Apple lanserar Iphone X, Iphone 8 och Iphone 8 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Måste säga att det var ju verkligen rätt val av material denna gången. Aluminium som har varit på de senaste lurarna är hemskt..

Tycker raka motsatsen, aluminium ska det vara. Har mycket hellre en hållbar telefon än en ömtålig glasbit.
Speciellt med ett så extremt överdrivet pris som 13k. Inte för att jag skulle köpa en iphone oavsett, but still.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Varför är det viktigt?

De är inte viktigt, men skulle va mer intressantare. Iphone X är ju rätt nära med 1125 lite dumt att Apple inte tog fram den modellen direkt till 1440

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Tycker raka motsatsen, aluminium ska det vara. Har mycket hellre en hållbar telefon än en ömtålig glasbit.
Speciellt med ett så extremt överdrivet pris som 13k. Inte för att jag skulle köpa en iphone oavsett, but still.

Man kan ju köpa skydd till den och sen stoppa den i en flippfloppväska och flytväst. Den är ju ändå fin och tunn under allt skydd..

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

De hade jättemånga för typ 2 år sedan och var typ först med de krökta oledpanelerna men året efter så låg allt fokus på quantum dot och min gissning är att de hade inte volymerna för att sälja OLED även i toppsegmentet (tänk på att LG säljer i lägre volymer än samsung) och att quantum dot är såpass bra och så mycket billigare att det var viktigare att fokusera på en.
De säljer nog av lite av de stora panelerna till typ philips (min gissning bara) och satsar resten på mindre enheter med en större vinstmarginal på själva panelen.

Samsung har i många år varit de absolut största på OLED och LG har legat en bit bakom men LG har verkligen pushat OLED på TV vilket gör att de syns mycket om man just kollar TV för samsung bytte typ.

Nej de hade inte jättemånga. De sålde 2 olika modeller under 2 olika år i extremt begränsade upplagor.

Och nej de säljer inte några oled-tv paneler till vare sig Philips eller nån annan.

LG Display är för övrigt världens största tillverkare av displayer så inte ens den biten blev rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Jo men tänker mest att de har gjort 13 Iphone och ingen av dem är i 1440 px eller 4K display knappt 1080 px inte många. De är ju trots allt 2017 och Samsung och Sony och andra mobiltillverkare har gjort 1440 eller 4K. När får man se en Iphone med 1440 eller 4K?

Så det viktiga är siffrorna och inte att de upplösningar Apple använder funkar nog så bra i praktiken? Ok...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltid intressant att se vilka funktioner Apple kopierar från övriga aktörer, det brukar bli "standard mobile feature" först när Apple lanserar en produkt med en viss funktion.
Det är ju alltid bättre att kopiera andras arbete med viss modifikation, i stället för att komma på egna idéer... Bara att se tidigare lanseringar av Apple då man inte hade något headset jack t.ex., kanske den mest idiotiska idén i modern tid.
Har svårt att motivera att köpa något från Apple då majoritetan av deras produkter är väldigt fula och ömtåliga, och denna är inget undantag, åtminstone inte till det första.
För det andra ogillar jag generellt företag som tillämpar slavarbete och gillar framförallt inte barnarbete. Då är ju Apple en av dom första som ryker.

*EDIT*
Måste lägga till källor för mitt påstående känner jag, för annars kommer det komma frågor om detta.
https://www.theguardian.com/technology/2013/jan/25/apple-chil...
http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2017/03/apple-cau...
Och
http://www.businessinsider.com/apple-copied-features-2014-6?r...

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Folk tycker helt enkelt om sina telefoner och vill gärna ha det senaste. Särskilt när det gäller Apple som har väldigt nöjda kunder.

Apple har varit en statussymbol sedan millenieskiftet. Bär du med dig en iPhone eller en MBP så sänder det ut helt andra signaler än om du kommer med en LG-lur och en ThinkPad. För mig sänder det ut signalen att kostnad/funktion ratio är sekundär till estetik och swag. Samma sak som om du väljer att köpa en porsche. Du får inte en dålig produkt, men du får betala dyrt för en produkt som har vissa ofrånkomliga begränsningar. Teknik, för mig, skall först och främst vara funktionell.

