Disneys strömningstjänst tar Star Wars och Marvel från Netflix

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Finns få filmer som är inspelade i 21:9 format, men oftast är det B-filmer som inte går på bio..

Tror du menar tvärtom? 16:9 är de flesta TV-skärmar idag.

Permalänk
Medlem

Vad har Steam med det här att göra? De ger en inte tillgång till alla spel som är kopplade till tjänsten för en månadsavgift...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kommer serier så som "Daredevil" och så försvinna från netflix eller bara att framtida säsonger inte släpps längre? Läser artikeln när jag kommer hem ville bara veta just detta :/

Skrivet av Gender Bender:

De serier som finns tillgängliga idag kommer att försvinna från Netflix.

Läste på macrumours att det inte gäller Daredevil och de serierna eftersom det är netflixproduktioner.

Tycker folk är överdrivet negativa, det finns väl ingen anledning att betala för alla tjänster varje månad?
De har ju ingen bindningstid, redan nu är det ju många som bara pröjsar HBO 1-2 månader för att se GoT och sen låter bli resten av året.

En tjänst med allt utbud lär vi aldrig se oavsett och skulle det komma så lär kostnaden ändå vara rejält saftig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Tror du menar tvärtom? 16:9 är de flesta TV-skärmar idag.

Jo, jag har nog blandat ihop det jag också..16:9 ska det nog vara.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Det höll ett tag innan allt gick åt skogen. Nu är det en eländig klient för varje utgivare. Blizzard, Steam, Origin, Uplay, Paradox som skulle göra något... Urk.

Skickades från m.sweclockers.com

Paradox släpper alltid sina spel på Steam, även Ubisoft. Dock kräver de att man sedan startar Uplay också bara för att vara sådär jävliga. Som Ubisoft alltid är.

Permalänk
Medlem

Det skulle va EN tjänst där ALLT fanns.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Rotera era abonnemang en månad åt gången. Problemet löst. Sluta vara så bittra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Musikälskare

Okej, dags för bojkott, ett enkelt val

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag ser att en del jämför detta med Steam, och U-play etc. Jag vill påstå att det är inte riktigt samma sak då du kan ha alla dessa klienter gratis och sedan betalar du för specifikt innehåll. Mycket större valfrihet mao än vad filmbolagen erbjuder med sina tjänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas att detta är en bra ide för jag tror inte Disney gör detta utan att ha någon bra ide. Kan vara så att Disney ha planer på att göra flera serier och filmer.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag ser att en del jämför detta med Steam, och U-play etc. Jag vill påstå att det är inte riktigt samma sak då du kan ha alla dessa klienter gratis och sedan betalar du för specifikt innehåll. Mycket större valfrihet mao än vad filmbolagen erbjuder med sina tjänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast folk vill ju inte ha frihet. De vill få allt till ett lågt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Fast folk vill ju inte ha frihet. De vill få allt till ett lågt pris.

Nja. Jag skulle vilja ha en enda plattform där jg sen kan välja vad för media jag vill konsumera.

Permalänk
Skrivet av Hund:

Det är så man går från betalande kunder till piratkopierade kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, de hade kunnat köra 720p eller 1080p på netflix, sen kunde disney ha utlovat HDR och 4k själv om de hade velat konkurrera

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

Ja vad säger man? även om jag kan ha fel så tror jag att Disneys strömningstjänst kommer försvinna. Dom är helt enkelt för sent ute. Deras bästa strategi tror jag hade varit att samarbeta med någon etablerad strömningstjänst - men jag kan ju ha helt fel förstås.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nja. Jag skulle vilja ha en enda plattform där jg sen kan välja vad för media jag vill konsumera.

Då är du i minoritet.

Skrivet av Bloodstainer:

Exakt, de hade kunnat köra 720p eller 1080p på netflix, sen kunde disney ha utlovat HDR och 4k själv om de hade velat konkurrera

Disney skall konkurrera med ett annat företag om filmer de själva har producerat? Varför? Helt klart bättre för dem att de finns på deras egen strömmingstjänst.

Skrivet av Stefanp67:

Ja vad säger man? även om jag kan ha fel så tror jag att Disneys strömningstjänst kommer försvinna. Dom är helt enkelt för sent ute. Deras bästa strategi tror jag hade varit att samarbeta med någon etablerad strömningstjänst - men jag kan ju ha helt fel förstås.

