Disneys strömningstjänst tar Star Wars och Marvel från Netflix

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Rotera era abonnemang en månad åt gången. Problemet löst. Sluta vara så bittra.

Skickades från m.sweclockers.com

Drygt, men det funkar nog.
Då kan man beta av de bästa serierna för att sedan hoppa till nästa

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Gropenator:

Vad förvantar ni er? Att producera TV kostar mycket mer än att producera musik. Sen för mängder av artister så handlar ju numera streaming, och tidigare digital och cd-försäljning, mer om att få lyssnare till att gå på konserter.

Sen vill man ha filmer direkt i legala strömningstjänster, samtidigt som de går på bio. Det är när filmer visas på bio som filmbolagen tjänar pengar, utan det så hade vi inte haft så påkostade filmer som det görs idag.

Så nej, ni kommer inte få Spotify för filmer och tv-serier. Inte till ett pris som tillräckligt många är villiga att betala för att det skall fungera, det kostar helt enkelt för mycket att producera TV och film.

Du har förstått. Folk vill (såklart) ha allt i bra kvalitet o lågt pris på EN enda tjänst men det kommer inte fungera.
Får en tjänst monopol så går det åt skogen nåt så in i.....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Ganska intressant att läsa den här tråden.
På sweclockers brukar det vara "Valfirhet über alles" som gäller. Oftast ska man kunna välja mellan femtio11 olika leverantörer på allt från el till skola.

Marknadskrafterna ska råda!

Men när det ska startas en ny streaming tjänst och dom tar tillbaka filmer från netflix blir ni som galna. Vad är problemet? Låt marknadskrafterna råd!

Ja, jag överdriver lite, men inte allt för mycket.
Men skulle någon antyda att det var bättre när Telia hette Televerket skulle man nog bli lynchad här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Eller... Så är man så där konstruktiv istället för att gnälla på de som faktiskt försöker få en förändring? DU vet... De som driver världen runt? Att betala för detta är som att ge dem tummen upp att vara fårskallar.

Det var bara för att föra fram en poäng. Att färre och bättre tjänster är långt mycket mer ekonomiskt förmånligt än många och värdelösa sådana. Både för företag och kunder.. något steam även visat.

Inte om man ska ta Sweclockers forum som norm.. Här verkar folk snarare vilja ha en bättre service och ett ställe där man samlat allt (och är beredd att betala mer för det) än få det som nu där tjänsterna är stundtals helt jävliga och allt är utspritt över fem-tio tjänster.

Bra sagt och helt sant.
Jag hade ledigt betalt 1000 i månaden för att få all TV i en tjänst 0-day till alla, inget av denna geoblocking, väntetider och strunt. Istället ska jag bli tvingad att jävlas med VPN-tunnlar fram och tillbaka, ligga i framkant konstant och uppdatera mig, hålla koll på alla dussin abonnemang och betala allt i tid, allt detta jobb för att kunna lägga mig i soffan på fredag kväll efter en lång vecka och somna innan kl 20.

Sverige har blivit ett U-land när det gäller media.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertlindgren82:

Ja, jag överdriver lite, men inte allt för mycket.
Men skulle någon antyda att det var bättre när Telia hette Televerket skulle man nog bli lynchad här.

I det här fallet skulle det vara som att Televerket inte skulle erbjuda utlandssamtal. För att ta emot utlandssamtal ska du teckna separat abonnemang med varje enskilt land och trots det kan du inte använda din befintliga telelina för att ta emot samtalen. Det gynnar knappast konsumenten i slutändan va?

Permalänk
Medlem

Trist utveckling, just nu betalar jag för 3 tjänster, Viaplay, HBO och Netflix och då får man ändå inte allt man vill kolla på. Det ska tydligen behövas ännu fler tjänster. kan inte dessa videoströmnings tjänster gå ihop som Steam, Spotify och erbjuda en bra tjänst med allt samlat?

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

@Elias79: du behöver bara ha en tjänst, VPN

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Såå, streamingstjänsterna ska bli ungefär som kabel tv är det tänkt då? För att det var ett bra koncept som håller idag? Tror ni att mediebolagen har vaggats in i en falsk trygghet, då man får anta att Spotify och Netflix minskat piratandet en del, så nu tror de inte att folk kommer gå tillbaka till att pirat-kopiera utan istället teckna sig för 3-5 streamingstjänster för 1000:- i månaden. Det tror inte jag.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Tyvärr ser det ut som att vi förväntas betala för flera streamingtjänster, och de som ser sig om efter genvägar och piratar, ja snart kommer VPN vara förbjudet för att stoppa "terrorister". Terrorister i de allra flesta fall handlar om fildelare, terrorism är maskeringen för filmbolagen.
Ett tredje världskrig som USA förlorar vore inte helt jävla fel.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

"Alla" skulle bojkotta origin också när det begav sig... dessa inlägg. Och folk förstår inte varför det finns pirat material intressant. Alla argument "det är deras egna tjänst, det är bra". Jupp, 99;- x10 snart. Kul. Eller så gratis om man nu har möjlighet

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertlindgren82:

Ganska intressant att läsa den här tråden.
På sweclockers brukar det vara "Valfirhet über alles" som gäller. Oftast ska man kunna välja mellan femtio11 olika leverantörer på allt från el till skola.