Macbook Pro var under sina glansdagar den modell som kändes mest gedigen när det kom till byggkvalitet, Apple höjde ribban för bärbara datorer... för att sedan lämna walkover i flera år.

Skrivet av DasIch:

Den här är gjord på en iPad:
https://cdn.cultofmac.com/wp-content/uploads/2017/03/C4osFKEU...

Och en alternativ version har suttit uppe över Times Square:
https://cdn.cultofmac.com/wp-content/uploads/2017/03/C59mSUgU...

Knappast en enhet bara för konsumtion, eller en enhet för barn. A10X ger dessutom 13" MacBook Pro en match så det finns nog prestanda för att ersätta rätt många datorer.

Paddorna håller hög standard jämfört med många andra, billigare tablets, och visst är de bra för mockups och skissande. Men att medvetet arbeta fram en bild från idé till sista lagret på en padda känns mer som en art exposé. Fokus hamnar mer på tillvägagångssättet än slutresultatet. Jag tycker t.ex. inte att den där postern är särskilt märkvärdig, och det tror jag inte du heller skulle tycka... såvida inte reklamfirman medvetet valde att tala om för alla att den minsann gjordes på en padda.

Skrivet av DasIch:

Själv har jag svårt att se mig själv någonsin köpa en Wacom-produkt igen om de inte kommer med avsevärda förbättringar. Ipad Pro och pennan är helt överlägsna.

Som jag skrev är Pro 12.7 + Apple Pen en helt okej upplevelse. Du får gå upp i en oangenäm prisklass för Wacoms produkter för att nå upp i samma nivå, vilket ironiskt nog är det jag klankar ner på när det kommer till deras andra produkter. Här får man dock komma ihåg att de flesta av oss satt med Wacom långt innan Pro+Apple Pen fanns som ett alternativ på marknaden. Du har ditt workflow, Adobes format och svit av program och en miljard olika penslar m.m. som du redan har vant dig vid. Att byta ut det mesta i din kreativa process blir som att lära sig cykla. Det går lite knaggligt i början.

Hade jag köpt in mig på Wacom idag? Kanske inte. Men då hade jag sannolikt också utvecklat ett helt annat arbetssätt, där jag gjorde mer av grundjobbet i Photoshop eller Illustrator. Gillar att man får mycket mer bildyta på paddan, men har svårt att bli kompis med begränsningarna i form av sparsmakade menyer, bristen på shortcuts, lagerhantering etc. i Procreate och Sketch.

Skrivet av DasIch:

Vilka plattor har bättre batteritid än iPad, och vilka av dem är i så fall lika tunna och lätta? På vilket sätt är batteritiden i MacBook Pro dålig?

Därefter kan man ju alltid undra varför Apple konsekvent hållit sig till ungefär samma batteritid i sina iPhones. Kanske för att det är en bra avvägning som faktiskt fungerar väldigt bra i praktiken?

MBP har bra batteritid. Jag tycker fortfarande man borde kunna kräva mer av ultrabooks, men de flesta alternativen är lika dåliga, så då blir det lite väl subjektivt att racka ner på Apple för något som (merparten av) branschen lider av. Och visst finns det plattor som har bättre batteritid än iPad, men återigen skall en tablet klara 10h utan laddning. Det skall man kunna förvänta sig om man hostar fram 5k för köpet.

Det jag syftade på var snarare Apple Watch, som har helt katastrofal batteritid, samt iPhone som även den måste laddas varje dag. Visst, för en telefon kan jag förstå om det är allmänt accepterat numera. Millenials minns knappast vilka batteritider som fanns på telefonerna innan 2007, men det vore trots allt trivsamt att kunna gå i varje fall 48 timmar utan laddning för genomsnittlig nivå av användande. Klockan skall vi inte ens gå in på... det är bara för dåligt, helt enkelt.

Skrivet av DasIch:

Deras produkter är inte gjorda för att mekas och fixas med. Det handlar knappast om att jävlas utan om att skapa en integrerad helhet, där de givetvis vill ha kontroll över hur den utvecklas. Vill du sitta och skräddarsy och modifiera allt efter dina egna preferenser är det inte rätt produkt för dig.

