Permalänk
Medlem

Tyckte att raiderna i D1 var fantastiskt roliga och mäktiga, hoppas på ännu mer av den varan i D2! Även att man kan vara fler än 6 pers eller vad det var i D1.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Som flera skriver. Betan var väldigt liten och intetsägande vad gäller innehåll (även om jag verkligen gillade nyheterna med 4v4 och den nya bomb/defuse spelläget).

Det betan verkligen visade var att spelet är så jävla bra gjort rent tekniskt. Snyggt, enkelt att driva och crisp movement. Det var nog också det dem verkligen ville visa samt såklart samla in massa data för de sista tweaksen innan släpp.

Jag är mer hypad nu än innan.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Synd att betan inte var mera som originalets då man hade en mera öppen värld att testa sig fram i.
Av forumkommentarer att döma verkar många tro att spelet inte har mera att erbjuda än vad denna fattiga beta visade upp.

Flöt som smält smör gjorde det i varje fall och snyggt var det. Längtar tills Oktober.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Fick spelet av en kompis som köpt nytt grafikkort, grymt nöjd då jag verkligen tyckte betan var bra, tyvärr hann jag inte testa PvP då jag faktiskt kan tänka mig köra det nu när man har spelet på PC och allt. Testade Destiny 1 PvP på PS4 men det var för svårt att sikta tillräckligt kvickt innan motståndaren dödade en.

Blir nog att köra story på TVn i 4K/60fps samt eventuellt Co-op, dock PvP på datorskärmen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hoppas de tar till sig av kritiken vad gäller att aim assist aktiveras när handkontroll används. De måste se till att antingen stänga av det, eller se till så handkontrollsfolk enbart spelar mot andra med handkontroller i pvp, eller något sånt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Hoppas de tar till sig av kritiken vad gäller att aim assist aktiveras när handkontroll används. De måste se till att antingen stänga av det, eller se till så handkontrollsfolk enbart spelar mot andra med handkontroller i pvp, eller något sånt.

Kommer inte hända pga fuskare som säkert kan hitta ett sätt att aktivera aim assist när man använder musen, samtidigt vad är meningen med att spela med kontroller mot folk med tangentbord + mus? Är du masochist?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Det flöt på riktigt bra, trots gammal burk. När det gäller innehållet och gameplay så kändes det mest som en axelryckning.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Kommer inte hända pga fuskare som säkert kan hitta ett sätt att aktivera aim assist när man använder musen, samtidigt vad är meningen med att spela med kontroller mot folk med tangentbord + mus? Är du masochist?

Jag kör med mus och tangentbord. Men i betan fick folk som kör med handkontroll aim assist. Det måste de ta bort.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

finns redan sätt att få aim assist med mus och tangetbord guide på reddit...

rip pvp

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

K/M or die!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Det man måste tänka på är att det var en betea, inte ett demo. Alltås inte gjort för att främst låta flk testa spelet utan för att låta utvecklarna hitta brister och se hur spelet fungerar för stora massa. Sen såklart används beta idag som ett demo men som denna så behöver inte de inehålla mycket. Mest saker som är viktigt för att se så att helheten kommer hålla.

Tyckte betan var väldigt bra o kul att se att spelet flöt på så otroligt bra som det gjorde! Längtar till jag kan köra det i oktober

Visa signatur

Radeon RX 7800XT / Ryzen 5800X3D / TUF Gaming B550 Plus / Kingstone Fury 32GB RAM

History is violent, ideals are peaceful

Permalänk
Medlem

24'e Oktober 00.00 är releasen antar jag, då konsol versionen släpps kl 00.00 där du bor 6'e September.

Dags att lämna in en ledighetsansökan, så man får ner semesterdagarna lite

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

24'e Oktober 00.00 är releasen antar jag, då konsol versionen släpps kl 00.00 där du bor 6'e September.

Dags att lämna in en ledighetsansökan, så man får ner semesterdagarna lite

Om man ändå kunde ta ledigt just den veckan... Går tredje (och sista) året på högskolan och har tentavecka just den veckan. Fredagen den veckan har jag t.ex. tenta i matematik... FML. Tror inte ens jag vågar köpa spelet innan den veckan är slut.

Edit: Oktober menar jag alltså om det inte framgick.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

@Gavelinus: Bra val. Ser launchen nu på Prof.Broman, Destiny 2 ser så jäkla bra ut. Bara 48 dagar kvar...

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Är det ingen som ska köra på PS4? Jag har en PS4 pro som jag hade tänkt att köpa spelet till.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av marmulax:

Är det ingen som ska köra på PS4? Jag har en PS4 pro som jag hade tänkt att köpa spelet till.

Kolla med @loevet och @Jacob!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av emilakered:

@marmulax jajemen, PS4 blir det för mig! Är på en veckas semester just nu men när jag kommer hem nästa vecka ska jag hämta ut mitt ex på Webbis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Det är ju fan att inte PC släpps samtidigt som PS4. Har redan inhandlat ett ex till PC men är väldigt sugen på att köpa till PS4 också.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

Det är ju fan att inte PC släpps samtidigt som PS4. Har redan inhandlat ett ex till PC men är väldigt sugen på att köpa till PS4 också.

