vs lossless, absolut!

Fascinerande att du påpekar att man bör läsa inlägg när du verkar antyda att jag skulle vara under effekt utav placebo? Eftersom du verkar vara lika lat som mig när det gäller att läsa trådar innan man svarar; jag har enbart frågat efter en tjänst som erbjuder lossless musik, samt gjort inlägg angående denna tjänst jag nyligen hittade. Men grattis för att du är personen som hoppar på folk utan anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Ja det kan vara din åsikt att det är placebo som utgör att man hör skillnad på 320kbit/s och FLAC - jag vet iaf att alla låtar jag jämfört på Spotify och Tidal har en stor skillnad; det är klarare ljud på Tidal.

Det var inte riktat specifikt mot dig om du uppfattade det som det, jag menar bara att de flesta som påstår sig höra skillnad inte skulle kunna avgöra vilket alternativ som är rätt i ett blindtest. Jag betvivlar inte att det finns folk som hör skillnad men ni tillhör en minoritet.

Intressant dock att du använt Spotify så pass länge om du inte tycker att ljudkvaliteten håller tillräckligt hög nivå men du kanske inte märkte det förrän du jämförde dem sida vid sida? I så fall skulle jag säga att du är lite av ett gränsfall mellan audiofil och placebo-påverkad.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Avstängd

@ågren: Snarare så att jag gillat läget pga div. anledningar men även eftersom Spotify var den enda hyfsade tjänsten när det gäller utbud utav musik; det är mycket därför jag är lite kluven över att byta till Tidal; minst 10% av låtar jag lyssnar på ganska ofta finns inte med i Tidals bibliotek. Discovery Weekly har gett mig många guldbitar också.
Sedan använder jag ju Spotify mer i jobb och i bilen; där spelar kvalité mindre roll. Behåller kanske Spotify prenumerationen pga detta, får se. Men hemma kommer det def. vara Tidal som gäller tills Spotify släpper en bättre tjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tillhör nog inte målgruppen för Tidal eftersom jag varken har dyra hörlurar, DAC eller dedikerat ljudkort men det vore intressant att se om ni som 'märker skillnad' skulle pricka rätt: http://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/ho...

Kul test eftersom jag tillhör målgruppen.
Lyssnade ganska högt med mina Shure SE-315 IEMs inkopplade direkt i en laptop.
Jag hade ett fel och det var Katy Perry - Dark Horse, där valde jag 128kbps mp3.

Som jag förstår det är bluetooth-, eller desktop-streaming det som gäller om jag ska kunna lyssna på högsta kvaliteteten (320kbps)?
Chromecast och alla andra enheter med connect-api är max 256bkps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag tillhör nog inte målgruppen för Tidal eftersom jag varken har dyra hörlurar, DAC eller dedikerat ljudkort men det vore intressant att se om ni som 'märker skillnad' skulle pricka rätt: http://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/ho...

Själv fick jag ett rätt så jag antar att jag kan behålla mina 100kr/månad och fortsätta med Spotify...
Jag skulle tro att @cider123 menar skillnaden mellan Spotify och Tidal och inte Spotify 256kbit/s vs 320kbit/s CBR. Men jag håller med om att det är underhållande med folk som påstår sig höra skillnader som knappt existerar. Det går säkert att höra skillnad mellan 320kbit/s och FLAC men majoriteten av de som säger sig göra det har varken utrustning eller hörsel nog att avgöra det utan baserar sina åsikter på placebo.

lurar för 600kr som är kopplade till en pc med standard ljudkort och ändå får 5 rätt av 6. om man lyssnar på låtarna så märker jag att låtarna blir "fattigare" ljudet blommar inte ut. ni som inte hör någon skillnad lyssna en gång till. lyssna på klang och "släpljud".

Men jag är nöjd.

Men om ni får möjlighet att lyssna på Volvos nya BQW system klassiskmusik med Götteborgs konsärhall som ljudbild det är magiskt bra.

http://www.ljudochbild.se/test/hi-fi-2/bowers-wilkins-volvo-p...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wh1spY:

Tidal är ju dock skräp om man gillar hård/extrem metal.

Kanske har du rätt då jag inte riktar in mig på den typen av musik, klarar mig på vanlig metal och då finns det så jag klarar mig. Annars finns alltid Sonos där du kan hitta radiokanaler som endast spelar denna typ av musik, eller om du hellre vill ha julmusik året runt😀.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det testet som länkades tidigare bekräftade för mig det jag misstänkte. Jag hör ingen större skillnad på MP3 320bit och okomprimerad. För mig lät komprimerad aningen bättre men jag misstänker att det är på grund av att jag sällan lyssnar på musik av de kategorierna som fanns med och har inte hört låtarna så mycket tidigare.
Dessutom är mina lurar inställda för att ge en djupbas som riktigt vibrerar öronen så kan tänka mig att det gjorde att jag inte hörde så stor skillnad heller. Får kanske göra om testet med mina andra lurar.
128-bit var dock ganska lätt att höra skillnad på. Fast frågan här är ju om man hör någon större skillnad på 256bit och 320bit så testet är inte super relevant.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Undrar vad Spotify kommer ta för sin tjänst med CD-kvalite. Lär väl hamna på ungefär samma nivå som Tidal.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pelof:

Chromecast och alla andra enheter med connect-api är max 256bkps?

Jag ser Chromecast audio som en trådlös toslinkutgång, den påverkar då inget annat än jitternivån och den är svår att höra skillnad på om man lyssnar på musik och inte testsignaler.
En del använde den däremot analogansluten och som dac är den inte nått extremt bra men inte heller nån total katastrof som inte duger i en enklare anläggning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Det testet som länkades tidigare bekräftade för mig det jag misstänkte. Jag hör ingen större skillnad på MP3 320bit och okomprimerad.

Det är ett kul test, jag strävar själv efter den bästa möjliga kvalitet som går att få, men det får såklart inte gå till överdrift. 320 och okomprimerat är svårt i många fall, men det som avslöjar komprimeringen är vid röster. SUZANNE VEGA ‘Tom’s Diner’ är väldigt lätt att urskilja de tre olika i detta testet. I musik där det händer mycket är det också lättare att urskilja komprimeringsgrad, exempelvis hårdrock/metal.

Jag gjorde testet igen, fastän jag gjort det förut. Fick 4/6, där de två felen var 320.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd

Finns lätt att få tag i fungerande gratis premiumversion för Android. Ljudkvalitén är okej men inte mer, Tidal är märkbart bättre, som en bra flac, men kostar för mycket.