Jag var kanske lite otydlig i mitt föregående inlägg. Naturligtvis uppskattar även jag produkter som håller, som är gedigna och som sällan behöver mekas med (t.ex. gamla MBP). Men som med allt som används mycket så kommer det förr eller senare behöva underhållas. Atarin, C64:an, Amigan och alla PC-burkar som kom därefter har alla varit möjliga att "serva" för den som kan/vill och har intresset för det. Det finns ju en anledning till varför iFixit kom till... och varför de valde just det namnet.

Men när restriktionerna inte bara handlar om hårdvaran, utan samma sorts tankesätt även spiller över på hur mjukvaran utformas... då blir det helt enkelt lite för tradigt för min del. Jag hade gärna sett en breddning av Apples sortiment, just nu känns det mer som att alla deras produkter benchmarkas mot hipsters med tjocka plånböcker. Ställer kunderna ens krav på Apple längre eller anpassar man sig bara efter vad som presenteras utan reflektion?

Skrivet av DasIch:

Ja, eller så kan man se hur den tekniken med Apple bakom sig kan leda vägen framåt alldeles oavsett vem som var först med vad.

Om det sker till priset av att vid varje keynote få se ett Apple som under post-Jobs-eran egentligen inte har kommit med särskilt mycket nydanande alls (förutom att ta bort 3.5-jacket, awesome) glätta sig i vad andra aktörer har arbetat fram under decennier, ja då vetifan, om jag skall vara ärlig. Let's just agree to disagree on that one.

Permalänk

Iphone X hit och dit, ge hit Apple TV 5 4k HDR UHD, så många namn på vill ha, gimme gimme

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 14TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Borde vara LG, Samsung gör inte OLED vad jag vet.

Samsung Display tillverkar de bästa OLED skärmar till mobiler. https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/9/6/16263060/app...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

X ser ju riktigt snygg ut, men 13000 för en jävla telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Snusfri

FRÅN $999, detta börjar bli helt bisarrt.
Tyvärr kommer Apples sektmedlemmar svälja detta med hull och hår ändå.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Wiruz:

Du ska dela en 200mb stor fil via e-mail? AirDrop till en Mac, PC ingen Mac. Imessage låter som något som endast fungerar mellan Apple och Apple? Icloud drive? Måste man ha en Mac för att komma åt utrymmet? Då återstår Dropbox och Onedrive som är blockat på jobbet av säkerhetsskäl så vad är alternativet menar du?

Kan jag ta en USB sladd och flytta över den till PC,n som man kunnat i alla tider på andra enheter för det måste väl ändå vara det enklaste?

Förlåt. Men vad har du för jobb som blockerar Onedrive pga "säkerhetsskäl" men tillåter kreti och pleti att smälla i USB minnen utifrån i jobbdatorn?

Vidare. Har man en presentation kan skapad i Office är det ju bara att man har Office 365 med sync mot Onedrive. Då kan du synca alla dokument mellan telefoner/laptopen/stationära etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serdyllon:

Apple har varit en statussymbol sedan millenieskiftet. Bär du med dig en iPhone eller en MBP så sänder det ut helt andra signaler än om du kommer med en LG-lur och en ThinkPad. För mig sänder det ut signalen att kostnad/funktion ratio är sekundär till estetik och swag. Samma sak som om du väljer att köpa en porsche. Du får inte en dålig produkt, men du får betala dyrt för en produkt som har vissa ofrånkomliga begränsningar. Teknik, för mig, skall först och främst vara funktionell.

Apple handlar om att smälta sig in i en viss grupp, lite som att ha en fjällräven kånken väska där man sänder ut visa budskap.
Är man på tekniker sidan och någon drar upp en Apple dator, så inte stiger respekten för denna. När resten sitter med Lenevo hpdator som kanske kostar dubbelt, eller nästan 3 gånger så mycket som en Macbook Pro. (kvalite kostar)

iPhone X, plus iWatch Series 3 med Airpads är dock rena statussymboler idag, de imponerar rejält. Men det går på över 20 000kr om man ska ha laddplatta och allt.
*edit*
Jag väntar på att någon polare skaffar iPhone X, plus iWatch Series 3 med Airpads då jag vill tafsa på dessa, det är nästan en sådan sak som jag skulle betala 500kr för att få hyra en dag och uppleva lyxen. Men 20 000kr är för mycket pengar för mig för en produkt som redan nästa år eller så är gammal då det har kommit ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

@Rocklets:
Hur menar du? Face Scanner på S8 är definitivt lika säkert som på iPhone X, men tror att S8 har en bättre säkerhet när det gäller Iris-scannern. Sen har ju S8an en Fingerprint Scanner också, så plus på det.

Läste om någon som kringgick scannern med ett enkelt kort på ägaren. Men S8 har ju fler alternativ att välja på. Så för X ägarna antar jag att det blir knappa kod eller face id.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Apple handlar om att smälta sig in i en viss grupp, lite som att ha en fjällräven kånken väska där man sänder ut visa budskap.
Är man på tekniker sidan och någon drar upp en Apple dator, så inte stiger respekten för denna. När resten sitter med Lenevo hpdator som kanske kostar dubbelt, eller nästan 3 gånger så mycket som en Macbook Pro. (kvalite kostar)

iPhone X, plus iWatch Series 3 med Airpads är dock rena statussymboler idag, de imponerar rejält. Men det går på över 20 000kr om man ska ha laddare och allt.
*edit*
Jag väntar på att någon polare skaffar iPhone X, plus iWatch Series 3 med Airpads då jag vill tafsa på dessa, det är nästan en sådan sak som jag skulle betala 500kr för att få hyra en dag och uppleva lyxen. Men 20 000kr är för mycket pengar för mig för en produkt som redan nästa år eller så är gammal då det har kommit ännu bättre.

Som påpekades ovan använder majoriteten av smartphoneanvändarna i Sverige iPhone. Så "smälta sig in i en viss grupp"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Glad jag inte har typ 3 tonåringar som ska ha nya mobiler, vips så är typ 40 000kr borta ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EntropyQ3:

Som påpekades ovan använder majoriteten av smartphoneanvändarna i Sverige iPhone. Så "smälta sig in i en viss grupp"?

Skickades från m.sweclockers.com

Källa? Liksom man får en ny bra smartphone för under 2000kr idag, jag betvivlar verkligen att den stora skaran skaffar en så mycket dyrare mobil än så.
Nu gäller denna artikel ej sverige och den är ett år gammal, men över 80% av de nya mobilerna var en Android, 18% hade Apple.
https://www.theverge.com/2017/2/16/14634656/android-ios-marke...

Men jag pratar Apple produkter generellt och det gäller samma sak med mycket annat som kläder.
Och inom datorer så är det inte alls någon status med billiga produkter från Apple, så du kör med konsumentprodukter du kan man nästan höra folk tala i smyg om de som bär dessa datorer på arbetet, har ni problem med likviditeten för att ni kör Apple är en annan fråga?

Men allt beror på i vilket sammanhang, i skolor bär vissa runt med 5000kr maskiner och då är en 15000kr dator lite status.

Jag har dock flera gånger sagt att Iphone X med allt (klocka) etc är dock något som verkligen drar till uppmärksamhet idag, då de är så tidigt ute med vissa saker. Jag och flera vill se någon prata med klockan IRL och jag skulle nästan gå fram till en helt okänd person ställa mig på knä och fråga, låt mig få testa din iWatch serier 3 telefon.
Stor skärm på mobil och klocka med telefon har funnits före, jag tror dock Apple är ett företag som kan få det bli praktisk användbart. Sedan hackar garanterat fler tillverkare på och jag ser iPhoneX och klockan som framtides standardutrustning kommer se ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leyer:

Ja

Ja

Har aldrig behövt använda Itunes.

Delar enkelt via google drive.

Vet inte, aldrig behövt göra det. Kommer dock ihåg att jag gjorde det för typ 10 år sedan när smidigare alternativ som exempelvis google drive inte fanns

Luktar fanboy på dina inlägg i denna tråd.
-

Tänkte köpa telefonen då jag föredrar IOS framför android. Men eftersom att den kostar 4k mer än Samsung S8 blir det kanske en sådan istället...

Det räcker inte. Kostar dubbelt så mycket, alltså 6k mer...

Bara jag som tycker det ser misslyckat ut att skärmens övre kant inte är rät? Ser ut som att de inte lyckades med att integrera högtalaren i skärmen eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

FRÅN $999, detta börjar bli helt bisarrt.
Tyvärr kommer Apples sektmedlemmar svälja detta med hull och hår ändå.