Ja, stark ångest nu i sex veckor.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

Dåligt med recensioner ännu men spelare har i alla fall yttrat sig. Endast 7-8 timmar lång kampanj och mindre content än i 1'an. Man hoppades att de skulle ha lärt sig från den mest kritiserade aspekten i 1'an och åtgärdat det.

Det är ju i övrigt grundat på en ganska solid shooter och även om 1'an var väldigt fattigt på både story och innehåll så tyckte jag över lag det var ett ganska hyggligt spel. För dem som spelar Destiny för första gången, eller de som helt enkelt bara vill ha Destiny på PC så är det säkert en schysst upplevelse. Men för oss andra som kört 1'an känns det som mest som en cash grab.

Ska fortsatt kolla recensioner och användaromdömen allt efter som de strömmar in men även om nu Destiny inte blir så bra så är det ju knappast brist på intressanta spel i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Dåligt med recensioner ännu men spelare har i alla fall yttrat sig. Endast 7-8 timmar lång kampanj och mindre content än i 1'an. Man hoppades att de skulle ha lärt sig från den mest kritiserade aspekten i 1'an och åtgärdat det.

Det är ju i övrigt grundat på en ganska solid shooter och även om 1'an var väldigt fattigt på både story och innehåll så tyckte jag över lag det var ett ganska hyggligt spel. För dem som spelar Destiny för första gången, eller de som helt enkelt bara vill ha Destiny på PC så är det säkert en schysst upplevelse. Men för oss andra som kört 1'an känns det som mest som en cash grab.

Ska fortsatt kolla recensioner och användaromdömen allt efter som de strömmar in men även om nu Destiny inte blir så bra så är det ju knappast brist på intressanta spel i höst.

Håller med dig. Känns egentligen som en expansion till 1:an. Same same but different. Nu gillar jag Destiny och tycker att detta känns helt ok, men kan inte riktigt befria mig från tanken att det borde vara mer...

Mest positivt är det nya vapensystemet. Jag är ingen chef med handkontroll, så fler lätthanterliga vapen i fler slots passar mig perfekt.

Är det bara jag som tycker att grafiken i 1:an känns bättre? Kan inte riktigt sätta fingret på det, men känns som att de valt att släppa XBO versionen med PC MID grafik, rätt och slätt. I föregångaren tyckte jag att varje detalj så fantastisk ut, men nu hittar jag saker lite var stans som bara ser... oskarpa ut.

För att summera, gillar man Destiny är det ett klart köp. Väntar man sig mer än vad 1:an är, vänta in ett par expansioner.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Jag gillar 2:an än så länge. Körde bara Destiny utan DLC och blev besviken på brist av dialog, story (som dessutom var väldigt förvirrande) och karaktärer. Även om Destiny 2 fortfarande inte är det tyngsta när det kommer till just detta, så tycker jag ändå det gjorts stora förbättringar. Som vanligt är gunplay också riktigt kul och välgjort.

Jag lirar på ett PS4 Pro och det ser bra ut, men känns ärligt talat inte så jättestor skillnad gentemot 1:an.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Hej

Om man lägger ihop dessa, hur lång speltid ungefär talar vi om? (solo gamer)

1 story mode

2 adventures

3 lost sectors

4 patrols

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Har bara kört lite men Destiny 2 är grymt!

Permalänk

Vi är ett par polare som tänker spela Destiny 2 på PC, vi har startat en klan och vi skulle gärna se fler spelare.

Om nån härifrån är intresserad av att spela med ett gäng som inte tar sig själva på största allvar så är det bara att gå med.

https://www.bungie.net/en/ClanV2/Chat?groupId=2119343

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeverRain:

Vi är ett par polare som tänker spela Destiny 2 på PC, vi har startat en klan och vi skulle gärna se fler spelare.

Om nån härifrån är intresserad av att spela med ett gäng som inte tar sig själva på största allvar så är det bara att gå med.

https://www.bungie.net/en/ClanV2/Chat?groupId=2119343

Coolt! ja signade upp!

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Spelade aldrig ettan. Hur funkar loot/items och sådant? Har items stats? Är dom statsen random? Kan man få något unikt ingen annan har? Finns det något spel som har liknande system?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeverRain:

Vi är ett par polare som tänker spela Destiny 2 på PC, vi har startat en klan och vi skulle gärna se fler spelare.

Om nån härifrån är intresserad av att spela med ett gäng som inte tar sig själva på största allvar så är det bara att gå med.

https://www.bungie.net/en/ClanV2/Chat?groupId=2119343

Kul!
Jag har signat upp

Spelade en heeeel del D1 på PS4. Skulle egentligen hålla mig och bara köra D2 på PC, men blev sjuk under D2 konsol lansering. Så passade på att ligga hemma och spela det på PS4 en vecka. Körde raiden igår. Men kommer enbart köra på PC när det släpps

Permalänk
Medlem

Jag har alltid spelat Hunter, men funderar om det ärnågon mening att testa de andra klasserna. Orkar inte driva upp en annan klass till 20 bara för att upptäcka att set i slutänden är typ animationer som skiljer.
Så ni som kört flera... upplever man någon väsentlig skilnad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Hej

Om man lägger ihop dessa, hur lång speltid ungefär talar vi om? (solo gamer)

1 story mode

2 adventures

3 lost sectors

4 patrols

Om du bara gör allt 1 ggn så att säga, tror jag du hinner på en vecka, eller 40 timmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: