Permalänk
Medlem

Amazons märke heter Amazonbasics.
Denna köpte jag: https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00NH12O5I/ref=mp_s_a_1_1?ie...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Just nu har jag 5 meters som kom levererad med oculusen. Sen har jag en cable matters som jag haft uppkopplat inte mot kamerorna utan mot riftens usb.

lightinthebox är roliga. De bad mig vänta 10 dagar till när jag fråga efter refund på expressfrakten. Inte mycket förståelse

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Borked:

Amazons märke heter Amazonbasics.
Denna köpte jag: https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00NH12O5I/ref=mp_s_a_1_1?ie...

Skickades från m.sweclockers.com

VIlken HDMI förlängare köpte du? Hur många timmar har du spelat nu och haft det fungera felfritt?

Undrar också om någon kan tipsa om en bra DP-HDMI adapter för Oculus. Vet någon om det introducerar latens eller någon annan form av strul?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Har bara testat till Vive. På den tiden fungerade det inte men det kanske är åtgärdat nu?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

VIlken HDMI förlängare köpte du? Hur många timmar har du spelat nu och haft det fungera felfritt?

Undrar också om någon kan tipsa om en bra DP-HDMI adapter för Oculus. Vet någon om det introducerar latens eller någon annan form av strul?

Amazonbasics har en hdmi-förlängare också, som kostar nästan lycka mycket.

Jag har nu spelat och demat för många vänner, och ännu har där inte varit en gång den har tappat varken bild eller ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testat lite nu och i roomscale har jag inte fått några blackouts eller något egentligen. Testat lite sittande nu och de var en annan femma. Testade lite rFactor 2 idag och då fick jag inte blackouts men greyouts. De brukar jag få när kamerorna inte kan spåra längre. Har satt upp så att i min sittandes har jag bara en kamera som ser mig och den är rätt så långt bort så tänkte det är det då. Tog lös en annan och satte på skrivbordet men samma sak.

Bytte till min aktiva repeater och det löste greyouts men nu tappade kamerorna centreringen stup i kvarten i stället. Som på den gamla goda 2 dof trackir eran. Vart så bortskämd med att aldrig någonsin behöva recentrera. Drog ut mina två bortre sensorer. Smidigt att ha förlängningskablar för detta så man slipper kräla bakom burken då fungerade det bra i en halvtimme i alla fall. Inte tillräckligt för att statistiskt säkerställa

Måste dock hitta en bättre montering. Av någon obegriplig anledning håller inte superpads plus eltejp för att hålla uppe de fjäderlätta kamerafästena. Gorillatejp nästa.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Efter att ha krånglat med både aktiva USB kablar och HDMI repeaters utan att få det att funka felfritt tänkte jag bara dela med mig av följde set-up för förlängning.

- Vive Link Box - 349 kr (funkar hur bra som helst även till Riften)
- Strömadapter - 149kr (ingår ej till Link Boxen)
- Rankie 4.5m USB 3.0 och AmazonBasics 4.6m HDMI 2.0 - 254kr för båda.

Funkar hur bra som helst, kostar visserligen en del allt tillsamman men hade jag köpt detta från början hade jag sparat både pengar och huvudvärk.

Permalänk
Medlem

Jag har en HTV Vive och är i behov att förlänga ut till vardagsrummet. Jag kollade upp de kablar ni rekommenderade i tråden och och bestämde mig för dessa på amazon.co.uk

  • *AmazonBasics High-Speed Male to Female HDMI Extension Cable - 4.5 m / 15 Feet

  • *UGREEN USB Extension Cable, 5m USB 2.0 Active Repeater, USB Male to Female Lead With Signal Amplification

  • *XCSOURCE 1080P Functional Black 4K*2K UP TO 40M HDMI Repeater Extender Booster Adapter 3D HDTV Signal Amplifier AH131

Får se om det fungerar och om jag har beställt rätt grejer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammig:

Jag har en HTV Vive och är i behov att förlänga ut till vardagsrummet. Jag kollade upp de kablar ni rekommenderade i tråden och och bestämde mig för dessa på amazon.co.uk

  • *AmazonBasics High-Speed Male to Female HDMI Extension Cable - 4.5 m / 15 Feet

  • *UGREEN USB Extension Cable, 5m USB 2.0 Active Repeater, USB Male to Female Lead With Signal Amplification

  • *XCSOURCE 1080P Functional Black 4K*2K UP TO 40M HDMI Repeater Extender Booster Adapter 3D HDTV Signal Amplifier AH131

Får se om det fungerar och om jag har beställt rätt grejer...

Njae, de där blev lite fel (helt fel faktiskt), iaf om du redan har en Link Box (som du skrev i privata meddelandet) och vill använda den.

*AmazonBasics High-Speed Male to Female HDMI Extension Cable - 4.5 m / 15 Feet
- Ska vara vanlig male-to-male kabel mellan datorn och Link Boxen.

*UGREEN USB Extension Cable, 5m USB 2.0 Active Repeater, USB Male to Female Lead With Signal Amplification
- du måste ha USB 3.0 och behöver inte vara aktiv om du använder Link Boxen, samt ska vara vanlig male-to-male.

*XCSOURCE 1080P Functional Black 4K*2K UP TO 40M HDMI Repeater Extender Booster Adapter 3D HDTV Signal Amplifier AH131
- den här är onödig då din Link Box är en "repeater".

Men byter du till en USB 3 så kan det nog funkar utan Link Boxen.

Permalänk
Medlem

Jag förlängde min med en dubbelhona och och en extra 2 m lång kabel. Provade först med min hdmikabel jag fått med när jag köpte steam link, Ser ut som bra kvalitet men lite tunnare. Den fungerade inte. Provade sedan med en billig deltaco köpt från Webhallen, den är lite tjockare. Den har fungerat bra.