SweClockers gästar 99:s uppesittarkväll om Apples evenemang den 12 september

Permalänk
Melding Plague

SweClockers gästar 99:s uppesittarkväll om Apples evenemang den 12 september

Om ett dygn går Apples traditionsenliga Iphone-evenemang av stapeln, tio år efter att den första modellen såg dagens ljus. Häng med 99 på uppesittarkväll som gästas av SweClockers!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen mening att titta när allt har läckt ut i förväg.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Ska faktiskt bli intressant att se vad Apple har att komma med i år. Jag gissar på att telefonen som cirkulerat på nätet inte är Iphone 8 eller X, utan en Iphone Pro. Med andra ord en svindyr telefon med en inbyggd stylus som ska konkurrera med Note 8. Och utöver det så släpps även Iphone 7S.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Jag kan se Tim Cook presentation framför mig. Han börjar med att säga Open your wallets, here is next gen iPhone to buy for only 999$. Och det blir ett nytt säljrekord, går om bibeln och allt.

Nästa iPhone ser dock riktigt grym ut de detaljer som har läckt, så det är inget förvånande att den blir en hit. Men att en sådan stor skara skaffar en sådan dyr mobil. Men de flesta tar den säkert med abonnemang eller på förteget.

Nå helt klart spännande, för första gången känner jag faktiskt att jag skulle vilja ha en iPhone som arbetstelefon. (helt gratis)

Skrivet av Gender Bender:

Ska faktiskt bli intressant att se vad Apple har att komma med i år. Jag gissar på att telefonen som cirkulerat på nätet inte är Iphone 8 eller X, utan en Iphone Pro. Med andra ord en svindyr telefon med en inbyggd stylus som ska konkurrera med Note 8. Och utöver det så släpps även Iphone 7S.

Ja att lägga ingångstelefonen på runt 10 000kr, så borde den sälja dåligt jämfört emot de andra om folket är vettigt. Detta nästan oavsett vad det finns för hårdvara i den, det skulle isåfall vara om iphone 8 har en star trek transporter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ska faktiskt bli intressant att se vad Apple har att komma med i år. Jag gissar på att telefonen som cirkulerat på nätet inte är Iphone 8 eller X, utan en Iphone Pro. Med andra ord en svindyr telefon med en inbyggd stylus som ska konkurrera med Note 8. Och utöver det så släpps även Iphone 7S.

Ja, det är mycket möjligt att det blir så.
För min del är jag mer intresserad av Apple TV med 4K och HDR stöd.
Hoppas att de tar sitt förnuft tillfånga och ge oss tillbaka den optiska toslink utgången.
Det är en av anledningarna till varför jag inte uppgraderat till 4:e generation, utan fortfarande kör med 3:e gen.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte Apple räknar med att iPhone 8/X/Pro blir den som säljer mest utan det kommer förmodligen 7S/7S Plus stå för.

Beträffande namngivningen gissar jag på att de antingen lanserar den som en jubileumsmodell och att det då blir iPhone X, eller så lanseras den som en ny produktlinje och blir därmed iPhone Pro.
Jag hoppas på det förra och att de då till nästa år fått ned kostnaderna för produktionen och kan pressa ned priset.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av XPerion:

Ingen mening att titta när allt har läckt ut i förväg.

Allt läcker verkligen inte i förväg någonsin.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ska faktiskt bli intressant att se vad Apple har att komma med i år. Jag gissar på att telefonen som cirkulerat på nätet inte är Iphone 8 eller X, utan en Iphone Pro. Med andra ord en svindyr telefon med en inbyggd stylus som ska konkurrera med Note 8. Och utöver det så släpps även Iphone 7S.

De läckta ritningarna visar såvitt jag vet inget som tyder på en inbyggd hållare för en penna. Och utan det blir det ju lagom osmidigt, ifall pennan ska bäras separat.
Det skulle väl i så fall kunna bli som en extra bonus för oss som redan har Apples penna. Jag har dock svårt att se hur det skulle motivera den extra kostnaden.

Permalänk
Medlem

Hehe, jo, fantastiskt spännande...

Permalänk

Ser fram emot att se vad de ska presentera angående nya Apple Watch. Precis köpt en series 2 och ångerrätten gick ut igår. Jävligt typiskt mig...

Skrivet av Dunde:

Hehe, jo, fantastiskt spännande...

Gött att du tog dig tid att skriva en så dryg kommentar. Vi tackar för din insats!

Permalänk
Medlem

99? De är inte riktigt hundra va?