Oroa dig inte för vår ekonomi, är säkert något som ligger dig nära hjärtat. Att det ska till att Apple säljer en dyr telefon för att få igång medmänskligheten, plötsligt är alla så måna om att deras medmänniskor inte gör "dåliga" affärer 😂

Om en telefon kostar 10 eller 12 tusen spelar ingen roll, är inget du måste köpa. Vi som har råd köper den, de som inte har råd för väll köpa en annan telefon då. Enkelt

Permalänk
Medlem

Förstår ändå inte. Do.m visar 8:an. Sen blir X "one more thing"..
Vem fasen skulle målgruppen av 8:an vara? Den ser ju mer eller mindre ut som en hottad 7:a.
Allt snacks (OLED osv) kom ju på X.

Så vem är den tilltänkta målgruppen på 8:an? Dom som inte har råd med X?
Men sååå stor skillnad är det ju inte.
Med tanke på hur mkt "mer" X verkar vara, skulle jag säga att Bang for the buck är betydligt sämre på 8:an än X.

Jag ser tyvärr en extrem brist på X framför mig, inte en enda av dom jag snackat med hittills som tänkte uppgradera är sugen på 8:an, alla vill ha X.
Verkar ju låta samma här också, även om jag bara orkade läsa sida 1 i tråden.

Min teori om att X släpps först 26:e oktober är för att dom då kommer h fått ut lager av 8:an i butik.
Sen när det blir kooozzzbrist på X med leverans 2018 så hoppas dom väl på att folk tar 8:an istället?

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Tycker att fingeravtrycken synns jävligt mycket på min svarta oneplus X så... Vetefan vad du snackar om.

Hade en vit iphone 4 och hade aldrig problem med det så ... vetefan vad du snackar om.

Jag kanske inte har lika flottiga fingrar som andra ...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Borde vara LG, Samsung gör inte OLED vad jag vet.

Förvisso har det varit mer skriverier om LG's OLED de senaste åren.
Samsung har kört med OLED skarpt i sina flaggskeppstelefoner sedan minst 7 år tillbaka.
https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Galaxy_S

Skärmarna i årets upplaga av iPhones lär vara tillverkade av Samsung.
http://www.gsmarena.com/apple_reportedly_orders_samsung_100_million_oled_panels_for_the_2017_iphone-news-17792.php

Precis som att iPhone aldrig varit någon instegsprodukt prismässigt så kostar det att ligga på topp:
https://hothardware.com/news/apple-iphone-8-samsung-oled-display

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Knappast en enhet bara för konsumtion, eller en enhet för barn. A10X ger dessutom 13" MacBook Pro en match så det finns nog prestanda för att ersätta rätt många datorer.

Vilka plattor har bättre batteritid än iPad, och vilka av dem är i så fall lika tunna och lätta? På vilket sätt är batteritiden i MacBook Pro dålig?

Problemet när man börjar prata om paddor som potentiellt kan ersätta laptops är inte prestandan. Problemet är att så länge paddorna sitter på dessa infernaliskt korkade mobila operativsystem så kommer det aldrig hända, knappt ens för slösurfande. Även om du skulle ha mer kraft i en Ipad så finns det absolut ingenting du kan göra på den som du inte kan göra på en laptop med en angenämare upplevelse. Att ingen har lagt in stöd för muspekare och tagnentbord (utan att operativet samtidigt ska täcka över halva skärmen med touch-bordet) är för mig fullkomligt obegripligt.

Permalänk
Medlem

iPhone X A11 bionic benchmarks score blows away top android phone soc

Geekbench scores for the iPhone X started to appear online ahead of the official announcement a few hours ago, and they are impressive, to put things mildly. The new Apple A11 “Bionic” chip has a 4000+ single-core score while the multi-core score on the 6-core chip comes in at just under 10000. Those numbers are decent improvements over the iPhone 7 that Apple released last year, and when you compare with Android devices, things really start to get interesting. For example, Samsung’s own Exynos 8895, which is inside some versions of the Galaxy S8, tops the list at just over 1900 on the single-core score. Following that, we have the Kirin 960 from Huawei, and Qualcomm’s Snapdragon 835, which post scores of around 1880 and 1800 respectively. Just think about that for a moment.

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte byta ut min 7a mot X faktiskt, trodde jag skulle det men jag vet inte om jag tycker det är värt kostnaden. Blev dock sugen på att skaffa Apple TV 4K nu men då behövs en 4K Oled TV också så då börjar det bli dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Källa? Liksom man får en ny bra smartphone för under 2000kr idag, jag betvivlar verkligen att den stora skaran skaffar en så mycket dyrare mobil än så.
Nu gäller denna artikel ej sverige och den är ett år gammal, men över 80% av de nya mobilerna var en Android, 18% hade Apple.
https://www.theverge.com/2017/2/16/14634656/android-ios-marke...

Men jag pratar Apple produkter generellt och det gäller samma sak med mycket annat som kläder.
Och inom datorer så är det inte alls någon status med billiga produkter från Apple, så du kör med konsumentprodukter du kan man nästan höra folk tala i smyg om de som bär dessa datorer på arbetet, har ni problem med likviditeten för att ni kör Apple är en annan fråga?

Men allt beror på i vilket sammanhang, i skolor bär vissa runt med 5000kr maskiner och då är en 15000kr dator lite status.

Telefondata är från IIS, refererad tidigare i tråden via Swedroid.
Vet inte var du jobbar, men jag har aldrig upplevt att datorer betraktas som statussymboler på någon arbetsplats. Man måste ju vara pinsamt nördig för att alls känna igen datormodeller.
Fast som du beskriver det borde väl bästa statussymbolen vara att ha sin aktuella finansiella status på realtidsdisplay i pannan. Kläder, där börjar vi närma oss ett signalspråk som har någon funktion alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

iPhone X A11 bionic benchmarks score blows away top android phone soc

Geekbench scores for the iPhone X started to appear online ahead of the official announcement a few hours ago, and they are impressive, to put things mildly. The new Apple A11 “Bionic” chip has a 4000+ single-core score while the multi-core score on the 6-core chip comes in at just under 10000. Those numbers are decent improvements over the iPhone 7 that Apple released last year, and when you compare with Android devices, things really start to get interesting. For example, Samsung’s own Exynos 8895, which is inside some versions of the Galaxy S8, tops the list at just over 1900 on the single-core score. Following that, we have the Kirin 960 from Huawei, and Qualcomm’s Snapdragon 835, which post scores of around 1880 and 1800 respectively. Just think about that for a moment.

Helt sjukt bra prestanda. Dock väldigt väntat då redan Iphone 7 som idag är året gammal, fortfarande ligger i absolut top i prestanda.
Lägg sedan till att Apple underhåller mjukvaran till sina telefoner längre en de flesta andra telefon OS så kommer du ha möjlighet att använda denna telefon i flera år utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Hade en vit iphone 4 och hade aldrig problem med det så ... vetefan vad du snackar om.

Jag kanske inte har lika flottiga fingrar som andra ...

Äpplen och päron. Fingeravtryck syns mycket mer på en mörk yta än en ljus.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Uttsi:

Oroa dig inte för vår ekonomi, är säkert något som ligger dig nära hjärtat. Att det ska till att Apple säljer en dyr telefon för att få igång medmänskligheten, plötsligt är alla så måna om att deras medmänniskor inte gör "dåliga" affärer 😂

Om en telefon kostar 10 eller 12 tusen spelar ingen roll, är inget du måste köpa. Vi som har råd köper den, de som inte har råd för väll köpa en annan telefon då. Enkelt

Vart står det att jag oroar mig för någons ekonomi? Ingenstans alls.
Det jag påpekade var att priserna idag på mobiler är helt galna och vissa kommer att köpa dessa enheter ändå för att de ingår in någon slags sekt.

Sedan om du har råd att köp 1 eller 10st är totalt irrelevant.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Läste om någon som kringgick scannern med ett enkelt kort på ägaren. Men S8 har ju fler alternativ att välja på. Så för X ägarna antar jag att det blir knappa kod eller face id.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju tänka mig åtskilliga lawsuits om säkerheten i USA om det inte finns alternativ, lol.

Suspect: "I'm not gonna unlock it, you need a warrant to search my phone!"
Police: "Is this really your phone?" *håller upp den*
Police: "Oh look at that it's already unlocked. Lets have a look."