Marknadskrafterna ska råda!

Men när det ska startas en ny streaming tjänst och dom tar tillbaka filmer från netflix blir ni som galna. Vad är problemet? Låt marknadskrafterna råd!

Ja, jag överdriver lite, men inte allt för mycket.
Men skulle någon antyda att det var bättre när Telia hette Televerket skulle man nog bli lynchad här.

Problement är att det finns ingen konkurrens även med ett större antal streamingtjänster, eftersom varje tjänst har sina egna produkter som inte erbjuds på någon annan tjänst.

El leverantörer och tele operatörer erbjuder samma sak till olika pris. Då kan man som konsument välja det mest prisvärda alternativet.

Vill du däremot kolla Game of Thrones är det HBO's tjänst som gäller, och endast den tjänsten. Vill du kolla Orange is the new black är det Netflix som gäller, och endast den tjänsten. Vill du kolla The man in the high castle är det Amazon Video som gäller, och endast den tjänsten.

Dvs för oss konsumenter är fler streamingtjänster enbart en dålig sak. Det blir ingen mer konkurrens då alla har sina egna specifika saker de erbjuder, och konsumenten tvingas att prenumerera på fler och fler tjänster för att kunna se på det man vill.

Permalänk
Medlem

Ett stort skämt. Får väl strunta i att se på Disneys filmer då om man inte gör det på bio då. Så mycket som försvunnit från Netflix, enda anledningen att vara kvar är Netflix originella serier. Nä dom skjuter definitivt sig själva i foten.

Permalänk
Medlem

Disneys version är en surströmmningstjänst.

Funkar bara för vissa och luktar verdervärdig och är en verdestyggelse till resten av jordes befolkning.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Det enda om saknas är nu att Disney visar det mesta i sin strömmningtjänst, men Marvel är en subtjänst där varje film kostar 20kr per påbörjad tittning (varje del i en serie 5kr).

För världen behöver mer microtransactions och dlc.

Permalänk
Avstängd

Eller så lägger man ner detta beroende av serier. Förstår inte hur folk hinner med sitt liv när de ska följas massor av serier hela tiden. Sätt er ner och läs en bra bok istället.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av robertlindgren82:

Ganska intressant att läsa den här tråden.
På sweclockers brukar det vara "Valfirhet über alles" som gäller. Oftast ska man kunna välja mellan femtio11 olika leverantörer på allt från el till skola.

Marknadskrafterna ska råda!

Men när det ska startas en ny streaming tjänst och dom tar tillbaka filmer från netflix blir ni som galna. Vad är problemet? Låt marknadskrafterna råd!

Ja, jag överdriver lite, men inte allt för mycket.
Men skulle någon antyda att det var bättre när Telia hette Televerket skulle man nog bli lynchad här.

Fast nu finns det ett statligt alternativ Svt. Så de som enbart förespråkar det statliga alternativen berörs inte av det som händer andra filmtjänsterna.

Problemet är som sagt Vendor Lock-in, vilket inte hör till den fria marknaden. Producenter tillverkare gör så att deras produkter kräver att kunder köper deras grejer för att kunna använda dem, det blir då en förbaskat massa saker att köpa för att kunna använda det man vill använda. Även om det är extremt enkelt att sälja andras filmer som Disneys på Netflex, så gillar Disney ej den fria marknaden utan vill ha monopol på alla led i deras produkter och helt slippa konkurrens.
Vendor Lock-in är annars ett stort problem, gamers märker främst av det att vissa spel enbart släpps på en konsol, vill de då spela spelet så måste de också köpa en dyr konsol. (många kan ej låna konsoler)

*edit*

Svts tjänat kostar 2300kr året, så man får nästan Netflex + HBO för samma pris, vilket alternativ som är bäst är en smaksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Tyvärr ser det ut som att vi förväntas betala för flera streamingtjänster, och de som ser sig om efter genvägar och piratar, ja snart kommer VPN vara förbjudet för att stoppa "terrorister". Terrorister i de allra flesta fall handlar om fildelare, terrorism är maskeringen för filmbolagen.
Ett tredje världskrig som USA förlorar vore inte helt jävla fel.

En liten detalj i det hela är ju att det är USA som producerar merparten av innehållet... Ta en kopp kaffe innan du hamnar i ett vänstertänk.

Disney har riktigt starka kort. Barnfamiljer som vill se någon film då och då lär sluka denna tjänsten. Dessutom sitter de på en hel del riktigt fina rättigheter.

Kanske måste vi falla tillbaka till PPV för att få ett enda ställe med allt. Hade hellre sett det så än flera olika källor.

Permalänk
Medlem

Så länge det tramsas med exklusiva rättigheter hit och dit kan det aldrig uppstå riktigt bra streamingtjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertlindgren82:

Ganska intressant att läsa den här tråden.
På sweclockers brukar det vara "Valfirhet über alles" som gäller. Oftast ska man kunna välja mellan femtio11 olika leverantörer på allt från el till skola.

Marknadskrafterna ska råda!

Men när det ska startas en ny streaming tjänst och dom tar tillbaka filmer från netflix blir ni som galna. Vad är problemet? Låt marknadskrafterna råd!

Ja, jag överdriver lite, men inte allt för mycket.
Men skulle någon antyda att det var bättre när Telia hette Televerket skulle man nog bli lynchad här.

Marknadskrafter är bra när det antingen gynnar en själv eller straffar den korkade pöbeln som borde veta bättre och agera 'smartare' (mer som man själv gör)...

Permalänk
Skrivet av robertlindgren82:

Ganska intressant att läsa den här tråden.
På sweclockers brukar det vara "Valfirhet über alles" som gäller. Oftast ska man kunna välja mellan femtio11 olika leverantörer på allt från el till skola.

Marknadskrafterna ska råda!

Men när det ska startas en ny streaming tjänst och dom tar tillbaka filmer från netflix blir ni som galna. Vad är problemet? Låt marknadskrafterna råd!

Ja, jag överdriver lite, men inte allt för mycket.
Men skulle någon antyda att det var bättre när Telia hette Televerket skulle man nog bli lynchad här.

Personligen har jag inte emot flera tjänster, största felet är geoblockning. Dock betala för en tjänst som Disney (som i övrigt inte kan få samma bred som mer oberoende som Viaplay och netflix är tråkigt).

Vist har både viaplay och netflix gjort egna produktioner i stället, när filmbolagen envisas med gamla idéer (blir ju så att det blir mindre titlar från andra bolag tyvärr i processen).

För mig hade 3 olika tjänster, med stora utbud i sin riktning (vissa mer åt barn, annan mot serier och en mer mot film eller liknande, men alla tre har ändå något för alla intressen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jag skulle gärna se en "steam för filmer och TV serier", där jag kunde betala, säg, 150:- per säsong för nya toppserier nya filmer, och 50:- per säsong avgamla serier och filmer -- och ha dem tillgängliga för alltid. Från alla tillverkare.
Det vore mycket dyrare än netflix är nu, men å andra sidan kunde jag se allt, och slippa rotera streamingtjänster.

Permalänk

För över 1000kr i månaden är det billigare att köpa varje blu-ray separat! Tittar inte mer än att jag skulle vinna på det.

De har lyckats med vad de velat åstadkomma hela tiden, att få folk tillbaka till 1900-talet och börja sälja fysiska kopior igen! xD

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Då är du i minoritet

Källa på det tack

Och varför skulle det vara dåligt? En tjänst där jag själv väljer från vilka leverantörer jag vill konsumera vad.
Så stort som Plex blivit så är jag nog långt ifrån minoritet.

Men det är klart, att ha dom serier man vill se utspridda bland 17 leverantörer och betala 17 månadsavgifter är självklart ett bättre alternativ (OBS ironi!)

Permalänk
Skrivet av robertlindgren82:

Marknadskrafterna ska råda!

Fuck marknadskrafterna. Det som är bäst för företagen är inte alltid det som är bäst för oss konsumenter (se: net neutrality), och det är vårt jobb som konsumenter att se till vårt eget bästa.
Hela poängen med att ha separata streamingtjänster med innehåll som inte går att se nån annan stans är att undvika konkurrens. Det finns inga fördelar med detta för konsumenter, bara nackdelar: sämre utbud, mindre konkurrens, och högre kostnad.

Permalänk
Medlem

Sagt upp både HBO och Netflix pga E-kort försvinner och Game of thrones är slut.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Sagt upp både HBO och Netflix pga E-kort försvinner och Game of thrones är slut.

Vad är e-kort?

Permalänk
Medlem

Det går alltid att säga upp sina streamingtjänster eller bara köra 1 i taget..
Tyvärr så är allt så gammalt så halva nöjet är att bläddra bland serier och filmer och undrar över vilken film man ska se om.

Vi betalar dyrt för dessa gamla serier.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Vad är e-kort?

Virtuellt betalkort från Swedbank med bra säkerhet för internethandel.

Permalänk

För er som gillar att ha fler video streaming tjänster: Har ni flera musik streaming tjänster också?
Eller har ni bara Spotify?

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Avstängd

@BobMarley: går inte att jämföra spotify med video streaming.
Med Spotify har du väldigt mycket musik att välja mellan, medans om du ska streama serier eller filmer måste du ha minst två olika för att täcka ditt behov, så är det för mig iaf, fast i vårat hushåll har vi viaplay och cmore för oss vuxna, sen netflix till barnen.