Permalänk
Medlem

Om man nu ska följa det här själv i morgon.... är det samma som vanligt? via apple-tv, och Windows Edge som tidigare år?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Juicis:

Om man nu ska följa det här själv i morgon.... är det samma som vanligt? via apple-tv, och Windows Edge som tidigare år?

Ja, men som vanligt så kommer man kunna komma runt det genom att att kopiera in livestream adressen i VLC och kolla genom det. Men den adressen kommer inte upp förens strax innan start.

Som sagt så vet man det mesta om iPhone X redan eftersom folk dataminat infon från iOS 11. Men kommer bli intressant att se den in action.

Folk kommer säkert klaga på det höga priset här som det görs varje år Apple släpper nytt. Sägs att instegs modellen kommer starta på 999$. Men kommer sälja som smör iallafall. Sen tror jag Samsung blir rätt nöjda att Apple får pynta upp 150$ för varje enhet för Oled skärmen till dom. Eftersom Apple inte fått upp sin egna Oled fabrik ännu.

Permalänk
Medlem

Jag är mest intresserad av att se hur Apple löst sin beryktade ansiktsigenkänning.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Skall det bli hörlursutgång?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

En mobil som har 5.8" stor skärm med minimala kanter runt. Så, en Galaxy S8 alltså? Då kan de i alla fall inte stämma Samsung för att ha kopierat dem...för det åtminstone.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

En mobil som har 5.8" stor skärm med minimala kanter runt. Så, en Galaxy S8 alltså? Då kan de i alla fall inte stämma Samsung för att ha kopierat dem...för det åtminstone.

Utifrån den info som har läckt verkar det som att Apples nya lur kommer ha ännu mindre dödyta än Galaxy S8. Vi får väl se i morgon om det stämmer.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Utifrån den info som har läckt verkar det som att Apples nya lur kommer ha ännu mindre dödyta än Galaxy S8. Vi får väl se i morgon om det stämmer.

https://blogs-images.forbes.com/gordonkelly/files/2017/06/Screenshot-2017-06-26-at-00.52.40.png

Det vore fantastiskt kul om de faktiskt gjorde så där. Det återstår att se som sagt.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

@KeepRaffing: Då tackar vi även dig då för din fina insats i denna tråden !
Grymt jobbat alltså!

Jag är absolut ingen Apple fantast men kommer följa eventet då jag älskar teknik.
Har inte följt hypen/ryktessnurrorna denna rundan så allt NYTT blir spännande att se.
Tyvärr har det ju inte hänt sedan 3S typ att dom varit först med något riktigt "WOW" !!
Absolut att de har varit först med saker men inget att höja ögonbrynen för, men det hoppas vi på i år.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Allt läcker verkligen inte i förväg någonsin.

De senaste iphone 6/7 läckage har stämts innan Apple presentation och kommer inte bli nån skillnad med iphone X.
http://www.bbc.com/news/technology-41220517

Tänker inte skriva vilka produkter som kommer presenteras och specs. Men de som vill veta i förväg hur iPhone X kommer se ut och specs, är bara söka så finns allt redan på nätet.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

För min del är jag mer intresserad av Apple TV med 4K och HDR stöd.
Hoppas att de tar sitt förnuft tillfånga och ge oss tillbaka den optiska toslink utgången.
Det är en av anledningarna till varför jag inte uppgraderat till 4:e generation, utan fortfarande kör med 3:e gen.

Jag är i exakt samma situation!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ja att lägga ingångstelefonen på runt 10 000kr, så borde den sälja dåligt jämfört emot de andra om folket är vettigt. Detta nästan oavsett vad det finns för hårdvara i den, det skulle isåfall vara om iphone 8 har en star trek transporter.

Skrivet av Jackss:

Sägs att instegs modellen kommer starta på 999$. Men kommer sälja som smör iallafall. S

Iphone 8/X/Pro (X enligt datamining) är inte instegsmodellen.

En eventuell SE2 och 7S/8 (8 enligt datamining) är insteg och kommer sannolikt ligga på samma pris som SE/7 gör idag.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capitan:

99? De är inte riktigt hundra va?

Helt klart veckans bästa kommentar!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Ser fram emot att se vad de ska presentera angående nya Apple Watch. Precis köpt en series 2 och ångerrätten gick ut igår. Jävligt typiskt mig...

Jag gjorde samma sak. Tror dock inte vi behöver gråta. Det är ju självklart inte säkert att all information läckt, men om vi ska gå på de läckor som finns så är det inga killer features enligt mig.

Även Watch OS4 känns ganska svalt för mig personligen som helst tränar med fria vikter. För utövare av konditionsträning (brrrr :S) och isolationsträning i större utsträckning är de nya uppdateringarna säkert trevliga dock.

Ny iPhone och iOS 11 ser jag dock rysligt mycket fram emot. Jag har inte varit såhär förväntansfull inför en Keynote på flera år

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Skrivet av El1min4tor:

Jag gjorde samma sak. Tror dock inte vi behöver gråta. Det är ju självklart inte säkert att all information läckt, men om vi ska gå på de läckor som finns så är det inga killer features enligt mig.

Även Watch OS4 känns ganska svalt för mig personligen som helst tränar med fria vikter. För utövare av konditionsträning (brrrr :S) och isolationsträning i större utsträckning är de nya uppdateringarna säkert trevliga dock.

Ny iPhone och iOS 11 ser jag dock rysligt mycket fram emot. Jag har inte varit såhär förväntansfull inför en Keynote på flera år

Håller med. Lite sugen på LTE men samtidigt är jag inte riktigt säker på vad det ska användas till, förutom att kunna lämna telefonen hemma när man tränar. Dessutom finns det väl ännu inte någon svensk operatör som har stöd för eSIM, än mindre Apple Sim?

WatchOS 4 kommer bli bra, alltid kul med mjukvaruuppdateringar. Tycker hårdvaran är mer än tillräcklig för mina behov, mjukvaran finns dock en del övrigt att önska av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Håller med. Lite sugen på LTE men samtidigt är jag inte riktigt säker på vad det ska användas till, förutom att kunna lämna telefonen hemma när man tränar. Dessutom finns det väl ännu inte någon svensk operatör som har stöd för eSIM, än mindre Apple Sim?

WatchOS 4 kommer bli bra, alltid kul med mjukvaruuppdateringar. Tycker hårdvaran är mer än tillräcklig för mina behov, mjukvaran finns dock en del övrigt att önska av.

Håller med! Mjukvaruuppdateringar är alltid kanon, även om just de större nyheterna i denna inte intresserar mig nämnvärt.

Vet faktiskt inte hur det ser ur med eSIM men jag kan tänka mig att Apple kan röra nålen i rätt riktning med AW3

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Från Nordichardware

De specifikationer för Iphone X som grävts fram är som följande:

Det är en jubileumstelefon för att fira att Iphone fyller 10 år.
Telefonen kommer med nästan heltäckande OLED-skärm.
Processorn är en sexkärnig A11 med fyra stycken kraftfulla Mistral-kärnor och två Monsoon-kärnor som kräver mindre batterikraft.
Telefonen har tre gigabyte (GB) RAM.
Fronten är utrustad med en högtalare, IR-kamera för ansiktsigenkänning och iris-skanning samt en kamera på sju megapixel (MP).
Baksidan kommer med dubblar 12 MP kameror för förstärkt verklighet (AR) och inspelning av 4K-video vid 60 bildrutor per sekund (fps) eller 1080p-inspelning vid 240 fps.
Animojis gör sitt första framträdande – animerade emojis som telefonen väljer fram för att återspegla användarens uttryck.
Teknologi för trådlös laddning av batteriet.
Telefonen är IP68 klassificerad – Vattenresistent.
Prislapp kan hamna på cirka 1 000 dollar.

https://www.nordichardware.se/nyheter/iphone-x-detaljer.html

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Håller med. Lite sugen på LTE men samtidigt är jag inte riktigt säker på vad det ska användas till, förutom att kunna lämna telefonen hemma när man tränar. Dessutom finns det väl ännu inte någon svensk operatör som har stöd för eSIM, än mindre Apple Sim?

WatchOS 4 kommer bli bra, alltid kul med mjukvaruuppdateringar. Tycker hårdvaran är mer än tillräcklig för mina behov, mjukvaran finns dock en del övrigt att önska av.

Jag är också nyfiken på vad de tänkt att LTE i Apple Watch ska användas till.

Träna med GPS och lyssna på musik via Apple Music offline fungerar idag - du kan alltså redan lämna telefonen hemma.

Vi får väl se vad de berättar ikväll

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Iphone 8/X/Pro (X enligt datamining) är inte instegsmodellen.

En eventuell SE2 och 7S/8 (8 enligt datamining) är insteg och kommer sannolikt ligga på samma pris som SE/7 gör idag.

Mena såklart den billigaste Iphone X. Dom andra modellerna kommer vara som förut i prissättning antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

Mena såklart den billigaste Iphone X. Dom andra modellerna kommer vara som förut i prissättning antar jag.

Jo, jag förstår att det var den som menades.
Men man kan inte kalla den instegsmodell, precis som billigaste ipad pro inte är en instegsmodell.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."