Kan inte precis säga att jag gillar Disney, men bolaget har en massor med pengar. Strategin att köpa Marvel och Star Wars har visat sig vara lysande. De 16 filmer gjorda av Disneys filmstudio, Buena Vista, och som gick på bio i USA förra året, drog tillsammans in 3 miljarder dollar brutto (till det kan man sedan lägga vad filmerna drog in internationellt).

Disney vill helt klart bli en dominant när det gäller strömmningstjänster också.

Permalänk

Jag köper filmerna jag vill se på skiva istället, troligtvis inte billigare än Netflix eller liknande, men kan då se filmerna jag vill se istället för massproducerade B filmer med Adam Sandler.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Ja vad säger man? även om jag kan ha fel så tror jag att Disneys strömningstjänst kommer försvinna. Dom är helt enkelt för sent ute. Deras bästa strategi tror jag hade varit att samarbeta med någon etablerad strömningstjänst - men jag kan ju ha helt fel förstås.

Disneys tjänst kommer faktiskt kunna erbjuda något som övriga tjänster inte kan: underhållning för barn. Istället för att föräldrar ska betala för ett kanalpaket hos valfri leverantör för att få Disneykanalerna, Cartoon Network, Nickelodeon etc. så har de så småningom ett alternativ i Disneys streamtjänst där de både kan få tillgång till materialet från Disneykanalerna och även samtliga Disneyfilmer (utgår jag ifrån, annars är tjänsten en riktig flopp), detta gör ett kanalpaket redundant och Cartoon Network samt Nickelodeon etc. klarar de sig utan. För de äldre barnen som är för gamla för ovan nämnda kanaler och filmer så har de nu hela Marvel- och Star Wars-utbudet med både serier och filmer.

Jag själv hade många Disneyfilmer på VHS och senare på DVD som yngre (tänker då på ursprungliga Disney), det är verkligen högkvalitativt material och det gäller för Disney's nya filmer än idag. Även om Netflix har ett visst utbud för barn idag så är en del av det dels Disney och kommer därmed att försvinna och det övriga har svårt att mäta jämnt med Disneys kvalité. Tror denna tjänst kan slå hårt mot Netflix och betal-TV med förlorade kunder i form av barnfamiljer om funktioner, utbud samt pris är rätt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasse12345:

Jag köper filmerna jag vill se på skiva istället, troligtvis inte billigare än Netflix eller liknande, men kan då se filmerna jag vill se istället för massproducerade B filmer med Adam Sandler.

Detta gjorde jag också runt 2000 och jag tyckte det var grymt att ha en massa filmer vid tvn. Idag hatar jag allt vad fysisk media heter, jag skulle lätt kunna fylla en 100m^2 lägenhet med bara en massa fysisk media och alla fodral som hör till.
Till datorn runt den tiden hade jag nog runt 3-400 brända cdskivor.

Så nej den tiden med fysisk media vill jag ej tillbaka till.

Jag hade för övrigt en polare som skulle ha varenda film som han tyckte var bra på en eller 2st cd skivor, hela hans källare var fullt av såna skivor.

Permalänk
Moderator
Moderator

Barnfamiljer. Som Mackey är inne på ovanför så finns det en enorm marknad, det är Disneys naturliga kundbas och de lär få de med sig till en egen tjänst. Är nog inte många föräldrar som blåvägrar barnens tillgång till Disney?

I vilket fall är det synd, de stora filmbolagen skjuter sig själva i foten på flera sätt. Egna tjänster kan ge mer pengar men definitivt en mindre kundbas.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Rotera era abonnemang en månad åt gången. Problemet löst. Sluta vara så bittra.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller... Så är man så där konstruktiv istället för att gnälla på de som faktiskt försöker få en förändring? DU vet... De som driver världen runt? Att betala för detta är som att ge dem tummen upp att vara fårskallar.

Skrivet av Klumpeduns:

Jag ser att en del jämför detta med Steam, och U-play etc. Jag vill påstå att det är inte riktigt samma sak då du kan ha alla dessa klienter gratis och sedan betalar du för specifikt innehåll. Mycket större valfrihet mao än vad filmbolagen erbjuder med sina tjänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var bara för att föra fram en poäng. Att färre och bättre tjänster är långt mycket mer ekonomiskt förmånligt än många och värdelösa sådana. Både för företag och kunder.. något steam även visat.

Skrivet av Gropenator:

Fast folk vill ju inte ha frihet. De vill få allt till ett lågt pris.

Inte om man ska ta Sweclockers forum som norm.. Här verkar folk snarare vilja ha en bättre service och ett ställe där man samlat allt (och är beredd att betala mer för det) än få det som nu där tjänsterna är stundtals helt jävliga och allt är utspritt över fem-tio tjänster.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Tyvärr, bojkott.exe

Antar att det inte är någon idé med någon namninsamling heller :/
Trist när de stora bolagen inte bryr sig ett smack om privatpersoner som helst inte vill lägga ner pengar på många tjänster. Själv vill man ha allting på samma ställe.
Inte underligt att många laddar ner illegalt om jag ska vara ärlig.

För jävligt är bara förnamnet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Inte för att jag på något sätt direkt ser fram emot (eller saknar) ännu en tjänst.
Men samtidigt så har jag lite svårt att förstå hur de som vill samla allt på en tjänst tänker.
På sikt så brukar varken kostnad, kvalitet eller service bli bättre om ett företag mer eller mindre får monopol på sitt område.
Inte vill ni väl ha ett nytt Google, Facebook, eller Steam för streamade filmer och serier?

Konkurrens är bra, det gäller bara att hitta sin favorit och sen försöka påverka den att bli så bra som möjligt.
Om Netflix t ex kunde ta bort sina regionala spärrar, så att man kunde se samma innehåll oavsett vart man bodde, så hade ju det varit mumma.

Permalänk
Medlem

Men vad håller Disney på med, är dom helt trötta i huvvet och tror folk orkar betala separat för deras enskilda filmer, folk vill ha ett på ett stället typ netflix eller viasat och motsvarande tjänster världen över, man vill inte ha massa olika..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Inte tänker jag betala för ytterligare en tjänst, detta gagnar ingen, bara ökar på pirattittandet..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ja Disney har ju blivit ett av världens största varumärken genom att vara dumma i huvudet och ha noll koll på internationella marknadsstrategier och affärsavtal.

De borde inse att ett nischat forum för nördar med fiberuppkoppling utan datatak är representativt för deras globala målgrupp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Detta gjorde jag också runt 2000 och jag tyckte det var grymt att ha en massa filmer vid tvn. Idag hatar jag allt vad fysisk media heter, jag skulle lätt kunna fylla en 100m^2 lägenhet med bara en massa fysisk media och alla fodral som hör till.
Till datorn runt den tiden hade jag nog runt 3-400 brända cdskivor.

Så nej den tiden med fysisk media vill jag ej tillbaka till.

Jag hade för övrigt en polare som skulle ha varenda film som han tyckte var bra på en eller 2st cd skivor, hela hans källare var fullt av såna skivor.

Problemet är att vill du ha bra kvalite dvs 1080p eller 4K med 5.1 DTS ljud eller bättre finns det bara fysiska media som uppfyller det, dvs bluRay

De olika tjänsterna har enstaka med OK ljud och bild, inte allt, det går ju framåt men alltid 2 steg bakom...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv

Jag stödjer inte piratkopiering, men jag har full förståelse för om folk tröttnar på det här och finner alternativa sätt att få tag på filmer och serier. Alla filmbolag skjuter sig själva i foten. Det är som svensk politik. Dom sitter på sina pedistaler och fantiserar om hur verkligheten ser ut medan verkligheten helt springer förbi dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Rotera era abonnemang en månad åt gången. Problemet löst. Sluta vara så bittra.

Skickades från m.sweclockers.com

Hjälper ju inte om man blir sugen på att se Star Wars mitt i allt men har 20 dagar kvar på sin Netflix. Blir liksom väldigt opraktiskt att hålla på rotera bland massa tjänster eftersom de har helt olika utbud. Ser man mycket film och serier så håller det inte.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig köra mer än netflix allt som inte är där piratkopieras... Har betalat för spotify sen det kom då det har allt jag behöver. Men skulle aldrig i livet använda två musiktjänster heller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Problemet är att vill du ha bra kvalite dvs 1080p eller 4K med 5.1 DTS ljud eller bättre finns det bara fysiska media som uppfyller det, dvs bluRay

De olika tjänsterna har enstaka med OK ljud och bild, inte allt, det går ju framåt men alltid 2 steg bakom...

Håller med.
Har man bra utrustning så vill man använda den. Jag kör Bluray.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)